تبلیغ نویسی حرفه ای، دروازه ای به سمت افزایش فروش!
چکیده : تبلیغ نویسی نوعی تولید محتوای حرفه ای و می تواند یکی از مؤثرترین راه ها برای ایجاد سرنخ و فروش محصولات و خدمات باشد. البته این شیوه یکی از زیرشاخه های تولید محتوای متنی است و می تواند از سخت ترین روش های بازاریابی نیز باشد! وقتی نوبت به نوشتن یک متن خوب تبلیغاتی برای افزایش فروش می رسد، درک مفهوم روانشناسی کلماتی که استفاده می کنید، بسیار مهم است.
اگر صاحب وبسایت هستید و به واسطه آن، محصولات و خدماتی را می فروشید، بدون شک دوست میدارید که درآمدتان در هر ماه، بیشتر و بیشتر شود. این در واقع هدف اصلی همه کسب و کارهای اینترنتی است. اما باید بدانید که در افزایش فروش هر محصول یا خدماتی، رمز و رازهایی نهفته است!
روش های زیادی برای معرفی محصولات و خدمات بر بستر وبسایت ها وجود دارد. تولید محتوای متنی، تولید محتوای صوتی، تولید محتوای ویدیویی، طراحی و انتشار اینفوگرافیک ها، تهیه گزارش ها، ایمیل مارکتینگ و …، همگی به نوعی در این زمینه ها کاربرد دارند. اما یکی از پرسودترین شیوه های بازاریابی و تبلیغات آنلاین، تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ است.
تبلیغ نویسی نوعی تولید محتوای حرفه ای و می تواند یکی از مؤثرترین راه ها برای ایجاد سرنخ و فروش محصولات و خدمات باشد. البته این شیوه یکی از زیرشاخه های تولید محتوای متنی است و می تواند از سخت ترین روش های بازاریابی نیز باشد!
وقتی نوبت به نوشتن یک متن خوب تبلیغاتی برای افزایش فروش می رسد، درک مفهوم روانشناسی کلماتی که استفاده می کنید، بسیار مهم است. از آن گذشته، کلمات مناسب به خودی خود می توانند کاملاً تشویق کننده و قانع کننده باشند؛ حتی بدون اینکه به سایر تکنیک های بازاریابی اینترنتی نیاز باشد!
در این میان، برخی از نکات و ترفندهایی برای تبلیغ نویسی حرفه ای و تأثیرگذار مطرح شده است که ما می خواهیم درباره آن بیشتر صحبت کنیم. اگر به فروش بیشتر فکر می کنید، اکنون زمان آن رسیده است تا یک برنامه ریزی دقیق تر را برای تولید محتوای اختصاصی و برگزاری کمپین های تبلیغاتی داشته باشید.
7 نکته درباره تبلیغ نویسی حرفه ای که فروش را افزایش می دهد!
1-تیترها و سرفصل ها، عنصر کلیدی هستند
قبل از اینکه به نوشتن محتوا برای هر نوع کسب و کاری فکر کنید، باید روی انتخاب تیترها، عنوان ها و سرفصل ها تمرکز داشته باشید. فرقی نمی کند که تبلیغ نویسی را برای خبرنامه یا بلاگ یا بروشور و کاتالوگ انجام می دهید، آنچه مهم است اینکه باید تیترها را به گونه ای انتخاب کنید که برایتان سرنخ مشتری ایجاد کند.
همه مخاطبان سایت شما یا افرادی که تبلیغات شما را می خوانند، در همان چند ثانیه اول، کل متن را مرور می کنند و تصمیم می گیرند که از شما خرید کنند یا خیر! پس تیتر یا عنوان های متنی که می نویسید باید همیشه در اولویت باشند! عنوان ها و سرفصل ها تعیین می کنند که آیا مخاطب تمایل دارد ادامه مطلب را بخواند یا خیر.
اگر در همان چند خط اول متن تبلیغ نویسی خود از تیترهای تشویق کننده و جذاب استفاده نکنید، یا خواننده را توجیه و قانع نکنید که متن شما را بخواند، او را از دست داده اید! به همین سادگی!
در تبلیغ نویسی حرفه ای باید یاد بگیرید که چطور عناوینی جذاب و جنجالی بنویسید، به طوری که در همان نگاه اول، حس کنجکاوی و کاوشگری مخاطبانتان را برانگیزد! از بار احساسی و معنایی کلمات استفاده کنید. واژه ها و عبارت های مترادف را به کار ببرید.
سعی کنید در تیترهای تبلیغ نویسی خود، درباره نیازها، مشکلات و ارائه راه حل های همه مخاطبان صحبت کنید. خود را به جای مخاطب محصولات یا خدمات خود قرار دهید و ببینید اگر با این متن تبلیغاتی مواجه شوند آن را تا انتها می خوانید یا خیر!
2-اطلاعات مهم را در ابتدای متن بنویسید
یکی از ترفندهای تبلیغ نویسی خوب این است که اطلاعات مهم و اصلی درباره محصولات و خدمات را در همان ابتدای متن بنویسید. مهم ترین اطلاعات در اولویت قرار دارند. متن تبلیغاتی بسیار متفاوت تر از یک تولید محتوای معمولی است. اگر می خواهید خوانندگان به متن شما علاقه مندی نشان دهند و تا انتها آن را بخوانند باید متن را با کلماتی احساس برانگیز و مثبت شروع کنید. جملات تان باید به اندازه کافی متقاعد کننده باشد.
3-فواید و مزایا را مطرح کنید، نه ویژگی ها را!
اشتباه بزرگی که کسب و کارها هنگام تبلیغ نویسی در مورد محصولات یا خدمات خود مرتکب می شوند، فهرست کردن ویژگیها است. مشکل اینجا است که اکثر مشتریان در مورد ویژگیهای محصول یا خدمات، چندان نگران نیستند، آنها فقط میخواهند بدانند که این ویژگیها چه سودی برای آنها خواهد داشت.
بنابراین، اگر حقایق زیادی در مورد محصول جدید ارائه بدهید و یا مفصل توضیح دهید که چگونه کار می کند، خوانندگان تان را علاقه مند نخواهید کرد. در عوض، پیشنهاد می کنیم بر این تمرکز داشته باشید که این ویژگی های خاص چگونه برای مخاطبان مفید خواهد بود. به آنها نشان دهید محصول شما چه مشکلاتی را حل می کند و یا چگونه شرایط زندگی آنها را بهتر می کند.
4-متن ها را بیش از حد، پیچیده و سخت ننویسید!
تبلیغ نویسی را بیش از حد پیچیده نکنید! متن هایی که می نویسید را ساده تر و قابل فهم نگه دارید. در نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی و تبلیغاتی خود هرگز عجله نکنید. برای وقت مخاطبان خود ارزش قائل شوید. وقتی شما محتوای تبلیغاتی را ساده تر می نویسید، افراد می توانند سریع تر با جملات شما ارتباط برقرار سازند و این یعنی احتمال افزایش سرنخ مشتری بیشتر خواهد شد.
5-محتوا را اول برای مخاطبان بنویسید و بعد برای سئو و گوگل!
اگر می خواهید از فنون تبلیغ نویسی بیشترین بهره را ببرید، باید علاوه بر نیازها و سلیقه های مخاطبان، سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر را نیز در نظر بگیرید. تولید محتوای متنی و سئو شده می تواند سایت شما را در رتبه های گوگل ارتقا بدهد. در نتیجه، پیدا کردن محصول و خدمات خاص شما برای افراد، آسان تر خواهد شد.
سعی کنید در تبلیغ نویسی، تعادل خوبی میان تعداد کلمات کلیدی و کلمات کل متن برقرار کنید. اصول سئو محتوا را در متن به کار ببرید. درباره محصولات و خدماتی که ارائه می دهید، گسترده تر صحبت کنید. رقبا را نیز در نظر بگیرید. اهمیت دادن به نظر و نیازهای مخاطبان، بیشتر از هر چیز دیگری اولویت دارد.
6-در تبلیغ نویسی، ارتباط عاطفی با مخاطب برقرار کنید!
در میان انبوهی از محتواهای متنی در یک وبسایت، گاهی لازم است به خودتان یادآوری کنید که محتوای تبلیغاتی را برای چه کسانی می نویسید! بله؛ توجه به بازار هدف بسیار اهمیت دارد و همان چیزی است که می تواند فروشتان را متحول سازد.
یک نکته کلیدی در تبلیغ نویسی این است که با مخاطبان خود ارتباط عاطفی و احساسی برقرار سازید. اگر بتوانید در متن خود، احساساتی را به خواننده ها منتقل کنید، تقریباً نیمی از مسیر فروش را طی کرده اید! البته این کار، تقریباً سخت است، اما غیرممکن نیست! شما باید متن متقاعد کننده و امیدبخش ارائه دهید تا مشتری برای خرید، راضی شود.
7-همیشه به روز باشید!
برای موفق شدن در اجرای روش های وب مارکتینگ و نوشتن محتواهای یونیک و جذاب، و همچنین برای بهتر شدن در تبلیغ نویسی حرفه ای، لزوماً باید همیشه به روز باشید. سعی کنید اطلاعات جدید را یاد بگیرید و تمرین کنید.
در تبلیغ نویسی باید “فراخوان برای اقدام” ایجاد کنید. نوشتن نقاط قوت و بررسی نقاط ضعف در متن می تواند مجذوب کننده باشد. در تولید محتوای تبلیغاتی سعی کنید خود را یک متخصص نشان دهید تا بتوانید اعتماد مخاطب را جلب نمایید.
خدمات تولید محتوای تخصصی در “کافه محتوا”
تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ یکی از بهترین و اثربخش ترین روش های بازاریابی آنلاین است. تولید محتوا رپورتاژ آگهی نیز به نوعی با این شیوه ها ارتباط دارد. وقتی قرار است متن مناسبی برای یک محصول یا خدمات نوشته شود، جزئیات زیادی را باید رعایت کرد. تمامی این موارد می تواند فروش را افزایش دهد.
شما می توانید خدمات جامع تولید محتوای تخصصی و رپورتاژ آگهی را از طریق وبسایت کافه محتوا دریافت نمایید. ما نیازهای شما را برای تولید محتوای جذاب و دست اول شناسایی کرده و تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین محتواها به کار می گیریم.
برای ثبت سفارش تولید محتوای صنعتی، تولید محتوای گردشگری، تولید محتوا رپورتاژ آگهی، خرید کمپین های تبلیغاتی آنلاین، بسته های بازاریابی محتوایی، ترجمه تخصصی متن، تولید محتوا انگلیسی می توانید به وبسایت www.cafe-mohtava.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های 09138651225 و 09133668912 تماس حاصل فرمایید.