hambergermenu

خدمات زیبایی دندانپزشکی آتن

همه مردم در جوامع مختلف به داشتن لبخند زیبا علاقه زیادی دارند اما مشکلاتی مانند زرد شدن، نامرتب بودن، فاصله داشتن، شکستن یا کج بودن دندان‌، باعث میشود که برخی از افراد از داشتن یک لبخند زیبا و دلنشین محروم باشند و به شدت اعتماد به نفس خود را از دست بدهند.در ادامه ما به برخی از خدمات زیبایی کلینیک دندانپزشکی آتن اشاره میکنیم.

 

کامپوزیت دندان چیست

کامپوزیت یکی دیگر از روش‌های اصلاح طرح لبخند است که از نظر ظاهری شباهت زیادی به روش لمینت دارد؛ با این تفاوت که در این روش دندانپزشک با جای استفاده از روکش سرامیکی برای برطرف کردن نقص‌های موجود در دندان‌ها، خمیر کامپوزیت را روی سطح دندان‌ها قرار داده، به فرم دلخواه در می‌آورد و با کمک اشعه باعث محکم‌ شدنش می‌شود. هزینه برطرف کردن ایرادهای دندان مانند زردی، فاصله‌دار بودن، کجی و غیره با استفاده از روش کامپوزیت بسیار ارزان‌تر از لمینت دندان است ولی کیفیت و مقاومت پایین‌تری نسبت به لمینت دارد. جنس لمینت به دلیل سرامیکی بودن، طول عمر و ماندگاری زیادی دارد؛ اما خمیر کامپوزیت به اندازه سرامیک مقاوم نیست. لمینت با خوردن غذاهای رنگی، به سادگی دچار تغییر رنگ نمی‌شود و بعد از ایمپلنت یا کاشت دندان به عنوان یکی از روش‌های گران‌قیمت اصلاح طرح لبخند شناخته می‌شود؛ زیرا جنس روکش‌ سرامیکی، مقاومت آن در برابر ساییدگی، شکستن، تغییر رنگ و دستمزد بالای دندانپزشک برای آماده سازی، قالب گیری، طراحی و ساخت روکش سرامیکی، طولانی بودن مدت زمان آماده شدن روکش سرامیکی و غیره، در بالا بودن قیمت این روش تاثیرگذار هستند. اگر از دندان‌ های لمینت شده درست مراقبت شود تقریبا تا بیست سال ماندگاری زیادی دارند.

 

کامپوزیت دندان چیست

 

انواع ونیر کامپوزیت دندان

در صورتی‌ که قصد استفاده از ونیرهای کامپوزیت دندان برای رفع ناهنجاری‌های دندان را دارید، باید بدانید که این محصول به دو دستۀ اصلی پورسلین یا سرامیکی و رزین تقسیم‌ بندی میشوند. هر دو مدل ذکرشده ظاهری شبیه به ناخن مصنوعی دارند و صرفاً برای قرار گرفتن روی سطح جلویی دندان‌ها طراحی و ساخته شده‌اند. به‌‎عبارتی این روش برای درمان مشکلات محدود و ناچیز دندان است و در موارد شدیدتر می‌بایست از لمینت، ایمپلنت و سایر روش‌های موجود در مراکز دندانپزشکی استفاده کنید.

 

طول عمر ونیر کامپوزیت دندان چقدر میباشد؟

براساس کیفیت ونیر، نحوۀ قرارگیری و مهارت دندانپزشک طول عمر ونیرهای مصرفی در مراکز دندانپزشکی بین هفت تا ده سال است. البته رعایت نکات بهداشتی و مراقبت از دندان‌ها تا حد زیادی می‌تواند از بروز هرگونه آسیب به ونیر جلوگیری کرده و طول عمر آن را افزایش دهد. در مقابل عدم رعایت نکات مربوط به بهداشت دهان و دندان موجب کاهش عمر مفید ونیر و حتی شکستگی و لب پریدگی آن میشود، بنابراین همواره به توصیه‌های دندانپزشک دندان توجۀ ویژه داشته باشید تا علاوه‌بر افزایش طول عمر کامپوزیت دندان، بتوانید از کیفیت، کارایی و زیبایی آن نهایت بهره را ببرید.

 

البته دندانپزشکان براساس شرایط بیماران برای استفاده از ونیر جهت یک روکش مؤثر با کارایی مطلوب، یک‌سری استثنائات در نظر گرفته‌اند و در این گونه موارد نباید از ونیر کامپوزیت استفاده کرد. از بین مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

 

  1. بیماران مبتلا به عادات دهانی مختلف نظیر دندان قروچه
  2. افرادی که دچار فرسایش شدید دندان هستند.
  3. بیمارانی که به نکات بهداشت دهان و دندان اهمیت نمیدهند و همواره دندان‌های زردرنگ بد بو و با شکل نامناسب دارند.
  4. اشکالات شدید دندانی نظیر به‌هم‌ ریختگی کلی و ساختاری، شکستگی شدید، پوسیدگی و غیره.

 

قیمت لمینیت سرامیکی و کامپوزیتی به چه مواردی بستگی دارد؟

چنانچه برای مشاوره به کلینیک‌های دندانپزشکی مراجعه کرده باشید، ممکنه با تفاوت قیمت‌ لمینت کامپوزیت در این مراکز مواجه شده باشید و این پرسش برای شما به وجود آمده باشد که دلیل این اختلاف قیمت چیست. شما با مراجعه به کلینیک آتن از بهترین قیمت و شایط اقساط بهره مند میشوید.

 

طبیعتا چند عامل مهم وجود دارد که بر قیمت این روش اصلاح دندان تاثیر خواهد گذاشت که در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد:

  • موقعیت جغرافیایی قرارگیری مطب دندانپزشک که در کدام شهر و منطقه باشد، از نظر قیمت بسیار متفاوت میباشد.
  • نوع درمان که دندانپزشک برای بیمار در نظر میگیرد، در قیمت هر واحد تاثیر خواهد داشت.
  • استفاده از مواد مرغوب، تجهیزات روز و … بر قیمت لمینت کامپوزیتی موثر میباشد.
  • تعداد واحدهایی که قرار است کامپوزیت شود.

 

و آخرین و مهم‌ترین نکته میزان مهارت و هنر دندانپزشک که میتواند دندان‌های شما را به طرز زیبایی روکش کرده و لبخند زیبایی به شما ببخشد، بخصوص اگر به‌عنوان بهترین متخصص لمینت دندان شناخته شده باشد.

 

ایمپلنت دندان

همان‌طور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش‌های درمانی برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته افراد میباشد که توسط متخصص ایمپلنت در کلینیک دندانپزشکی انجام می‌شود. اجزای تشکیل‌دهنده ایمپلنت عبارتند از : پایه یا فیکسچر، اباتمنت و تاج دندان و روکش. فیکسچر یا پایه ایمپلنت، پیچی از جنس تیتانیوم میباشد که به عنوان ریشه دندان طی یک جلسه عمل جراحی در داخل استخوان فک قرار می‌گیرد تا بعد از گذشت چند ماه از جوش خوردن ایمپلنت به‌ استخوان فک، تاج دندان روی آن نصب شود. مدت زمان مورد نیاز برای جوش خوردن ایمپلنت و استخوان در فک بالا و پایین متفاوت است. در افرادی که از تراکم استخوانی پایینی برخوردار هستند، باید زمان بیشتری را برای مطلوب شدن تراکم استخوان فک و رسیدن به شرایط ایده‌آل صبر کرد. زمانی که پایه یا ریشه دندان به خوبی با استخوان جوش خورد، بر روی آن اباتمنت قرار داده می‌شود. بعد از قرار دادن اباتمنت روی فیکسچر، نوبت به قرار دادن روکش دندان روی اباتمنت می‌رسد. جنس ایمپلنت‌ها به گونه‌ای است که با استخوان فک انسان سازگار هستند و هیچ آسیبی به‌ استخوان وارد نمی‌کنند.

 

 ایمپلنت دندان برای چه افرادی مناسب نمیباشد؟

ایمپلنت دندان برای افرادی که در فک، لثه یا دندان‌های خود دچار عفونت هستند، مناسب نمیباشد. این افراد ابتدا باید برای درمان عفونت اقدام کنند؛ زیرا ایمپلنت در چنین افرادی باعث افزایش عفونت خواهد شد و حتی گاهی دندانپزشک مجبور است ایمپلنت را از فک بیمار خارج کند و با این اتفاق تمام هزینه‌ها و زحمات متخصص ایمپلنت هدر خواهد شد. کاشت دندان برای افراد مبتلا به دیابت فقط در صورتی انجام می‌شود که پزشک معالج قند خون آن‌ها را به طور مداوم مورد بررسی قرار دهد. افراد سیگاری هم برای کسب نتیجه بهتر، باید چند ماه قبل از ایمپلنت دندان سیگار را ترک کنند؛ در غیر این صورت مراحل ایمپلنت با مشکل مواجه می‌شود. افرادی که در حال مصرف آسپرین یا داروهای ضد انعقاد خون هستند تقریبا یک هفته قبل از ایمپلنت باید تحت نظر پزشک مصرف داروها را قطع کنند؛ زیرا این داروها باعث افزایش خونریزی لثه در زمان جراحی خواهند شد. زنان باردار، افراد تحت درمان رادیوتراپی فک و صورت و بیماران تحت درمان با بیس فسفونات نیز گزینه‌های مناسبی برای ایمپلنت دندان نیستند‌.

 

ایمپلنت دندان برای چه افرادی مناسب نمیباشد؟

 

انجام ایمپلنت دندان در دندانپزشکی آتن

با توجه به حساسیت بالا و پرریسک بودن جراحی ایمپلنت دندان، کسانی که قصد دارند با استفاده از این روش دندان‌های از دست رفته خود را جایگزین کنند و طرح لبخند زیبایی داشته‌باشند، باید به معتبرترین کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنند. دندانپزشکی آتن دارای با تجربه‌ترین و بهترین دندانپزشک‌ها و متخصصان هستند. محیط کلینیک کاملا بهداشتی است و از پیشرفته‌ترین وسایل و دستگاه‌های مجهز به تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده میشود. هزینه‌ای که این کلینیک‌ها بابت ارائه خدمات دندانپزشکی مانند ترمیم و پر کردن دندان، عصب کشی، ارتودنسی، ایمپلنت، لمینت و کامپوزیت از بیماران دریافت می‌کنند، بسیار منصفانه‌ است. دارای شرایط پرداخت اقساط و برخورد مناسب پرسنل کلینیک با مراجعین و بیماران، یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد کلینیک‌ دندانپزشک معتبر به شمار می‌رود.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی