hambergermenu

تعریف موفقیت چیست ؟

تعریف موفقیت : به راستی تعریف موفقیت چیست؟ برای موفق بودن تعاریف بسیاری میتوان در نظر گرفت. همه ما زندگی را به گونه ای متفاوت از سایرین می بینیم و معنی میکنیم.

با مجله اینترنتی باحال مگ همراه باشید تا به کمک یکدیگر موفقیت را تعریف کنیم .

 

به همان نسبت دیدگاهمان از حقیقت نیز متفاوت و متغیر خواهد بود. شاید یک تعریف کلی این باشد: رسیدن به خواسته های درونی ولی همانند تمام مفاهیمی که در آن ذهن بشر و اراده او دخیل است موفقیت نیز تعارف بیشمار به خود اختصاص میدهد.

 

موفقیت میتواند انجام بهترین کار ممکن توسط شما در حوزه مورد نظرتان باشد و با اهداف صحیح در یک حوزه خاص. میتوان موفقیت را داشتن محلی تعریف کرد که به آن خانه میگوییم. موفقیت حتی میتواند باور توانستن باشد.

 

باور اینکه شما قادر هستید به هرچه میخواهید و به آن اعتقاد دارید دست یابید. برخی موفقیت را اینگونه تفسیر می کنند: مراقبت از خود و بودن در بهترین حالت فزیکی و روحی موفقیت تشخیص زمان و موقعیت بله یا نه گفتن است.

 

برای این واژه، تفسیر ظاهرا متناقصی است اما وقتی درست بیاندیشیم، همه ما گاهی به اشتباه این دو موقعیت را بجای هم به کار می بریم و نتیجه آن چیزی نمی شود که انتظارش را داشتیم.

 

شاید موفقیت دانستن این نکته باشد که بدانیم، متوجه باشیم و باور کنیم که در زندگیمان مفاهیمی چون عشق، خانوداه ، دوست ، به فروانی حضور دارند.

 

شما هنگامی موفق هستید که نه تنها خود را در مسیر دلخواه تان قرار میدهید، بلکه به اطرافیان نیز کمک می کنید تا مسیر شان را پیدا کرده و در آن گام بردارند. وقتی بر ترس خود غالب شوید ، حتما موفق هستید. این ترس میتواند هرچیزی باشد.

 

ترس از ارتفاع، ترس از سخنرانی در حضور جمع، ترس از شروع یک کار، ترس از پایان یک رابطه ناخوشایند و …. برای موفق بودن باید بر ترس های خود پیروز شوید.

 

دیدن خوشحالی و موفقیت کسانی که دوستشان دارید بدون شک حس انسان موفق را در شما بیدار میکند. اینکه هروز یک فیلم جدید تماشا کنید، هرماه یک کتاب جدید بخوانید ، شما موفق هستید . دوست داشتن و مورد محبت دیگران بودن گنج بزرگی است .

 

اگر آنرا دارید قطعا موفق هستید . وقتی برای اهداف تان می ایستید و برای رسیدن به بی وقفه تلاش میکنید ، موفق هستید.

 

هرگاه اجازه ندهید که سختی ها مشکلات و ناتوانی ها ، شما را از اهداف تان باز دارد ، بی شک موفق هستید و کنترل سرنوشت به دست خودتان حتما یک تعریف از موفق بودن است. آری همه این تعارف و هزاران تعارف دیگر را میتوان بیابیم و بیان کنیم.

 

اما به راستی تعریف صحیح چیست؟ شاید در یک کلام و خیلی خلاصه بتوانیم بگوییم ، موفقیت عبارت از خوشحال بودن و حال خوب داشتن .

 

در هر جای که هستید در هر رشته ای که هستید ، در هر شرایطی ، در هر جنسیتی، در هر وضعیت مالی و جسمی و در هر جای این کره خاکی، شما وقتی موفق هستید که خوشحال هستید که بدانید در مسیر تان، در زندگی تان ، در شغل و حرفه خود در حال پیشرفت هستید و یا این به شما احساس مثبت بودن منتقل میکند و باعث خوشحالی میشود.

 

تجربه این حس یعنی شما موفق هستید. برای رسیدن به موفقیت یکی از مهم ترین موارد شناخت شکست است دقیقان درک مفهوم شکست همانند شاخت دشمن میماند. و همیش انهای برنده هستند که دشمنان خویش را به درستی میشناسند.

 

مطالب پیشنهادی موفقیت

میلیاردر های جهان IT5 کار ساده برای شاد تر زیستنترفندهای افزایش اعتماد به نفس
ترفندهای  واضح تر صحبت کردنآشنایی با فن بیان۱۰ نشانه بلوغ و رشد شخصیتی
کارهایی که نباید به خاطر آن ها عذر خواهی کنیمتاثیر مدل ذهنی در موفقیت نقش اعتماد به نفس در موفقیت
رمز پنهان موفقیتبرنامه ریزی و مدیریت زمان برای موفقیتتوصیه های خواندنی برایان تریسی برای موفقیت

منبع : باحال مگ

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *