hambergermenu

بکر و زیبا، ساحل کیش

آنهایی که تنها مقصدشان از سفر، شمال ایران است، بدون شک تعریفشان از ساحل و دریا با دیگرانی که به جنوب هم فکر می کنند، فرق دارد،

آنقدر که اگر دریای جنوب را ببینند، شاید راه مقصد را تغییر دهند.

کیش را به مراکز خریدش می شناسیم و اگر کمی دغدغه میراث فرهنگی داشته باشیم، به شهر حریره کیش هم سری میزنیم، اما سواحل کیش یکی از بهترین های این جزیره شیک است؛ سواحلی که از بس پیش چشم است، کسی آن را نمی بیند.

دمای آب سواحل کیش در طول سال از ۱۰ درجه پایین تر نمی آید و همین موضوع باعث شده است گیاهان و حیوانات دریایی خاصی در طول سال، در آبهای ساحل جزیره دیده شوند.

خاک کیش ساخت مرجانی دارد و و با رنگ نقره فام زیر آفتاب از درخشندگی خیره کننده برخوردار است.

این ویژگی را بسیاری از سواحل دنیا که از ماسه خاکستری پوشیده شده اند، ندارند. آب دریا در ساحل این جزیره شفاف و روشن است و تا فاصلهای دور می توان کف دریا را براحتی تماشا کرد.

کارشناسان این خاصیت را به وجود مرجان ها نسبت می دهند و بر این باورند که مرجان ها به صورت طبیعی موجب تصفیه آب و شفافیت و زیبایی سواحل این جزیره می شوند. جزیره مرجانی کیش، یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس است و از طبیعتی زیبا، سبز و منحصر به فرد با سواحلی آرام، مایه های مرجانی، آب زلال و دریای شفاف با انواع ماهی های رنگارنگ و تزئینی برخوردار است.

کیش نسبت به وسعت خود یکی از وسیع ترین سواحل دنیا را دارد و در دنیا کمتر ساحلی را می توان یافت که به وسعت سواحل این جزیره قابل استفاده باشد و مسافران بتوانند با آرامش و دور از غوغاهای سواحل معروف در آن به استراحت بپردازند.

این را هم بگوییم که ساحل کیش از کم خطرترین سواحل دنیاست چراکه این خطه فاقد کوسه های خطرناک است و همان کوسه های بسیار اندکی هم که گاهی در آن منطقه دیده می شوند، از ماهی ها تغذیه می کنند و برای شناگران خطری ندارند.

 

مطالب پیشنهادی گردشگری

عکس شهر رمعکس فلورانسعکس سیدنی استرالیا
عکس ونیزعکس ونکوور کاناداعکس شهر سن سباستین
عکس سویل اسپانیاعکس ریو دو ژانیرو برزیلعکس مونیخ آلمان
عکس پاریسعکس لندنعکس تفلیس گرجستان
عکس استانبول ترکیهعکس شهر میلان ایتالیاعکس پکن چین

 

منبع : مجله چمدان

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی