hambergermenu

آخرین اخبار از تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای ایرانی

آخرین اخبار از تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای ایرانی به همراه واکنش های افراد مختلف و جزئیات آن در ادامه قرار داده شده است.

واکنش ظریف به مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی

قانون‌شکنان باید متوقف شوند.

 

وزیر امور خارجه در پیام توئیتری نوشت

آمریکا به صورت غیرقانونی سرزمین یک کشور دیگر را اشغال می‌کند و سپس پرواز مسافربری از پیش برنامه‌ریزی شده را آزار می‌دهد – جان مسافران غیرنظامی بی‌گناه آن را به خطر می‌اندازد – به بهانه اینکه از نیروهای اشغالگر خود حفاظت کند.

 

ستاخی برای افزودن بی‌قانونی روی بی‌قانونی. قانون‌شکنان باید قبل از اینکه فاجعه [درست شود]، متوقف شوند.

 

 

وزیر راه

تا محکوم شدن آمریکا توسط جامعه جهانی و ایکائو پیگیری این موضوع را ادامه خواهیم داد.

 

این یک اقدام تروریستی، تعرض و تجاوز محسوب می شود؛ چرا که هواپیمای ماهان با مجوزهای قانونی در مسیر دائمی و روت بین المللی اش در حرکت بود اما این تعرض یک تخلف آشکار و نقض کنوانسیون بین المللی شیکاگو محسوب می شود.

 

واکنش جهاد اسلامی و حماس به اقدام آمریکا علیه هواپیمای مسافربری ایران

جنبش‌های جهاد اسلامی فلسطین و حماس در بیانیه‌هایی شدیداللحن اقدام آمریکا علیه یک فروند هواپیمای مسافربری ایران بر فراز حریم هوایی سوریه را محکوم کردند.

 

جهاد اسلامی در بیانیه خود آورده است: این حادثه تروریستی بر نیات خصمانه آمریکا و نقش این کشور برای تهدید امنیت منطقه ما دلالت دارد.

 

حماس هم در بیانیه خود اعلام کرد: تعرض آمریکایی‌ها به هواپیمای مسافربری ایران نشان دهنده سلوک خصمانه این کشور و منطق قلدرمآبانه آن است و این اقدام با مفهوم تروریسم که در قانون بین‌المللی به رسمیت شناخته شده، منطبق است.

 

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش

نیروی دریایی ارتش با حضور در آب‌های بین‌المللی و به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آب‌های دوردست، دست بلند نظام در برابر تهدیدات دشمن است.

 

 همه کشورهایی که چشم طمع به مرزهای ایران دارند، بدانند که نیروهای مسلح کشور با چشمانی بیدار، ایمان قلبی و با تجهیزات به روز آماده در برابر هرگونه گستاخی و زورگویی هستند.

 

 با سربلندی و افتخار عرض می‌کنم که نیروهای مسلح و بخصوص نیروی دریایی ارتش در ساخت تجهیزات به طور صد در صد خودکفا است.

 

 

واکنش‌ مشاور روحانی به مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی برای هواپیمای مسافربری ایرانی

آشنا مشاور روحانی در حساب کاربری خود در توئیتر در این باره نوشت:

 

«‏کسی که جان رهبرانش را دوست دارد، با جان مسافران ما بازی نمی‌کند.»

 

 

ورود بازرسان سازمان هواپیمایی به ماجرای هواپیمای ماهان

یک مقام مسئول صنعت فرودگاهی:

 

خلبان پرواز ۱۱۵۲ تهران-بیروت تقصیری در ایجاد جراحات در مسافران نداشته و فرصت نکرده تا به مسافران هشدار بستن کمربند بدهد.

 

این هواپیما آسیبی ندید اما به علت اینکه از سوی این جنگنده‌ها مورد تهدید قرار گرفته بود، مجبور شد تا کاهش ارتفاع ناگهانی داشته باشد.

 

البته برای ساختار هواپیما مشکلی پیش نیامده اما به صندلی‌ها و قطعات داخلی به دلیل ضربات وارده صدمه وارد شده و تعدادی از صندلی‌های شکسته است.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *