hambergermenu

چه نکاتی در خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی مهم است

مواد شیمیایی یکی از مهم ترین و اصلی ترین مواد مورد استفاده در محیط‌ های آزمایشگاهی، صنایع گوناگون و پروژه تحقیقاتی هستند که عمومأ جهت تجزیه و تحلیل، آنالیز و تولید سایر مواد با کمک تجهیزات آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بطور کلی وقتی حرف از مواد شیمیایی به وسط می‌آید منظور موادی با ترکیبات شیمیایی مشخص هستند که این مواد یا از طریق سنتز ترکیبات شیمیایی تهیه می‌شوند و یا اینکه بصورت خام در طبیعت وجود دارند اما مواد اولیه برای تهیه سایر مواد شیمیایی به حساب می‌آیند.

 

ضرورت صنعت فروش مواد شیمیایی

تقاضا برای خرید مواد شیمیایی در قرن گذشته صنعت خرید و فروش این مواد را دگرگون کرده است. اقتصاد تجارت مواد شیمیایی، بدون وجود تامین کنندگان مواد شیمیایی قادر به حفظ پویایی خود نمی‌باشد و افراد و کسب و کارها جهت انجام پژوهش‌ها و تأمین مواد اولیه خود به این صنعت نیازمندند.

 

تقریباً هر فرآیند تولید و عرضه بستگی به مواد شیمیایی موجود زنجیره تولید دارد. حتی کسب و کارهایی که با صنعت تولید مواد شیمیایی سروکار ندارند، مستقیماً به پلاستیک یا سایر محصولات مرتبط به مواد شیمیایی وابسته هستند.

 

ضرورت صنعت فروش مواد شیمیایی

 

مسئول خرید مواد شیمیایی چه اطلاعاتی باید داشته باشد

خرید مواد شیمیایی امری کاملأ تخصصی است و نیازمند آشنایی کامل با بازار مواد شیمیایی و دارا بودن تجربه و دانش کافی است و فردی که مسئولیت خرید مواد شیمیایی و آزمایشگاهی را بر عهده می‌گیرد باید از شناخت و تخصص کافی نسبت به این مواد برخوردار باشد. به عبارت دیگر فرد خریدار باید اطلاعات و دانش لازم در مورد برندهای تولید کننده و شرکت‌های توزیع کننده و همچنین فرمول و ساختار ماده، کاربرد آن و خطرات احتمالی و … را داشته باشد تا بتواند خریدی مطمئن انجام دهد .

 

برای خرید مواد شیمیایی باید به چند نکته توجه داشته باشید :

  • غلظت مواد : هنگام خرید دقت داشته باشید از مراکزی ماده مورد نظرتان را خریداری کنید که توانایی برآورده کردن نیازهای شما را داشته باشد و محصول مورد نظر شما را با غلظت و خلوص واقعی به شما ارائه دهند چون نتیجه آزمایش بر اساس غلظت درج شده روی محصول محاسبه می‌شود.

 

  • برند :هنگام خرید مواد شیمیایی همیشه برند معتبر انتخاب کنید تا آزمایش مورد نظر شما با خطای کمتری مواجه شود .

 

  • MSDS :بسیاری از مواد شیمیایی دارای حساسیت‌هایی از لحاظ میزان رطوبت، نور، دما و .. هستند پس دانستن MSDS مواد شیمیایی حین نگهداری و حمل و نقل بسیار حائز اهمیت است چون بسیاری از ترکیبات در صورت قرار گرفتن در شرایط نامساعد باعث ایجاد خسارات جانی و مالی می‌شوند.

 

  • گرید : به دلیل این که مواد شیمیایی در صنایع گوناگون کاربرد دارند در نتیجه گریدهای مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند. گریدها می‌توانند در درجه خلوص، مقدار و نوع ناخالصی متفاوت باشند. پس بهتر است برای بهره گیری از نتیجه بهتر مطابق هدف خود گرید ماده مورد نظر را انتخاب کنید.

 

  • بسته بندی : در هنگام حمل و نقل و نگهداری نوع بسته بندی ماده اهمیت دارد. نوع بسته بندی یک ماده شیمیایی باید بر اساس خواصی مانند سمیت، خورندگی، واکنش با هوا، جذب رطوبت و … انتخاب شود و ماده در ایمن ترین شرایط قرار بگیرد.

 

اهمیت مراکز معتبر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی

 

اهمیت مراکز معتبر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی

برای خرید مواد شیمیایی با کیفیت بالا و با ضمانت اصالت ماده باید به این نکته توجه داشته باشید که از مرکز معتبر و با تجربه فروش مواد شیمیایی ماده مورد نظر خود را تهیه کنید. مراکزی که مواد را از برندهای معتبر تهیه می‌کنند و در شرایط استاندارد با رعایت کلیه شرایط حمل و نگهداری به مشتریان خود ارائه می‌دهند

 

برخی از تامین کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی معتبرتر از سایرین هستند، چرا که آن‌ها با برندهای بزرگ و معتبر بین‌المللی در این زمینه کار می‌کنند.

 

یکی از این تامین کنندگان و فروشندگان بزرگ در ایران شرکت دایا اکسیر است که به عنوان نمایندگی رسمی برندهای بزرگ و شناخته شده در زمینه تامین مواد شیمیایی از جمله سیگما آلدریچ و مرک فعالیت می‌کند.

 

به این نکته نیز باید توجه کرد که که  قبل از جستجو برای پیدا کردن یک تامین کننده و فروشنده برای خرید مواد شیمیایی، مقدار و میزان مواد شیمیایی مورد نیاز خود را معلوم کنید. اگر همه مواد شیمیایی خود را از یک تامین کننده خریداری کنید، تدارکات شما بسیار ساده‌تر خواهد بود.

 

در حالت ایده آل، شما باید فروشنده و تامین کننده‌ای را انتخاب کنید که بتواند مواد شیمیایی قابل توجهی بیشتر از آنچه در واقع نیاز دارید، تامین کند. با این کار اطمینان حاصل می‌کنید که در صورت گسترش تجارت، فرصتی برای افزایش حجم سفارشات خود در آینده خواهید داشت.

 

همچنین در صورت وقوع یک اتفاق غیر منتظره از جانب تامین کننده و تولید کننده، روند تامین مواد شیمیایی برای شما قطع نمی‌شود یا تاخیر غیرقابل قبول در یکی از سفارشات شما ایجاد نخواهد شد.

 

هزینه خرید مواد شیمیایی

در حالیکه هزینه تنها عاملی نیست که باید در نظر بگیرید، اما هنوز هم یک عامل مهم است. از آنجا که قیمت با توجه به کیفیت مواد شیمیایی و درجه خلوص آن‌ها متفاوت است و هزینه‌های عملیاتی روند واردات بسیار تاثیرگذار می‌باشد، از جمله هزینه حمل و نقل، زیرا حمل و نقل مطمئن مواد شیمیایی بسیار دشوار است، به این معنی که هزینه حمل و نقل بر قیمت خرید مواد شیمیایی بیشتر از سایر محصولات تاثیر می‌گذارد.

 

هزینه دقیق بسته به نوع سفارش خرید مواد شیمیایی و الزامات خاص برای حمل و نقل هر کدام و فاصله محل انبارها متفاوت است. با تمام این تفاسیر و موارد بیان شده شرکت دایا اکسیر با تلاش بی‌وقفه خود با هدف ثابت نگه داشتن قیمت‌ها در بازه‌های زمانی طولانی موجب گردیده تا رضایت خاطر مشتریان را از لحاظ قیمت مناسب و کیفیت عالی جلب نماید و شما میتوانید جهت استعلام موجودی و قیمت مواد آزمایشگاهی با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایید.

 

ضرورت تجربه و سابقه درخشان شرکت فروش مواد آزمایشگاهی

 

ضرورت تجربه و سابقه درخشان شرکت فروش مواد آزمایشگاهی

سعی کنید شرکتی با تجربه به عنوان تامین کننده پیدا کنید که مرتبا با صنعت شما همکاری نماید. این امر موجب می‌گردد که آن شرکت تامین انواع مواد شیمیایی مورد نیاز شما را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت برعهده بگیرد و در صورت به وجود آمدن مشکل در انتخاب و ارسال و حمل و نقل، این امکان برای شما فراهم می‌گردد تا کارشناسان آن شرکت به عنوان مشاوری آگاه و ورزیده در کنار شما قرار گیرند.

 

شرکت دایا اکسیر علاوه بر اینکه بهترین و با کیفیت‌ ترین محصولات شیمیایی را تامین نموده و به فروش می‌رساند، بهترین خدمات پشتیبانی و مشاوره‌ای را توسط کارشناسان و بازرگانان به شما مشتریان محترم ارائه می‌نماید تا در جریان آخرین تحولات و اطلاعات به روز در صنعت کسب و کار خود باشید و جدیدترین مواد شیمیایی مورد نیاز خود را با سرعت بیشتری نسبت به رقبای خود بدست آورید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *