hambergermenu

چاپ پارچه تکستایل؛ نسل نوین چاپ فلکس و لایت باکس تبلیغاتی

طی چند سال اخیر روش‌های چاپ بیش از هر زمان دیگری رواج پیدا کرده ‌است. به‌ طوری که در سال‌های گذشته تنها چند ابزار تبلیغاتی خاص مانند چاپ فلکس و تابلو لایت باکس در صنعت چاپ و تبلیغات محیطی وجود داشتند. اما به ‌تدریج و با پیشرفت علم و فناوری در صنعت چاپ دیجیتال، مواد و متریال بیشتری برای چاپ در اختیار چاپخانه‌ها قرار گرفت. چاپ پارچه تکستایل هم نسل نوین چاپ فلکس و تابلو لایت باکس های تبلیغاتی است که هیچ‌ گونه آسیبی به سطح پارچه وارد نمی‌کند و شما به ‌راحتی می‌توانید تا سالیان سال از آن استفاده‌ کنید.

 

بنابراین اگر قصد دارید چاپ بر روی پارچه تکستایل را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید. زیرا ما در این مطلب قصد داریم علاوه بر معرفی چاپ پارچه تکستایل، شما را بیشتر با مهم‌ترین مزایای استفاده از چاپ تکستایل، انواع کاربردها، قابلیت چاپ بر روی انواع پارچه‌ها و فرآیند تولید و چاپ پارچه تکستایل آشنا کنیم.

 

چاپ پارچه تکستایل

 

معرفی چاپ پارچه تکستایل

طبیعتاً اولین سوالی که بعد از برخورد با اصطلاح چاپ تکستایل به ذهن مخاطبین خطور می‌کند، این است که چاپ تکستایل چیست؟

 

در پاسخ به این سوال باید توجه داشت که چاپ تکستایل، یکی از انواع خدمات چاپ یووی است که بر روی سطح اجسام انجام‌ می‌شود. متریال مورد استفاده در این نوع چاپ، پارچه است که به چاپ پارچه تکستایل هم شهرت دارد. پارچه تکستایل به ‌نوعی پارچه انعطاف‌پذیر گفته‌ می‌شود که از شبکه‌های به ‌هم ‌پیوسته از نخ‌ها تشکیل شده ‌است. چاپ تکستایل شباهت زیادی به چاپ فلکس و تابلو بک لایت دارد، چون نور را از خودش عبور می دهد. این شبکه‌ها که با چرخاندن الیاف خام (الیاف طبیعی و مصنوعی) تولید می‌شوند، در نهایت پارچه‌هایی با طول‌های بلند و پیچیده را تشکیل می‌دهند.

 

با استفاده از چاپ پارچه تکستایل به ‌راحتی می‌توانید طرح‌ها و اشکال مورد نظر خود را مستقیماً بر روی سطح پارچه پیاده کنید. این تابلوهای تبلیغاتی با نورپردازی داخلی، عمدتاً در خیابان‌ها و مکان‌های شلوغ قرار گرفته می‌گیرند تا مخاطبان بیشتری را جذب کنند. برای این مدل چاپ از دستگاه‌های چاپ سالونت و اکو سالونت استفاده می‌شود که قابلیت چاپ تا عرض 3 متر و طول نامحدود را دارا هستند. از مهم‌ترین ویژگی‌های چاپ رنگی یووی روی پارچه تکستایل می‌توان به کیفیت چاپ فوق‌العاده، رنگ‌های زنده و جذاب، دوام و ماندگاری بسیار بالا در برابر رطوبت و رنگ پریدگی اشاره کرد.

 

مهم‌ترین مزایای چاپ تکستایل

یکی از مهم‌ترین مزایای چاپ تکستایل در مقایسه با دیگر روش‌های چاپی، عدم محدودیت در طرح و رنگ‌های مختلف است. به همین دلیل این مزایا باعث شده تا این نوع چاپ دیجیتال بیش از پیش در بین مخاطبان محبوبیت پیدا کند. در ادامه به مهم‌ترین مزایای استفاده از چاپ پارچه تکستایل می‌پردازیم:

 

  • قابلیت شستشو
  • قابل استفاده در محیط‌ها و فضاهای داخلی و خارجی
  • تصاویر با وضوح و کیفیت فوق‌العاده
  • مصرف برق بسیار کم
  • امکان چاپ بر روی هر نوع متریال سفید و رنگی
  • تبلیغات شبانه‌روزی و نامحدود با استفاده از تابلوهای لایت باکس و فلکس
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت، نور خورشید، باد، باران، رنگ پریدگی و پارگی
  • ایجاد فضایی مدرن و کلاسیک
  • امکان استفاده از چراغ‌های LED کم‌ مصرف
  • قابلیت تعویض تبلیغات داخل تابلوهای لایت باکس

 

نسل نوین چاپ فلکس و لایت باکس تبلیغاتی

 

انواع کاربردهای چاپ پارچه تکستایل

کاربردهای چاپ رنگی یووی روی پارچه تکستایل بسیار وسیع‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. از دکوراسیون داخلی گرفته تا زیباسازی فضاهای داخلی و خارجی، همگی از کاربردهای چاپ پارچه تکستایل است. در ادامه به مهم‌ترین کاربردهای چاپ پارچه تکستایل می‌پردازیم که عبارتند از:

 

  1. چاپ تابلوهای لایت باکس برای مطب پزشکان، داروخانه‌ها و مراکز درمانی
  2. استفاده از انواع لایت باکس تبلیغاتی جهت درج تبلیغات در سالن‌های نمایشگاه، موزه‌ها، سینماها، آرایشگاه‌ها، ایستگاه‌های مترو، موسسات، دفاتر کار پزشکان، محوطه بیرونی نمایشگاه و تابلوهای ورودی مجتمع‌ها
  3. نصب تابلو لایت باکس تبلیغاتی جهت اطلاع‌رسانی گسترده در همایش‌ها، کنفرانس‌ها، سمینارها و نمایشگاه‌های هنری
  4. استفاده از بیلبوردهای با نورپردازی داخلی جهت اطلاع‌رسانی و تبلیغات هر چه بهتر کسب و کارها و مشاغل
  5. نصب تابلو لایت باکس تبلیغاتی در سر در فروشگاه‌ها، مراکز خرید، سوپرمارکت‌ها، مغازه‌ها، کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها

 

چه پارچه‌هایی قابلیت چاپ تکستایل را دارند؟

اگرچه چاپ تکستایل به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید آن را بر روی هر نوع پارچه‌ای اعمال کنید، اما به یاد داشته باشید که برای دریافت بهترین نتیجه در چاپ، باید چند نکته مهم را مد نظر قرار دهید. در ادامه به معرفی پارچه‌هایی که برای چاپ تکستایل قابل استفاده هستند، می‌پردازیم:

 

  • بهتر است رنگ پارچه تیره و مشکی نباشد؛ زیرا در این گونه رنگ‌های تیره نمی‌توان انتظار طرح‌های با کیفیت و عالی را داشته باشید.
  • برای دریافت بهترین نتیجه در چاپ تکستایل، بهتر است از پارچه‌های با درصد پلی استر بالا استفاده شود.
  • بهتر است در زمان چاپ از پارچه‌های رنگ روشن و سفید استفاده شود تا طرح اعمال شده هرچه بهتر خود را نشان دهد.
  • استفاده از پارچه‌های با رنگ سفید و حداقل پلی استر 70% می‌تواند به شما کمک کند تا چاپ‌های بهتر و با کیفیت تری داشته باشید.

 

فرآیند تولید و چاپ روی پارچه تکستایل

 

فرآیند تولید و چاپ روی پارچه تکستایل

یکی از راه‌های کسب اطلاعات بیشتر در مورد چاپ روی پارچه تکستایل، آشنایی با فرآیند تولید و چاپ آن است. از مهم‌ترین اقداماتی که باید در این نوع چاپ انجام شود، عبارتند از:

 

  • ابتدا پارچه تکستایلی که قرار است با دستگاه‌های چاپ مستقیم چاپ شود را بر روی میز متحرک قرار می‌دهند.
  • سپس دستگاه چاپ مستقیم را به کامپیوتر متصل کرده و دستور چاپ طرح یا تصویر مورد نظر به آن داده‌ می‌شود.
  • در مرحله بعدی دستگاه شروع به اجرای طرح مورد نظر بر روی پارچه تکستایل می‌کند.
  • در مرحله آخر هم برای افزایش دوام و ماندگاری طرح تولیدی، از پرس حرارتی استفاده می‌شود.

 

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در چاپ پارچه تکستایل باید در نظر گرفته شود، توجه به جوهر دستگاه است. هر چقدر جوهر استفاده شده در دستگاه برای چاپ پارچه تکستایل از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، نتیجه نهایی هم بهتر و مرغوب‌تر خواهد شد. بنابراین نتیجه می‌گیریم که کیفیت جوهر مصرفی ارتباط مستقیمی با کیفیت چاپ روی تکستایل و نتیجه نهایی کار دارد.

 

چاپ پارچه تکستایل را به مرکز تخصصی چاپ سبحان بسپارید!

اگر به ‌دنبال بهترین مرکز برای چاپ پارچه تکستایل در تهران هستید، پیشنهاد می‌کنیم آن را به مرکز تخصصی چاپ سبحان بسپارید. مجموعه ما با به‌روزترین دستگاه‌های چاپ رنگی یووی روی پارچه تکستایل، می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن هر نوع طرح یا نقش را با بهترین کیفیت بر روی پارچه اعمال کند. از خدمات دیگر چاپ سبحان می‌توان به چاپ فلکس، چاپ بنر، چاپ استیکر، چاپ یووی روی پارچه و چاپ بوم نقاشی اشاره کرد.

در همین راستا این مجموعه تمامی محصولات چاپی خود را از نظر کیفیت و قیمت تضمین کرده ‌است تا شما عزیزان نگران کیفیت چاپ روی پارچه تکستایل نباشید. جهت استعلام قیمت چاپ پارچه تکستایل پیشنهاد می‌کنیم به سایت https://sobhanprint.com/ مراجعه کرده و از طریق پنل واتساپ و سایت با کارشناسان فروش این مجموعه در ارتباط باشید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *