hambergermenu

قیف فروش چیست؟ + بهترین تکنیک فروش تلفنی

قیف فروش چیست بهترین تکنیک فروش تلفنی

 

متخصصان فروش از روش های مختلفی برای ارتباط با مشتریان و کسب درآمد برای شرکت خود استفاده می کنند، از جمله تماس های تلفنی.

 

اگر مهارت‌های ارتباطی عالی و توجه قوی به جزئیات دارید، ممکن است در موقعیتی که در درجه اول فروش تلفنی را انجام می‌دهد، پیشرفت کنید. تماس های فروش یک عنصر ضروری برای موفقیت سازمانی است.

 

با این حال، فرآیند فروش اغلب دشوار است. تحقیقات نشان می دهد که قبل از اینکه یک فروشنده با خریدار ارتباط برقرار کند، به طور متوسط 3 تماس طول می کشد.

 

به همین دلیل، مهم است که متخصصان فروش به خوبی برای تماس های فروش آماده باشند تا بتوانند به طور موثر افراد را به مشتریان خریدار تبدیل کنند.

 

اگر به دنبال بهبود نرخ تبدیل خود و بهترین تکنیک فروش تلفنی هستید، در اینجا بهترین زمان برای تماس تلفنی و تکنیک فروش تلفنی برای برقراری تماس فروش موفق آورده شده است.

 

قیف فروش چیست؟

قیف فروش که قیف خرید نیز نامیده می شود، نمایش دیداری سفر مشتری است که فرآیند فروش را از آگاهی تا عمل به تصویر می کشد.

 

قیف، که گاهی اوقات به عنوان قیف بازاریابی یا قیف درآمد نیز نامیده می‌شود، این ایده را نشان می‌دهد که هر فروش با تعداد زیادی از مشتریان شروع می‌شود و با تعداد بسیار کمتری از افرادی که واقعاً خرید انجام می‌دهند، پایان می‌یابد.

 

قیف فروش اصطلاح بازاریابی برای سفری است که مشتریان در مسیر خرید طی می کنند.

 

چندین مرحله برای یک قیف فروش وجود دارد که معمولاً به عنوان بالا، وسط و پایین قیف شناخته می شود، اگرچه این مراحل ممکن است بسته به مدل فروش شرکت متفاوت باشد.

 

چرا قیف فروش مهم است؟

یک قیف فروش به شما کمک می کند تا بفهمید مشتریان در هر مرحله از سفر خرید چه فکر می کنند و چه می کنند.

 

این بینش به شما امکان می دهد در فعالیت ها و کانال های بازاریابی مناسب سرمایه گذاری کنید، مرتبط ترین پیام ها را در طول هر مرحله ایجاد کنید و افراد بیشتری را به مشتری تبدیل کنید.

 

تکنیک فروش تلفنی

تکنیک فروش تلفنی و نکات فروش تلفنی، استراتژی‌هایی هستند که هدفشان بهبود عملکرد فروشنده از طریق تلفن است.

 

به طور کلی، این نکات برای فروش تلفنی شامل توسعه مهارت های ارتباطی عملی است، از جمله: گوش دادن فعال، پرسیدن سوالات مناسب، جستجو برای اطلاعات مرتبط برای جلوگیری از سوالات “بله/خیر” و داشتن مکالمات معنادار که باعث ایجاد روابط با خریداران می شود.

 

یک رویکرد فروش به خوبی توسعه یافته در تلفن باید شامل تعیین اهداف روشن قبل از هر تماس و تنظیم مجدد اعتراضات برای تبدیل آنها به فرصت باشد.

 

علاوه بر تسلط بر مهارت‌های ارتباطی، فروشندگان باید با مشتریان ارتباط برقرار کنند و از طریق تعامل و دوستانه بودن و نشان دادن علاقه واقعی به نیازهای آنها، ارتباط برقرار کنند.

 

یادآوری این نکته مهم است که مکالمات تلفنی همیشه باید کوتاه و کارآمد باشد.

 

زیاد یا کم صحبت کردن می تواند به سرعت توجه مشتریان را از دست بدهد.

 

بهترین زمان برای تماس تلفنی

تماس سرد یک استراتژی فروش قدیمی است که به کسب و کارها کمک می کند تا افراد بیشتری را به مشتری تبدیل کنید.

 

با ظهور اینترنت، بازاریابی دیجیتال و رسانه های اجتماعی، تمرکز کمتری بر کانال های بازاریابی سنتی صورت گرفته است.

 

اما حتی در سال اخیر، تماس سرد و سایر روش‌های آزمایش شده و واقعی، سالانه میلیاردها درآمد برای سازمان‌ها به ارمغان می‌آورد.

 

پخش، چاپ، پست و بازاریابی تلفنی همچنان استراتژی های بازاریابی، تبلیغات و فروش ارزشمندی هستند.

 

تماس سرد حتی امروزه یکی از لوازم اصلی فروش است.

 

نمایندگان فروش باید بتوانند تماس های خروجی برقرار کنند و به تماس های تلفنی مشتریان و سرنخ پاسخ دهند.

 

این یک مجموعه مهارت ضروری است و آسان نیست.

 

بهترین زمان برای تماس تلفنی

 

آیا زمان تماس شما واقعاً مهم است؟

بله، تماس در زمان مناسب مهم است. هرچه زمان تماس شما ایده آل تر باشد، نرخ پاسخ شما بیشتر خواهد بود.

 

نرخ پاسخ بالاتر به طور طبیعی گفتگوها و فرصت های فروش را افزایش می دهد. اتصالات بیشتر برابر است با سرنخ های واجد شرایط فروش بیشتر.

 

اگر خیلی زود تماس بگیرید، ممکن است مخاطب شما همچنان در خواب باشد یا در راه کار.

 

حتی اگر از قبل سر کار باشند، احتمالاً اولین ساعت روز را به اولویت‌بندی وظایف می‌گذرانند.

 

اگر خیلی دیر تماس بگیرید، احتمالاً مخاطب شما پاسخ نخواهد داد.

 

ذهن آنها احتمالاً درگیر کار و زندگی شخصی خود است. بهترین کار این است که با مشتریان احتمالی و سرنخ ها زمانی که به احتمال زیاد در محل کار هستند تماس بگیرید.

 

نمایندگان فروش باید در زمان مناسبی که تعامل در بالاترین میزان است، بازاریابی و تماس‌های خود را شروع کنند.

 

بهترین زمان برای تماس با تأثیرگذاری بیشتر

هنگام تعیین بهترین زمان برای تماس سرد، مهم است که هم زمان ایده آل روز و هم روز هفته را در نظر بگیرید.

 

بهترین روز هفته و زمان روز برای تماس سرد در زیر آمده است.

 

بهترین زمان روز برای تماس بر اساس مطالعات موجود، دو پنجره زمانی ایده آل برای تماس سرد وجود دارد:

 

اواخر صبح (10 صبح تا 12 بعد از ظهر)

 

اواخر بعد از ظهر (2 بعد از ظهر تا 5 بعد از ظهر)

 

جمع بندی

یافتن بهترین زمان برای تماس تلفنی که میتواند تبدیل به یکی از بهترین تکنیک‌های فروش تلفنی باشد، راه خوبی برای بهبود اثربخشی بخش فروش شرکت شما باشد.

 

مشتریان ممکن است بر اساس جایی که در روز کاری و هفته کاری خود هستند، تمایل بیشتری به شنیدن نظرات شما داشته باشند.

 

یادگیری در مورد این تاریخ ها و زمان ها می تواند به شما کمک کند در دراز مدت فروشنده کارآمدتری باشید.

 

با آموزش تکنیک های فروش تلفنی و بهترین زمان تماس میتوانید در مسیر موفقیت بهترین عملکرد خود را داشته باشید.

 

دسته بندی :

محمد محمدی

علاقه مند به سئو ، تولید محتوا ، دیجیتال مارکتینگ و کسب و کارهای آنلاین

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *