hambergermenu

پیام اسب‌سواری «کیم ‌جونگ‌ اون» در جنگل برفی برای آمریکا چیست؟

رهبر کره‌شمالی با سوار شدن بر اسب سفید، پیام این کشور به آمریکا مبنی بر اتخاذ مواضع سرسختانه علیه واشنگتن در آینده نزدیک را اعلام کرد.

 

با بخش اخبار سیاسی در مجله اینترنتی باحال مگ همراه باشید .

 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی امروز چهارشنبه بار دیگر بر اسب سفید معروف خود سوار شد؛ حرکتی که به گفته کارشناسان آغاز نشست کم‌سابقه سران حزب حاکم کره شمالی و پیام این کشور به آمریکا مبنی بر اتخاذ مواضع سرسختانه علیه واشنگتن در آینده نزدیک است.

 

برای دومین بار طی دو ماه گذشته، کیم جونگ اون سوار بر اسب سفید خود از کوهستان مقدس «پائکتو» بازدید کرد.

 

در این سفر زمینی همسر، خواهر و افسران ارشد ارتش کره شمالی، او را همراهی می‌کردند؛ حرکتی که به گزارش خبرگزاری کره شمالی با هدف روحیه دادن به مردم این کشور و نشان دادن این روحیه به آمریکا صورت گرفته است.

پیش از این کارشناسان اعلام کرده بودند اسب سواری نمادین کیم جونگ اون در یک کوهستان که محل یک جنگ قدیمی نیز بوده است حاکی از اتخاذ مواضع سرسختانه جدید پیونگ یانگ علیه واشنگتن است

 

تحلیلگران با تاکید بر اینکه جلسه عمومی کمیته مرکزی حزب حاکم کره شمالی گاهی اوقات در اواخر ماه دسامبر برگزار می‌شود، گفته اند که کره شمالی درصدد اتخاذ یک تصمیم جدی است.

 

چنین جلساتی اغلب زمانی برگزار می‌شوند که کره شمالی درصدد تغییرات عمده در روابط سیاسی است و با توجه به اوضاع تغییر یافته در داخل و خارج از کشور در مورد مسائل مهم بحث خواهند کرد و تصمیم می‌گیرند.

 

راشل مینیونگ لی، تحلیلگر خبرگزاری کره شمالی گفت: اینکه پیونگ یانگ تصمیم دارد این جلسه را قبل از پایان سال برگزار کند، نشان دهنده عزم جدی آن است.

 

با توجه به اعلام برنامه نشست و سفر کیم جونگ اون و همراهانش به کوهستان پائکتو، به نظر می‌رسد تصمیم این است که کره شمالی از اقدامات آمریکا غافل نشود.

 

کیم جونگ اون به آمریکا هشدار داده بود تا پایان سال جاری امتیازات مورد نظر پیونگ یانگ را اعمال کند، این در حالی است که کره شمالی روز گذشته واشنگتن را به فریب و خیانت متهم کرد و هشدار داد مهلت پایان سال این کشور به آمریکا برای تغییر «سیاست‌های خصمانه‌اش» در حال نزدیک شدن است و درخواست واشنگتن از پیونگ‌یانگ برای برگزاری مذاکراتِ بیشتر، چیزی جز یک حیله ابلهانه نیست.

 

آمریکا از کره شمالی خواسته است پیش از کاهش تحریم‌های بین المللی، بخش قابل توجهی از زرادخانه‌های هسته‌ای خود را از بین ببرد.

 

این درخواست باعث شد پیونگ یانگ، واشنگتن را به درخواست‌های «گانگستری مانند» یک طرفه متهم کند.

دسته بندی :

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *