hambergermenu

تحلیل فاندامنتال بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال چیست؟

دنیای شگفت‌انگیز رمزارزها به تجزیه و تحلیل نیاز دارد؛ تحلیل فاندمنتال یکی از روش‌های آنالیز این بازار دیجیتالی و بررسی روند قیمت‌ها در آن است. در این مقاله به شما خواهیم گفت که تحلیل فاندمنتال چیست و با این روش چگونه قیمت ارز دیجیتال و روند بازار رمزارزهایی از قبیل بیت کوین تجزیه و تحلیل می‌شوند. همراه ما بمانید و با مفاهیم مهم و اساسی در خصوص تحلیل فاندامنتال آشنا شوید.

 

تحلیل فاندامنتال بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال چیست

 

تحلیل فاندمنتال چیست؟

در روش تحلیل فاندمنتال ارزش دارایی‌های خاص بر اساس عوامل اقتصادی و اجتماعی موثر بر آن دارایی، محاسبه می‌شود. این روش که تحلیل بنیادین نیز نام دارد، توسط بنجامین گراهام آمریکایی اقتصاددان و فعال پایه‌گذاری شد. بنا به نظر گراهام عوامل متعددی از قبیل ضرایب قیمت‌ها، درآمد، پرداختی‌های شرکت و … در تحلیل فاندمنتال ارزش درونی اوراق بهادار باید مدنظر قرار بگیرند.

 

می‌دانیم که بازار ارزهای دیجیتال با بازارهای سنتی متفاوت است؛ بنابراین برای تحلیل ارزهای دیجیتال باید معیارهایی متفاوت از معیارهای سنتی را مدنظر قرار داد. تحلیل فاندمنتال روشی مناسب برای تحلیل بیت کوین و سایر رمزارزهای موجود در بازار است. به عبارتی با استفاده از این روش می‌توان عوامل موثر بر قیمت ارزهای دیجیتال در آینده را پیش‌بینی کرد.

 

تحلیل فاندمنتال بیت کوین

بیت کوین (bitcoin) آشناترین و قدیمی‌ترین ارز دیجیتال موجود در بازار کریپتو یا رمز ارزها به شمار می‌رود. پس از بیت‌ کوین تعداد بسیار زیادی رمز ارز دیگر مطرح شدند. تمامی این رمزارزها هرچند که در کار خود موفق‌اند؛ اما هنوز نتوانسته‌اند به جایگاه بیت کوین در بازار حتی نزدیک شوند. با این وصف می‌توان ادعا کرد که تحلیل بیت کوین و تخمین آینده این ارز می‌تواند به تجزیه و تحلیل و بررسی روند آتی سایر ارزهای دیجیتال نیز کمک کند.

 

تحلیل فاندمنتال بیت کوین به سرمایه‌گذاران و کارشناسان فعال در این زمینه کمک می‌کند تا وضعیت این ارز را در آینده پیش‌بینی کنند. برخی از معیارهای تحلیل فاندامنتال بازارهای سنتی در خصوص تحلیل رمزارزها نیز کاربرد دارد؛ اما برخی از تحلیگران معتقدند که تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال از جمله رمرز ارز بیت کوین بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر از تحلیل سایر دارایی‌ها همچون سهام و  ارزهای فیات است.

 

 عوامل تأثیرگذار بر تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال

بر اساس آنچه گفته شد تحلیل فاندمنتال ارز دیجیتال روشی برای تخمین و پیش‌بینی وضعیت رمزارزهای متعدد در آینده است. سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال معمولاً یا خودشان یا به کمک مشاورین متخصص تحلیل‌های مختلف را انجام داده و معاملات خود را بر اساس این تحلیل‌ها بنا می‌کنند. عوامل متعددی در تحلیل فاندمنتال ارزهای دیجیتال از جمله تحلیل فاندمنتال بیت کوین موثر هستند. در ادامه این عوامل را نام برده و توضیحاتی را در خصوص آن‌ها ارائه می‌دهیم.

 

ارزش رمرز ارزها در بازار

اولین عاملی که در تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری موثر است، توجه به ارزش بازار یک ارز خاص است. به این صورت که هرچه ارزش یک رمز ارز در بازار بیشتر باشد، سرمایه‌گذاری در آن ریسک پایین‌تری خواهد داشت؛ بنابراین یک سرمایه‌گذار عاقل و باهوش بدون توجه به ارزش بازار، هرگز بر ارز خاصی سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

 

ارزش بازار یکی از عواملی است که در تحلیل فاندمنتال بیت کوین و ارزهای دیجیتالی دیگر مورد توجه قرار می‌گیرد. برای محاسبه ارزش بازار باید از فرمول (تعداد سهام یا دارایی یک شرکت × قیمت هر واحد از سهام یا دارایی) استفاده کرد. به فرض مثال اگر بخواهید ارزش بازار بیت کوین را به دست بیاورید باید قیمت هر واحد کوین را در تعداد بیت‌ کوین‌های در گردش ضرب کنید. مقداری که به دست می‌آید ارزش بازار بیت کوین است.

 

عوامل تأثیرگذار بر تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال

 

توجه به موجودی

یکی دیگر از عواملی که در تحلیل فاندمنتال مورد توجه قرار می‌گیرد، توجه به موجودی کوین است. در بازار رمز ارزها و به طور کلی در هر بازار دیگری هرچه تقاضا زیاد و عرضه کم باشد، قیمت‌ها بالا می‌رود. از این رو سرمایه‌گذاران باید به مقدار موجودی رمز ارزها توجه کرده و بر این اساس قیمت آن ارز خاص را در آینده پیش‌بینی کنند.

 

حجم معاملات

حجم معاملات مورد مهمی است که می‌تواند وضعیت یک ارز را برای سرمایه‌گذاران روشن سازد. حجم معاملات در بازار ارز دیجیتال به معنی میزان ارز دیجیتال معامله شده در بازه زمانی مشخصی است. هرچه تقاضا زیاد باشد حجم معاملات هم بیشتر می‌شود؛ بنابراین سرمایه‌گذاران باید حجم معاملات در طی مدت مشخصی مثلا یک ماه را مورد بررسی قرار دهند.

 

نرخ بازگشت سرمایه

مورد دیگری که در تحلیل فاندمنتال بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مورد توجه قرار می‌گیرد و به نحوی این تحلیل را تحت تأثیر قرار می‌دهد، نرخ بازگشت سرمایه است. نرخ بازگشت سرمایه به میزان سود دریافتی به ازای هر یک تومان سرمایه‌گذاری گفته می‌شود. نرخ بازگشت سرمایه می‌تواند چشم‌انداز روشنی از عملکرد ارز دیجیتال ارائه دهد. بر همین اساس در تحلیل‌های بنیادین این موضوع مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

هزینه استخراج ارز دیجیتال

هزینه مورد نیاز برای استخراج ارز دیجیتال، عامل مهمی در وضعیت قیمت ارز دیجیتال بوده و این مورد در تحلیل‌های بنیادین مورد توجه قرار می‌گیرد. به عبارتی اگر هزینه برای استخراج رمز ارز خاصی بالا باشد، ماینرها میل کمتری به استخراج داشته و در نتیجه قیمت آن ارز پایین می‌آید.

 

هزینه استخراج ارز دیجیتال

 

آینده ارز

تمامی ارزهای دیجیتال دارای یک پشتوانه هستند، به عبارتی هر رمز ارزی توسط یک پروژه بزرگ پشتیبانی می‌شود؛ بنابراین قبل از خرید و فروش ارز دیجیتال باید در خصوص آن تحقیقات جامعی به عمل آورده و در خصوص پروژه‌های پشتیبان آن و میزان اعتبار این پروژه‌ها اطلاعات کسب کنید.

 

وایت پیپر، تیم، مکانیسم‌های تأمین و رقبا برخی دیگر از عوامل مؤثر بر تحلیل فاندمنتال بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی هستند. جهت کسب اطلاعات کامل و بیشتر در خصوص تحلیل فاندمنتال می‌توانید به سایت تحلیل فاندامنتال مراجعه کنید. چنین سایت‌هایی علاوه بر آموزش ارز دیجیتال، خدمات متنوع دیگری از جمله ارائه تحلیل فاندمنتال، تحلیل تکنیکال و … را به کاربران ارائه می‌دهند.

 

جمع بندی

برای انجام معاملات بهینه و کم ریسک در بازار ارزهای دیجیتال به تحلیل‌های مختلفی از جمله تحلیل فاندمنتال نیاز خواهد بود. در این نوع تحلیل عوامل اقتصادی و اجتماعی مختلف و تأثیر این عوامل بر تعیین ارزش دارایی بررسی می‌شود. با کمک تحلیل فاندامنتال می‌توان وضعیت یک ارز در بازار را بررسی و همچنین وضعیت آن را در آینده پیش‌بینی کرد.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *