hambergermenu

معرفی بازی اتاق فرار + پیشنهاد بهترین مرجع انتخاب بازیهای اتاق فرار

چکیده : بازی اتاق فرار یک سرگرمی گروهی است که در آن شما با تشکیل یک تیم و ورود به یک فضای واقعی بازی با حل معماها و پازلهای داخل آن در بازه زمانی مشخص که معمولا 60 الی 90 دقیقه می باشد باید به هدف از پیش تعیین شده خود دست پیدا کنید.

 

معرفی بازی اتاق فرار

 

اگر طرفدار سرگرمی و تفریح و بخصوص بازی باشید، بدون شک با بازی اتاق فرار یا اسکیپ روم آشنا هستید. بازی اتاق فرار یک سرگرمی گروهی است که در آن شما با تشکیل یک تیم و ورود به یک فضای واقعی بازی با حل معماها و پازلهای داخل آن در بازه زمانی مشخص که معمولا 60 الی 90 دقیقه می باشد باید به هدف از پیش تعیین شده خود دست پیدا کنید. این بازی در ژانرهای مختلفی از قبیل ژانر ترسناک، دلهره آور ،جنایی و اکشن اجرا می گردد. این بازی برگرفته از بازیهای ویدیویی می باشد ولی در آن قرار نیست شما پشت مانیتور بشینید و از طریق یک کنسول بازی خود را انجام دهید بلکه می بایست به فضای واقعی بازی مراجعه کنید و در آنجا خودتان را به چالش بکشید.

 

برای انجام بازی اتاق فرار از کجا شروع کنیم؟

از آنجایی که بازی اتاق فرار یا اسکیپ روم یک بازی گروهی می باشد در وحله اول شما نیاز داربد تا یک گروه تشکیل دهید. این گروه می تواند شامل دوستان، خانواده، هم کلاسیان دانشگاه و یا همکاران شما باشد. تنها پیش نیازی که این گروه نیاز دارد این است که علاقه مند به تفریح گروهی و همچنین طرفدار به چالش کشیدن مغز خود باشند و این را در نظر داشته باشید که قرار نیست افراد گروه شما نحصیلات و یا پیش نیاز دانشی خاصی داشته باشند و فقط باید علاقه مند به تفریح گروهی باشند. بازی های اتاق فرار معمولا در گروههای 4 الی 8 نفره برگزار می شوند.

 

پیشنهاد بهترین مرجع انتخاب بازیهای اتاق فرار

انتخاب سناریو و ژانر بازی اتاق فرار

اگر علاقه مند به بازیهای ویدئویی باشید حتما تجربه ژانرهای مختلفی را داشته اید. با رزیدنت اویل شما تجربه بازی ترسناک را داشته اید و با کال اف دیوتی تجربه بازیهای اکشن.

در بازی اتاق فرار هم دقیقا همینطور است. شما قبل از بازی می توانید ژانر مورد نظر خود را انتخاب کنبد البته باید قبل از انتخاب ژانر بازی اتاق فرار باید نظر هم گروهی های خود را بدانید. امکان دارد بعضی از دوستان شما علاقه مند به چالشهای ذهنی باشند و احتمالا بازیهای در ژانر کاراگاهی می تواند گزینه مناسبی برای آنها باشد و یا بعضی های دیگر بدنبال تجربه ترس و وحشت در دنیای واقعی که اتاق فرارهای ترسناک می تواند آنها را به وجه آورد.

 

البته این مورد را در نظر داشته باشید که در صورتی که اعضای گروه شما تجربه کمی داشته باشد بازی اتاق فرار ترسناک می تواند برای آنها انتخاب درستی نباشد. در بازی اتاق فرار ترسناک با توجه به وجود ترس و استرس بالای بازیکنان معمولا از معماهای ساده تر استفاده می شود و بیشتر مد نظر طراحان اتاق فرار ایجاد ترس و اضطزاب بیشتر می باشد.

 

مواردی که قبل از مراجعه به اتاق فرار باید درنظر بگیرید

باید این موضوع را در جریان باشید که کارگروهی و فعالیت فیزیکی در بازی اتاق فرار حرف اول را می زند و برای اینکه در بازی راحت باشید پیشنهاد می کنیم که از لباسهای راحت و اسپرت استفاده کنید. پوشیدن کتونی و لباس راحت مخصوصا در بازیهای ترسناک می تواند دست شما را برای تحرک راحتر و لذت از بازی بیشتر باز گزارد.
غیر از مورد انتخاب لباس این مورد را هم درنظر داشته باشید که بعضی از اتاق های فرار از بدو ورود به آن بازی شما شروع خواهد داشت و محلی برای گزاشتن وسا یل شخصی شما تعبیه نشده باشد. لذا پیشنهاد می گردد که خیلی سبک به مجموعه های اتاق فرار مراجعه کنید و سعی کنید از اوردن وسایل اضافی مانند موبایل، کیف، حیوانات خودداری کنید تا در زمان شروع بازی به چالش خاصی برخورد نداشته باشید.

 

درجه سختی بازی اتاق فرار

بازی اتاق فرار هم مثل بازیهای ویدئویی دارای درجه سختی های مختلفی می باشد. اگر تجربه کمی در بازی اتاق فرار و بازیهای گروهی دارید به شما پیشنهاد می گردد برای آشنایی هرچه بیشتر با اتاق فرار در ابتدا سراغ بازی های با در جه سختی پایین بروید و بعد از کسب تجربه بیشتر برای به چالش کشیدن خودتان بازیهای با در جه سختی بالا را انتخاب کنید. این موضوع را در نظر داشته باشید که صرفا بازیهای با در جه سختی آسان بازیهای مناسب کودکان نمی باشد و صرفا در آنها از معماهایی که مردم بیشتر با آن در زندگی روز مره درگیر بوده اند استفاده شده و باعث می شود که تجربه بهتری برای بازیکنان به همراه داشته باشد.

 

نحوه رزرو اتاق فرار

در سالهای گذشته با افزایش تعداد اتاق فرارهای کشور و همچنین مجموعه های ارائه دهنده این سرگرمی وبسایتهای مختلف رزرو اتاق فرار ایجاد شده اند که شما می توانید بازیهای مناسب خود را از انجا انتخاب و رزرو کنید. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که همه این وبسایتها بازیهای یکسانی را معرفی نمی کنند و امکان دارد بنا ه دلایل متعددی بعضی از این وبسایتها با مجموعه های خوب و قدیمی تهران همکاری نداشته باشند و فرصت انتخاب بازی مناسب از شما گرفته شود پس در زمان رزرو اتاق فرار به وبسایتی که از آن رزرو انجام می دهید دقت داشته باشید.

 

مجله اتاق فرار مرجع معرفی برترین اتاق فرارهای کشور

 

مجله اتاق فرار مرجع معرفی برترین اتاق فرارهای کشور

یکی از وبسایتهایی که در حوزه معرفی و بررسی اتاق فراهای کشور فعالیت می کند مجله اتاق فرار یا اسکیپ مگ می باشد. این مجموعه از آنجایی که به صورت مستقیم در حال حاضر رزرو ندارد و رزروها از طریق خود وبسایت مجموعه ها انجام می شود با همه مجموعه های اتاق فرار استاندارد و دارای مجوز فعالیت می کند و سعی بر آن دارد خود را به عنوان مرجع برترین اتاق فرارهای کشور در این صنعت معرفی کند. اگر شما هم بدنبال انتخاب بازیهای با کیفیت و استاندارد این حوزه می گردید بدون شک مجله اتاق فرار می تواند یک بستر مناسب برای شما باشد و در کنار انتخاب بازی مناسب، شما می توانید از مطالب و آموزشهای مربوط به این سرگرمی نیز استفاده کنید. برای مراجعه به مجله اتاق فرار می توانید به آدرس escapemag.ir مراجعه کنید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *