hambergermenu

راهنمای انتخاب اسم مغازه برای تمام کسب‌وکارها

راهنمای انتخاب اسم مغازه برای تمام کسب‌وکارها

 

راهنمای انتخاب اسم مغازه برای تمام کسب‌وکارها

اسم مغازه، هویت کسب و کار و خط مقدم ارتباط شما با مخاطبه. یک اسم خوب، مشتری رو جذب می‌کنه، به‌راحتی به یاد میمونه و در نهایت، منجر به فروش بیشتر میشه. اما تو بازار، انتخاب یه اسم منحصربه‌فرد و تاثیرگذار کار ساده‌ای نیست.

 

راهنمای پیش رو به شما کمک می‌کنه تا با در نظر گرفتن یه سری نکات کلیدی، بهترین اسم مغازه رو انتخاب کنید. خوب بریم سراغ اولین قدم از این راهنما.

 

کسب وکارتون رو دقیق بشناسید

قبل از ایده‌پردازی برای انتخاب اسم مغازه، کمی وقت بزارید تا کسب و کارتون بخوبی بشناسید.

 

شاید پیش خودتون بگیید که شناخت کسب‌وکار یعنی چی؟ برای پاسخ به این پرسش باید گفت فقط زمانی که جواب سوال‌های زیر را بدونید، کسب وکارتون رو می‌شناسید! پس به سوال‌های زیر با دقت فکر کنید.

 

  • چه محصولاتی می‌فروشید یا چه خدماتی ارائه می‌دید؟
  • مخاطب هدف شما چه کسانی هستن؟
  • چه ویژگی‌ها و ارزش‌هایی کسب و کار شما رو از رقبا متمایز می‌کنه؟
  • می‌خواهید چه حسی رو در مشتریانتون ایجاد کنید؟

 

کسب وکارتون رو دقیق بشناسید

 

پاسخ به این سوال‌ها کمک می‌کنه تا جهت‌گیری درستی برای انتخاب اسم مغازه داشته باشید و اسمی برای مغازه انتخاب کنید که بیشترین تاثیرگذاری رو روی مخاطب شما داشته باشه.

 

برای مثال، اگه مغازه قنادی دارید، دیگه می‌دونید که برای انتخاب اسم باید از چه واژه‌هایی استفاده کنید یا چه واژه‌هایی خط قرمز کسب وکار شماست.

 

ویژگی‌های یک اسم مغازه‌ی خوب

همانطور که برای انتخاب اسم یک انسان، قوانین یا عرف وجود داره، برای انتخاب اسم مغازه هم همین شرایط وجود داره.

 

این یعنی نمی‌تونید اسمی خارج از عرف فرهنگی، اجتماعی یا حتی قوانین حاکم انتخاب کنید.

 

به همین دلیل باید با ویژگی‌های یک اسم مغازه خوب آشنا بشید تا بهترین اسم رو انتخاب کنید.

 

  • کوتاه، واضح و به یاد ماندنی: اسم‌های کوتاه و آهنگین، به راحتی به خاطر سپرده می‌شن
  • نمادی از ماهیت کسب و کار: اسم مغازه باید بیانگر نوع محصولات یا خدماتی باشه که ارائه می‌دید
  • منحصربه‌فرد و قابل ثبت: اسمی انتخاب کنید که در کنار خاص و منحصربه‌فرد بودن، امکان ثبت تجاری به عنوان یک برند رو هم داشته باشه
  • قابلیت برانگیختن احساس: یک اسم خوب می‌تونه احساس مخاطب رو خوب کنه. مثل اسم “جزیره مزه” برای یک بستنی فروشی

 

روش‌هایی برای پیدا کردن اسم مغازه

حالا که با ویژگی‌های یک اسم خوب آشنا شدید، نوبت به پیدا کردن اسم‌های مناسب می‌رسه. اما چطور اسم خوبی برای مغازه انتخاب کنیم؟ برای اینکار چند روش خیلی جالب وجود داره که به احتمال زیاد، تا الان از اونها باخبر نبودید

 

  • با ورق زدن فرهنگ لغات و جستجو بین کلمات مرتبط با حوزه‌ی فعالیت‌تون، می‌تونید ایده‌های خوبی پیدا کنید
  • با دوستان، همکاران و اعضای خانواده خود دور هم جمع شید و به صورت گروهی، اسم‌های مختلف رو بررسی کنید
  • یک مسابقه پیشنهاد اسم برگزار کنید و به بهترین اسم مغازه یک جایزه خوب هدیه بدید
  • از وب‌سایت‌های تخصصی انتخاب اسم مغازه (مثل آژانس دیجیتال مارکتینگ محتوانت) برای پیدا کردن اسم خوب کمک بگیرید

 

ایده‌های اشاره شده کمک می‌کنن تا بهترین اسم رو برای مغازتون انتخاب کنید.

 

البته تفاوتی نداره که کارتون رو تازه شروع کردید یا می‌خواهید بعد از سال‌ها فعالیت، اسم جدید برای مغازتون انتخاب کنید.

 

بعد از پیدا کردن اسم چه کار کنیم؟

بعد از پیدا کردن چند اسم مناسب، نوبت به انتخاب اسم نهایی از بین اونها می‌رسه. در این مرحله به نکات زیر توجه کنید:

 

  • بازخورد بگیرید: اسم‌های نهایی را با دوستان و آشنایان خود در میان بذارید و از اونها نظر بخواید
  • آدرس سایت رو خریداری کنید: دامنه‌ی اینترنتی مرتبط با اون اسم رو بخرید (حتماً به کارتون میاد)
  • از خودتون کمک بگیرید! در نهایت، این شما هستی که باید به اسم انتخاب شده حس خوبی داشته باشی

 

روش‌هایی برای پیدا کردن اسم مغازه

 

چند نمونه از بهترین اسامی مغازه برای موفقیت شما

برای اینکه جرقه‌ی خلاقیت تو ذهن شما زده بشه، در ادامه چند نمونه از اسامی مناسب برای انواع مختلف مغازه‌ها آورده شده:

 

اسم مغازه کافه و رستوران

  • کافه نوستالژی
  • کافه لبخند
  • رستوران زعفران
  • رستوران دلچیز
  • کافه قصه
  • فست فود، های فود
  • آبمیوه‌ی بهشت
  • جیگرکی جیگرستان

 

اسم مغازه پوشاک و اکسسوری

  • بوتیک تن پوش
  • بوتیک آستر
  • فروشگاه مد پلاس
  • فروشگاه شیکوتن
  • بوتیک لباستو
  • بوتیک آستین

 

اسم مغازه لوازم منزل و کادوی

  • شیک و پیک
  • دکوریتو
  • کادو پیچ
  • گالیور
  • چشمک

 

اسم مغازه لوازم دیجیتال و موبایل

  • مای فون
  • گوشی شاپ
  • دکتر گوشی
  • دیجی تل
  • آیوان

 

نکات انتخاب اسم مغازه

نمونه اسم‌هایی که معرفی کردیم مورد پسندتون بود؟ البته این‌ها فقط ایده بودن و برای انتخاب اسم مغازه باید نکات مهمی رو در نظر گرفت چون هر مغازه ای با مغازه دیگه متفاوته.

 

اما این نکات مهم چیا هستن؟

 

  • کوتاه، واضح و به یادموندنی بودن
  • ارتباط مستقیم با نوع محصول یا خدمات
  • خلاقانه بودن، اما تکراری نبودن!
  • تلفظ راحت برای همه سنین
  • انتقال احساسات مثبت به مشتری

 

در انتخاب اسم مغازه خلاق باشین و به دنبال اسمی باشید که به بهترین شکل هویت و ارزش‌های شما رو نشان بده.

 

سپردن انتخاب اسم مغازه به تیم باتجربه

اینها فقط چند نمونه از اسم‌های خلاقانه و الهام‌بخش بودن.

 

شما می‌تونید با کمی خلاقیت و با در نظر گرفتن نوع کسب و کار و مخاطبتون، اسم‌های جذابی برای مغازه‌تون انتخاب کنید.

 

به یاد داشته باشید که اسم مغازه شما، هویت کسب و کارتونه، پس اسمی رو انتخاب کنید که در ذهن مشتری ماندگار باشه و اونها رو به سمت مغازه‌ی شما جذب کنه.

 

ولی نگران هم نباشید! اگه وقت کافی برای اینکار ندارید می‌تونید روی محتوانت (Mohtavanet.com) حساب باز کنید تا به کمک طوفان فکری که بین چند کارشناس برپا میکنه، می‌تونه اسم مغازه تون رو خیلی زود و با متد روز تهیه کنه تا همه از شنیدنش غافلگیر بشن.

 

دسته بندی :

محمد محمدی

علاقه مند به سئو ، تولید محتوا ، دیجیتال مارکتینگ و کسب و کارهای آنلاین

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *