hambergermenu

چه عواملی رو قیمت ارزهای دیجیتال تاثیرگذارند؟

اگر علاقمند به دنیای رمز ارزها و فعالیت در این حوزه باشید، حتماً یکی از کارهای روزانه‌تان بررسی قیمت ارز دیجیتال است.

 

با نگاهی به جدول ارز دیجیتال به صورت ساعتی و روزانه، می‌توانید دریابید که در هر لحظه این بازار دچار افت و خیزهای متعدد می‌شود. یکی از لازمه‌های موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال اطلاع از موارد مهم معامله ارز دیجیتال و تاثیرگذار بر آن است. از زمانی که ارزش بیت کوین افزایش پیدا کرده، میل و رغبت اشخاص از تمام جهان نسبت به دنیای ارزهای رمزنگاری شده چندبرابر شده است؛ بنابراین اگر بخواهید در این حوزه موفق عمل کنید و به‌عنوان یک معامله‌گر رمز ارز خوش بدرخشید، لازم است درباره قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال و اخبار مرتبط با رمز ارزها آپدیت باشید.

 

بازار ارزهای دیجیتال یک بستر غیرمتمرکز معامله‌گری و کسب سود است؛ بنابراین نوسانات آن کاملاً طبیعی است و این ما هستیم که باید همواره نسبت به تغییراتش هوشیار و مطلع باشیم.

 

چه عواملی رو قیمت ارزهای دیجیتال تاثیرگذارند؟

 

به چه علت باید از قیمت ارزهای دیجیتال مطلع باشیم؟

رصد قیمت ارز دیجیتال و بررسی مداوم لیست ارز دیجیتال، برای فعالین این حوزه یک امر ضروری و حیاتی محسوب می‌شود. ممکن است در بازار سهام سرمایه گذاری کنید، سهام یک شرکت را خریداری کنید و سپس تا سال‌ها درمورد وضعیت فعالیت، سود و زیان آن تحقیق نکنید؛ اما فکر اینگونه فعالیت در بازار رمز ارزها را از فکرتان بیرون کنید، مگر اینکه تحمل یک ضرر بزرگ را داشته باشید و سرمایه‌تان باد آورده باشد.

 

تمامی فعالین بازار ارزهای دیجیتال به خوبی می‌دانند که بازار رمز ارزها به‌صورت لحظه‌ای در معرض نوسانات قیمتی کوچک و بزرگ قرار دارد. یک کارگزار ماهر در بازار سهام شاید بتواند خیلی ماهرانه تحرکات و نوسانات احتمالی را پیش‌بینی کند، اما در دنیای رمز ارزها حتی باید انتظار بروز یک نوسان غیرمنطقی را نیز داشته باشید. می‌توان به علل زیر اشاره کرد:

 

·         کسب سود در بازار دیجیتال با تکیه بر نوسانات رمز ارزها

نوساناتی که در قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال رخ می‌دهند، همیشه زیان‌بار نیستند و حتی به نوعی یک راه سودآوری و توسعه سرمایه برای سرمایه گذاران و تریدرهای حرفه‌ای بشمار می‌روند.

 

خوب است بدانید که سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها برحسب نوسانات قیمت ارز دیجیتال خود شامل چندین استراتژی می‌شود. از جمله استراتژی‌های فعالیت و سودآوری در بازار ارزهای دیجیتال، با تکیه بر قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال، می‌توان به نوسان گیری و Price Action اشاره نمود. با این تفسیر می‌توان دریافت که برای اینکه بتوانید با استفاده از این استراتژی‌ها در بازار رمز ارزها به موفقیت برسید، همیشه باید آنلاین باشید، تاخیری در قیمت گیری نداشته باشید و در سریع‌ترین زمان ممکن تصمیمات خود را اتخاذ کنید. برای اینکه چنین بستری مطلوب فراهم شود، نیاز به یک صرافی قدرتمند و با گزینه‌های پشتیبانی بروز دارید.

 

·         اطلاع لحظه‌ای از قیمت رمز ارزها کلید موفقیت تریدرها

بعد چندین سال انتشار رمز ارزها و فعالیت گسترده تریدرها در این بازار مجازی، سرمایه گذاران متوجه شدند که جز بررسی ارزش و قیمت ارز دیجیتال محبوب و معروف همچون اتریوم و بیت کوین، باید به نوسان قیمت آن‌ها هم نگاه جدی‌تری داشته باشند.

 

به‌طور کلی آگاهی از تغییرات جدول ارز دیجیتال در هر لحظه، برای تریدر مانند داشتن یک کلید موفقیت در دستانش است. اگر یک تریدر بخواهد برحسب معامله روزانه و یا استراتژی معامله نوسان گیری فعالیت کند و به موفقیت برسد، ضروری است که همواره نسبت به تغییرات و نوساناتی که در لیست ارز دیجیتال رخ می‌دهد، هوشیار باشد.

 

مواردی که در معامله گری ارزهای دیجیتال موثر هستند

 

 مواردی که در معامله گری ارزهای دیجیتال موثر هستند

تا به اینجا دریافتید که همانند بازار سهام و بازار معامله ارزهای فیات همچون ریال و دلار، ایجاد تغییر و نوسان در جدول ارز دیجیتال طبیعی است و گاهی نوسانات این جداول به مراتب شدیدتر است و حتی غیرمنطقی به نظر خواهد رسید.

 

همانند دیگر بازارها هر اتفاقی در دنیا می‌تواند بازار ارزهای دیجیتال را نیز تکان بدهد و گاهی رویدادی که شاید به نظر ما بی‌اهمیت و غیر مرتبط بیاید، می‌تواند در یک لحظه دنیای رمز ارزها را دگرگون کند.

 

از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال و ایجاد نوسان در جدول رمز ارزها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

  • پوشش رسانه‌ای

 

  • عرضه و تقاضا

 

  • بازاریابی رمز ارزها

 

  • استقبال و حمایت جامعه

 

  • قوانین و مقررات

 

  • فعالیت ربات‌های تجاری

 

  • صرافی‌ها و نوع فعالیت آن‌ها

 

  • نوع حاکمیت اکوسیستم بازار رمز ارزها

 

  • تجزیه و تحلیل فنی

 

  • رقابت

 

  • سختی شبکه بیت کوین

 

  • هزینه‌های تولید

 

این موارد تنها چند مورد از عوامل موثر بر قیمت رمز ارزها بشمار می‌روند. در ادامه در خصوص برخی از مهم‌ترین آن‌ها بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

عرضه و تقاضا و تاثیر آن بر قیمت رمز ارزها

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر ایجاد نوسانات لحظه‌ای در لیست ارز دیجیتال و تغییر قیمت ارز دیجیتال، مسئله عرضه و تقاضا است.

 

عرضه و تقاضا همیشه در تقابل با یکدیگر بوده و هستند. زمانی که هر یک از این دو مورد نسبت به یکدیگر دچار نوسان شدید می‌شوند، قیمت رمز ارزها نیز دچار نوسان خواهد شد. نمونه تاثیر میزان عرضه و تقاضا را می‌توان در بیت کوین مشاهده کرد.

 

تاثیر حمایت جامعه بر قیمت رمز ارزها

در نگاه اول چنین عاملی چندان مهم به نظر نمی‌رسد، اما اگر موشکافانه‌تر به آن نگاه کنید تاثیر پررنگش را در تغییر قیمت ارز دیجیتال خواهید دید. اگر افراد تاثیرگذار یا به نوعی اینفلوئنسرهای جامعه شروع به حمایت از یک رمز ارز کنند، به‌زودی شاهد افزایش ارزش و همچنین افزایش تقاضا برای خرید آن خواهید بود. به‌عنوان مثال زمانی که فعالین کوچک حمایت ایلان ماسک از بیت کوین را می‌بینند، تمایل بیشتری به کسب این رمز ارز و سرمایه گذاری روی آن پیدا می‌کنند.

 

تاثیر حمایت جامعه بر قیمت رمز ارزها

 

جمع بندی

همانطور که اشاره کردیم، عوامل متعددی وجود دارند که می‌توانند بر قیمت لحظه‌ای رمز ارزها تاثیرگذار باشند.

 

بروز نوسانات لحظه‌ای در بازار رمز ارزها بیشتر یک مزیت برای سرمایه گذاران و تریدرها جهت کسب سود بیشتر بشمار می‌رود.

 

در صورتی که به یک مرجع و سرویس معتبر رصد لحظه‌ای قیمت ارزهای دیجیتال نیاز دارید، توصیه می‌کنیم از سرویس قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال والکس استفاده کنید.

 

با وجود اینکه بیشتر رمز ارزها همچون اتریوم و بیت کوین رویه‌ای غیر متمرکز دارند، اما قوانین و محدودیت‌های دولت‌ها بر آن‌ها تاثیرگذار هستند.

 

به‌عنوان مثال اگر معامله یک رمز ارز از سوی دولت‌ها ممنوع شود، تاثیر مستقیم این محدودیت را بر ارزش آن رمز ارز خواهیم دید. لازم به ذکر است که دیده شده، گاهی وضع محدودیت‌های دولتی برای رمز ارزها سبب افزایش ارزش آن‌ها شده است.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *