hambergermenu

با شطرنج قدرت تمرکز و تفکر را افزایش دهید.

تکنیک برای پادشاهی کردن در شطرنج!

 

5 تکنیک برای پادشاهی کردن در شطرنج!

 

شطرنج بازی کردن هزاران روش دارد. هر کس می‌تواند طبق استدلال های خود این بازی را شروع کند تا در نهایت برنده بازی شود. وجود برخی تکنیک ها می‌تواند به سرعت بخشیدن در بازی به شما کمک کند. در واقع برای پیروز شدن در میدان شطرنج گاهی باید تکنیک های حرفه ای را بکار برد. با کمک برخی از تکنیک ها می‌توانید در صفحه شطرنجی، پادشاه همیشگی باشید!

 

چکار کنم تو بازی شطرنج زود نبازم؟

 

چکار کنم تو بازی شطرنج زود نبازم؟

 

شما هم از باخت سریع در شطرنج خسته شده اید؟ می‌خواهید مدت زمان بیشتری در صفحه شطرنجی بازی کنید؟

 

  1. اول اصول بعدا بازی! : یعنی اول نوع حرکات مهره ها را باید یاد بگیری، سپس برای بازی کردن اقدام کنید. چون اگر نحوه حرکات و اصول اولیه شطرنج را ندانید، نمی‌توانید بازی را حتی شروع کنید.
  2. سعی کن با حریف های هم سطح خودت بازی کنی!: اگر تازه کار هستید و می‌خواهید شطرنج را در اوقات فراغت خود انجام دهید، اصلا با شطرنج بازهای حرفه ای بازی نکنید. چون هم مایوس می‌شوید هم اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهید.
  3. تمرکز! تمرکز! تمرکز! : شطرنج یک بازی فکری است. یعنی برای انجام آن باید تمرکز کافی داشته باشید. پس هر چیزی که حواس شما را پرت می‌کند، باید هنگام بازی از خود دور کنید.
  4. شرکت در دوره آموزشی: خیلی ها شطرنج را بدون حضور در دوره و کلاس آموزشی یاد می‌گیرند. اما اگر مدت زیادی است که در این بازی مدام شکست می‌خورید، می‌توانید دوره های مقدماتی تا حرفه ای شطرنج را شرکت نمایید

 

راهکارهایی سریع برای مات کردن حریف

 

راهکارهایی سریع برای مات کردن حریف

 

  • در قلعه از شاه خود محافظت کنید!

قلعه رفتن از قدیم بهترین راه برای امن نگه داشتن شاه است. مقصود از قلعه رفتن، حرکت همزمان شاه و قلعه به سمت یکدیگر است. طبق این روش، فاصله ای بین مهره شاه و رخ باقی نمی‌ماند. بدین ترتیب این دو مهره در پشت ردیف پیاده ها در امنیت خواهند ماند. اهمیت قلعه رفتن در شطرنج آنقدر زیاد است که توصیه شده مراقب قلعه رفتن حریف خود باشید و به او اجازه همچین کاری را ندهید.

 

  • مرکز را دریابید!

یک شطرنج باز حرفه ای باید بداند که شروع و گسترش بازی در مرکز صفحه می‌تواند به نفع او باشد. در حقیقت زمانی که مهره ها در چهار خانه وسط صفحه بازی قرار بگیرند، می‌تواند به هر سمت تسلط داشته باشند. گسترش بازی به مرکز صفحه شطرنج فقط برای حرفه ای ها نیست. بلکه حتی تازه کارها هم می‌توانند از این قانون استفاده کنند تا در بازی برنده باشند. البته شما باید حتما از مهره های با ارزش مثل فیل و اسب برای حضور در مرکز صفحه استفاده کنید. چون مهره هایی مثل سرباز نمی‌توانند به چندین جهت حمله و مهره های حریف را از بازی بیرون کنند.

 

  • صرفه جویی در وقت!

در شطرنج بازی کردن بیش از حد زمان را تلف نکنید. سعی کنید از همان ابتدا مهره های مهم را به مرکز گسترش دهید. بازی کردن با مهره سرباز و انجام حرکات تکراری برای این مهره ها نمونه بارز وقت تلف کردن است. پس می‌توان گفت صرفه جویی در زمان مهم ترین تکنیک برای این بازی مهیج می‌باشد. تلاش کنید تا از همان ابتدای بازی زمان خود را به خوبی مدیریت نمایید.

 

  • توجه به ارزش مهره ها در بازی

شما باید بدانید هر کدام از مهره ها چقدر ارزشمند هستند. این موضوع باعث می‌شود بهتر بازی کنید. چون تلاش می‌کنید تا مهره های ارزشمند خود را در بازی حفظ و مهره های قوی حریف خود را ارز بازی بیرون کنید. برای مثال ارزش وزیر از فیل و اسب بالاتر است. بنابراین زمانی که می‌توانید به هر دو مهره وزیر و فیل حریف حمله کنید، باید وزیر حریف را از بازی خارج نمایید. ارزش گذاری های مهره های شطرنج به کسب امتیاز در مسابقات کمک می‌کند. یعنی هر چه ارزش یک مهره بیشتر باشد، خروج آن از بازی هم امتیاز بالاتری دارد.

 

  • استراتژی حریف را حدس بزنید

کنکاش در حرکات حریف و تلاش در فهمیدن استراتژی او برای بازی می‌تواند در شطرنج اهمیت زیادی داشته باشد. شما باید تمام حرکات حریف را از ابتدای بازی بررسی کنید تا بتوانید حرکات خود را به بهترین شکل مدیریت نمایید. این یک تکنیک مهم برای پیروز شدن در صفحه شطرنجی است که نباید بدون توجه از آن عبور کرد.

 

کلبه تخته نرد انتخاب شطرنج بازهای حرفه ای

 

کلبه تخته نرد انتخاب شطرنج بازهای حرفه ای

 

شاید کمتر کسی به این نکته اشاره کند که نوع شطرنج هم می‌تواند در برد نقش داشته باشد! اگر دقت کرده باشید، نوع و مدل شطرنج هایی که در مسابقات حرفه ای و مهم دنیا انجام می‌شود با مدل های معمولی متفاوت است.

 

یک شطرنج باز حرفه ای بعد از گذراندن دوره آموزشی و تمرین فراوان، نیاز به تجهیزات حرفه ای خواهد داشت. صفحه و مهره های شطرنج حرفه ای و درجه یک را می‌توانید از کلبه تخته نرد تهیه کنید. حتی اگر می‌خواهید برخی اوقات تنوع دست از شطرنج بازی کردن بکشید و بازی دیگری را امتحان کنید، توصیه می‌شود از تخته نردهای دوکاره این فروشگاه استفاده نمایید. این محصولات دو بازی شطرنج و تخته نرد را به طور همزمان برای شما فراهم می‌کنند. پس خرید آن ها خیلی ارزشمند است.

 

دسته بندی :

دیدگاه ها

  • فاطمه آذر ۲۹, ۱۴۰۱ :: ۶:۵۷ ق.ظ

    ممنون از مطالب مفیدتون …
    چخوب میشه اگه مطالب بیشتری بزارید

    • منصوری آذر ۲۹, ۱۴۰۱ :: ۲:۳۷ ب.ظ

      خوشحالیم که دوست داشتید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *