جواب فعالیت صفحه ۵۳ ، ۵۴ و ۵۵ تفکر هفتم ❤️ [ گام به گام + پاسخ کامل و درست ]


جواب فعالیت صفحه 53 ، 54 و 55 تفکر هفتم را در ادامه برای شما عزیزان قرار دادیم.

 

دقیق و درست ترین جواب ها را در ادامه می توانید ببینید.

 

گام به گام فعالیت صفحه پنجاه سه و پنجاه چهار و پنجاه پنج کتاب تفکر هفتم به همراه حل سوالات در ادامه مطلب وجود دارد.

 

با بخش آموزش از مجله اینترنتی باحال مگ همراه باشید.

 

 

پیداکردن سریع جواب های تفکر هفتم

دانش آموزای عزیز که دنبال جواب تفکر هفتم هستید ، ما همه ی جواب ها رو توی سایتمون گذاشتیم.

 

اگر میخوایید سریع جواب ها رو پیدا کنید فقط کافیه وقتی که توی گوگل سرچ می کنید ، اخر عبارتی که می نویسید کلمه باحال مگ رو هم بنویسید تا سایت ما همون اول بیاد و سریع جواب رو پیدا کنید.

 

مثلا : جواب فعالیت صفحه 100 تفکر هفتم باحال مگ .

 

اینجوری سریع بهترین جواب ها رو می بینید.

 

بریم و جواب های این قسمت رو ببینیم.

 

 

پاسخ صفحه 52 تفکر هفتم

حل سوال فعالیت صفحه پنجاه سه و پنجاه چهار و پنجاه پنج کتاب تفکر هفتم :

 

 

 

فیلم کوتاه سبک های رفتاری را مشاهده کنید سپس موقعیت های زیر را بخوانید و ارزیابی خود را درباره ی سبک رفتاری هریک از افراد زیر بیان کنید.

 

موقعیت ۱ : فرهاد دانش آموز عجیبی است. او نه تنها با خودش قهر است، بلکه به بهانه های مختلف با همه درگیر می شود. هیچ کس دوست ندارد با او دوست باشد. او با بدزبانی و اسم گذاشتن روی بچه ها و مسخره کردن همه، جایی برای دوستی و رفاقت نگذاشته است. اوایل که او را می شناختم، برای خودش ادعای قلدری می کرد و با کتک زدن چند دانش آموز ضعیف، دیگران را وادار میکرد به او احترام بگذارند…

 

ارزیابی رفتار فرهاد از نظر من ؛ از دیدگاه من، فرهاد شیوه رفتاری تهاجمی را در پیش گرفته است زیرا حقوق اطرافیان و همکلاسی های خود را نادیده می گیرد و همیشه آنها را تهدید می کند.

 

موقعیت ۲ : سارا با مادرش برای خرید لباس به خیابان رفته است. بلوز جالبی توجه او را به خود جلب میکند. از مادر خود تقاضا میکند اگر صلاح می داند، این بلوز را برای او بخرد.

 

ارزیابی رفتار سارا ؛ من فکر می کنم سبک رفتاری سارا کاملاً مودبانه و منطقی است، و بنابراین شیوه رفتار سارا در دسته سبک رفتاری تعیین کننده و قاطعانه قرار می گیرد.

 

موقعیت ۳ : مهشید یک کتاب کمک درسی خریده است. دوست او سودابه با دیدن کتاب، از وی می خواهد که این کتاب را چند روز در اختیار او قرار دهد و اگر کتاب تازه ای دوباره خرید، او را در جریان خرید آن قرار دهد. سودابه، مهشید را تهدید کرد که اگر این کار را انجام ندهد، منتظر مسخره شدن و آزار و اذیت از سوی او باشد.

 

ارزیابی رفتار سودابه ؛ رفتار سودابه کاملاً ظالمانه است زیرا او حقوق دوستش مهشید را نادیده می گیرد و باعث می شود احساس حقارت کند. سبک رفتاری سودابه تهاجمی است.

 

موقعیت ۴ :‌ خانواده ی تازه ای، همسایه خانواده سحر شده اند. دختر این خانواده هم سن و سال سحر است و اتفاقاً در مدرسه ای که سحر درس می خواند، خانواده اش او را ثبت نام کرده است. صبح که سحر از خانه خارج شد تا به مدرسه برود، دختر مؤدبی را دید که او هم عازم مدرسه است. سحر بی اختیار به او علاقه مند شد و خود را به او نزدیک کرد. به او سلام کرد و اسمش را پرسید. دختر خود را فاطمه معرفی کرد و به سحر دست داد. مدتی نگذشت که آنها باهم دو دوست صمیمی شدند.

 

ارزیابی رفتار سحر و فاطمه ؛ به نظر من رفتار سحر و فاطمه بسیار منطقی و مودبانه بود و انتخاب دوست هم سن و سال، در هر دوی آنها شیوه رفتار تعیین کننده ای را نشان می داد.

 

موقعیت ۵ : چنگیز همکلاسی خود حمید را مسخره میکند. او اخلاق تندی دارد. معلوم نیست که چرا هر روز، این رفتار خود را ادامه می دهد. حمید حرفی نمیزند؛ زیرا میترسد که دعوایی اتفاق بیفتد، او نمی داند با این مشکل چگونه برخورد کند.

 

ارزیابی رفتار حمید و راه حل شما برای حل این مشکل ؛ حمید یک سبک رفتاری منفعلانه دارد و بنابراین می خواهد چنگیز را راضی نگه دارد و به او اجازه می دهد از حقوق خود چشم پوشی کرده و او را مسخره کند. راه حل این است که حمید خود را دست کم نگیرد و اعتماد به نفس داشته باشد. حمید نباید فکر کند که اگر از حق خود دفاع کند، دیگران او را بی ادب می نامند.

 

موقعیت ۶ :‌ تیمور بچه ی بی ادبی است. کارهایش عجیب و غریب است. هر کسی با او دوست می شود، حتماً برایش مشکلی به وجود می آید. با انسان های خوبی هم رفت و آمد نمیکند. یک روز به کامران سیگاری را تعارف کرد؛ کامران قبول نکرد. تیمور گفت: بچه ننه از مامانت می ترسی، بیا سیگار بکش و کیف کن. کامران گفت: از مامانم نمیترسم. از بی عقلی تو میترسم که حتی به سلامتی خودت هم فکر نمی کنی!

 

ارزیابی رفتار کامران ؛ کامران پسر خردمند، باهوش و منطقی است و فریب تیمور را نخورده است. تیمور با دفاع از حقوق شخصی خود و بیان افکار و احساسات خود ، نشان داد که دارای شیوه رفتار تعیین کننده و اعتماد به نفس خوبی است.

 

رفتارهای سارا، فرهاد، سودابه، چنگیز و تیمور هر کدام یک شیوه‌ی رفتاری است که آنها در موقعیت‌های مختلف از خود نشان می‌دهند. رفتار ما با دیگران بستگی به موقعیتی دارد که ما در آن قرار گرفته‌ایم؛ اما در هر حال رفتار باید انسانی باشد.

 

 

چگونه در درس تفکر قوی شویم ؟ 

تفکر یکی از درس هایی است که به تمرین زیادی نیاز دارد.

 

اگر یک بار این درس را خواندید برای دفعات بعدی حتما تمرین ها را مجدد حل کنید.

 

حل مجدد باعث می شود به مشکلات خود در این درس پی ببرید.

 

 

مطالعه با استفاده از اینترنت 

با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس ، تمامی مدرسه ها به صورت آنلاین برگزار می شن.

 

دانش آموزا با تبلت ، لپ تاپ و موبایل می تونن به کلاس درس دسترسی داشته باشن.

 

حتما نکاتی رو برای استفاده بهتر و یادگیری بهتر رعایت کنید.

 

اگر در حال درس خوندن هستید ، سعی کنید تمرکز کنید و به جز زمان کلاس های آنلاین اینترنت رو خاموش کنید.

 

اینترنت باعث کاهش تمرکز می شه.

 

 

افزایش تمرکز

سعی کنید تمرکز خودتونو موقع درس افزایش بدید.

 

این کار به مرور باعث می شود توانایی زیادی در خوندن درس ها داشته باشید.

 

از روش های مختلف برای این کار می تونید استفاده کنید.

 

 

فاصله های زمانی برای مطالعه

مطالعه را در زمان های پیوسته و کوتاه انجام دهید.

 

مثلا هر نیم ساعت یک بار استراحت کنید تا مغز شما بتواند به خوبی اطلاعات جدید را دریافت کند.

 

از طرفی در این مدل مطالعه ، تمرکز بالا می رود و یادگیری هم افزایش می یابد.

 

حتما در بین زمان های مطالعه به خوبی استراحت کنید تا قدرت یادگیری شما افزایش یابد.

 

استراحت نقش مهمی در مطالعه دارد.

 

 

اهمیت آرامش ذهنی در مطالعه 

ذهن ما اگر آرام باشد برای یادگیری آماده است.

 

معمولا ذهن در حالت آرام توانایی زیادی دارد پس سعی کنید استرس را از خود دور کنید و تمرکز کنید.

 

اگر ذهن شما درگیر موضوع خاصی است سعی کنید چند دقیقه تمرکز کنید و آن موضوع را از ذهن خود خارج کنید.

 

 

درس تفکر

تفکر یکی از مهم ترین درس های مهم برای دانش آموزان است.

 

این درس اهمیت ویژه ای در برنامه ی آموزشی دانش آموزان دارد.

 

منبع : باحال مگ

پیشنهاد

مطالب پیشنهادی