hambergermenu

سریعترین راه یادگیری پایتون + ۸ نکته افزایش سرعت یادگیری

سریعترین مسیر یادگیری پایتون

در دنیای برنامه نویسی، همیشه چیز های بیشتری برای یادگیری وجود دارد و دنیای بزرگ تکنولوژی هر روز شما را با بخش های مختلف خود آشنا می کند. به همین دلیل نیز، سرعت در یادگیری برنامه نویسی، فریم ورک های مرتبط با یک زبان و تکنولوژی های مختلف، جزو مواردی هستند که باید در نظر داشته باشید.

 

سریعترین راه یادگیری پایتون

 

با توجه به اینکه پایتون، یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری است و بسیاری از افراد مبتدی که به تازگی قصد شروع برنامه نویسی را دارند، از این زبان شروع می کنند، تصمیم گرفتیم تا سریعتر مسیر یادگیری پایتون را برای شما در این مطلب شرح دهیم.

 

یادگیری سریع برنامه نویسی پایتون به شما کمک می کند تا در زمان کوتاهی مسیر یادگیری خود را طی کنید و البته این کار را به صورت اصولی انجام دهید. در نظر داشته باشید که به صورت کلی زبان برنامه نویسی پایتون، زبان ساده ای به شمار می رود و یادگیری آن کار سختی نیست.

 

1. انتخاب بهترین دوره آموزش برنامه نویسی پایتون

زمانی که در حال شروع برنامه نویسی هستید، منابع مختلفی برای یادگیری رو به روز شما قرار میگیرد که احتمالا هر کدام از آنها دارای مزایای و معایبی هستند. در نظر داشته باشید که همیشه برای آموزش دیدن هزینه کنید. معمولا آموزش های رایگان فراوانی در سطح اینترنت به شکل های مختلف وجود دارند. این آموزش ها در بسیاری از موارد سرفصل های کاملی ندارند و شما را به آموزش های دیگر نیز نیازمند می کنند، همین موضوع باعث می شود تا بین چند منبع جا به جا شوید و در بسیاری از موارد مسیر یادگیری خود را فراموش کنید.

 

بهترین راه انتخاب یک آموزش جامع و پروژه محور است که در کنار سرفصل های استاندارد، به صورت پروژه محور پیش برود در هر قدم از آموزش، پروژه های عملی مختلفی را انجام دهد تا درک برنامه نویسی پایتون برای شما بهترین باشد. دوره اموزش پایتون سایت امیر رسولی، یکی از بهترین دوره ها می باشد که تمام این قوانین در آن رعایت شده است.

 

2. تمرکز بر اصول برنامه نویسی پایتون

فکر می کنید نیازی به مرور اصول اولیه ندارید؟ دقیقا مانند هر زمینه دیگری، درک خوب اصول اساسی برای دستیابی به موفقیت بلندمدت بسیار مهم است. اطلاعاتی که در ابتدای آموزش برنامه نویسی یا بوت کمپ کدنویسی یاد می گیرید به شما امکان می دهد منطق موضوعات پیچیده تر را بیشتر درک کنید. اگر برنامه نویسی اولیه کامپیوتر را یاد نگیرید، ممکن است در آینده به مشکل بخورید و نیاز باشد که برخی از مفاهیم را چندین بار مرور کنید و این چند برابر بیشتر از شما زمان ببرد. بنابراین، حتی اگر اصول اولیه در ابتدا خسته کننده یا بی اهمیت به نظر می رسند، باید بدانید که یادگیری آنها بسیار ضروری است.

 

سریعترین مسیر آموزش پایتون

 

3. از دیگران کمک بگیرید

دانستن زمان درخواست کمک، مهارتی است که در طول زندگی خود به آن نیاز خواهید داشت، نه فقط در حرفه برنامه نویسی. واقعیت این است که شما قرار نیست همه چیز را بدانید، به خصوص زمانی که تازه شروع کرده اید. سریع ترین و ساده ترین راه برای به دست آوردن مهارت هایی که برای یک حرفه کدنویسی موفق نیاز دارید، این است که از کسانی که پاسخ را دارند بپرسید.

بعد از اینکه سعی کردید به تنهایی پاسخ سوال خود را بیابید و به جواب نرسیدید، حتما از شخص دیگری بپرسید. چه به صورت حضوری یا آنلاین این کار را انجام دهید، صحبت با مربی یا معلم خود و گوش دادن به صحبت های آنها برای زمانی که در حال یادگیری برنامه نویس شدن کامپیوتر هستید بسیار مهم است.

4. دانش خود را عملی کنید

اگر واقعاً می‌خواهید نحوه کدنویسی را بیاموزید، باید بیشتر از خواندن کتاب و یادداشت برداری، انجام دهید. باید اطلاعاتی را که یاد می‌گیرید به مرحله اجرا در آورید. ممکن است تعجب کنید که چگونه چیزی که می خوانید می تواند بسیار ساده به نظر برسد تا زمانی که سعی کنید آن را برای خودتان انجام دهید. بنابراین، در واقع باید همزمان با یادگیری، شروع به کدنویسی و انجام پروژه های کوچک کنید. به این ترتیب، اطلاعات را فوراً مورد استفاده قرار می دهید. وقتی با انجام کار یاد می گیرید، اطلاعات زمان بیشتری در ذهن شما باقی می ماند.

 

یادگیری پایتون در سریعترین زمان

 

5. همه کد را دستی بنویسید

ممکن است قدیمی به نظر برسد، اما اگر واقعاً می خواهید در برنامه نویسی کامپیوتر موفق شوید، به خصوص اگر به دنبال شغل برنامه نویسی هستید، یادگیری کدنویسی با دست یکی از مهم ترین مهارت هایی است که می توانید یاد بگیرید. اول از همه، این شما را به کدنویس بهتری تبدیل می‌کند، زیرا باید دقیق تر عمل کنید، نمی‌توانید کد خود را تا نیمه اجرا کنید تا ببینید آیا کار می‌کند یا خیر.

 

این منجر به افزایش سطح دقت می شود. اما یادگیری کدنویسی با دست فقط مهارت های شما را بهبود نمی بخشد. همچنین می تواند به شما کمک کند شغلی پیدا کنید و حرفه برنامه نویسی خود را شروع کنید. کارفرمایانی که به دنبال استخدام برنامه نویسان کامپیوتر هستند، اغلب از متقاضیان می خواهند که در آزمون کدنویسی که شامل کد نویسی دستی است، شرکت کنند. بنابراین، کسب این مهارت برای شما ضروری است.

 

6.منابع کدگذاری آنلاین مفید را بررسی کنید

این روزها می توانید منابع اطلاعاتی بیشماری را در اینترنت در مورد هر موضوعی پیدا کنید. این اطلاعات می تواند به ویژه زمانی که در حال یادگیری نحوه کدنویسی هستید مفید باشد. چه تصمیم به ثبت نام در یک اردوی راه انداز برنامه نویسی داشته باشید یا صرفاً بخواهید آموزش های رایگان را در YouTube یا سایر سرویس های استریم مشاهده کنید، می توانید فقط با آنلاین شدن در مورد برنامه نویسی چیزهای زیادی بیاموزید.

 

تکنیک های یادگیری سریع پایتون

 

یکی از مزایای اصلی یادگیری از طریق فضای آنلاین، این است که می توانید پاسخ های مورد نیاز خود را در قالب های مختلف پیدا کنید. بنابراین، اگر یک توضیح برای شما منطقی نیست، همیشه می توانید یک توضیح متفاوت را در جای دیگری بیابید. جستجوی منابع اضافی برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس کامپیوتر به شما کمک می کند تا حرفه برنامه نویسی خود را به سطح بعدی ارتقا دهید.

 

7. بدانید چه زمانی باید بیخیال شوید و از دیباک کردن فاصله بگیرید

هنگامی که در حال یادگیری کدنویسی هستید، اشکال زدایی می تواند یکی از خسته کننده ترین فرآیندها باشد. از این گذشته، پیدا کردن یک باگ ممکن است ساعت‌ها طول بکشد، و زمانی که می‌خواهید مشکل را برطرف کنید، می‌توانید به راحتی زمان خود را از دست بدهید. این می تواند شما را به سمت احساس غرق شدن یا استرس سوق دهد، بنابراین باید یاد بگیرید که چه زمانی از کد نویسی فاصله بگیرید و استراحت کنید. سعی کنید کاری انجام دهید که برایتان لذت بخش است، مانند مطالعه، آشپزی یا ورزش. برداشتن این مرحله به شما این امکان را می دهد که ذهن خود را به اندازه کافی پاک کنید تا با یک حس تمرکز مجدد برگردید.

 

8. بیش از خواندن نمونه کد انجام دهید

وقتی نمونه کد را به دست می آورید، به راحتی می توانید آن را بخوانید و فکر کنید که درک درستی از آنچه در جریان است دارید. اما زمانی که واقعاً میخواهید یک برنامه نویس کامپیوتر شوید، باید این کار را یک قدم فراتر بردارید. شما در واقع باید کد را اجرا کنید و با آن سرهم بندی کنید تا بفهمید واقعاً برنامه چگونه کار می کند. این روش بسیار موثر تری برای یادگیری نسبت به خواندن کد است. به یاد داشته باشید، خواندن کد به معنای درک آن نیست.

 

برای شروع یک حرفه کدنویسی موفق، باید سطح عمیقی از درک نسبت به برنامه نویسی پایتون داشته باشد و بازی کردن با نمونه کد یک راه عالی برای انجام این کار است. برای یافتن بهترین نمونه کد ها، کافیست تا در گوگل “پروژه های ساده پایتون” را جستجو کنید تا پروژه های ساده به همراه نمونه کد های در سایت های مختلف برای شما نمایش داده شود.

 

نتیجه

به صورت کلی برای همه این سوال پیش می آید که یادگیری پایتون چقدر طول می کشد؟ باید در نظر داشته باشید که شاید یادگیری اولیه، زمان زیادی نیاز نداشته باشید، اما در صورتی که قصد دارید تا در حوزه برنامه نویسی پایتون، یک شغل پیدا کنید، باید در این زبان عمیق شوید و مفاهیم مختلف را آموزش ببینید.

 

همین موضوع نیز باعث می شود تا زمان آموزش طولانی شود و نیاز باشد که برخی از سریعترین مسیر های یادگیری پایتون را طی کنید. اما در اینجا سعی کردیم تا برخی از موارد که به سریعتر آموزش دیدن شما کمک می کند اشاره داشته باشیم. با رعایت این چند نکته ساده، می توانید در مدت زمان کوتاه تری به صورت عمیق برنامه نویسی پایتون را انجام دهید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *