hambergermenu

نکات مهم برای انتخاب صحیح سایز لباس بارداری

پیدا کردن سایز لباس بارداری برخلاف تصور مادران جوان کار چندان سختی نیست، البته به شرطی که آن لباس استاندارد و دقیقاً مناسب یک خانم باردار دوخته شده باشد. از لباس‌های سایز بزرگ یا لباس‌هایی که برای خانم‌های پلاس سایز طراحی شده نمی‌توان به‌عنوان لباس بارداری استفاده کرد، چون اساساً مدل دوخت لباس‌های بارداری متفاوت است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا درباره لباس‌های مناسب برای مادران باردار و اصول انتخاب صحیح سایز لباس حاملگی اطلاعات جالبی را در اختیار شما قرار دهیم.

 

انتخاب صحیح سایز لباس بارداری

 

سایز لباس حاملگی را چگونه انتخاب کنیم؟

در اغلب موارد سایز کلی مادران در دوران بارداری تغییر نمی‌کند و فقط دور سینه، شکم، باسن و تا حدی دور ران ها بزرگ‌تر می‌شوند. در واقع شما در همان سایز قبلی خود (مثلاً 38 یا 40) هستید، فقط به‌دلیل شرایط خاص فیزیولوژیکی بدنتان، در قسمت‌های خاصی دچار افزایش وزن موقت شده‌اید.

 

بنابراین اگر قبلاً سایز مدیوم یا به‌عنوان مثال 38 می‌پوشیدید، اکنون هم باید لباسی با سایز 38 ولی مخصوص مادران باردار تهیه کنید. نکته اصلی اینجاست که لباس حاملگی دقیقاً در سایزهای استاندارد دوخته شده است، فقط قسمت‌های مهم آن مانند دور سینه، دور شکم یا دور ران ها کمی آزادتر طراحی شده تا مادر احساس راحتی بیشتری داشته باشد. همین شرایط در مورد شلوارهای بارداری هم صدق می‌کند. خانمی که قبلاً شلوار سایز 40 می‌پوشید، برای انتخاب شلوار بارداری هم باید سایز 40 را خریداری کند.

 

7 نکته مهم برای انتخاب صحیح سایز لباس حاملگی

حالا که دانستید چطور باید سایز لباس خود را انتخاب کنید، لازم است چند نکته مهم را هم به شما یادآور شویم که مرحله خرید لباس بارداری را با موفقیت پشت سر بگذارید!

 

1. سایز شلوار بارداری باید براساس سایز همیشگی شما باشد

در اغلب موارد تنها مسئله‌ای که در انتخاب سایز لباس بارداری وجود دارد، سایز شلوار است. سایز شلوار تحت تأثیر سایز شکم و دور کمر مادر قرار دارد. شاید در مورد شلوارهای عادی نتوانید سایز قبلی خود را بپوشید، اما شلوارهای بارداری در انواع کمر کش، بغل کش و لگ طراحی شده‌اند که دقیقاً متناسب با سایز شما هستند و فقط در ناحیه دور کمر و دور شکم قابل تنگ یا گشاد شدن هستند.

 

2. لباس مجلسی بارداری باید آزاد و Free Size باشد

شاید سخت‌ترین تجربه از انتخاب لباس بارداری، دعوت شدن به یک مهمانی یا عروسی در دوران حاملگی باشد. چون معمولاً خرید لباس مجلسی بارداری کار سختی به نظر می‌رسد. ولی اگر به سراغ پیراهن‌هایی بروید که از زیر سینه گشاد هستند و پلیسه خورده‌اند و جنس پارچه آنها حریر و لخت است، این مسئله هم حل می‌شود و می‌توانید با زیباترین استایل بارداری به مهمانی که دعوت شده‌اید، بروید.

 

3. از پوشیدن لباس‌های گشاد پرهیز کنید

هرچند ممکن است گاهی لازم باشد که سایز لباس بارداری شما متفاوت از سایز همیشگی باشد، ولی بهتر است از پوشیدن لباس‌های گشاد پرهیز کنید. این لباس‌ها اگر با سایز اندام شما تناسب نداشته باشند، ظاهری به هم ریخته و شلخته پیدا می‌کنید. برخی از خانم‌ها دوست دارند در دوران بارداری لباس سایز بزرگ بپوشند که در این مورد بهتر است به دنبال لباس‌های سرشانه آزاد یا آستین حلقه‌ای باشید که ظاهر زیباتری پیدا کنید.

 

4. لباس‌های راحتی و سارافون‌های فری سایز را فراموش نکنید

اگر علاقه‌ای به پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان ندارید، پیشنهاد ما پوشیدن لباس راحتی بارداری و سارافون حاملگی است که کاملاً فری سایز هستند و هیچ دردسری برای انتخاب سایز ندارند. البته اگر سینه‌های بزرگی دارید، احساس می‌کنید بیش از حد دچار اضافه وزن شده‌اید یا دوقلو باردار هستید، توصیه می‌کنیم سارافون‌های آزادتر را انتخاب کنید.

 

5. لباس‌های با سایز متوسط را کنار بگذارید

پوشیدن لباس‌های تنگ یا به‌ اصطلاح سایز متوسط در دوران بارداری توصیه نمی‌شوند، پس در انتخاب سایز لباس بارداری دقت کنید که برای شما کوچک نباشد. لباس‌های تنگ علاوه بر احساس محدودیت، می‌توانند منجر به مشکلات زیادی از جمله کاهش گردش خون یا بروز عفونت‌های قارچی شوند.

 

6. با توجه به تغییر سایز خود خرید کنید

هنگام انتخاب سایز لباس به خاطر داشته باشید که سایزی که اکنون هستید، اندازه واقعی شما نیست و در هفته‌های آینده بزرگ‌تر هم خواهید شد. بنابراین، اگر قصد خرید لباس دارید، مطمئن شوید سایزی که انتخاب می‌کنید برای بدن در حال تغییر و رشد شما مناسب باشد. به‌عنوان مثال لباسی که در هفته 20 ام خریداری می‌کنید، ممکن است در هفته 30 ام برایتان تنگ شود. پس سعی کنید لباسی را انتخاب کنید که از نظر سایز منعطف و از نظر جنس نرم و ارتجاعی باشد و برای چند ماه بتوانید آن را بپوشید.

 

7. تونیک‌های بارداری با سایزهای متنوع را از قلم نیندازید

تونیک‌های بارداری لباس‌هایی شیک، ساده و نسبتاً آزاد هستند که در سایزهای متنوع از 36 تا 52 تولید می‌شوند و خیلی خوب شکم و پهلوی شما را پوشش می‌دهند. این لباس‌ها برای مهمانی‌های مختلط و مجالسی که ترجیح می‌دهید لباسی راحت و پوشیده به تن داشته باشید، ایده آل هستند. انواع تونیک‌های بارداری از نظر سرشانه، قد، طول آستین و فرم یقه دقیقاً براساس سایز همیشگی شما هستند، ولی دور سینه، دور ران و دور شکم آنها برای یک خانم باردار طراحی شده است.

 

سایز لباس حاملگی را چگونه انتخاب کنیم؟

 

بهترین زمان برای پوشیدن لباس بارداری

به‌طور کلی مادران باردار باید از ماه چهارم بارداری به بعد و زمانی که بدن دچار تغییرات ظاهری و افزایش وزن می‌شود، لباس‌های معمولی خود را کنار بگذارند و به سراغ پوشیدن لباس‌هایی بروند که گشادتر و راحت‌تر از لباس‌های همیشگی آنها است.

 

معمولاً بعد از گذشت 5 ماهگی لباس‌های قبلی برایتان تنگ می‌شوند، مخصوصاً شلوارها! حتی ممکن است دکمه‌ها یا زیپ شلوار به سختی بسته شود یا اصلاً بسته نشوند و دور کمر لباس‌ها برایتان غیر قابل تحمل شود. بنابراین بهترین زمان برای پوشیدن لباس‌های بارداری بعد از ماه پنجم یا اواخر ماه چهارم است.

 

نکات مهم برای اندازه گیری صحیح سایز لباس حاملگی

 

آناندا؛ بهترین فروشگاه آنلاین لباس بارداری

شرکت دیبا سرای ترنم با نام تجاری آناندا از سال ۱۳۹۲ در صنعت تولید لباس‌های بارداری و سایز بزرگ فعالیت می‌کند. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان تخصصی پوشاک حاملگی و شیردهی در ایران است و در طی 8 سال فعالیت خود، تاکنون بیش از 700 مدل مختلف لباس بارداری تولید کرده است. هدف اصلی شرکت آناندا کالا تولید لباس‌هایی استاندارد برای دوران بارداری و شیردهی است. محصولات بارداری این شرکت در گروه‌های زیر تولید شده‌اند:

· لباس بارداری

لباس راحتی بارداری، شلوار بارداری، بلوز و شلوار بارداری، شومیز بارداری، پیراهن‌های بارداری، تیشرت بارداری، تونیک‌های بارداری، لباس حاملگی نخی، دامن، کت، سارافون حاملگی، جوراب شلواری بارداری، لباس مجلسی بارداری، مانتو بارداری و لباس زیر بارداری.

 

· اکسسوری بارداری

دفترچه خاطرات بارداری، کمربند ایمنی بارداری خودرو، بالش ضد خفگی، شکم بند ضد امواج، بالش شیردهی، بالش مدل C، بالش مدل U و بالش مدل L.

 

· لباس سایز بزرگ زنانه

سارافون سایز بزرگ، پیراهن سایز بزرگ، شلوار سایز بزرگ و شومیز سایز بزرگ.

 

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *