hambergermenu

بکر و زیبا : دریاچه شیهون

جنوب ایران به مردمان خونگرمش شهره است، به سمبوسه های داغ و آتشین و قلیه ماهی های خوش طعمش.

به کوچه های خاک خورده و داغش، گل کوچیکهای گاه و بیگاهش. اما هست جاذبه های فراوانی در این خطه از ایران که هنوز جزیی از این فهرست نشده است.

جاذبه هایی که برای مردمان ایران زمین ناشناخته مانده، چون کمتر از آنها گفته شده است. دریاچه شهیون» یکی از آنهاست که در فاصله حدود ۱۵ کیلومتری شهر دزفول در استان خوزستان قرار گرفته است.

وجود چند جزیره کوچک و بزرگ که روی آنها انبوهی از درختان کنار و بادام کوهی به چشم می خورد، جلوه دیگری به دریاچه بخشیده، به گونه ای که جزیره بزرگ وسط دریاچه با مساحتی بالغ بر ۶۰ هزار مترمربع چشم انداز زیبایی را به وجود آورده است.
این دریاچه یکی از زیباترین دریاچه های ایران است که در شمال غربی دزفول و پشت دو کوه شاداب و تنگوان به وجود آمده و چهره زیبایی به منطقه شهیون بخشیده است.

این منطقه تنها به دریاچه شگفت و زیبایش مشهور نیست.

بافت طبیعی شهیون یکی از پاتوق های مردم دزفول و البته خوزستان است، یا حتی روستای مشرف به این دریاچه؛ یعنی روستای پامنار آنجا همه چیز هست، هر آنچه باید باشد؛ از کوه، دریاچه و مرغزار تا فرهنگ، هنر، اصالت و سکوت.

اصلا خود جاده منتهی به دریاچه هم انگیزه ای است برای سفر. برای رسیدن به این دریاچه باید از جاده شهیون تا جاده انحرافی دریاچه طی مسیر کرد. این جاده تا پای دریاچه به صورت آسفالته است.

در قسمتی مشخص از کنار دریاچه شهیون یک پارکینگ مناسب به همراه تعداد زیادی قایق برای گردشگران وجود دارد. با یک ساعت پیاده روی می توانید به منطقه بسیار زیبا و سرسبز و پوشیده از درختان نخل برسید.

 

مطالب پیشنهادی گردشگری

عکس شهر رمعکس فلورانسعکس سیدنی استرالیا
عکس ونیزعکس ونکوور کاناداعکس شهر سن سباستین
عکس سویل اسپانیاعکس ریو دو ژانیرو برزیلعکس مونیخ آلمان
عکس پاریسعکس لندنعکس تفلیس گرجستان
عکس استانبول ترکیهعکس شهر میلان ایتالیاعکس پکن چین

 

منبع : مجله چمدان

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی