hambergermenu

بیوگرافی دواین جانسون ( راک )

دواین جانسون کشتی گیر و بازیگر حرفه ای ، دواین داگلاس جانسون در ۲ می ۱۹۷۲ در هی وارد کالیفرنیا به دنیا آمد. با توجه به اینکه پدربزرگ او پیتر فنین ماییویا و همچنین پدرش راکی جانسون کشتی گیر حرفه ای بودند، دواین جوانی خود را با تماشای پدرش در رینگ مسابقه سپری کرد.

 

جانسون که هیچ برنامه ای برای دنبال کردن راه پدرش نداشت، در دانشگاه میامی، فوتبال دانشگاهی بازی می کرد و تا زمانی که دچار آسیب دیدگی نشده بود، توانایی و آمادگی خود را به خوبی نشان داد.

 

او برای مدت کوتاهی در نیوزیلند زندگی کرد و قبل از بازگشت به ایالات متحده و ثبت نام در مدرسه عالی آزادی، در مدرسه ابتدایی ریچموند درس می خواند. او یک نوجوان ورزشکار بود و در چندین رشته ورزشی فعالیت داشت.

 

او فوتبال بازی میکرد و همچنین عضو تیم دو و میدانی و کشتی مدرسه بود. ورزش مورد علاقه او فوتبال بود، بنابراین بورسیه کامل از دانشگاه میامی دریافت کرد تا در پست دفاع برای آنها نقش آفرینی کند.

با این حال، مصدومیت باعث شد که رویاهایش برای ادامه فوتبال حرفه ای متلاشی شوند.

 

✔️ او در سال ۱۹۹۵ با مدرک لیسانس مطالعات جرم شناسی و فیزیولوژی فارغ التحصیل شد. ✔️

 

جانسون کشتی گیر می شود!

جانسون تصمیم گرفت تا کشتی گیر شود و آموزش های اولیه خود را نزد پدرش فرا گرفت.

 

جانسون که از ترکیب قابل توجه اندازه، سرعت و چابکی و مهارت های مواجهه با میکروفون بی عیب و نقص برخوردار بود، اولین بار در سال ۱۹۹۶ با نام مستعار “راکی ماییویا” (که به احترام پدر و پدربزرگش آن را برگزیده بود) در مسابقات فدراسیون جهانی کشتی (WWF) شرکت کرد.

 

دواین جانسون کشتی گیر می شود

 

او قاطعانه موفق به کسب عنوان “چهره” (محبوب هواداران) شد، و تنها پس از چند ماه حضور در مسابقات، جانسون عنوان قهرمانی بین قاره ای WWF را به دست آورد.

 

او در نهایت نام مستعار خود را به “The Rock” (صخره) تغییر داد و خود را به عنوان کشتی گیر حرفه ای موفق دارنده ی چندین عنوان قهرمانی تثبیت کرد.

 

این تغییر منجر به افزایش محبوبیت او شد. جانسون در مجموعه ای از مسابقات سطح بالا با بزرگترین ستاره های WWF شرکت کرد و اولین عنوان از چندین عنوان قهرمانی جهان خود را در سال ۱۹۹۸ به دست آورد.

 

✔️مهارت کشتی و ظاهر زیبا و نیرومند جانسون، او را در میان طرفداران زن بسیار محبوب ساخت و به زودی پیشنهادهایی برای حضور بر روی صفحه های نمایش بزرگ و کوچک به سمت او سرازیر شد.✔️

 

⭐ پیشنهادهای داغ و خواندنی در رابطه با بیوگرافی 2 نفر از معروف ترین سلبریتی های جهان :

بیوگرافی آنجلینا جولی ، بانوی هالیوود

بیوگرافی امیلیا کلارک

 

حرفه ی بازیگری

پس از حضور در یک موزیک ویدئو، جانسون برنامه زنده “شب شنبه” را در سال ۲۰۰۰ اجرا کرد. او اولین بازی خود را در نقش پادشاه عقرب در سکانس آغازین فیلم “The Mummy Returns” (بازگشت مومیایی) در سال ۲۰۰۱ انجام داد.

 

داوین جانسون و حرفه ی بازیگری

 

جذابیت بی نظیری که جانسون در مونولوگهای درون رینگ خود به نمایش گذاشت و همچنین حضور او در فیلم “The Mummy Returns” (بازگشت مومیایی، ۲۰۰۱) باعث آغاز مرحله جدیدی از دوران حرفه ای او شد.

 

موفقیت این فیلم منجر به ساخت اسپین آف “The Scorpion King” (پادشاه عقرب) در سال ۲۰۰۲ شد که جانسون در آن نقش ماتیوس را بازی کرد.

 

طبق گزارش ها او برای بازی در این فیلم ۵.۵ میلیون دلار آمریکا دریافت کرد که یک موفقیت نسبی برای او محسوب می شد.

 

✔️اگرچه جانسون نه اولین و نه آخرین کشتی گیر حرفه ای است که به هالیوود راه می یابد، اما مسلما موفق ترین آنها است. او کار خود را با فیلم “The Rundown” در سال ۲۰۰۳ ادامه داد.✔️

 

او در سال ۲۰۰۴ کشتی را برای توجه بیشتر و حضور تمام وقت در عرصه بازیگری ترک کرد.

 

فیلم شناسی ( 2007 – 2019 )

? جانسون نقش یک پدر طلاق گرفته به نام جو کینگمن را در یک فیلم کمدی، ورزشی و خانوادگی با عنوان “The Game Plan” (نقشه ی بازی) در سال ۲۰۰۷ بازی کرد.

 

این فیلم به عنوان اولین فیلم در گیشه قرار گرفت و علیرغم دیدگاه های منفی منتقدان، حدود ۲۳ میلیون دلار در اولین هفته درآمد کسب کرد.

 

? در سال ۲۰۰۹، او در فیلم علمی تخیلی “Race to Witch Mountain” (مسابقه تا کوه جادوگر) بازی کرد که با توجه به رمانی از آلکساندر کی با عنوان “Escape to Witch Mountain” (فرار به کوه جادوگر) ساخته شده بود. این فیلم هم به عنوان اولین فیلم در گیشه قرار گرفت بازخورد زیادی داشت.

 

? در سال ۲۰۱۱، دواین جانسون در پنجمین سری از فیلم های “Fast and the Furious” (سریع و خشن) با عنوان “Fast Five” (پنج سریع) در نقش یک نماینده خدمات امنیتی دیپلماتیک به نام لوک هابز ایفای نقش کرد.

 

این فیلم در اولین هفته اکران خود بیش از ۸۶ میلیون دلار به دست آورد و یکی از بزرگترین موفقیت های تجاری جانسون شد.

 

فیلم های دواین جانسون

 

? در سال ۲۰۱۳، او در شمشین سری سریع و خشن با عنوان “سریع و خشن ۶” نیز در نقش لوک هابز بازی کرد.

 

او در کنار خود بازیگرانی نظیر ون دیزل، پل واکر، جینا کارانو و جان اوریتز را به عنوان همکار در اختیار داشت. این فیلم با فروش سراسری بیش از ۷۸۰ میلیون دلار، رتبه ۵۰ لیست پرفروش ترین فیلم ها را به دست آورد.

 

? در سال ۲۰۱۵ او در سری هفتم سریع و خشن تحت عنوان “خشن ۷” ظاهر شد. این فیلم نیز مانند سری های قبل پر مخاطب بود و همچنین به خاطر سکانس های دنباله دار نیز مورد تحسین بسیاری از منتقدان قرار گرفت.

 

? در سال ۲۰۱۶، دوین جانسون در فیلم کمدی “Central Intelligence” (هوش مرکزی) بازی کرد و صداپیشگی شخصیت Polynesian demigod Maui در انیمیشن “Moana” (موانا اثر والت دیزنی) را بر عهده داشت.

 

? در سال ۲۰۱۷، او نقش خود در سری هشتم سریع و خشن” با عنوان “سرنوشت خشن” را دوباره تکرار کرد. در همان سال او در دو اثر موفق دیگر به نام های “Baywatch” و ” Jumanji : Welcome to the Jungle” (جومانجی: به جنگل خوش آمدید بازی کرد.

 

? در سال ۲۰۱۸ او در دو فیلم اکشن “Rampage” (دیوانگی) و “Skyscraper ” (آسمان خراش) ایفای نقش کرد.

 

? در سال ۲۰۱۹ نیز ۴ فیلم از دواین جانسون اکران شده است که عبارتند از:

 

  • سری هشتم سریع و خشن با عنوان ” Hobbs & Shaw ” (هابز و شاو)
    .
  • “Fighting with My Family” (مبارزه با خانواده ام)
    .
  • ” Jumanji : The Next Level” (جومانجی: مرحله بعد)
    .
  • “Shazam” (شزم)

 

معروف ترین اثر دوین جانسون به خاطر ایفای نقش لوک هابز در ” سریع و خشن” مشهور است. تمام سری های این فیلم با بازی او به شدت مورد استقبال قرار گرفتند و او به خاطر مهارت های بازیگری به طور قابل ملاحظه ای مورد تحسین قرار گرفت.

 

جوایز و دستاوردها

? در سال ۲۰۰۱، او برنده جایزه بهترین بازیگر جوان برای فیلم “بازگشت مومیایی” شد.

 

? جشنواره CinemaCon او را با جایزه ستاره اکشن سال ۲۰۱۲ مفتخر ساخت.

 

? او جایزه انتخاب کودکان برای فیلم “Journey 2 The Mysterious Island ” (سفر ۲: جزیره مرموز) را در سال ۲۰۱۳ برنده شد.

 

خانواده و زندگی شخصی

دواین جانسون با دوست قدیمی اش دنی گارسیا در ۲ می ۱۹۹۷ ازدواج کرد. آنها یک دختر به نام سیمون الکساندرا دارند.

 

خانواده و زندگی شخصی دواین جانسون

 

پس از ده سال زندگی مشترک، آنها در سال ۲۰۰۷ تصمیم گرفتند تا از یکدیگر جدا شوند.

کمی بعد از طلاق از دنی گارسیا، جانسون شروع به برقراری رابطه با لارن هشیان کرد.

 

اولین بار او را در سال ۲۰۰۶ در حین بازی در فیلم “The Game Plan” (نقشه ی بازی) ملاقات کرد. اولین فرزند آنها، جاسمین جانسون، در دسامبر ۲۰۱۵ به دنیا آمد، در حالی که فرزند دوم آن ها، تیانا جیا جانسون، در آوریل ۲۰۱۸ به دنیا آمد.

 

دوین جانسون با لارن هشیان در ۱۸ آگوست ۲۰۱۹ و در هاوایی ازدواج کرد.

 

مطالب پیشنهادی بیوگرافی هنرمندان

بیوگرافی برن ساتبیوگرافی کریستین بیلبیوگرافی مورگان فریمنبیوگرافی آکشی کومار
بیوگرافی مریل استریپبیوگرافی آل پاچینوبیوگرافی دنزل واشنگتنبیوگرافی کریس ایوانز
بیوگرافی اسکارلت جوهانسونبیوگرافی مت دیمونبیوگرافی برد پیتبیوگرافی رابرت دنیرو
بیوگرافی جانی دپبیوگرافی تام کروزبیوگرافی تام هنکسبیوگرافی ویل اسمیت

 

منبع : باحاال مگ

دسته بندی :

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *