hambergermenu

بهترین روش برای از بین بردن چربی شکم چیست؟

بهترین روش برای از بین بردن چربی شکم چیست؟

چاقی و چربی شکم یکی از معضلاتی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. شاید شما هم جزء افرادی باشید که روش‌های مختلفی را برای از بین بردن چربی شکم امتحان کرده‌اید. روش‌هایی مانند دراز و نشست‌های شدید، رژیم‌های سخت و طاقت فرسا و … . اما در کمال تعجب می‌بینید که هنوز نتیجه دلخواه خود را نگرفته‌اید. بهتر است بدانید شدت عملکرد مهم نیست. بلکه نحوه عملکرد مهم است. اینکه بدانید دقیقا چه باید بکنید. در این مقاله می‌خواهیم بدانیم بهترین روش برای از بین بردن چربی شکم چیست؟

 

انواع چربی شکمی

قبل از هر چیز باید بدانیم چربی شکمی چند نوع مختلف دارد. چربی زیر جلدی، چربی عضلانی و چربی احشایی.

 

  • چربی زیر جلدی

چربی زیر جلدی نوعی از چربی است که بسیار سست و نرم است. در واقع شما با لمس انگشت می‌توانید آن را حس کنید. با لمس آن، این چربی کاملا می‌تواند زیر پوست جمع شود.

 

  • چربی عضلانی

نوع دیگری از چربی شکم، نوع عضلانی آن است. چربی عضلانی نوعی از چربی است که در عضلات اسکلتی تجمع می‌یابد.

 

  • چربی احشایی

چربی احشایی در واقع همان شکم و یا چربی داخل شکم است. این چربی بین معده، کبد، کلیه و سایر اعضای داخل شکم تجمع می‌یابد.

 

راهکارهای از بین بردن چربی شکم

برای از بین بردن چربی شکم، دو روش وجود دارد. روش خانگی و روش جراحی و پزشکی. در ابتدا به چند روش خانگی اشاره می‌کنیم. سپس در مورد روش‌های پزشکی نیز صحبت خواهیم کرد.

 

روش های خانگی برای از بین بردن چربی شکم

شما در خانه نیز می‌توانید چربی شکم خود را از بین ببرید. روش‌های مختلفی برای از بین بردن چربی شکم در خانه وجود دارند. باید بدانید هر کدام از این روش‌ها را چگونه و به چه میزان انجام دهید.

 

  • قوی تر کردن عضلات

با انجام حرکاتی مانند اسکات و ددلیفت می‌توانید توده‌های عضلانی ایجاد کنید. با ایجاد عضله، چربی‌ شکم نیز راحت‌تر از بین می‌رود.

 

  • سالم خوری

انجام تمرینات سخت ورزشی، بدون داشتن یک تغذیه سالم، هیچ تأثیری در از بین بردن چربی شکم شما نخواهد داشت. شما باید تا جایی که می‌توانید غذاهای فرآوری شده را در سبد غذایی خود به حداقل برسانید. به جای آن میوه‌ها و سبزیجات، پروتئین و کربوهیدرات‌های سالم  را با اندازه‌های مناسب، جایگزین کنید. همچنین سعی کنید هر ۳ ساعت از میان‌وعده‌های مفید استفاده کنید. با این کار انرژی لازم برای ورزش و سایر فعالیت‌ها را حفظ خواهید کرد. بهتر است چربی‌های سالم را جایگزین چربی‌های مضر کنید.

 

  • کمتر کردن مصرف الکل

مصرف بیش از حد الکل می‌تواند در ایجاد چربی شکم نقش داشته باشد. اگر آبجو و الکل‌های شیرین را بیش از حد مصرف می‌کنید، فکر کاهش چربی شکم را از سر بیرون کنید. ضمنا الکل به کبد نیز آسیب می‌رساند. آسیب به کبد باعث می‌شود سموم بدن به درستی دفع نشوند.

 

  • مصرف کمتر کربوهیدرات‌

بدن برای دریافت انرژی به کربوهیدرات احتیاج دارد. اما مصرف بیش از حد کربوهیدارت نیز منجر به ایجاد چربی شکم خواهد شد. کربوهیدرات بیش از حد در بدن، تبدیل به چربی می‌شود.

 

  • مصرف پروتئین

مصرف پروتئین هم در ایجاد انرژی و هم در چربی‌سوزی تأثیر زیادی دارد. در واقع نقش پروتئین در ایجاد انرژی از کربوهیدرات بیشتر است. سعی کنید مقادیر زیادی از پروتئین را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 

  • مصرف چربی مفید

چربی‌های مفید مانند روغن ماهی با افزایش تستوسترون، در کاهش چربی شکم تاثیرگذار است.

 

  • خواب مناسب

تحقیقات نشان داده است افراد با میزان خواب کمتر از ۵ ساعت، با ۳۰ پوند افزایش وزن مواجه خواهند شد. پس خواب مناسب و کافی، در کاهش چربی شکم می‌تواند مؤثر باشد.

 

  • فعالیت مداوم بدنی

فعالیت‌های مداوم بدنی، ورزش و پرهیز از نشستن‌های طولانی باید جزئی از عادت‌های روزانه شما شود.

 

جراحی شکمی

علاوه بر روش‌های خانگی برای از بین بردن چربی شکم، در برخی از شرایط، جراحی شکمی توصیه می‌شود. چربی شکم بیش از حد که منجر به بیماری شود، ممکن است فرد را مجبور به انجام جراحی و سایر روش‌های پزشکی شکم کند. این مورد باید با توصیه پزشک صورت گیرد. ابدومینوپلاستی، لیپوساکشن، لیپوماتیک و بادی جت از مرسوم‌ترین روش‌های پزشکی برای از بین بردن چربی شکم هستند. در اینجا به توضیح هر کدام از این موارد می‌پردازیم.

 

جراحی شکمی برای از بین بردن چربی ها

 

ابدومینوپلاستی

یکی از روش‌های پزشکی برای از بین بردن چربی شکم، ابدومینوپلاستی است. این عمل، به عمل تامی تاک نیز معروف است. در جراحی ابدومینوپلاستی چربی‌های شکم به طور کامل برداشته می شوند. همچنین پوست‌های اضافی ناشی از این چاقی نیز از بین می‌روند. این عمل موجب تقویت و سفتی عضلات خواهد شد. در نتیجه ظاهری زیبا، باریک و بدون نقص به اندام شما خواهد بخشید. این جراحی به میزان چاقی شکم شما بستگی دارد. هر چقدر میزان چربی شکم بالاتر باشد، عمل پیچیده‌تری خواهید داشت. بنابراین باید حتما با پزشک خود مشورت کنید. معمولا بهتر است وزن خود را به یک میزان معینی برسانید. سپس برای انجام عمل اقدام کنید.

 

لیپوساکشن

از دیگر انواع روشهای پزشکی برای رفع چربی شکم، لیپوساکشن است. این عمل به چربی‌کشی نیز معروف است. در لیپوساکشن از تکنیک مکش برای زدودن چربی‌ها استفاده می‌شود. معمولا از این روش برای شکم، ران، سینه، باسن، بازو، صورت و یا گردن استفاده می شود. این روش برای فرم دادن به این قسمت‌ها نیز کارایی دارد. البته لیپوساکشن برای کاهش وزن کلی نمی‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. این روش ممکن است به تنهایی و یا همراه با روش‌های دیگر مانند جراحی سینه، لیفت صورت و … انجام گیرد.

 

لیپوماتیک

یکی دیگر از انواع جراحی‌های لاغری، عمل لیپوماتیک است. لیپوماتیک نوعی پیکرتراشی است و از زیرشاخه‌های لیپوساکشن محسوب می‌شود. این عمل، چربی‌های تجمع یافته در شکم، باسن، ران و پهلوها را از بین می‌برد. تفاوت لیپوماتیک با لیپوساکشن در این است که لیپوماتیک درد و عوارض کمتری دارد. همچنین چربی‌هایی که از بدن خارج می‌شوند می‌توانند دوباره مورد استفاده قرار گیرند. این چربی‌ها را می‌توان بعد از تصفیه کردن، به نقاط دیگر بدن و صورت تزریق کرد. در لیپوماتیک شکم و پهلو، جراحی به آن روش مرسوم صورت نمی‌گیرد. در این روش چند سانتی‌متر برش در محل مربوطه انجام می‌شود. سپس لوله‌هایی مختص استخراج چربی را که کانولا نام دارند وارد لایه‌های پوست می‌کنند. به همین دلیل است که این روش عوارض جراحی ندارد. شما پس از مدت کوتاهی و گذشت دوره نقاهت، می‌توانید به زندگی عادی خود بازگردید. 

 

بادی جت

بادی جت نیز یکی دیگر از انواع لیپوساکشن و برای از بین بردن چربی شکم است. این روش به وسیله آب انجام می‌شود. در بادی جت، مایعات شور چربی‌های شکم را شل می‌کنند. این موضوع با استفاده از فشار ملایم آب اتفاق می‌افتد. در واقع آب، چربی‌ها را از محل اولیه خود برمی‌دارد. سپس تمام این مایعات و‌ چربی‌ها به کمک ساکشن از بدن خارج می‌شوند. فایده بادی جت در شکستگی و از بین رفتن چربی‌های عمیق بوده و با جمع کردن پوست، به رفع سلولیت نیز کمک می‌کند. بادی جت معمولا برای رفع چربی شکم، پهلو، ران، باسن، زانو، بازو، زیر چانه و همچنین سینه آقایان کاربرد دارد.

 

سخن پایانی

از بین بردن چربی شکم و داشتن اندامی ایده‌آل، برای هر فردی یک آرزو به حساب می‌آید. معمولا با رعایت چند نکته ساده در سبک زندگی، می‌توان به این آرزو دست پیدا کرد. اما گاهی شرایط به گونه‌ای رقم می‌خورد که دستیابی به اندام متناسب، سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود. در این هنگام است که روش‌های پزشکی و جراحی به کمک افراد می‌آیند. در این مقاله سعی کردیم به ذکر نکاتی در خصوص سبک زندگی سالم‌تر برای از بین بردن چربی شکم بپردازیم. همچنین به معرفی مرسوم‌ترین روش‌های پزشکی برای از بین بردن چربی شکم و سایر نقاط بدن نیز پرداختیم.

https://drshirangi.com

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی