hambergermenu

چرا باید جهت عقد قراردادها از مشاوره تخصصی حقوقی استفاده کنیم؟

زمانی که یک مشکلی مانند بیماری خاص برایمان پیش می آید به یک متخصص مراجعه می کنیم زیرا متخصص در خصوص آن بیماری به اندازه کافی مطالعه کرده و به مهارت لازم رسیده است.

مسائل حقوقی نیز اینگونه است، هر رشته و شاخه حقوقی نیز آنقدر وسیع و پیچیده است که برای هر کدام از آن ها اشخاصی خاص به مطالعه در رابطه با آن بخش پرداخته اند و همه مسائل و جزئیات را به طور کامل آموخته اند که این افراد را به عنوان وکیل متخصص یا مشاوران حقوقی متخصص می شناسیم مانند مشاور حقوقی قراردادها.

یک سری سامانه های حقوقی در سراسر ایران به وجود آمده اند که از این افراد خبره استفاده می کنند تا مردم برای پیدا کردن یک مشاور حقوقی متخصص قراردادی یا یک وکیل متخصص به مشکل برخورد نکنند.

یکی از اساسی­ترین مسائلی که برای هرکسی ممکن است که پیش بیاید مسائل مربوط به قراردادهاست که برای فهم بهتر جزئیات و عقد یک قرارداد قانونی مراجعه به یک مشاور حقوقی و دریافت مشاوره حقوقی قراردادها الزامی است. جهت فهم بهتر موضوع در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 

چگونه می توانیم مشاوره حقوقی قرارداد را توسط متخصص آن دریافت نماییم؟

مشاوره حقوقی امور قراردادها: زمانی که از امور قرارداد سخن می گوییم منظور همه جزئیات قرارداد اعم از نحوه نوشتن، موضوع قرارداد، تاریخ، امضا و کلیه شرایط قانونی که شامل یک قرارداد خوب و قانون مند است را دربر می گیرد.

قراردادها می توانند در حیطه­های مختلف ملکی، تجاری و … باشند. شرایط کلی همه قراردادها تقریبا یکسان است اما در یک سری از جزئیات مانند موضوع قرارداد، ضمانت اجرا و … با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

قبل از عقد هر قراردادی بهتر است که با یک مشاور حقوقی قراردادی ارتباط بگیرید و یک مشاوره حقوقی امور قراردادها به صورت تخصصی از او دریافت نمایید تا بتواند بهترین راهکارها را در اختیار شما قرار دهد تا در عقد قرارداد خود به مشکل نخورید.

به دلیل حساسیت و پیچیدگی هایی که قراردادها دارند حتما نیازمند یک مشاوره حقوقی قرارداد تخصصی در رابطه با همه امور قراردادی می باشد.

 

وقتی می خواهید یک قراردادی تنظیم کنید، در این حالت مشاوره حقوقی چه کمکی می تواند بکند؟

تنظیم قرارداد اولین قدم در یک قرارداد است، به این صورت که دو طرف به توافق لفظی و قلبی رسیده اند و می­خواهند این توافق را به صورت رسمی و مکتوب درآورند.

مکتوب کردن مفاد قرارداد همان رسمی کردن قرارداد است.

ممکن است که یکی از طرفین تعهدات بیشتری نسبت به دیگری داشته باشد و بالعکس.

با توجه به نوع قرارداد مشاور حقوقی شما را راهنمایی خواهد کرد و برای این کار باید مشاوره حقوقی برای تنظیم قرارداد دریافت نمایید تا در عقد قرارداد خود به مشکل نخورید.

 

مشاور حقوقی برای تنظیم قرارداد به چه کسی گفته می شود؟

جهت ارائه مشاوره حقوقی اشخاصی هستند که در حیطه های مختلف به تخصص کافی دست یافته اند و بدان ها مشاور حقوقی گویند.

مشاور تنظیم قرارداد یک فرد با سواد در امور قراردادها می­باشد که هم تحصیلات دانشگاهی مورد نیاز را دارد و هم مطالعه کافی در حیطه قرارداد داشته است.

مشورت با یک مشاور حقوقی به شما در تنظیم یک قرارداد قانونی و هوشیارانه کمک خواهد کرد.

 

تفاوت عقد معین و نامعین و شرایط مشاوره حقوقی عقد قراردادها

عقد یعنی بستن پیمان مابین دو یا چند نفر. یکی از انواع عقدها، عقد قرارداد مابین دو یا چند نفر در رابطه با املاک، زمین زراعی یا مسائل تجاری و بین المللی و … می باشد.

در رابطه با عقد قرارداد همیشه مسائل حقوقی بسیاری دخیل است.

همیشه قانون بر عقد قراردادها حاکم است. بعضی از افراد تصور می کنند که عقد و عهد با هم یکسان هستند اما این دو کاملا با یکدیگر تفاوت دارند. در عقد، دو طرف قطعا در مقابل یکدیگر تعهداتی دارند.

در عقد حتما آثار اقتصادی مطرح است. عهد می تواند یک طرفه بوده و آثار غیراقتصادی بر آن حاکم باشد.

عقود به دو دسته معین و نامعین تقسیم می شود. قراردادها در دسته عقود نامعین جای می­گیرند.

قالب و چهارچوب معین و مشخصی ندارد. مفاد عقد نامعین در قانون وجود ندارد و طبق توافق طرفین شرایط آن تعیین می­گردد.

به همین دلیل قبل از اینکه قراردادی در حوزه های مختلف منعقد کنید، بهتر است مشاوره حقوقی عقد قرارداد داشته باشید تا بتوانید قرارداد مناسبی تنظیم کنید.

 

سخن پایانی

قراردادها بخش بزرگی از زندگی روزانه ما را تشکیل می دهند. رعایت اصول قانونی عقد قراردادها الزامی می باشد.

قصور در تنظیم قرارداد ممکن است که به ضرر هر یک از طرفین تمام شود. بهتر است حتما قبل از اینکه اقدامی انجام دهید به یک مشاوره حقوقی قراردادها مراجعه کنید.

 

این مطلب جنبه ی تبلیغاتی دارد و درستی آن به عهده ناشر است و باحال مگ هیچگونه مسئولیتی را نمی پذیرد . 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *