چگونه سئو باعث افزایش فروش میشود؟
زمانی که کارفرماها با شرکتهای دیجیتال مارکتینگ تماس گرفته و میپرسند ” قیمت خدمات سئو چقدر است ” ممکن است قدری از بالا بودن قیمت تعجب کنند. اما نکته مهم اینجا است که هزینه سئو در واقع یک نوع سرمایه گذاری است و اقدامات مربوط به بهینه سازی سایت میتواند باعث افزایش فروش شما شود. اگر نمیدانید که تاثیر سئو بر فروش چیست، با ما در این مقاله همراه شوید تا به شما بگوییم که سئو سایت چگونه میتواند باعث افزایش فروش شود.
1. افزایش بازدید به سئو
اولین تاثیر سئو بر فروش این است که بازدید سایت شما را افزایش داده و به این ترتیب احتمال تبدیل شدن بازدیدکنندگان به مشتری را هم بالا میبرد. نکته مهم اینجا است که تاثیر سئوی یک صفحه و بالا بردن بازدید آن، میتواند کل وبسایت شما را تحت تاثیر قرار دهد؛ زیرا مشتری با مشاهده یک محصول، ممکن است به دیدن سایر محصولات شما هم علاقه مند شده و به این ترتیب مدت زیادی را در سایت شما بچرخد.
2. جلب اعتماد کاربران
امروزه بیشتر افراد برای برطرف کردن نیازهای خود، به سراغ سرچ کردن در اینترنت میروند و معمولا به سایتهایی که در صفحه اول نتایج جستجو هستند، اعتماد میکنند. بنابراین یکی از نمونههای تاثیر سئو بر فروش این است که شما را در فهرست لینکهای صفحه اول قرار داده و اعتماد مشتری را برایتان بخرد. اگر این اقدامات با کیفیت بالای خدمات و محصولات همراه شود، رفته رفته بازدیدکننده سایت به یک مشتری وفادار تبدیل شده و برای هر کاری به سراغ شما میآید.
3. تبلیغات رایگان
سئو و بهینه سازی سایت در واقع یک نوع شیوه تبلیغاتی با بازدهی درازمدت است که پس از گذشت مدتی از سرمایه گذاری بر روی آن، بدون نیاز به تبلیغات اضافه، میتواند مشتریهای زیادی را روانه وبسایت شما کند. زیرا با استفاده از SEO شما میتوانید به لینک یک برسید و این جایگاه را برای مدت زیادی حفظ کنید؛ در نتیجه بدون نیاز به صرف هزینههای تبلیغاتی گزاف در قالبهای سنتی مانند بنر یا تراکت و حتی تبلیغات اینترنتی، میتوانید مشتریان را به سمت خود بکشانید.
4. کمک به شناخت مخاطبان
یکی دیگر از جنبههای تاثیر سئو بر فروش این است که به شمت کمک میکند تا مخاطبان هدف خود را بهتر بشناسید و به این ترتیب راحتتر نظر آنها را به خود جلب کنید. زیرا سئو از ابزارهایی مانند تحقیق کلمات کلیدی، بررسی رفتار سرچ کاربران و بررسی رقبا استفاده میکند؛ به این ترتیب اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهد داد که با تکیه بر آنها میتوانید خودتان را جای مخاطب بگذارید و صفر تا صد اقدامات انجام شده در سایت را برای جلب رضایت آنها برنامه ریزی کنید.
5. کمک به افزایش اعتبار برند
یکی از مهمترین اثراتی که سئو بر روی فروش بیشتر از سایت دارد، بالا بردن اعتبار برند است. اگر استراتژی سئو و بهینه سازی سایت خود را به درستی چیده باشید، مقالات و صفحات اصلی سایت شما رتبه میگیرند و در صفحه اول نتایج جستجو ظاهر میشوند. رفته رفته کاربران، نام شما را در عبارات کلیدی مختلف مشاهده کرده و آن را به خاطر میسپارند. به این ترتیب تبدیل به یک مرجع در زمینه کاری خود میشوید که بیشتر افراد برای رفع مشکلات خود به آن مراجعه میکنند. از سوی دیگر مشتریانی که از خدمات شما استفاده کرده اند، برندتان را به عنوان یک نام معتبر به بقیه معرفی کرده و به این ترتیب نام برندتان در میان مشتریان مشهور خواهد شد.
6. برداشتن محدودیتها
یک جنبه تاثیر سئو بر فروش از سایت این است که محدودیتها را از پیش روی شما برمیدارد و دیگر زمان و مکان نمیتوانند مانع از فعالیت شما شوند. اگر سئو سایت خود را به درستی انجام دهید و این کار را به یک شرکت معتبر بسپارید، در سرتاسر کشور یا حتی جهان مشهور میشوید و مشتریهایی را به دست خواهید آورد. از سوی دیگر حتی زمانی که خودتان در شرکت نیستید، سفارشهایی از سوی مشتریان ثبت میشوند که منجر به افزایش درآمد شما خواهند شد.
سخن پایانی
در دنیای امروز کسب و کارهایی که شکل سنتی خود را حفظ کرده و از اینترنت استفاده نمیکنند، محکوم به شکست هستند و باید رفته رفته از بازار کنار بروند. در این میان، طراحی سایت و سئو از مهمترین ابزارهایی هستند که میتوانند شما را در دنیای تجارت نگه دارند و به موفقیت نزدیک کنند. با این حال بسیاری از افراد به دلیل بالا بودن قیمت خدمات سئو، از این کار صرف نظر میکنند. در این مقاله تاثیر سئو بر فروش را بررسی کردیم تا بدانید که سئو در واقع یک سرمایه گذاری است و در درازمدت میتواند برند شما را به یک نام مشهور و قابل اعتماد در میان مشتریان تبدیل کند. به این ترتیب حتی در خواب هم کسب درآمد میکنید و دیگر هیچ محدودیتی برایتان وجود نخواهد داشت.