hambergermenu

بهترین راه کارها برای جوان سازی پوست و جلوگیری از پیری آن

جوان سازی پوست

 

پیری پوست روندی طبیعی است که نمی توان به طور کامل از آن جلوگیری کرد اما با رعایت برخی نکات کلیدی می توان آن را به تعویق انداخت.گاهی اوقات دو فرد هم سن و سال را می بینید که صورتشان از لحاظ جوانی و شادابی بسیار باهم تفاوت دارد. قطعا فردی که پوست پر چین و چروک تری دارد با بی توجهی به برخی نکات این شادابی و جوانی پوست را از خودش سلب کرده است. در ادامه با برخی نکات مهم برای مراقبت از پوست در برابر پیری آشنا می شوید تا پوستی سالم، شفاف و شاداب داشته باشید.

 

جلوگیری از پیری پوست

در ادامه با نکات مهمی که در جلوگیری از روند پیری پوست موثرند آشنا خواهید شد.

 

استفاده مداوم از کرم ضدآفتاب

در تمامی فصول چه زمستان و چه تابستان استفاده از کرم ضد آفتاب ضروری است. این کار باید به یک روتین روزانه ی همیشگی برای شما تبدیل شود تا از پوستتان به خوبی در برابر نور آفتاب و اشعه آن مراقبت شود. توصیه می شود از کرم ضد آفتاب با حداقل  SPF30 استفاده کنید.

 

از حالات تکراری صورت خودداری کنید

در صورتی که چهره ی شما در یک حالت همیشه ثابت بماند، ماهیچه های زیرین آن منقبض می شود. این انقباض اگر به مدت طولانی مثلا سال ها طول بکشد، خطوطی دائمی بر روی صورت شما ایجاد می کند. استفاده از عینک آفتابی در مواقعی که نور شدید باعث می شود چشمانتان را جمع کنید تا بهتر ببینید می تواند از ایجاد چین و چروک در اطراف چشم جلوگیری کند.

 

سیگار کشیدن ممنوع

سیگار کشیدن علاوه بر تاثیر روی پوست برای تمامی قسمت های بدن ضرر دارد. سیگار کشیدن سبب می شود عروق خونی که مواد مغذی و اکسیژن را به پوست انتقال می دهند منقبض شوند و همچنین تجزیه ی کلاژن را سریع تر می کند. بنابراین افراد سیگاری زودتر با چین و چروک پوست روبرو می شوند و شادابی پوستشان را از دست می دهند.

 

توجه به تغذیه ی سالم و متعادل

بر اساس تحقیقات ثابت شده وجود میزان زیاد مواد قندی و کربوهیدرات پیچیده مانند ماکارونی، برنج و نان می تواند بر روند پیری پوست تاثیر بگذارد و به آن سرعت ببخشد. البته اضافه کردن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی از این آسیب ها و پیری زودرس پوست جلوگیری می کند و به مراقبت از پوست کمک زیادی می کند.

 

ورزش کنید

ورزش کردن به صورت مداوم سبب بهبود گردش خون و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. بر اساس بررسی ها افرادی که ورزش کردن را رها نمی کنند و بیشتر روزهای هفته به فعالیت ورزشی می پردازند، نسبت به هم سن و سالان خود پوستی جوان تر و شاداب تر دارند.

 

برای برنزه شدن حمام آفتاب نگیرید

برنزه کردن پوست با حمام آفتاب و قرار گرفتن زیر آفتاب مستقیم بر روند پیری پوست تاثیر دارد. همچنین سولاریوم و دستگاه های برنزه کننده ی دیگر هم چنین اثری بر پوست شما دارند. این دستگاه ها همانند نور آفتاب اشعه ی فرا بنفش (UV) از خود ساطع می کنند که این اشعه سبب افزایش چین و چروک در پوست می شود. بهتر است در هنگام برنزه کردن برای مراقبت از پوستتان در برابر این اشعه از روغن، اسپری، کرم یا دیگر محصولات استفاده کنید.

 

شستن صورت

 

صورت خود را دو بار در روز بشویید

لازم است دوبار در روز صورتتان را بشویید. یک بار صبح به دلیل تجمع چربی ها بر پوست در طول شب و بار دوم در شب تا صورتتان از هر گونه آلودگی و مواد آرایشی پاک شود.  

همچنین در صورتی که مداوم ورزش می کنید حتما بعد از آن دوش بگیرید تا پوست صورت و بدنتان از هرگونه آلودگی و عرق پاک شود. در صورتی که این عرق بر روی پوست شما بماند سبب تحریک آن می شود.

 

پوستتان را مرطوب نگه دارید

خشکی پوست سبب می شود پوست شما جلوه ای پر از چین و چروک داشته باشد. بنابراین هر روز از مرطوب کننده ی مناسب پوستتان استفاده کنید. مرطوب کننده ها مانع از خشکی پوست می شوند و رطوبت پوست را حفظ می کنند تا در نهایت شما پوستی صاف و شاداب داشته باشید.

 

راه های جوان سازی پوست

در ادامه با برخی از راه های جوان سازی پوست که چین و چروک را تا حدی زیادی کاهش می دهند آشنا خواهید شد.

 

لایه بردارهای شیمیایی

لایه بردار های شیمیایی با فرمول های مختلف اثرات متفاوتی دارند. گاهی این لایه بردار ها بر روی تمامی نواحی صورت و گاهی بر روی یک قسمت خاص مورد استفاده قرار می گیرند. این لایه بردار ها سبب می شوند پوست های مرده جدا شوند و شادابی را به پوست صورتتان باز می گرداند. علت این شادابی از بین رفتن پوست های مرده و نمایان شدن پوست صاف و بی چین و چروک زیر آن ها است. مدت زمان بهبود پوست وابسته به نوع لایه بردار و مواد شیمیایی سازنده آن است.

 

درم ابریژن

در روش درم ابریژن از مواد شیمیایی جهت جوان سازی پوست استفاده نمی شود بلکه از یک ساینده برای زخم کردن سطح پوست به صورت کنترل شده استفاده می شود. در روش درم ابریژن با استفاده از یک ابزار چرخشی سریع لایه های بالایی پوست برداشته می شود تا پوست صاف و جوان جایگزین آن شود. پوست جدید جایگزین پوست آسیب دیده می شود به جای آن رشد می کند. زمان بهبود پوست پس از این روش وابسته به این است که این کار تا چه عمقی بر روی پوست انجام شده یا اینکه چند لایه از آن برداشته شده است.

 

لایه برداری با لیزر

لیزر با استفاده از نور و گرما به لایه برداری و از بین بردن بخش های نازک و مرده ی پوست می پردازد. لیزر با جدا کردن لایه ی بالایی پوست و گرم کردن لایه ی زیرین پوست سبب می شود فیبر های کلاژن جدید تحریک شوند و در نهایت پوست جوان و شاداب خواهد شد. از مزایای جوان سازی پوست با لیزر این است که به پوست اطراف کمتر صدمه می زند بنابراین می توان از آن برای جوان سازی و صافی نواحی حساس تر استفاده کرد. مدت زمان بهبود و ترمیم جای لیزر به نوع لیزر مورد استفاده وابسته است و امکان دارد چند روز تا چند هفته طول بکشد.

 

این مطلب توسط سایت فارسی بیوتی نوشته شده تا به شما در حفظ زیبایی و جوانی پوستتان کمک کند. سایت فارسی بیوتی در حوزه های زیبایی مانند مراقبت از پوست و مو، آرایش و صورت و پزشکی و زیبایی به صورت فعال مطالب تازه و کاربردی منتشر می کند.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی