hambergermenu

راهنمای خرید شارژر سامسونگ

شارژر گوشی یکی از مهم‌ترین تجهیزات جانبی آن است که در صورت بی کیفیت بودن می تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را به دستگاه وارد کند.

برند سامسونگ هر ساله گوشی‌های با کیفیت و مرغوبی را روانه بازار می‌کند و از این رو لوازم این برند در بازار تجهیزات جانبی به وفور پیدا می‌شود.

اما تقاضای بالای مردم سبب شده تا به مرور شاهد وجود محصولات فیک و تقلبی باشیم که استفاده از آن ها می‌تواند عمر مفید گوشی را کاهش دهد.

شارژر سامسونگ نیز از جمله لوازم جانبی است که نمونه‌های تقلبی آن بسیار در بازار دیده می‌شود. به همین جهت برای اطمینان از محصول خریداری شده باید به نکات مختلفی توجه کرده تا شارژر سامسونگ مناسب و اصل را برای خود خریداری کنید.

 

خصوصیات و قابلیت‌های شارژر مناسب و مرغوب سامسونگ

برای خرید هر محصولی باید به یک سری خصوصیات و قابلیت های آن توجه کنیم. در هنگام خرید شارژر سامسونگ نیز توجه به موارد زیر لازم و ضروری است.

  • ولتاژ خروجی
  • جریان ورودی
  • محافظت در مقابل اتصال کوتاه
  • بازده توان
  • شکل موج خروجی
  • میزان رگوله سازی

و مواردی دیگری که در هنگام تهیه شارژر باید به تمامی آن‌ها توجه کرد. در اکثر شارژر‌ها فقط ولتاژ خروجی و جریان ورودی نوشته می‌شود و سایر پارامتر‌ها روی محصول درج نشده‌ است. به همین دلیل پی بردن به این موارد بسیار سخت و پیچیده است. اما همه‌ی شارژر‌های اصل، تمامی خصوصیات و قابلیت‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم را دارا هستند. از این رو با خرید شارژری اصل می‌توانید از وجود همه‌ی موارد ذکر شده در شارژر سامسونگ مطمئن شوید. حال قصد داریم تا در مورد دو پارامتری که بر روی شارژر درج شده یعنی ولتاژ خروجی و جریان ورودی توضیحاتی را شرح دهیم.

ولتاژ خروجی: امروز تمامی لوازم و تجهیزات الکترونیکی و گجت‌ها با ولتاژ 5 ولت کار می‌کنند از این رو قبل از خرید شارژر سامسونگ باید از یکسان بودن این پارامتر در شارژر و گوشی همراه مطمئن شوید. چرا که تفاوت آن می‌تواند آسیب و خسارت‌های جبران ناپذیری را به گوشی تلفن همراه وارد کند.

جریان خروجی: برای بیان این پارامتر از آمپر یا میلی آمپر استفاده می‌کنند. در هنگام خرید شارژر برای جلوگیری از آسیب و خرابی باید جریان دهی شارژر خریداری شده را با جریان دهی شارژر اصلی گوشی مقایسه کنید. شارژر‌هایی که جریان خروجی پایینی دارند در هنگام شارژ، افت ولتاژ پیدا می‌کنند و به همین دلیل مجبورید زمان زیادی را برای شارژ گوشی صرف کنید. اما اگر جریان خروجی شارژر بیش از حد زیاد باشد می‌تواند باعث خرابی دستگاه شود. هر چند که اکثر گوشی‌های موبایل به وسیله محافظ تعبیه شده در آن‌ها از این مشکل جلوگیری می‌کنند.

 

راهنمای خرید شارژر سامسونگ

 

چگونه باید از اصل یا فیک بودن شارژر سامسونگ مطلع شویم؟

شارژر‌های فیک علاوه بر آن که مدت زمان زیادی را برای شارژ گوشی صرف می‌کنند با مشکلات و معضلات دیگری نیز همراه هستند. از جمله این مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آسیب جدی به باتری یا گوشی همراه
  • آتش سوزی به دلیل نوسانات برق
  • خرابی و آسیب دیدگی کابل شارژ به دلیل غیر استاندارد شارژ شدن گوشی
  • به دلیل عدم مرغوبیت کابل این امکان وجود دارد که در هنگام شارژ داغ شده و دچار آتش سوزی شود.

و بسیاری از معضلات و مشکلات دیگر که دلیلی برای عدم استفاده از شارژر‌های فیک و ارزان است. بسیاری از افراد به دنبال خرید شارژر اصلی هستند، اما به دلیل تنوع محصولات در بازار نمی‌توانند اصل را از فرع آن تشخیص دهند. از این رو برای پی بردن به اصل بودن شارژر باید به مواردی که در ادامه ذکر می‌کنیم، توجه کنید.

 

به آرم و نوشته‌های روی شارژر سامسونگ توجه کنید

اولین نکته‌ای که برای تشخیص اصل بودن شارژر سامسونگ باید به آن توجه کرد، آرم و نوشته‌ی روی شارژر است. با کمی دقت متوجه خواهید شد که حرف A بر روی شارژر فیک نسبت به نمونه اصلی آن کمی ضخیم‌تر است.

از طرف دیگر معمولا روی همه‌ی شارژر‌های فیک عبارت made in china و +A نوشته شده است و هر گاه با این موارد روبه‌رو شدید، نشانه‌ای از فیک بودن محصول است.

 

مقایسه جنس بدنه‌ی شارژرها، بهترین گزینه برای تشخصیص اصلی یا کپی بودن شارژر است

یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای تشخیص اصل بودن شارژر کیفیت بدنه آن است. شارژر‌های اصلی ساخت خوب و باکیفیتی دارد که با مقایسه آن با مدل‌های فیک متوجه این موضوع خواهید شد. معمولا همه‌ی شارژر‌های پلاستکی به این دلیل ارزان هستند که برای ساخت بدنه‌ی آن‌ها از پلاستیک ارزان و نامرغوب استفاده می‌کنند. اگر قسمت‌های بالایی دهانه‌های شارژر های اصل و فیک را با یکدیگر مقایسه کنید متوجه خواهید شد که در گوشه‌ها و انحنای شارژر‌های فیک پلاستیک‌های اضافی دیده می‌شود اما در شارژر سامسونگ با لبه و انحنا‌های صاف مواجه هستیم.

 

در هنگام خرید شارژر سامسونگ، به محل اتصالات و وزن شارژر توجه کنید

همواره برای خرید شارژر توصیه می‌شود که شارژر اصلی گوشی را به همراه داشته باشید تا بتوانید از آن برای مقایسه استفاده کنید. یکی از این مقایسه‌ها می‌تواند وزن کردن دو شارژر با یکدیگر باشد. شارژر سامسونگ اصل، وزن بیشتری از مدل‌‌های فیک آن دارد. یکی دیگر از مواردی که می‌توانید در هنگام مقایسه به آن توجه کنید محل اتصال شارژر است. شارژر اصلی سامسونگ اتصالاتی صاف و تخت دارد اما در شارژر‌های فیک با اتصالاتی تیز و جعلی مواجه هستیم.

 

راه‌های ساده دیگر برای تشخیص اصل بودن شارژر

یکی از مواردی که به وسیله‌ی آن می‌توانید از فیک بودن شارژر مطمئین شوید داغ شدن بیش از حد آن در هنگام استفاده است. شارژر سامسونگ اصل به ندرت داغ می‌شود و زمان کمتری را برای شارژر کردن صرف می‌کند. یک شارژر اصل و با کیفیت باید در مدت زمان نیم ساعت شارژ گوشی را به 50 درصد برساند و در غیر این صورت اگر گوشی همراه مشکل نرم افزاری نداشته باشد، نشان از فیک بودن شارژر است. همچنین علاوه بر این دو مورد راه ساده دیگری نیز برای تشخیص شارژر اصل از فیک وجود دارد و آن هم توجه به رنگ پورت شارژر است. پورت شارژر سامسونگ اصل نسبت به فیک آن رنگ روشن‌تری دارد.

 

شارژر سامسونگ را از کجا بخریم؟

برای خرید شارژر سامسونگ، سایت های زیادی وجود دارد. برای مثلا می توانید به این سایت یا این یکی مراجعه کنید.

 

صحت و درستی این محتوا بر عهده ی ناشر می باشد.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *