hambergermenu

بیوگرافی آدام سندلر (Adam Sandler) + فیلم شناسی

بیوگرافی آدام سندلر : آدام سندلر در ۹ سپتامبر ۱۹۶۶ در شهر نیویورک متولد شد. سندلر که در منچستر، نیوهمپشایر، و به عنوان یکی از چهار فرزند بزرگ شد، همیشه دلقک کلاس بود.

 

با این حال، او هیچوقت قصد کمدین شدن را نداشت تا زمانی که در سن ۱۷ سالگی برادرش او را تشویق به حضور در باشگاهی کمدی در بوستون کرد. سندلر پس از ترک بوستون و هنگام حضور در دانشگاه نیویورک نیز به این کار ادامه داد.

 

کودکی و نوجوانی آدام سندلر

 

پس از فارغ التحصیلی، او به طور مرتب در برنامه بازی از راه دور MTV حضور داشت. او در سال ۱۹۸۹ در اولین فیلم خود به نام به “دریا رفتن” بازی کرد.

 

او بعد ها توسط دنیس میلر عضو گروه Satureday Night SNL ) Live ) شناسایی شد و از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ به مدت ۵ سال در این برنامه حضور پیدا کرد.

 

در آنجا بود که سندلر شخصیت هایی نظیر مرد کجون، مرد اپرا و پسر کانتین را خلق کرد. سندلر برای اولین بار در ماه می ۲۰۱۹ میزبانی SNL را بر عهده گرفت، که هدفش ادای احترام به همکار سابقش کریس فارلی بود.

 

⭐ 3 پیشنهاد ویژه برای شما عزیزان :

بیوگرافی بانوی هالیوود، آنجلینا جولی

بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو

بیوگرافی مارک والبرگ (مارکی مارک)

 

فیلم ها سندلر اولین فیلمش را در سال ۱۹۹۵ با بیلی مدیسون کار کرد. سپس او در فیلم های متعددی از جمله “گیلمور شاد” در سال ۱۹۹۶، “خواننده عروسی” (با بازی درو باریمور) و “پسر آب” در سال ۱۹۹۸، “محبت پدری” در سال ۱۹۹۹، و “نیکی کوچک” در سال ۲۰۰۰ بازی کرد.

 

در سال ۲۰۰۲ سندلر در فیلم آقای “دیدز” با بازی ویونا رایدر ایفای نقش کرد و در فیلم “عشق پریشان” در مقابل امیلی واتسون بازی کرد. سال بعد او در مقابل جک نیکلسون در فیلم کمدی “مدیریت خشم” بازی کرد.

 

در فیلم رمانتیک کمدی “۵۰ قرار اول ” سندلر دوباره با باریمور همکاری کرد و این فیلم فروش خوبی در گیشه داشت. او سپس در فیلم “اسپنگلیش” (۲۰۰۴) بازی کرد.

 

او در این فیلم نقش همسر تی لئونی را بازی کرد که با خدمتکارشان با بازی پاز و گا شروع به برقراری رابطه می کند.

 

فیلم کمدی ورزشی “طولانی ترین فاصله” (۲۰۰۵) فیلم بعدی سندلر بود. او در این فیلم نقش محکومی را بازی کرد که بازی فوتبال بین زندانیان و نگهبانان را سازماندهی کرده بود.

 

سال بعد، سندلر در فیلم “کلیک” (۲۰۰۶) نقش یک معمار را بازی کرد که کنترل از راه دور را کشف می کند و توانایی عقب و جلو کشیدن زندگی خودش را به دست می آورد.

 

او سپس در فیلم “بر من حکمرانی کن” (۲۰۰۷) نقش مردی را بازی کرد که خانواده اش را در حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر از دست می دهد.

طی دیدار تصادفی با یک دوست قدیمی (که توسط دون چیدل بازی می شود)، شخصیت سندلر شروع به بازسازی زندگی از هم پاشیده اش می کند.

 

سندلر نظرات مثبتی برای عملکرد خود کسب کرد و بسیاری از منتقدان او را جذاب و عالی خواندند.

 

در بازگشت به دنیای کمدی که بیش از همه به خاطر آن معروف است، سندلر فیلم “و حالا شما را چاک و لری اعلام می کنم” (۲۰۰۷) را تولید و در آن بازی کرد.

 

در این فیلم او نقش یک آتشنشان را بازی کرد که وانمود می کند در رابطه همجنس بازی با یک آتش نشان بیوه است (که کوین جیمز نقش آن را بر عهده دارد به طوری که دوستش می تواند منافع شراکت داخلی را برای خودش و فرزندانش را دریافت کند.

 

برای اقدام بعدی، سندلر در فیلم “تو حریف زوهان نمی شوی” (۲۰۰۷) نقش یک تکاور اسرائیلی را بازی کرد که خود را مرده نشان داد تا به آمریکا نقل مکان کند و رویای خود را برای تبدیل شدن به یک آرایشگر دنبال کند. او این فیلم را نیز تولید و در آن بازی کرد.

 

در ادامه کار در پشت پرده، سندلر در فیلم کمدی خانگی محبوب “خانه خرگوشی” بازی کرد. در اثر بعدی خود، “قصه های شبانه“(۲۰۰۸)، سندلر نقش مردی را بازی کرد که خواهر زاده و برادر زاده اش قصه های شبانه ای را تعریف می کند که ناگهان به حقیقت می پیوندند.

 

فیلم های آدام سندلر

 

در این فیلم بازیگرانی چون کری راسل، ترسا پالمر، گای پیرس، لوسی لاولس و راسل برند بازی کردند. سندلر همچنین سال ۲۰۰۹ در فیلم کمدی تابستانی “آدم های بامزه” به کارگردانی جود آپاتو بازی کرد.

 

سندلر در سال ۲۰۱۰ در فیلم موفقیت آمیز “بزرگ شده ها” با بازی سلما هایک، کوین جیمز و کریس راک بازی کرد. او همچنین فیلمنامه این فیلم را نیز خودش نوشت .

 

او سپس در فیلم پرفروش گیشه با عنوان “جک و جیل” که در اولین هفته ۲۶ میلیون دلار فروخت بازی کرد.

شاهکاری شگفت انگیز برای فیلمی که به طور گسترده توسط منتقدان مورد تحسین قرار گرفت.

 

سندلر سپس در سال ۲۰۱۲ در انیمیشن “هتل ترانسیلوانیا” صداپیشگی کرد و در سال ۲۰۱۳ در فیلم “بزرگ شده ها ۲” به ایفای نقش پرداخت.

 

در سال ۲۰۱۵ او به کار صداپیشگی خود در انیمیشین های “پیکسل ها” و “هتل ترانسیوانیا ۲” ادامه داد و با بازی در فیلم “۶ کله پوک” سال را به پایان رساند.

 

در سال ۲۰۱۶ سندلر با دیوید اسپید در فیلم کمدی شبکه نتفلیکس با نام “آنجا انجام بده” بازی کرد.

 

او سپس قبل از اینکه به صداپیشگی انیمیشن هتل ترانسیلوانیا ۳ (۲۰۱۸) بپردازد، در سال ۲۰۱۷ در فیلم “داستان های مایروویتز” بازی کرد.

 

او در سال ۲۰۱۸ به همراه جنیفر آنیستون در فیلم “معمای قتل” بازی کرد که در ژوئن ۲۰۱۹ منتشر شد. دیگر فیلمی که سندلر پس از آن به ایفای نقش پرداخت، فیلم “جواهرات تراش نخورده” است.

 

جوایز و دستاوردها

 

جوایز و افتخارات آدام سندلر

 

  • سندلر در سال ۲۰۰۲ جایزه بهترین بازیگر را برای بازی در فیلم “عشق پریشان” در “جشنواره بین المللی فیلم گیخون” برد.
    .
  • در سال ۲۰۱۴ او به عنوان “ستاره مرد سال” در جشنواره CinemaCon نامیده شد.
    .
  • او همچنین برنده چندین جایزه منتخب مردم از جمله “محبوب ترین بازیگر مرد کمدی” برای چهار سال متوالی از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ است.
    .
  • او در سال ۲۰۱۷ “جایزه فیلم هالیوود” را تحت عنوان “کمدی سال” برای فیلم “داستان های میروویتز” برنده شد.

 

مطالب پیشنهادی در مورد بازیگران خارجی

بیوگرافی جولیا رابرتزبیوگرافی رابرت دنیروبیوگرافی آدام سندلر
بیوگرافی کریس همسورثبیوگرافی اسکارلت جوهانسونبیوگرافی هانده ارچل
بیوگرافی هازل کایابیوگرافی بوراک دنیزبیوگرافی جنیفر آنیستون
بیوگرافی بن افلکبیوگرافی کیت بلانشتبیوگرافی دنزل واشنگتن

 

عکس های سریال ها

عکس پیکی بلایندرزعکس بریکینگ بدعکس سریال چرنوبیل

 

 

نقد فیلم ها 

نقد فیلم تلقین “Inception”نقد فیلم فارست گامپنقد فیلم فهرست شیندلر 
نقد فیلم شوالیه تاریکی نقد فیلم رستگاری در شاوشنکنقد فیلم The Big Sick
نقد فیلم Atomic Blondeنقد فیلم Dunkirkنقد فیلم Rough Night
نقد فیلم The Hitman’s Bodyguard 2017
نقد فیلم Wonder Womanنقد فیلم It
نقد فیلم Force Majeure
نقد فیلم Atomic Blondeنقد فیلم Every Thing, Every Thing

 

منبع : باحال مگ

دسته بندی :

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *