hambergermenu

چادگان بهشتی در همین نزدیکی

شهرستان چادگان جزو توابع استان اصفهان است که در نزدیکی سد زاینده رود واقع شده است که دارای امکانات و مکان های دیدنی زیادی است در ادامه به معرفی شهر توریستی چادگان می پردازیم اگر شما هم میخواهید مکان های دیدنی شهر چادگان را بشناسید، با ما همراه باشد.

 

چادگان بهشتی در همین نزدیکی

 

به اصفهان سفر کنید

با سفر به اصفهان ،برای علاقه مندان به آثار تاریخی و معماری سنتی ،در دل تاریخ سفر کرده و با شگفتی های ساختمان سازی اصیل و سنتی رو برو میشوید.برای افراد علاقه مند به زندگی و طراحی مدرن ،سفر به اصفهان خاطره ای فراموش نشدنی برای شما خواهد داشت.

 

اگر علاقمند به گردشگری و تماشای جاذبه های طبیعی هستید دیدار از ،تالاب بین المللی گاو خونی ،آبشارهای آب ملخ ،لادر ،طامه ،پونه زار ،طرزه و لولاک ،پارک ملی کلاه قاضی و منطقه حفاظت شده گلستان کوه شما را فرا میخوانند.

 

معرفی چادگان

 

معرفی چادگان

نام شهر چادگان در گذشته به نام پاراتک بوده که امروزه به چادگان تغییر یافته است (چاد) کلمه ی ترکی است که  به معنای شکاف و دره است که به دلیل قرارگرفتن شهر چادگان در دره ی کوچک، به این نام شهرت یافته است.

 

مکان های دیدنی چادگان

در سفر به چادگان که جواهر طبیعی استان اصفهان است، می توانید تجربه ای شیرین و به دور از کویر و گرما برای خود به ارمغان آورید. شهر چادگان با قرار گرفتن در مجاورت سد زاینده رود و طبیعت سر سبز و بکری که دارد دارای جاذبه های گردشگری زیادی است که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

 

مکان های دیدنی چادگان

 

دهکده تفریحی زاینده رود

دهکده زاینده رود یکی از مناطق زیبای چادگان که در فاصله دو کیلومتری از شهر چادگان قرار گرفته است. دهکده در نزدیکی و پشت سد قرار گرفته است که دارای امکانات ویژه ای برای گردشگران مهیا کرده اند. از جمله امکانات دهکده چادگان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اسکله قایقرانی دارای قایق های موتوری و پدالی
  • باشگاه اسب سواری
  • زمین فوتبال
  • زمین بسکتبال
  • زمین والیبال
  • زمین تنیس
  • زمین پینگ پنگ
  • تله کابین
  • پیست دوچرخه سواری
  • باند فرود هلیکوپتر
  • اتوبوس دریایی

 

برج کبوتر

برج کبوتر

کبوتر خانه یا برج کبوتر ساختمانی چهار طبقه که به منظور لانه گرفتن انواع پرندگان بخصوص کبوتر و گنجشک در خاورمیانه ساخته می شود قدمت این برج با بررسی هایی که شده است حدود 1200 سال پیش می باشد. این برج ها را به منظور کود حیوانی پرندگان و همینطور از این برج ها به منظور دیدبانی و امنیت شهر ساخته شده است.

 

روستای انالوجه

از دیگر جاذبه های شهر چادگان روستای انالوجه در نزدیکی های کوهستان دالان قرار دارد و از آب و هوای سرد و کوهستانی برخوردار است و طبیعت سرسبز و کوهنوردی جزو مزیت های این روستای به شمار می رود.

 

روستای انالوجه

 

خانه معظم الملک میرپنج

این خانه در شهر چادگان از زمان قاجاریه به یادگار مانده است که توسط مصطفی قلی خان ساخته شده است در تازگی توسط یکی از نمایندگان مجلس خریداری شده و بعد به اداره میراث فرهنگی فروخته شده است این خانه در دو طبقه ساخته شده است و یک حیاط بزرگ در وسط خانه و دور تا دور حیاط را اتاق ها تشکیل می دهند . برای بازدید از خانه معظم الملک می توانید در خیابان آبشار در شهر چادگان پیدا کنید و برای بازدید نیاز به هزینه ای ندارد.

 

سد و دریاچه زاینده رود

سد زاینده رود در سال 1349 بر روی رودخانه زاینده رود به منظور تامین آب شرب و آب کشاورزی به مساحت 45 کیلومتر  ساخته شده است.

 

این دریاچه محل زیستگاه آبزیانی مانند قزل آلای رنگی ، کپور و ماهی زرد می باشد امکانت رفاهی از جمله ماهیگیری و قایق سواری و چادر زدن را برای گردشگران فراهم کرده است.

 

پل اورگان

این پل در سال 1308 در دوران قاجار در فاصله دو کیلومتری روستای اورگان قرار ادارد طول این پل 90متر و عرض 5 متر و 12 پایه برای سرپا نگه داشتن آن طراحی شده است با معماری سنتی که در ساختن این پل به کار رفته است باعث شده است که در طول سالیان اخیر در برابر طغیان رودخانه ها و بلایای طبیعی مستحکم پابرجا مانده است.

 

پل اورگان

 

پارک جنگلی ناژوان

اصفهان «نصف جهان» نیز یکی از معروف‌ترین پارک‌های جنگلی کشور را در دل خود جای داده است. این پارک جنگلی، ناژوان نام دارد و به خرمی و زیبایی شهره است. وسعت پارک سرسبز و خوش آب و هوای ناژوان ۱۲۰۰ هکتار است و در حاشیه شمالی و جنوبی زاینده‌رود واقع شده است.

 

بهترین فصل برای سفر به شهر چادگان

شهر چادگان به دلیل قرار گرفتن در مجاورت با رودخانه زاینده رود و منطقه کوهستانی ،آب و هوای سرد و خنک دارد برای سفر به این شهر زیبا بهتر است که در فصل های بهار و تابستان سفر کنید چرا که در فصل سرد سال با بارش های سیل آسا و سهمگین راه را برای سفر سخت می کند

 

فاصله اصفهان تا شهر چادگان

اگر شما می خواهید از شهر اصفهان به شهر چادگان سفر کنید می توانید از طریق سه راه به این شهر زیبا برسید.

 

مسیر اول که نسبت به دیگر راه ها نزدیک تر است از طریق بزرگراه امام خمینی به طرف کمربندی شمالی حرکت کنید بعد در مسیر نجف آباد در حرکت باشید بعد از گذشت از شهر تیران بعد در سه راهی علی آباد به سمت چپ بروید با مسیری که گفته شد بعد از گذشت 128 کیلومتر و 1 ساعت ونیم به شهر چادگان می رسید.

 

مسیر دوم این مسیر هم مانند مسیر اول از مسیر بزرگراه تیران میگذرد با این تفاوت که در جنوب شهر اصفهان از آزادراه ذوب آهن به سمت فولادشهر در حرکت باشید تا به مسیر نجف آباد و تیران بیفتید با این مسیر فاصله شما 140 کیلومتر است که در 2 ساعت به شهر چادگان برسید.

 

مسیر سوم این مسیر از شمال شهر اصفهان و از آزادراه معلم می گذرد و نسبت به دیگر مسیر ها طولانی تر است و بعد از گذشت از آزاد راه معلم به علویجه می رسید و از طریق سه راه علویجه به سمت حسین آباد حرکت کنید که بعد به سه راهی علی آباد می رسید و از آنجا به طرف چادگان حرکت کنید و با پیمودن 161 کیلومتر و 5/2 ساعت به شهر زیبای چادگان برسید.

 

مسیر تهران تا چادگان

گردشگرانی که می خواهند از طرف شهر تهران به شهر چادگان سفر می کنند می توانند از طریق بزرگراه شهید چراغی به سمت جنوب در حرکت باشند و با گذشت از شهر قم و کاشان به اصفهان برسید و از طریق بزرگراه نجف آباد اصفهان بدون داخل شدن به شهر اصفهان به سمت جاده تیران حرکت کنید شما با پیمودن 530 کیلومتر و 6 ساعت به شهر توریستی چادگان برسید.

 

مسیر تهران تا چادگان

 

نحوه اجاره اقامتگاه در چادگان

شهر چادگان جزو توابع استان اصفهان است، که با وجود بافت نسبتا کویری این استان، این شهر با وجود رودخانه و سد زاینده رود دارای مناطق سرسبز و امکانات رفاهی که جزو یکی از بهترین مناطق توریستی ایران به شمار می رود یکی از امکانات ویژه ای که در شهر چادگان برای رفاه حال گردشگران آماده شده است؛ اقامتگاه ها و سوئیت هایی عالی با معماری سنتی که در اطراف شهر و سد زاینده رود ساخته شده است و نسبت به هر نوع سلیقه و بودجه ای می تونید شبی زیبا را در این منطقه خوش آب و هوا بگذرانید . شما می توانید برای رزرو آنلاین اقامتگاه ها در ویلا چادگان به راحتی از طریق سپنجا اقدام کنید.

 

کلام آخر

ما در این مطلب سعی در بیان ویژگی ها و جاذبه های دیدنی چادگان پرداختیم و راه های سفر به این شهر زیبا که جزو یکی از بهترین شهر های توریستی استان اصفهان به شمار می رود، تا با دانستن این مطالب و با برنامه ریزی مناسب سفری با خیال راحت و  آسوده ای را بگذرانید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی