hambergermenu

هزینه و مدارک مورد نیاز جهت ترخیص کالا

مقدمه

اگر قصد واردات یا صادرات کالایی را دارید، اما نمیدانید که فرایند ترخیص کالا از گمرک را چگونه باید پشت سر بگذارید، نگران نباشید. ققنوس ترخیص همراه تجار و بازرگانان ایرانی است تا با آموزش ترخیص کالا بتوانیم به تجربه تجارتی پرسود و امن کمک کنیم.

 

برای ترخیص کالای خود از گمرک، مهمترین فعالیت هایی که باید انجام دهید، تهیه اسناد و مدارک مورد نیاز ترخیص کالا و پرداخت هزینه ترخیص کالا به موقع و بدون اشتباه قانونی میباشد.

 

اگر میخواهید تمامی این پروسه را به بهترین شکل ممکن در گمرکات کشور به انجام برسانید، روی کمک ما در شرکت خدمات ترخیص کالا ققنوس ترخیص برای آموزش ترخیص کالا حساب باز کنید تا بتوانیم هر آنچه که برای خروج محموله های وارداتی از گمرک نیاز دارید را با تیم متخصص خود در اختیار شما قرار دهیم.

 

هزینه و مدارک مورد نیاز جهت ترخیص کالا

 

لیست کامل مدارک مورد نیاز ترخیص کالا

با توجه به اینکه رعایت قوانین و مقررات در ترخیص کالا از اهمیت قانونی بسیار بالایی برخوردار است، اسناد و مدارک مورد نیاز ترخیص کالا باید بدون هیچ نقصی و به موقع به سامانه های گمرکی تحویل داده شوند تا کارشناسان گمرکی به بررسی و ارزیابی صحت آنها بپردازند. تهیه اسناد و مدارک مورد نیاز ترخیص کالا به معنی اثبات مالکیت صاحب بار بر کالاها و قانونی بودن فعالیت تجاری او میباشند؛ از این رو، شناخت آنها بخش مهمی از آموزش ترخیص کالا میباشد که در ادامه به طور کامل معرفی خواهیم کرد.

 

در کنار پرداخت هزینه ترخیص کالا در اسرع وقت به مراجع گمرکی، جمع آوری مدارک مورد نیاز ترخیص کالا نیز باید به موقع انجام بگیرد؛ چرا که میتواند پروسه آن وقت زیادی از شما بگیرد و برای جلوگیری از بروز مشکلات، پیشنهاد میکنیم به روزهای آخر ترخیص کالا موکول نکنید. بهترین زمان برای تهیه مدارک مورد نیاز ترخیص کالا، از همان ابتدای واردات و صادرات کالا میباشد.

 

در ادامه آموزش ترخیص کالا توسط شرکت خدمات ترخیص کالا ققنوس ترخیص، مهمترین مدارک ترخیص بار را معرفی میکنیم:

 

سند ترخیصیه

ترخیصیه از مهمترین اسناد و مدارک مورد نیاز ترخیص کالا به شمار میرود. گواهی ترخیصیه توسط شرکت حمل و نقل بین المللی صادر میگردد و توسط آن، صاحب بار میتواند درخواست خود را برای ترخیص کالا از گمرک ثبت نماید، یا آن را به شرکت خدمات ترخیص کالا ارائه دهد. مشخصات گیرنده بار، وزن کالا، شرح کالا، شماره بارنامه، مشخصات وسیله حمل کننده بار، فهرست کل بار و.. در سند ترخیصیه ثبت میشوند.

 

پروفرما اینویس

از دیگر مدارک مورد نیاز ترخیص کالا که در آموزش ترخیص کالا توسط ققنوس ترخیص معرفی میکنیم، پروفرما اینویس کالا میباشد که توسط فروشنده صادر میگردد. به محض خرید کالا از فروشنده خارجی، باید پروفرما اینویس را دریافت و بررسی کنید تا از صحت مشخصات کالای خریداری شده مطمئن شوید. قیمت واحد و کل آنها، تعداد کالاها، نحوه پرداخت وجه، وزن خالص و ناخالص کالا، کشور سازنده و.. از جمله مواردی هستند که در پروفرما درج میشوند.

 

گواهی مبدا

گواهی مبدا سند دیگری از مدارک مورد نیاز ترخیص کالا است که در آن، محل ساخت و مبدا کالا مشخص میشود. از آنجا که گواهی مبدا یکی از مهمترین مدارک مورد نیاز ترخیص کالا و البته برای محاسبه هزینه ترخیص کالا محسوب میشود، صدور آن توسط اتاق های بازرگانی کشورها انجام میگیرد. در گواهی مبدا اطلاعاتی از قبیل مشخصات دریافت کننده کالا، مشخصات فرستنده و صادر کننده بار، مشخصات وسیله حمل کننده بار، امضا صادر کننده، مرجع صادر کننده گواهی مبدا و… درج میشوند. توجه داشته باشید که در شرایط زیر، ارائه گواهی مبدا در گمرکات ایران ضروری نمیباشد:

 

  • کشور سازنده کالا احراز شده و کالای کشورهای ممنوع المعامله نباشد.

 

  • کالا مشمول تعرفه های ترجیحی و محدودیت های گمرکی نباشد.

 

پکینگ لیست

یکی از مدارک حیاتی دیگر برای انجام امور ترخیص کالا از گمرک، لیست بسته‌بندی یا پکینگ لیست است. این سند که در آموزش ترخیص کالا توسط شرکت خدمات ترخیص کالا ققنوس ترخیص توضیح میدهیم، توسط فروشنده صادر می‌شود و تضمین می‌کند که اطلاعات مرتبط با ارسال کالا درست و کامل باشند.

 

در این فهرست، جزئیات کاملی از محتوای بسته و بسته‌بندی آن ذکر می‌شود. این اطلاعات شامل نوع بسته ‌بندی، نام و آدرس فروشنده و خریدار، شرایط پرداخت، ابعاد بسته، تعداد بسته و دیگر مشخصات مرتبط با بسته‌ بندی کالا هستند. این سند مهم برای تضمین صحت ارسال کالا و انجام مراحل ترخیص کالا از گمرک بسیار حیاتی است.

 

لیست کامل مدارک مورد نیاز ترخیص کالا

 

گواهی بازرسی کالا

گواهی بازرسی کالا از جمله مدارک مورد نیاز ترخیص کالا است که توسط یک شرکت بازرسی کالا صادر می‌شود و موارد مختلفی از کالا را بررسی می‌کند. این گواهی ‌نامه اطمینان از کمیت و کیفیت کالا ارائه می‌دهد و از معتبر بودن و صداقت تامین‌کننده کالا خبر می‌دهد.

 

در این سند، جزئیات مهمی در مورد کالا و شرایط آن در طول بازرسی ذکر می‌شود که شامل موارد زیر می‌شود:

 

  • بررسی کیفیت: گواهی بازرسی کالا جزئیاتی از ویژگی ‌ها و مشخصات کیفی کالا را شامل می‌شود. این می‌تواند شامل آزمون‌ های مختلفی از مواد و اجزای کالا باشد.

 

  • بررسی کمیت: سند نیز حجم و تعداد واحدهای کالا را تایید می‌کند و از انطباق آن با اطلاعات مربوط به سفارش کننده یا قرارداد اطمینان می‌دهد.

 

  • شرایط نگهداری و انتقال: گواهی ممکن است به شرایط نگهداری و انتقال کالا اشاره کند تا اطمینان حاصل شود که کالا در شرایط مناسب حمل و نگهداری شده است.

 

  • صداقت تامین‌کننده: این سند از مدارک مورد نیاز ترخیص کالا نیز تایید می‌کند که تامین ‌کننده کالا تعهدات خود را در زمینه کمیت و کیفیت به ‌صورت صادقانه انجام داده است.

 

  • اعتبار سفارش: گواهی بازرسی کالا به خریدار اعتبار می ‌بخشد که کالاها به تطابق با سفارش و توقعات او تولید و تحویل شده‌ اند.

 

گواهی بازرسی کالا به عنوان یک ابزار اساسی در تجارت جهانی و تضمین کیفیت و کمیت کالاها اهمیت دارد و به شرکت‌ها و خریداران کمک می‌کند تا معاملات خود را با اطمینان بیشتری انجام دهند. این سند تأییدی از مراحل تولید تا تحویل نهایی کالا ارائه می‌دهد و از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است.

 

مجوزهای قانونی ترخیص کالا

اخذ مجوزهای ضروری را میتوانیم مهمترین بخش از آموزش ترخیص کالا در کنار محاسبه هزینه ترخیص کالا و تهیه مدارک مورد نیاز ترخیص کالا بدانیم. مجوزهای قانونی باید از ارگان های مختلف نظیر سازمان وزارت بهداشت، استاندارد، سازمان انرژی اتمی، وزارت فرهنگ و ارشاد و.. اخذ شوند. تعیین مجوزها طبق نوع و ماهیت کالا صورت میگیرد و تا زمانی که نتوانید موفق به دریافت کالا از سازمان های مربوطه شوید، امکان ترخیص کالا از گمرک وجود نخواهد داشت. دقت داشته باشید که در صورت ناقص بودن این مجوزها، مراحل ترخیص بار متوقف خواهند شد و به احتمال زیاد محتمل هزینه های زیادی هم برای توقف کالا در گمرک خواهید شد.

 

شرکت خدمات ترخیص کالا ققنوس ترخیص به منظور تسهیل فرایند ترخیص کالا از گمرک برای تجار و بازرگانان ایرانی، خدمات اخذ مجوزهای ضروری را در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه میدهد. اگر قصد دارید که این مجوزها را بدون رفت و آمدهای اضافه و هزینه های غیرمعقول دریافت نمایید، میتوانید کلیه پروسه دریافت مجوزهای ترخیص بار را به کارشناسان ما بسپارید تا به بهترین شکل برای شما به انجام برسانند.

 

بارنامه حمل کالا

بارنامه به منظور سند قرارداد حمل و ارسال کالا، سند مالکیت بار و رسید دریافت کالا صادر میگردد. همچنین از مهمترین مدارک مورد نیاز ترخیص کالا میباشد که در هنگام ادعای خسارت از شرکت بیمه میتوان به عنوان پشتوانه ای از این سند استفاده نمود.

 

علائم یا شماره های تجاری کالا، شرح کالا، نام گیرنده کالا، نام حمل کننده کالا، مشخصات فردی که باید ورود کالاها به او اطلاع داده شود، نام گیرنده کالا، هزینه های حمل و نقل پرداخت شده یا قابل پرداخت در مقصد حمل، تعداد نسخه های بارنامه، تاریخ صدور و… از جمله مندرجات بارنامه حمل کالا میباشند.

 

گواهی بازرسی کالا از جمله مدارک مورد نیاز ترخیص کالا

 

گواهی واردات کالا

در آموزش ترخیص کالا، باید به مجوز واردات از مهمترین مدارک مورد نیاز ترخیص کالا نیز اشاره بکنیم. این مجوز برای واردات و ترخیص برخی کالاهای خاص ممکن است مورد استفاده قرار بگیرد. از این رو، اگر کالاهای وارداتی شما جزو آن دسته از کالاهایی است که دریافت گواهی واردات برای آنها توسط دولت ضروری میباشد، باید نسبت به اخذ آن اقدام نمایید.

 

مدارک مربوط به صاحب بار برای ترخیص کالا از گمرک

مجموعه اسناد زیر برای واردات کلیه کالاها الزامی میباشد:

 

  • اصل کارت بازرگانی صاحب بار

 

  • اصل کارت ملی صاحب بار

 

  • کپی از همه صفحات کارت بازرگانی

 

  • کپی از کارت ملی صاحب بار

 

مدارک مربوط به نماینده کالا برای ترخیص بار از گمرک

در صورتی که از شرکت خدمات ترخیص کالا استفاده کنید و پروسه ترخیص کالا را به نماینده قانونی خود بسپارید، ارائه مدارک زیر الزامی میباشد:

 

  • اصل و کپی کارت ملی نماینده قانونی صاحب بار

 

  • اصل و کپی وکالت نامه محضری

 

  • اصل و کپی معرفی نامه برای اداره گمرک مورد نظر

 

لیست هزینه های ترخیص کالا از گمرک

از لحظه ای کالای شما به گمرک وارد میشود و تا زمانی که از آن خارج میگردد، مشمول هزینه ترخیص کالا میشود که در کنار مدارک مورد نیاز ترخیص کالا، از مهمترین قسمت های آموزش ترخیص کالا به شمار میرود.

 

اغلب تجار و وارد کنندگان در محاسبه هزینه ترخیص کالا دچار اشتباهاتی میشوند؛ از این رو، توصیه میکنیم پیش از آنکه دست به انجام فعالیت های تجاری بزنید، تمام هزینه ها را بررسی و برای آنها برنامه ریزی کنید.

 

از جمله مهمترین هزینه ترخیص کالا که در ادامه آموزش ترخیص کالا توسط شرکت خدمات ترخیص کالا ققنوس ترخیص بررسی میکنیم، عبارتند از:

 

هزینه های انبارداری

هزینه‌ های انبارداری در مبادی گمرک از جمله موارد حیاتی در فرآیند واردات کالا به کشور محسوب می‌شوند. این هزینه ‌ها به عنوان بخشی از هزینه‌ ترخیص کالا در نظر گرفته می‌شوند و باید به دقت محاسبه شوند. از طریق بررسی این موضوع میتوان به تفاوت ‌ها و جنبه ‌های مختلف هزینه‌ های انبارداری در مبادی گمرک پرداخت:

 

  • نوع کالا: نوع کالا می‌تواند تأثیر زیادی در هزینه انبارداری داشته باشد. برای مثال، کالاهایی که نیاز به دمای خاصی دارند (مانند کالاهای سردخانه ‌ای) نیاز به انبارهای خنک دارند که هزینه بالایی هم به همراه دارند.

 

  • اندازه کالا: اندازه و حجم کالا نیز تأثیرگذار است. کالاهای بزرگ‌ تر نیاز به فضای بیشتری در انبار دارند و هزینه انبارداری بیشتری را در کنار سایر هزینه ترخیص کالا شامل میشوند.

 

  • مدت زمان نگهداری: مدت زمانی که کالا در انبار گمرک نگهداری می‌شود نیز به عنوان یک عامل مهم محاسبه هزینه‌ ها در نظر گرفته می‌شود. هر چقدر مدت زمان بیشتری نیاز باشد، هزینه ‌ترخیص کالا افزایش می‌یابد.

 

  • شرایط ذخیره ‌سازی: شرایط انبارداری از جمله دما، رطوبت و امکانات ویژه می‌توانند تأثیر داشته باشند. برای کالاهای حساس به شرایط محیطی، هزینه‌ ها ممکن است بالاتر باشند.

 

  • تجهیزات انبار: استفاده از تجهیزات و فناوری‌ های مدرن در انبارهای گمرکی می‌تواند به بهبود کارایی و کاهش هزینه ‌ها کمک کند. این موضوع نیز ممکن است در محاسبه هزینه ‌ها مد نظر باشد.

 

  • نیاز به مدیریت موجودی: مدیریت موجودی بهینه و هماهنگی کالاها در انبار می‌تواند به کاهش هزینه‌ ها کمک کند. از جمله عواملی که باید در نظر گرفته شوند، می‌توان به روشن بودن علامت‌ گذاری و سازماندهی کالاها اشاره کرد.

 

  • مقررات و قوانین گمرکی: تغییرات در قوانین و مقررات گمرکی ممکن است تأثیر مستقیمی بر هزینه ‌های انبارداری داشته باشد. برای مثال، تغییرات در نرخ ‌های مالیاتی و گمرکی ممکن است این هزینه ‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

 

با توجه به موارد فوق، تاجران باید به دقت هزینه‌ های انبارداری در مبادی گمرک را محاسبه و در برنامه ‌ریزی واردات خود در نظر بگیرند. همچنین، از بهبود مدیریت موجودی و استفاده از روش ‌های کارآمد در انبارداری استفاده کنند تا هزینه ‌ها را کاهش دهند و به سیستم واردات خود کارایی بیشتری ببخشند.

 

هزینه های بارگیری

از دیگر مواردی که در لیست هزینه ترخیص کالا جهت آموزش ترخیص کالا توسط شرکت خدمات ترخیص کالا ققنوس ترخیص قرار میگیرد، هزینه های بارگیری کالا میباشد.

 

زمانی که کالاهای خریداری شده به مبدا حمل بار میرسند، باید توسط وسیله نقل مورد نظر بارگیری شوند تا به دست صاحب آن در مقصد حمل برسند.

 

شرکت گمرک که در برخی مواقع مسئولیت بارگیری کالا را برعهده دارد، هزینه این فعالیت را در فاکتور هزینه ترخیص کالا قید خواهد کرد.

 

محاسبه هزینه های بارگیری نیز برحسب وزن کالا انجام میگیرد و هر گمرکی نمیتواند نرخ مشخص خود را برای این امر لحاظ کند. هر چه بار شما بزرگ تر باشد و ابعاد بیشتری داشته باشد، به دنبال آن هزینه های بارگیری نیز بیشتر خواهد شد.

 

 

حقوق و عوارض گمرکی

در رابطه با هزینه ترخیص کالا، باید بگوییم که حقوق و عوارض گمرکی بخش قابل توجهی از هزینه های واردات کالا را به خود اختصاص داده اند.

 

محاسبه این هزینه ها به قوانین روز گمرکی کشور بستگی دارد و ممکن است هر ساله دستخوش تغییرات زیادی شوند. حقوق و عوارض ورودی گمرک شامل 4 درصد از ارزش گمرکی کالا میشوند و طبق قوانین بین المللی، گمرک موظف است که این هزینه ها را از تجار و بازرگانان دریافت نماید.

 

از این جهت، مالیات های گمرکی از مهمترین هزینه های ترخیص کالا به شمار میروند و اگر به دنبال آموزش ترخیص کالا هستید، باید بدانید که این موارد در کنار تهیه مدارک مورد نیاز ترخیص کالا بسیار حائز اهمیت هستند.

 

حقوق و عوارض گمرکی

 

هزینه دموراژ

در فرآیند حمل و نقل دریایی، برای ارسال کالاهای خود نیاز است که آنها را درون یک کانتینر قرار دهید، و به همین دلیل شما مکلفید که یک کانتینر از یک شرکت کشتی‌رانی اجاره نمایید. این شرکت کشتی‌رانی با شما یک قرارداد منعقد می‌کند که در آن مشخص می‌شود که کانتینر در چه زمانی به شما تحویل داده می‌شود و شما مکلفید که کانتینر خالی را چه زمانی به شرکت کشتی‌رانی بازگردانید.

 

همچنین، در این قرارداد با شرکت کشتی‌رانی شرایطی نیز تعیین می‌شود که به طور معمول شامل مسائلی نظیر هزینه‌ های اجاره کانتینر، مسئولیت ‌ها و تعهدات طرفین در مورد نقل و انتقال کالا، زمانبندی تحویل و تحویل گرفتن کانتینر، و شرایط پرداخت می‌شود.

 

این قراردادها از اهمیت بسیاری برخوردارند زیرا مشکلات و سوءتفاهم‌ ها در فرآیند حمل و نقل دریایی را به حداقل می‌رسانند و به دو طرف اطمینان می‌دهند که تعهداتشان انجام می‌شود.

 

به همین دلیل، توجه به جزئیات دقیق این قراردادها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا همه عوامل در ترخیص کالا به خوبی مشخص و رعایت شوند.

 

سایر هزینه های ترخیص کالا به شرح زیر است:

 

  • ارزش سیف کالا

 

  • سود بازرگانی کالا

 

  • هزینه اخذ مجوزهای ترخیص کالا

 

  • هزینه اخذ کارت بازرگانی

 

  • هزینه های ثبت سفارش

 

  • دستمزد ترخیص کالا

 

  • تعرفه های گمرکی

 

هزینه ترخیص کالا به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

هزینه ترخیص کالا به عوامل متعددی بستگی دارد و ممکن است در هر کشور و با توجه به نوع کالا و مقررات محلی متغیر باشد. اما عوامل اصلی زیر معمولاً تاثیرگذار بر هزینه ترخیص کالا دارند:

 

عوامل موثر بر هزینه ترخیص کالاتوضیحات
ارزش کالاارزش کالا یکی از مهمترین عوامل در محاسبه مالیات و عوارض وارداتی است. هزینه ترخیص معمولاً بر اساس ارزش کالا محاسبه می‌شود.
نوع کالانوع کالا نیز تاثیر دارد. برخی کالاها ممکن است معاف از یا با مالیات وارداتی و عوارض پایین ‌تری ترخیص شوند. در مقابل، برخی کالاها با مالیات و عوارض بالا مواجه شوند.
کشور مبداکشوری که کالا از آن وارد می‌شود نیز تاثیر دارد. توافقنامه ‌های تجاری بین ‌المللی و تعهدات تجاری می‌توانند به تخفیف مالیات و عوارض وارداتی کمک کنند.
وزن و اندازه کالاوزن و اندازه کالا ممکن است در محاسبه هزینه ترخیص کالا نقش داشته باشند. کالاهای بزرگتر و سنگین ‌تر معمولاً هزینه بیشتری دارند.
مقرراتممکن است برخی کالاها نیاز به مجوزها و مدارک خاص داشته باشند که هزینه اضافی ایجاد می‌کنند.
تعهدات تجاریتعهدات تجاری ممکن است هزینه ترخیص را تحت تاثیر قرار دهند. مثلاً تعهد به واردات مقدار زیادی از یک کالا ممکن است به تخفیف هزینه ترخیص منجر شود.
مقدار کالاتعداد و مقدار کالا نیز می‌تواند تاثیر داشته باشد. ترخیص کالاهای به تعداد زیاد ممکن است هزینه‌ بیشتری داشته باشد.
ارزش ارزیابی کالاارزش کالا به منظور محاسبه مالیات و عوارض ترخیص کالا توسط مقامات گمرکی تعیین میشود و ممکن است با اظهار ارزش توافقی توسط واردکننده تغییر کند.

 

برای دقیق ‌ترین اطلاعات در مورد هزینه ترخیص کالا، به مشاوران ققنوس ترخیص مراجعه کنید. کارشناسان ما در شرکت خدمات ترخیص کالا ققنوس ترخیص با اطلاع از جدیدترین آئین نامه ها، استعلام قیمت ترخیص کالا را در اختیار شما قرار میدهند تا بتوانید با مقایسه و بررسی هزینه ترخیص کالا، بهترین شرکت خدمات ترخیص کالا را انتخاب نمایید و از پرداخت هزینه های غیرضروری بپرهیزید.

 

مراحل ترخیص بار از گمرک

 

مراحل ترخیص بار از گمرک

تهیه مدارک مورد نیاز ترخیص کالا و محاسبه هزینه ترخیص کالا از مهمترین مراحل این فرایند میباشند؛ اما ترخیص بار از گمرک تنها به این مراحل ختم نمیشود. مراحل ترخیص کالا سلسله مراتب مختلفی را از ابتدا تا انتها شامل میشود که هر مرحله، چالش ها و دشواری های خاص خود را میتواند داشته باشد؛ اما اگر این پروسه را به بهترین شرکت خدمات ترخیص کالا بسپارید، اشتباهات را به حداقل میرسانید و از انجام صحیح آنها مطمئن خواهید بود. مراحل ترخیص کالا از ابتدا تا انتها به شرح زیر میباشد:

 

  • ثبت اظهارنامه گمرکی: اولین مرحله از آموزش ترخیص کالا، به تکمیل اظهارنامه گمرکی اختصاص دارد. در این مرحله باید نسبت به ارائه اطلاعات و بارگذاری مدارک در سامانه جامع گمرکی اقدام نمایید تا در نهایت، موفق به دریافت شماره کوتاژ شوید.

 

  • احراز هویت: اسنادی که در سامانه جامع امور گمرکی بارگذاری شده اند، در این مرحله از ترخیص کالا و پس از ارائه مدارک مورد نیاز ترخیص کالا، مورد بررسی قرار میگیرند.

 

  • کنترل و ارزیابی کالا: کالاهایی که باید از مبادی گمرکی کشور خارج شوند، طبق قوانین از یکی از مسیرهای سبز، زرد یا قرمز گمرکی عبور میکنند. در صورت تعیین مسیر زرد یا قرمز گمرکی، کالا مورد بررسی کارشناسان به شکل فیزیکی یا مجازی قرار خواهد گرفت.

 

  • اخذ مجوزهای ترخیص کالا: در آموزش ترخیص کالا توسط شرکت خدمات ترخیص کالا ققنوس ترخیص، اشاره کردیم که اخذ مجوزها برای ورود کالاها به کشور الزامی میباشد و باید از نهادهای مربوطه دریافت شوند.

 

  • بررسی تعرفه ها: تطابق دادن تعرفه های گمرکی و هزینه ترخیص کالا در این مرحله توسط کارشناسان صورت میگیرد.

 

  • پرداخت هزینه ترخیص کالا: در این مرحله موظف به هزینه ترخیص کالا اعم از سود بازرگانی، حقوق و عوارض گمرکی، هزینه های انبارداری و.. میباشید. بعد از پرداخت آنها حتما باید فیش پروانه سبز گمرک را اخذ نمایید.

 

  • درب خروج و بارگیری کالا: پروانه سبز گمرک در این مرحله از ترخیص کالا توسط انباردار بررسی خواهد شد تا با صدور بیجک گمرکی، بتوانید محموله را از گمرک خارج نمایید.

 

نکات مهم در انتخاب شرکت ترخیص کالا

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا باید به همکاری با یک شرکت خدمات ترخیص کالا فکر کنید. اول از همه، می تواند در وقت و تلاش شما صرفه جویی کند. ترخیص کالا از گمرک یک کار وقت گیر و طاقت فرسا میباشد، به خصوص اگر به تنهایی این کار را انجام می دهید.

 

یک شرکت خدمات ترخیص کالا نظیر ققنوس ترخیص می تواند همه چیز را برای شما انجام دهد و به شما این امکان را می دهد که روی سایر جنبه های تجارت خود تمرکز کنید.

 

علاوه بر صرفه جویی در زمان و تلاش، استخدام ترخیصکاران گمرکی نیز می تواند مقرون به صرفه تر از انجام آن توسط خودتان باشد. یک شرکت حرفه ای از تجربه و تخصص برخوردار است تا به سرعت و کارآمد کالا را از گمرک خارج نماید، مدارک مورد نیاز ترخیص کالا را جمع آوری کنید، هزینه ترخیص کالا را محاسبه نماید و زمان و هزینه ای را که برای این کار صرف می کنید، کاهش می دهد.

 

یکی دیگر از مزایای همکاری با شرکت خدمات ترخیص کالا این است که می تواند آرامش خاطر را برای شما فراهم کند.

 

مقابله با عواقب واردات و ترخیص کالا در گمرکات ایران به ویژه برای کالاهای حساس می تواند یک کار احساسی و استرس زا باشد.

 

یک شرکت حرفه ای می تواند از همه چیز برای شما مراقبت کند و به شما این امکان را می دهد که در این زمان سخت روی فعالیت تجاری خود تمرکز کنید. به علاوه، با استفاده از آموزش ترخیص کالا میتوانید مهمترین نکات را یاد بگیرید و اشتباهات خود را به حداقل برسانید تا پرسودترین تجارت را برای خود رقم بزنید.

 

 

مسئولیت های حق العملکار گمرکی

حق العملکار گمرکی یک نقش بسیار حیاتی در فرایند ترخیص کالا از گمرک دارد. این فرد به عنوان رابط میان مشتری و مقام گمرکی عمل می‌کند و وظایف متعددی را انجام می‌دهد. شرکت خدمات ترخیص کالا ققنوس ترخیص به عنوان حق العملکار رسمی گمرک، شرایط ویژه ای را برای تجار ایرانی فراهم کرده تا بهترین خدمات اعم از تهیه مدارک مورد نیاز ترخیص کالا و محاسبه هزینه ترخیص کالا را با بهترین تعرفه ها دریافت کنند.

 

بخشی از مهمترین مسئولیت هایی که حق العملکاران گمرکی برعهده دارند، به شرح زیر است:

 

  • ارتباط و نظارت بر طرفین معامله: حق العملکار گمرکی نقشی اساسی در برقراری و حفظ ارتباط بین مشتری و گمرک دارد. او نظارت می‌کند تا اطمینان حاصل شود که فرایند ترخیص کالا به درستی انجام شده و هیچ اشکالی در راه اندازی کسب و کار مشتری وجود ندارد.

 

  • انتقال اطلاعات: حق العملکار مسئول انتقال اطلاعات مربوط به ترخیص کالا از گمرک به صاحب کالا است. او باید مطمئن شود که صاحب کالا به طور دقیق و به موقع اطلاعاتی از جمله پروسه ‌های گمرکی، مالیات و عوارض و سایر مفاد مرتبط را دریافت می‌کند.

 

  • نظارت بر پرداخت مالیات و عوارض: یکی از وظایف اصلی حق العملکار گمرکی نظارت بر پرداخت مالیات و عوارض مرتبط با ترخیص کالا است. او باید مطمئن شود که تمامی الزامات مالیاتی به درستی رعایت شده و صاحب کالا به موقع مبالغ معین را پرداخت کند.

 

  • رعایت الزامات حمل‌ و نقل و قوانین بین المللی: حق العملکار گمرکی نیز مسئول رعایت الزامات حمل‌ونقل و استانداردهای مرتبط با کالاهای وارد و صادر شده است. او باید اطمینان حاصل کند که کالاها به مطابقت با قوانین و مقررات مربوط به حمل ‌و نقل و ترخیص وارد یا صادر می‌ شوند.

 

به طور کلی، حق العملکار گمرکی نقش بسیار مهمی در تسهیل ترخیص کالا از گمرک و انجام صحیح و سریع این فرآیند ایفا می‌کند و به وارد کننده کالا کمک می‌کند تا کسب و کارش به درستی و بدون مشکل در حوزه واردات و صادرات عمل کند.

 

همچنین، او باید همواره به تغییرات قوانین و مقررات گمرکی در سطح ملی و بین ‌المللی توجه داشته باشد تا مشتری را در جلوگیری از مشکلات حقوقی و مالی همراهی نماید.

 

البته، انتخاب بهترین حق العملکار رسمی گمرک و شرکت خدمات ترخیص کالا بسیار اهمیت دارد و باید مطمئن شوید که این فرایند تجاری مهم را به تیمی مجرب و حرفه ای واگذار کرده باشید.

 

مسئولیت های حق العملکار گمرکی

 

ترخیص کالا از گمرک با خدمات تخصصی شرکت ققنوس ترخیص

هر آنچه برای ترخیص بار از گمرکات ایران نیاز دارید را با بهترین تعرفه ها در اختیار شما قرار خواهیم داد. با آموزش ترخیص کالا، تلاش کرده ایم تا تجار و وارد کنندگان ایرانی را از مدارک مورد نیاز ترخیص کالا و هزینه ترخیص کالا مطلع سازیم تا بتوانیم اشتباهات و خسارت های گمرکی رایج در این زمینه را به حداقل برسانیم.

 

به علاوه، شرکت خدمات ترخیص کالا ققنوس ترخیص با سال ها سابقه فعالیت حرفه ای، دارای تیمی حرفه ای در بزرگ ترین و مهمترین گمرکات فعال کشور اعم از گمرک شهید رجایی بندرعباس، گمرک شهریار، گمرک بندرعباس، گمرک فرودگاه امام خمینی و گمرک بازرگان میباشد تا صفر تا صد پروسه ترخیص بار را به سرعت به انجام برساند. برخی از مهمترین خدمات ترخیص کالای ما عبارتند از :

 

  • ثبت سفارش گمرکی کالا

 

  • اخذ مجوزهای ضروری

 

  • تخصیص ارز

 

  • گشایش اعتبار اسنادی

 

  • تعیین تعرفه و ارزش کالا

 

  • ترخیص کالا از کلیه گمرکات کشور نظیر گمرک بازرگان، گمرک غرب تهران، گمرک سلفچگان، گمرک شهید باهنر، گمرک خرمشهر، گمرک بوشهر

 

  • مشاوره بازرگانی و گمرکی

 

  • تشریفات ترخیص بار صادراتی

 

  • تشریفات گمرکی بار مرجوعی

 

  • اخذ گواهی استاندارد کالا

 

جمع بندی

اگر قصد شروع فعالیت تجاری خود را دارید، در اولین قدم، آموزش ترخیص کالا را فراموش نکنید. شرکت خدمات ترخیص کالا ققنوس ترخیص در کنار تجار و بازرگانان گرامی است تا با آشنایی با روند تهیه مدارک مورد نیاز ترخیص کالا، اخذ مجوزها و محاسبه هزینه ترخیص کالا بتوانند تجربه ای امن از تجارت بین المللی را برای خود رقم بزنند.

 

کافی است برای ارتباط با کارشناسان ما، از طریق شماره تلفن 02148000110 یا وبسایت www.fnxcustoms.com اقدام فرمایید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *