hambergermenu

بازدید از دروازه هادریان

بازدید از دروازه هادریان

 

یکی دیگر از شهر‌های بی‌نظیر ترکیه که می‌تواند مقصدی بی‌نظیر برای تفریح و گشت‌وگذار باشد، آنتالیا است. آنتالیا شهری ساحلی است که هم‌جواری آن با دریای مدیترانه و وجود منظره‌های شگفت‌انگیز، مسافران زیادی را جذب خود می‌کند. تور آنتالیا هم طرف‌داران زیادی در جهان دارد که هر‌ساله با امکانات و خدمات متنوع، از کشور‌های مختلف مسافران زیادی را برای گردش و یا کار به این‌شهر می‌رسانند.

باتوجه‌به امکانات و خدمات، قیمت تور آنتالیا هم می‌تواند مقادیر متفاوتی داشته باشد که البته کیفیت سفر به آنتالیا می‌تواند ارزش آن را داشته باشد. در ادامه این‌مطلب می‌خواهیم درباره یکی از جاذبه‌‌های زیبای آنتالیا که مسافران زیادی به آن علاقه دارند، صحبت کنیم. دروازه هادریان یکی از آثار تاریخی شهر است که باید در تور ترکیه خود برای آن برنامه داشته باشید.

مطلب را با توضیح مختصری درباره دروازه هادریان شروع خواهیم کرد. اگر دوست دارید درباره دیدنی‌های آنتالیا و آثار تاریخی آن اطلاعاتی داشته باشید، تا انتهای این‌مطلب با ما همراه باشید.

 

دروازه هادریان آنتالیا

هنگامی که به جستجوی تور آنتالیا اقدام می‌کنیم، نقاط دیدنی و جذاب شهر هم ممکن است برای ما مهم باشند. چون هر‌توری احتمالا برنامه‌های خاصی را چیده و کلیت برنامه طبق آن پیش خواهد رفت. دروازه هادریان یکی از دیدنی‌هایی است که در اغلب تور‌های آنتالیا و ترکیه برای بازدید از آن برنامه منظمی لحاظ می‌شود.

آنتالیا در‌کنار امکانات تفریحی و رفاهی فوق‌العاده خود، بنا‌ها و آثار تاریخی بسیاری هم در دل خود جای‌داده که علاقه‌مندان می‌‌توانند برای بازدید به آن‌ها مراجعه کنند. یکی از مهم‌ترین و زیبا‌ترین بنا‌های تاریخی شهر آنتالیا، دروازه هاریان است. این‌دروازه در‌واقع قسمتی از دیواری باستانی است که دورتادور شهر قدیمی کشیده شده بود. دروازه به‌افتخار سفر هادریانوس، امپراتور وقت روم که به سال 130 بعد‌از‌میلاد باز‌می‌گردد، ساخته شد. اگر با تور ترکیه آنتالیا به این‌شهر سفر می‌کنید، حتماً می‌توانید از برنامه تور اطلاع پیدا کنید و برای بازدید از این بنای دیدنی وقت خاصی را اختصاص دهید.

 

بازدید دروازه هادریان

 

برای بازدید شخصی از دروازه هادریان، بهتر است از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، زیرا با هزینه‌ای بسیار کم می‌توانید از سیستم حمل‌ونقل عمومی مدرن و پیشرفته ترکیه استفاده کنید.

بازدید از اماکن دیدنی خاص می‌تواند یکی از موارد مؤثر در قیمت تور آنتالیا باشد که باید به آن توجه کرد. اگر اهل بازدید از نقاط تاریخی و دیدنی باشید، دروازه هادریان برای شما شگفتی‌ها و دیدنی‌های فراوانی خواهد داشت. دروازه هادریان در دهه 50 قرن بیستم بعد از بازدید Lanckronoski مورد بازسازی قرار گرفت. امروزه کمتر کسی را می‌توان یافت که به آنتالیا سفر کرده و از دروازه هادریان بازدید نکند. در جستجوی تور آنتالیا هم به تعداد زیادی نام دروازه هادریان و بسیاری از دیدنی‌های این‌شهر برخورد خواهید کرد.

 

تفریحات و دیدنی‌های نزدیک دروازه هادریان

یکی از ویژگی‌های خوب دروازه هادریان این است که در نزدیکی آن نقاط دیدنی بسیاری وجود دارد. پارک بزرگی در بلوار آتاتورک و نزدیکی دروازه هادریان قرار گرفته که بعد از گردش بد نیست لحظاتی را در آن‌ نشسته و استراحت کنید. رستوران‌ها و مغازه‌های متنوعی هم در محدوده دروازه وجود دارند که برای خرید و صرف یک وعده غذایی ایده‌آل هستند.

دوربین عکاسی خود را هم فراموش نکنید، زیرا با صحنه‌های بسیار زیبایی روبه‌رو خواهید شد که بد نیست تعدادی از آن‌ها را در قاب تصویر ثبت کنید. از دیگر دیدنی‌هایی که در نزدیکی دروازه هادریان وجود دارد، مواردی مانند مناره شفاف، استحکامات بندر رومی و برج ساعت قابل اشاره هستند.

 

بازدید از دروازه هادریان مطلب آموزشی

 

نکات مهم در بازدید از دروازه هادریان

بهترین سال‌های سفر به آنتالیا و بازدید آثار و دیدنی‌های آن، بهار و تابستان هستند. در این‌فصل‌ها تماشای دریا و تفریحات دریایی در‌کنار جاذبه‌های تاریخی سفر شما را کامل خواهند کرد. مسافران زیادی برای بازدید از دروازه هادریان به محل آن مراجعه می‌کنند، پس اگر دوست دارید در آرامش و خلوت نگاهی به معماری و بنا‌های دروازه هادریان داشته باشید، زمان بازدید خود را در ساعات اولیه صبح تنظیم کنید. اگر هم با شلوغی مشکل ندارید، فقط باید مراقب وسایل شخصی یا گران‌قیمت خود باشید و نیاز به نگرانی درباره زمان بازدید نخواهید داشت.

 

موقعیت و مسیر دسترسی دروازه هادریان

دروازه هادریان در مرکز شهر آنتالیا قرار دارد و برای دسترسی به دروازه به‌راحتی امکان استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی را خواهید داشت. تراموا یکی از بهترین موارد برای دسترسی به دروازه هاریان است و بد نیست در تور هوایی ترکیه خود از این وسیله حمل‌ونقل هم استفاده کنید. همچنین استفاده از اتوبوس و تراموا مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود. البته تاکسی هم با کمی هزینه بیشتر وسیله خوبی برای جا‌به‌جایی آسان شما است.

اگر در جستجوی تور آنتالیا هستید، حتما برای سفر خود برنامه داشته باشید و از برنامه‌های تور هم اطلاع پیدا کنید. دروازه هادریان و دیدنی‌های اطراف آن را هم برای سفر خود در‌نظر داشته باشید و از تماشای آن‌ها و قدم‌زدن در اطراف آن غافل نشوید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی