hambergermenu

از چه محصولاتی باید بعد از آرایش روزانه استفاده کرد؟

 

از چه محصولاتی باید بعد از آرایش روزانه استفاده کرد؟

 

انجام آرایش روزانه مطابق با معیارهای شما ممکن است به وسیله انواع مختلفی از لوازم آرایشی صورت گیرد. این محصولات آرایشی در کنار صاف و یکدست کردن پوست، کمک به برجسته کردن نقاط قوت و محو کردن نقاط ضعف صورت، روشنایی بخشیدن به رنگ پوست و جذاب جلوه دادن اعضای مختلف چهره از موادی تشکیل شده‌اند که پس از مدت زمان معینی باید از روی پوست صورت پاک شوند.

 

بعد از خرید کرم پودر خارجی و ایرانی و انجام آرایش روزانه باید از محصولات مراقبتی و بهداشتی خاصی برای پاک کردن صورت خود استفاده کنید تا تاثیر مواد آرایشی منجر به ایجاد جوش و آکنه، لکه‌های تیره و چین و چروک بر روی پوست نشود. در ادامه شما را با روتین پوستی بعد از آرایش روزانه آشنا می‌کنیم.

 

بعد از آرایش روزانه باید از چه‌ محصولاتی استفاده کنیم؟

اگر می‌خواهید پس از آرایش روزانه همواره پوستی شاداب داشته باشید، استفاده از این محصولات را فراموش نکنید:

 

میسلار واتر

میسلار واتر از پرکاربردترین‌ پاک کننده‌های آرایش در میان خانم‌ها است که با سازوکار مناسب بدون ایجاد تحریکات و التهاب پوستی مواد آرایشی را به طور کامل از روی پوست پاک می‌کند. این محصول بهترین گزینه برای پاک کردن آرایش از انواع پوست است و بدون نیاز به شستشو، آلودگی‌ها، ناخالصی‌ها و چربی‌ها را از منافذ پوستی پاک می‌کند.

 

فرقی نمی‌کند قصد پاک کردن چه نوع آرایشی را داشته باشید؛ پاک کننده آرایش میسلارواتر سنگین‌ترین و غلیظ‌ترین مواد آرایشی را نیز به طور کامل پاکسازی می‌کند. ذرات روغنی میسل که در ساختار این محلول وجود دارند به سرعت آلودگی‌ها را جذب کرده و پوست شما را پاکسازی می‌کنند.

 

بهترین برندهای ایرانی و خارجی میسلارواتر

در میان برندهای مختلفی که در بازار لوازم بهداشتی و آرایشی فعال هستند، برندهای لافارر، آردن، شون، لورآل، هیدرودرم، نوتروژینا، گارنیر، بایودرما، سینره، گلدن رز و …؛ بهترین میسلارواترها را ارائه کرده‌اند. بسته به این که به دنبال برند ایرانی یا خارجی باشید؛ هر یک از این محصولات، ممکن است برای شما مناسب باشند.

 

لازم به ذکر است که در میان این محصولات پاک کننده آرایش نیز برخی از برندها، دسته بندی مجزایی برای پوست‌های معمولی، چرب و خشک دارند. در این صورت لازم است که حتما محصول مناسب وضعیت پوستی خود را انتخاب کنید که بهترین سازگاری با پوست شما را داشته باشد.

 

سرم روشن کننده

سرم‌های روشن کننده پوست به رفع تیرگی‌های سطح پوست کمک کرده و در افزایش شفافیت و درخشندگی پوست صورت شما نقش دارند. مواد آرایشی، جوش و آکنه، آلودگی‌های محیطی، آفتاب سوختگی و … ممکن است باعث بروز لکه‌های تیره بر روی پوست شما شوند و در این زمان می‌توان از سرم‌های روشن کننده برای کند کردن روند ملانین سازی آنزیم‌های پوست و افزایش کلاژن سازی توسط سلول‌های پوستی استفاده کرد.

 

سرم روشن کننده ویتامین C  بالانس از بهترین محصولات موجود در بازار است که با خواص آنتی اکسیدانی خود از فعالیت رادیکال‌های آزاد در سلول‌های پوستی جلوگیری کرده، کک و مک پوست را برطرف می‌کند و‌مانع از بروز لکه‌های تیره بر سطح پوست صورت می‌شود.

 

بهترین برندهای ایرانی و خارجی میسلارواتر

 

ژل شستشوی صورت

بعد استفاده از میسلار واتر برای پاک کردن مواد آرایشی وقت آن رسیده است که از شوینده‌ای ملایم برای پاکسازی کامل آلودگی‌های پوستی استفاده کنید. ژل شستشو شوینده‌ای مناسب برای از بین بردن چربی‌های اضافی، آلاینده‌های محیطی و سلول‌های مرده سطح پوست است.

 

رادیکال‌های آزادی که توسط آلودگی‌های سطحی پوست در منافذ پوستی به فعالیت می‌پردازند به کلاژن لایه سطحی پوست آسیب رسانده و روند پیری پوست را سرعت می‌بخشند. بنابراین برای مراقبت از پوست لازم است استفاده از ژل شستشو را در روتین پوستی خود قرار دهید.

 

تونر

مرحله سوم روتین پوستی بعد از آرایش روزانه استفاده از تونر است. بعد از پاکسازی صورت به وسیله آرایش پاک کند و شستشوی کامل آن با ژل شستشو لازم است جهت تنظیم سطح ph پوست از تونر استفاده کنید. تونرها محلول‌هایی هستند که پوست را آبرسانی کرده و با تقویت سلول‌ها و لایه‌های پوست به افزایش لطافت و طراوت آن کمک‌ می‌کنند.

 

استفاده از تونر مانع پوسته پوسته شدن، ایجاد ترک و التهاب در پوست‌های خشک شده و از بروز جوش و آکنه و منافذ باز در پوست‌های چرب جلوگیری می‌کند.

 

مرطوب کننده و آبرسان

استفاده از محصولات مرطوب کننده و آبرسان بخش مهمی از روتین مراقبتی پوست محسوب می‌شود. خشک شدن پوست با آشکار شدن علائم پیری پوست سرعت می‌دهد و پوست صورت را دچار شکنندگی می‌کند.

 

استفاده از مرطوب کننده و آبرسان به سلول‌های پوستی برای جذب رطوبت بیشتر کمک کرده و از خشک شدن پوست و ایجاد التهاب در آن کمک می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از مرطوب کننده‌ها در طول روز به افزایش لطافت و شادابی پوست خود کمک کنید.

 

مرطوب کننده و آبرسان در ارایش

 

کرم دور چشم

برای مراقبت از پوست حساس، نازک و آسیب پذیر اطراف چشم‌ها باید حساسیت زیادی در انتخاب مواد آرایشی مرغوب و محصولات مراقبتی باکیفیت به خرج دهید. پوست اطراف چشم ممکن است در اثر عوامل مختلفی مانند ژنتیک، نوسانات هورمونی، کمبود آب، استفاده از مواد آرایشی بی‌کیفیت، مصرف داروها و … دچار تیرگی و تورم شود. کرم‌های دور چشم دارای مقادیر زیادی از مواد آبرسان و نرم کننده در ترکیبات خود هستند که به روشن‌تر شدن پوست اطراف چشم‌ها کمک کرده و لطافت را به پوست دور چشم برمی‌گرداند.

 

سخن آخر

استفاده از محصولات آرایشی و زیبایی مرغوب در ارتباط مستقیم با سلامت پوست شما قرار دارد. بنابراین در خرید کرم پودر خارجی و ایرانی، کانسیلر و هایلایتر، انواع ریمل، رژلب و … باید به ترکیبات مواد تشکیل دهنده این محصولات و سازگاری آن با نوع پوست خود توجه کنید. در کنار توجه به خرید و انتخاب لوازم آرایشی باکیفیت باید به انتخاب روتین مراقبتی پوست بعد از انجام آرایش روزانه نیز توجه کنید و با استفاده از مواد پاک کننده، شوینده، روشن کننده، مرطوب کننده و … از پوست خود در برابر تاثیرات مواد آرایشی محافظت کنید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *