hambergermenu

معرفی برترین دانشگاه های ترکیه

بی شک یکی از مراحل زندگی مهم اکثریت انسان ها تحصیلات است. از این رو ما باید به این مرحله اهمیت ویژه ای دهیم. به عنوان مثال اینکه ما در کدام دانشگاه درس بخوانیم و از کجا فارغ التحصیل شویم اهمیت داشته و در آینده شغلی ما تاثیر دارد. یکی از کشور هایی که به کشور ما  از لحاظ مصافت و فرهنگی نزدیک است، ترکیه می باشد. در کشور ترکیه دانشگاه های عالی زیادی وجود دارد که شما با شناختن این دانشگاه ها می توانید بهتری تحصیلات را داشته باشید. اگر می خواهید با این دانشگاه ها آشنا شوید در مقاله برترین دانشگاه های ترکیه همراه ما باشید.

 

برترین دانشگاه های ترکیه

همانطور که گفتیم ترکیه دانشگاه های زیادی دارد و از بین تعداد زیادی دانشگاه که وجود دارند، شما باید بدانید که کدام داشنگاه برای شما مناسب است یا بهترین دانشگاه ها کدامند. در این بخش می خواهیم این دانشگاه ها را به شما معرفی کنیم.

 

دانشگاه مدپیل

 

دانشگاه مدپیل

 

دانشگاه مدپیل استانبول جزو پیشرفته ترین دانشگاه های ترکیه است که در تاریخ 2009 توسط بنیاد آموزش و پرورش بهداشت ترکیه بنیان گذاری شده است. این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی به شمار می رود و دارای چندین پردیس دانشگاهی است. زبان این دانشگاه انگلیسی بوده و در صورت مسلط نبودن به زبان ترکی یا قصد ادامه تحصیل دادن در دانشگاه های اروپایی و آمریکایی، دانشگاه مدپل برای شما بهترین انختاب است.

 

رنکینگ این دانشگاه بر اساس آمار سال 2020 رتبه 91 بین دانشگاه ها بوده و در سال 2019 جهت تحصیل رشته های پزشکی و پیراپزشکی یکی از بهترین دانشگاه ها انتخاب شده است. برای ثبت نام در این دانشگاه باید مدرک علمی بالا و امکانات مالی زیادی داشته باشید. چرا که دانشگاه مدپیل یک دانشگه پیشرفته و با سطح علمی و آموزشی بالا است. برای ورود به این دانشگاه چند راه وجود دارد. یا می توانید آزمون yos   و sat  را شرکت کنید، یا بدون آزمون و با پرداخت شهریه و مدرک دیپلم وارد این دانشگاه شوید.

 

https://touran.academy/istanbul-medipol-university

 

دانشگاه آجی بادام

 

دانشگاه آجی بادام

 

این دانشگاه یکی از معروف ترین دانشگاه های ترکیه است که شاید نام آن بار ها به گوشتان خورده باشد. در دانشگاه آجی بادام تنوع رشته ها بسیار زیاد است. اکثر رشته های پزشکی و فنی در دانشگاه آجی بادام استانبول تدریس می شوند. همین موضوع باعث جذب دانشجویان و متقضیان زیادی شده است. تاریخ تاسیس این دانشگاه به سال 2007 باز می گردد. رنکینگ این دانشگاه در رتبه های دانشگاه خصوصی 9 بوده و در بین رشته پزشکی 36 و رتبه unirank 5666 جهان را دارا می باشد. جهت ورود به این دانشگاه باید نمره قبولی را از آزمون های ورودی کسب کنید. این آزمون ها آزمون یوس، اس، آی تی و همچنین پذیرش بدون کنکور هستند. نمره آزمون اس ای تی حداقل 1200 است. در دانشگاه آجی بادام 5 دانشکده بزرگ و مجهز، 2 آموزشگاه فنی حرفه ای، 3 انستیتو و تعدادی مراکز پژوهشی و علمی در خود دارد. دانشگاه آجی بادام دارای دانشکده دنانپزشکی، دانشکده داروسازی، دانشکده علوم بهداشت و سلامت، دانشکده علوم پایه و ادبیات و دانشکده مهندسی هستند. برای تحصیل در رشته های مختلف دانشگاه آجی بادام مانند پزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، پرستاری، پزشکی، مهندسی، عمران، روانشناسی، ادبیات، مترجی و ده ها رشته دیگر در این دانشگاه باید مطابق با تقویم آموزشی دانشگاه که از 3 فوریه 2020 الی 29 جولای 2020 است اقدام کرده باشید.

 

https://touran.academy/acibadem-university/

 

شرایط پذیرش دانشگاه آجی بادام 

زبان تحصیل در این دانشگاه انگلیسی است که آزمون sat مهم ترین آزمون جهت ورود به این دانشگاه است. اما قبولی در داتشگاه اس ای تی شرایط خاص خودش را دارد:

–نمره متقاضی باید بالای 1100 باشد

 

-نمره ریاضی آزمون باید بالای 500 باشد.

 

در صورتی که بتوانید نمره بالاتری در آزمون sat کسب کنید امکان اینکه در دانشگاه بورسیه شوید بالا می روید.

 

سایت دانشگاه مدپیل: https://www.medipol.edu.tr/en

 

آدرس: : Kavacık, İstanbul Medipol Ünv. Kavacık Kuzey Kampüsü, 34810 Beykoz/İstanbul, Turkey

 

شماره تلفن:  0216 681 51 00

 

-آزمون یوس: نمرات آزمون آنکارا، استانبول، اولوداغ برای رشته پزشکی حداقل 75 و برای رشته های دیگر حداقل 50

 

-فرم ثبت نام و درخواست

 

-ریز نمرات

 

-اسکن از پاسپورت معتبر

 

-توافقنامه یادگیری برای تحصیل

 

-توافقنامه یادگیری برای گذراندن دوره

 

-گواهی زبان انگلیسی

 

-معرفی نامه

 

سایت آجی بادام: https://www.acibadem.edu.tr/en

 

آدرس: : İçerenköy, Kayışdağı Cd. No:32, 34752 Ataşehir/İstanbul, Turkey

 

شماره تلفن: 902165004444+

 

دانشگاه باشکنت

 

دانشگاه باشکنت

 

این دانشگاه جزو مراکز درمانی و تحقیقاتی مهم کشور است. دانشگاه باشکنت دارای یک فضای علمی و فوق العاده جهت تحصیل در رشته های پزشکی و گروه انسانی به شمار می رود. به همین ترتیب امروزه متقضیان زیادی خواستار تحصیل در این دانشگاه هستند. دانشگاه باشکنت در پایتخت کشور ترکیه یا همان آنکارا قرار دارد. رنکینگ دانشگاه باشکنت در QS  دانشگاه 1001+ و رتبه THE  باشکنت در میان دانشگاه های جوان 351-400  و رتبه 401 در میان دانشگاه های آسیا را کسب کرده است.

 

در این دانشگاه امکاناتی همچون باشگاه های ورزشی متعدد، غذاخوری، کافه های مدرت و مجهز، خوابگاه های مرفه و درجه یک، کتابخانه های علمی و بزرگ که امکان حضور دانشجویان تا ساعت 23 داخل کتابخانه و تا 24 در سالن های مطالعه وجود دارد.

 

شرایط ورودی دانشگاه باشکنت ترکیه

شرایط پذیرش در این دانشگاه به شرح زیر  است:

-ارسال درخواست و تایید آن

 

-چک کردن صلاحیت پذیرش خود

 

-مشخص کردن گزینه های مورد نظر خود روی صفحه برنامه دانشگاه

 

-فرستادن درخواست اپلای به صورت آنلاین

 

-ارسال مدارک مورد نیاز و دریافت پذیرش دانشگاه باشکنت

 

-نتایح آزمون های مختلف: باید تمام گواهی ها با هلوگرام و مهر برجسته مخصوص موسسه معتبر آزمون باشد و گواهی به زبان اصلی باشد.

 

-مدرک دیپلم و ترجمه آن که به تایید سفارت ترکیه در کشور مبدا رسیده باشد.

 

-ریز نمرات که باید به زبان ترکی یا انگلیسی ترجمه شده باشد.

 

-کپی پاسپورت معتبر

 

-رسید پرداخت هزینه ثبت نام (200 لیر ترکی)

 

-تمام مدارک آپلود شده شما در سامانه ثبت دانشگاه باید با مدارک اصلی مطابقت داشته باشد. در صورت وجود هر گونه مغایرت، ثبت نام شما لغو می شود.

 

آدرس وبسایت دانشگاه  http://uik.baskent.edu.tr

 

آدرس: Fatih Sultan, Bağlıca Kampüsü, Eskişehir Yolu 18.km, 06790 Etimesgut/Ankara, Turkey

 

شماره تلفن: 903122466666+

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی