hambergermenu

آیا کالاف دیوتی موبایل بر روی ویندوز قابل اجرا است؟

آیا کالاف دیوتی موبایل بر روی ویندوز قابل اجرا است؟

تقریباً همزمان با ظهور و توسعه کامپیوترهای شخصی بود که بازی‌های ویدئویی نیز یک به یک روانه بازار شدند؛ تا جایی که توانستند خود به تنهایی یک صنعت جدید را شکل دهند. «گیمینگ» صنعتی است که امروزه طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد.

 

از ساده‌ترین بازی‌های ابتدایی گرفته تا پیشرفته‌ترین آن‌ها که امروزه در دنیای بازی‌های ویدئویی می‌بینیم، همگی در برهه‌ای از حضور خود، گیمرها را به وجد آورده و بازی‌های هیجان‌انگیزی را به آن‌ها هدیه کرده‌اند.‌

 

به این ترتیب آرام‌آرام علاقمندی‌های افراد از بازی‌های فیزیکی در کوچه‌ها و جمع‌های دوستانه، به کامپیوتر‌ها و همراه شدن با تکنولوژی کشیده شد؛ تا جایی که در صورت عدم آگاهی از جزئیات این حیطه نیز نام چند بازی محبوب و معروف به گوش همه ما آشناست.

 

یکی از این بازی‌ها، «کالاف دیوتی موبایل» است. کالاف از آن دست بازی‌هاست که با گذشت زمان و حرکت به سمت آینده، به سبب آپدیت‌هایی که دائماً ارائه می‌شوند، همچنان طرفداران خود را حفظ می‌کند و حتی بر تعداد آن‌ها نیز افزوده می‌شود. در این مقاله به کالاف دیوتی موبایل و امکان اجرای آن بر سیستم ویندوز خواهیم پرداخت‌.

 

آیا کالاف دیوتی موبایل بر روی ویندوز قابل اجرا است؟

 

مروری بر تاریخچه کالاف دیوتی

بازی کالاف دیوتی یکی از پرطرفدارترین بازی‌های تاریخ است که از ابتدا تا کنون، بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه فروش داشته (منبع) و به یکی از موفق‌ترین فرنچایزها تبدیل شده است. کمپانی Activision هر ساله نسخه جدیدی از این بازی‌ها را به بازار ارائه می‌کند و همواره نیز بر تعداد طرفداران این بازی‌ها افزوده می‌شود. به طور کلی کالاف دیوتی جزو دسته بازی‌های شوتر اول شخص قرار می‌گیرد که ژانری واقعی دارند.

 

اولین نسخه از بازی کالاف دیوتی یک بازی جدید در سبک شوتر اول شخص به حساب می‌آمد که توانست نظر بسیاری از گیمرها را به خود جلب کند. وجه تمایز این بازی با سایز بازی‌های موجود، در آن بود که کالاف دیوتی شما را در قالب یک سرباز در جنگ جهانی دوم، همراه با تعدادی هم‌رزم به معرکه می‌فرستاد؛ در حالی که پیش از آن، بازی‌های موجود اغلب پلیر‌ها را به تنهایی وارد میدان نبرد می‌کردند‌. با توجه به موفقیت این نسخه، ورژن‌های جدید کالاف دیوتی یکی پس از دیگری به بازار ارائه می‌شدند، تا جایی که کالاف دیوتی۴ پا به عرصه گذاشت.

 

کالاف دیوتی۴ دیگر تم جنگ جهانی نداشت و با نام Modern warfare معرفی شد. این بازی که در سال ۲۰۰۷ ارائه شده بود، داستانی از سال ۲۰۱۱ را مجسم می‌کرد که جنگ‌هایی در خاورمیانه و همچنین روسیه در گرفته و حال سربازانی باید در این جنگ‌ها نقش‌آفرینی کنند. این بازی نیز در نوع خود، جالب و هیجان‌انگیز جلوه می‌کرد. نسخه پنجم کالاف دیوتی در سال ۲۰۰۸، نخستین مواجهه گیمرها با زامبی‌ها در بازی کالاف دیوتی بود.  در میان سری‌های مختلف بازی کالاف دیوتی موبایل، کامپیوتر و پلی‌استیشن، Modern warfare 2 را می‌توان شاهکاری دانست که هیچ‌گاه در ذهن گیمرها کمرنگ نمی‌شود.

 

بازی کالاف دیوتی دائماً آپدیت‌های قابل توجهی را ارائه می‌کند که نه تنها طرفداران را بیشتر به این بازی مشتاق می‌کنند، بلکه افراد جدیدی را نیز با این بازی هیجان‌انگیز همراه خواهند کرد. توضیح مفصل تمام سیزن‌های این بازی در این مقال کوتاه نمی‌گنجد؛ بنابراین به سراغ کالاف دیوتی موبایل می‌رویم و به جزئیات آن خواهیم پرداخت.

 

ورود کالاف دیوتی موبایل به بازار گیمینگ

 

ورود کالاف دیوتی موبایل به بازار گیمینگ

بسیاری از بازی‌های ویدئویی پس از انتشار برای پلی استیشن و کامپیوتر، نسخه‌ای برای موبایل ارائه می‌کنند که بر طرفداران این بازی‌ها بیفزایند. بسیاری از علاقمندان به سبب عدم دسترسی به سیستم کامپیوتر یا پلی استیشن، امکان بازی کردن را ندارند؛ بنابراین نسخه موبایلی راحت‌تر از سایر نسخه‌ها در دسترس است.

 

کالاف دیوتی موبایل نیز به سبب درخواست زیاد کاربران در سال ۲۰۱۹ برای نخستین بار منتشر شد و مدت زیادی از ظهور آن نگذشت که توانست نظرات را به خود جلب کند.

 

کالاف دیوتی موبایل با بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه فروش در سرتاسر دنیا به عنوان پرطرفدارترین بازی کامپیوتری در تاریخ شناخته می‌شود. این بازی استراتژیک ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که آن را از سایر بازی‌ها متمایز می‌کند. در ادامه چند مورد از ویژگی‌های کالاف دیوتی را نام برده‌ایم:

  • این بازی دارای ساختاری اجتماعی است.

 

  • کالاف دیوتی بسیار آسان و به صورت رایگان در دسترس قرار می‌گیرد.

 

  • امکان بازی آنلاین و گروهی با دوستان یا افراد دیگر وجود دارد.

 

  • کالاف دیوتی امکان جنگ‌های استراتژیک را برایتان فراهم می‌کند.

 

  • گرافیک بازی کالاف دیوتی بسیار مطلوب است و تجربه یک بازی حرفه‌ای را به شما هدیه می‌کند.

 

  • نقشه‌های متعدد و زیادی در این بازی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها در مراحل مختلف استفاده کنید.

 

  • امکان چت صوتی با دیگران در کالاف دیوتی فراهم شده است.

 

  • در این بازی می‌توانید نقش‌های مختلفی داشته باشید و حتی به عنوان یک زامبی وارد عمل شوید.

 

  • از دیگر مواردی که ممکن است شما را به بازی کالاف دیوتی جذب کند، موسیقی‌های جذاب و متنوع آن است.

 

تمام موارد فوق در کنار یک دیگر از کالاف دیوتی یک بازی عام‌پسند ساخته که طرفداران زیادی دارد.

 

آموزش اجرای کالاف دیوتی موبایل بر روی ویندوز

 

آموزش اجرای کالاف دیوتی موبایل بر روی ویندوز

ممکن است بخواهید کالاف دیوتی موبایل را روی ویندوز اجرا کنید و از امکانات بی‌نظیر این سری از بازی‌های کالاف دیوتی بهره‌مند شوید. برای این کار باید روش زیر را دنبال کنید:

 

  • نرم‌افزار شبیه‌ساز Gameloop را دانلود و نصب کنید.

 

  • روی تب Game center کلیک کنید و بنر کالاف دیوتی موبایل را انتخاب کنید.

 

  • حال باید فایل کالاف دیوتی موبایل را دانلود کنید. به این ترتیب بازی روی سیستم شما اجرا خواهد شد.

 

با استفاده از یک شبیه‌ساز به آسانی می‌توانید کالاف دیوتی را روی کامپیوترتان اجرا کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که بازی به طور خودکار شما را مقابل کسانی قرار می‌دهد که مثل خودتان با سیستم بازی می‌کنند. رقابت با کسانی که با صفحه کوچک موبایل بازی می‌کنند چندان عادلانه به نظر نمی‌رسد.

 

کلام آخر

در این مقاله به بازی کالاف دیوتی موبایل و نحوه نصب آن روی کامپیوتر پرداختیم. احتمالاً برای شما هم جالب بود که بدانید با کمک یک نرم‌افزار شبیه‌ساز ساده می‌توان این بازی پرطرفدار را روی کامپیوتر نصب کرد. امیدواریم از مطلب فوق استفاده لازم را برده باشید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *