hambergermenu

چگونه از طریق تحصیل به استرالیا مهاجرت کنیم؟

بسیاری از افراد جامعه رضایت زیادی از فضای آموزشی و سطح علمی دانشگاه‌ها ندارند. به همین دلیل تصمیم می‌گیرند که تحصیل خود را در یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور ادامه دهند. حتی بسیاری از خانواده‌ها تمام سعی خود را می‌کنند که فرزندان خود را در یکی از کشورهای خارجی ثبت‌نام کنند.

 

استرالیا از آن دسته کشورهای بسیار عالی جهت ادامه تحصیل است. این سطح آموزشی این کشور بسیار بالا است و به بهترین شکل شرایط را برای پذیرش مهاجران آماده کرده است. به همین دلیل افراد متقاضی مهاجرت فرصت را غنیمت شمرده و برای اخذ ویزای کاری استرالیا اقدام می‌کنند.

 

استرالیا انواع ویزاهای تحصیلی را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا در هر مقطع تحصیلی که خواستند؛ ثبت‌نام کنند. اخذ ویزای تحصیلی شرایط خاص خود را دارد. اگر شرایط مهاجرت تحصیلی به استرالیا را داشته باشید؛ خیلی راحت می‌توانید برای اخذ ویزای موردعلاقه خود اقدام کنید.

 

چگونه از طریق تحصیل به استرالیا مهاجرت کنیم؟

 

در این مطلب قصد داریم ویزای تحصیلی استرالیا را معرفی کنیم و به این سؤال جواب دهیم که چگونه از طریق تحصیل می‌توان به استرالیا مراجعه کرد؟ پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

 

کشور استرالیا به دلایل متعددی از جمله کیفیت آموزش بالا، انتخاب رشته‌های متنوع، فرصت‌های کاری پس از تحصیل و… بیشترین نسبت سرانه دانشجویان خارجی را دارد. از جمله مهم‌ترین مزیت‌های ادامه تحصیل در استرالیا، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

  • مدارک معتبر جهانی
  • قائل شدن حقوق برای دانشجویان خارجی
  • امکان دریافت اقامت دائم پس از تحصیل
  • کمک مالی دولت به دانشجویان
  • اقتصاد عالی و چشم‌انداز شغلی فوق‌العاده
  • هزینه تحصیل کمتر نسبت به کشورهای انگلیس و ایالات متحده
  • پایین بودن هزینه‌های زندگی به نسبت سایر کشورها

 

برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا چه مدارکی نیاز است؟

افراد متقاضی ویزای تحصیلی استرالیا، باید یک سری مدارک را ارائه کنند تا به آنها ویزا داده شود. این مدارک عبارت‌اند از:

  • ارائه پاسپورت به‌صورت اصل و کپی
  • ارائه گواهی الکترونیکی تأیید ثبت‌نام یا همان eCoe
  • بیانیه ورود موقت واقعی
  • داشتن تمکن مالی مبنی بر تأمین هزینه تحصیل، این هزینه‌ها شامل بلیت هواپیما برگشت، هزینه تحصیل و مبلغ 18610 دلار استرالیا در سال می‌شود.
  • نتایج آزمون زبان انگلیسی، البته بعضی از مراکز تحصیلی دوره آموزش زبان برگزار می‌کنند؛ بنابراین افراد می‌توانند با مدرک کمتر زبان انگلیسی ویزای تحصیلی اخذ کنند.
  • بیمه درمانی تأیید شده برای فرد و خانواده (در صورت همراهی)
  • تأیید سو پیشینه
  • ارزیابی وضعیت سلامت

 

انواع ویزای تحصیلی در استرالیا کدام هستند؟

استرالیا در زمینه تحصیل انواع ویزاهای مختلف را به افراد ارائه می‌دهد. کسانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند؛ باید با انواع این ویزاها آشنایی داشته باشند. به‌طورکلی می‌توان گفت که ویزای تحصیلی استرالیا به دودسته دانش‌آموز و دانشجو تقسیم می‌شوند. یعنی افراد در هرگونه مقطعی، می‌توانند برای ادامه تحصیل به استرالیا مهاجرت کنند. در ادامه انواع ویزاهای تحصیلی را شرح خواهیم داد.

 

انواع ویزای تحصیلی در استرالیا کدام هستند؟

 

مسیر ویزای دانش‌آموزی استرالیا

یکی از ویزاهای بسیار محبوب در میان افراد، ویزای دانش‌آموزی استرالیا است. بسیاری از خانواده‌ها برای اینکه آینده فرزندان خود را تضمین کنند؛ از همان ابتدا آنها را در مدارس کشورهای خارجی ثبت‌نام می‌کنند. کشور استرالیا امکانات لازم برای مهاجرت دانش‌آموزان را فراهم کرده تا از همان آغاز تحصیل در بهترین مراکز آموزشی درس بخوانند.

 

افرادی که رؤیای تحصیل در مدارس استرالیا را برای فرزندان خود در سر دارند؛ می‌توانند برای اخذ ویزای 500 استرالیا اقدام کنند. البته اخذ این ویزا شرایط خالصی دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

  • حداقل سن برای اخذ ویزای دانش‌آموزی 6 سال است.
  • مدت‌زمان اقامت در استرالیا به کمک این ویزا، 5 سال است.
  • تسلط کافی به زبان انگلیسی، البته بعضی از آموزشگاه‌ها کلاس زبان برگزار می‌کنند.
  • داشتن تأییدیه ثبت‌نام coe از طرف یک مدرسه یا مؤسسه آموزشی معتبر در استرالیا

 

مسیر ویزای دانشجویی در استرالیا

ویزای دانشجویی از آن دسته ویزاهای بسیار محبوب در بین افراد متقاضی مهاجرت به استرالیا است. سالانه دانشجویان بسیار زیادی برای ادامه تحصیل در رشته دلخواه خود به استرالیا مهاجرت می‌کنند. اداره مهاجرت استرالیا در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد. کسانی که موفق به اخذ ویزای دانشجویی می‌شوند؛ در کمترین زمان ممکن می‌توانند در دانشگاه موردعلاقه خود ادامه تحصیل را آغاز کنند.

 

یکی از مهم‌ترین و پرتقاضاترین مقاطع برای ادامه تحصیل، مقطع دکترا است. معمولاً گذراندن مقطع دکترا در استرالیا حدود سه سال طول می‌کشد. به همین دلیل اداره مهاجرت استرالیا، مدت اقامت این افراد را 4 سال در نظر گرفته است. البته لازم به ذکر است که بر اساس شرایط دانشجو این مدت افزایش پیدا کند.

 

بر اساس اعلام دولت استرالیا، هزینه‌ای که افراد باید برای تحصیل در مقطع دکترا در نظر بگیرند؛ حدود 18 الی 42 هزار دلار استرالیا است. البته این مبلغ تقریبی است و بر اساس شرایط دانشجو تغییر خواهد کرد.

 

مسیر بورسیه تحصیلی استرالیا

یکی از مشکلات بزرگی که دانشجویان با آن مواجه هستند؛ هزینه‌های تحصیل در استرالیا است. کشور استرالیا برای آن دسته از افراد که با تأمین هزینه تحصیل مواجه هستند؛ بورسیه تحصیلی ارائه می‌کند. این کشور انواع بورسیه‌های تحصیلی را در نظر گرفته تا متقاضیان واجد شرایط به‌راحتی و بدون دغدغه بتوانند در استرالیا مشغول ادامه تحصیل شوند.

 

چگونه ویزای تحصیلی استرالیا را تهیه کنیم؟

برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا چند روش مختلف وجود دارد. اما اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ زحمتی ویزای خود را اخذ کنید؛ باید این کار را از طریق مؤسسه‌های مهاجرتی انجام دهید. یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین مؤسسه‌های مهاجرتی که کار اخذ ویزا را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد؛ مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا نام دارد.

 

مؤسسه پارسی کانادا انواع مشاوران و وکلای حرفه‌ای را در اختیار دارد تا انواع پرونده‌های مهاجرتی را به سرانجام برسانند. این شرکت تمام کارهای اخذ ویزا را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. همچنین لازم است بدانید که به‌غیراز اخذ ویزای تحصیلی، خدمات دیگری مانند ثبت‌نام کودکان و نوجوانان، اجاره خانه و ماشین در شهر مقصد را هم انجام می‌دهد. اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید؛ بهتر است که همین‌الان با مشاوران پارسی کانادا تماس بگیرید.

 

سخن نهایی

سطح بالای آموزش در کشور استرالیا، باعث شده که بیشتر افراد این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. آنها می‌توانند با اخذ ویزای تحصیلی، خیلی راحت ادامه تحصیل خود را در استرالیا آغاز کنند. اداره مهاجرت استرالیا انواع ویزاهای تحصیلی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد تا در هر مقطعی که خواستند؛ ادامه تحصیل دهند. در این مطلب به طور کامل ویزای تحصیلی استرالیا و مهاجرت به این کشور را مورد بررسی قرار دادیم.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی