hambergermenu

طلاق توافقی در کوتاه ترین زمان (حق الوکاله اقساط) با موسسه حقوقی دادآرمان

 

مشاوره و وکالت طلاق توافقی با بهترین وکیل خانواده درتهران

 

مشاوره و وکالت طلاق توافقی با بهترین وکیل خانواده درتهران

بهترین وکیل طلاق توافقی موسسه حقوقی دادآرمان درباره طلاق توافقی می گوید: طلاق توافقی طلاقی است که زوجین هر دو در طرح دادخواست طلاق و مسائل مالی و غیرمالی با هم توافق دارند و هر دو راضی به ادامه ی زندگی مشترک با یکدیگر نیستند.

 

اهمیت حضور وکیل طلاق توافقی

آیا برای طرح دادخواست طلاق توافقی و پیگیری آن حتما نیاز به حضور یک وکیل طلاق توافقی است ؟

وکیل طلاق توافقی موسسه حقوقی دادآرمان، یک وکیل پایه یک دادگستری است که به قوانین جدید در مورد طلاق خصوصاً طلاق توافقی و روند رسیدگی در دادگاه خانواده آشنایی دارد

 

در صورتی که یک وکیل طلاق توافقی با تجربه در پرونده ی طلاق حضور داشته باشد ، برای ثبت و پیگیری پرونده نیازی به حضور زوجین نمی باشد ؛ بنابراین در کوتاهترین زمان می توان بهترین و قطعی ترین نتیجه را دریافت کرد.

 

در طلاق توافقی ، زوجین خودشان باید در مورد مسائل مربوط به طلاق از جمله حقوق مالی زوجه مانند مهریه، اجرت المثل ایام زوجیت، نفقه ، تنصیف اموال و نیز جهیزیه و حضانت فرزند مشترک توافق کنند که هر یک از این توافقات آثار حقوقی و مالی خاصی را در آینده به همراه خواهد داشت ؛

 

باتوجه به اهمیت آثار آتی این توافقات، دریافت مشاوره از یک وکیل طلاق توافقی بسیار ضروری است ، زیرا ممکن است زوجین به دلیل ناآگاهی از قوانین و حقوق خود در طلاق ، به گونه ای با هم توافق نمایند که توافقات به ضرر یکی از آنها باشد ؛ از این رو
باتوجه ایجاد کراهت بین زوجین و اهمیت حضور طرفین در تمام مراحل طلاق به صورت همزمان با هم گاهی ممکن است در یکی از مراحل طلاق توافقی، زن یا شوهر حضور پیدا نکند و تمام مراحل طلاق کنسل شود، بنابراین حضور وکیل طلاق توافقی با وکالت در طلاق از طرف زوجین باعث تسریع روند پرونده و اطمینان از حصول نتیجه می شود.

 

بهترین وکیل طلاق توافقی موسسه حقوقی دادآرمان

 

توافقات زوجین در طلاق توافقی

بهتر است بدانید هر توافقی که بین زوجین در طلاق توافقی صورت می گیرد برای دادگاه قابل پذیرش است و نظر یا دخالتی در این باره در جلسه رسیدگی دادگاه انجام نمی شود. از این جهت جلوگیری از متضرر شدن به دلیل ناآگاهی توصیه ما به شما مشاوره با بهترین وکیل طلاق توافقی موسسه حقوقی دادآرمان برای متقاضیان در تهران است تا زوجین را از آثار حقوقی هر یک از توافقات و تصمیمات خود آگاه نمایند، به طور مثال:

 

۱ – زن و شوهر در طلاق توافقی باید مقدار و نحوه ی پرداخت مهریه را تعیین کنند و در صورت بخشش مهریه از سوی زوجه ، باید مقدار آن مشخص و مکتوب شود .

 

۲-  در طلاق توافقی به زن نفقه تعلق می گیرد و باید زوجین در این مورد با یکدیگر به توافق برسند .

 

۳ – توافق در مورد حضانت و نحوه ملاقات با فرزند

 

۴ – توافق در خصوص استرداد جهیزیه زوجه

 

۵- توافق در تعیین مقدار اجرت المثل ایام زوجیت

 

6- تنصیف اموال : تنصیف اموال یکی از شروط موجود در عقدنامه است . چنانچه زوج در زمان عقد نکاح ، شرط تنصیف اموال را امضا نماید ، باید در زمان طلاق ، اموال و دارایی هایی را که از زمان ازدواج تا طلاق به دست آورده است را تا نصف آن با زوجه تقسیم نماید و مقدار آن توسط دادگاه تعیین خواهد شد ؛ اما در طلاق توافقی شرط تنصیف اموال اجرا نخواهد شد و تنصیف اموال به زوجه تعلق نخواهد گرفت .

 

مشـاوره اجباری قبل از ثبت دادخواست طلاق توافقی

قانون حمایت خانواده مصوب ۹۱ ، برای جلوگیری از طلاق و جدایی زوجین به دلیل نا آگاهی از مسائل و درک زندگی مشترک در ابتدا برای سازش و رفع مشکلات آنها تلاش می کند و به این منظور آنها را به مرکز مشاوره خانواده ارجاع می دهد .

 

طبق ماده ۲۵ قانون حمایت خانواده مصوب ۹۱، در صورتی که زن و شوهر خواستار طلاق توافقی باشند ، دادگاه خانواده باید ابتدا موضوع را به مرکز مشاوره ی خانواده ارجاع نماید. در صورت عدم انصراف زوجین از طلاق ، مرکز مشاوره ی خانواده موضوع را با مشخص کردن موارد توافق برای تصمیم گیری نهایی به دادگاه منعکس و برگه عدم سازش را صادر می ‌کند.

 

وکیل طلاق توافقی موسسه حقوقی دادآرمان به رویه دادگاه و مرکز مشاوره ی خانواده در رسیدگی به دادخواست طلاق توافقی آشنایی دارد و می تواند با همراهی در مراحل مختلف رسیدگی ، به زوجین کمک بسزایی نماید .

 

مدارک لازم برای ثبت دادخواست طلاق توافقی

 

* اصل یا کپی عقدنامه زوجین

 

* اصل یا کپی تمام صفحات شناسنامه زوجین

 

* صورتجلسه توافقات زوجین

 

* برگه عدم سازش مشاوره

 

مراحل طلاق توافقی در سال جدید

1- ثبت نام در سامانه تصمیم بهزیستی و شرکت زوج و زوجه در جلسات مشاوره

 

2- ثبت دادخواست طلاق توافقی از سوی زوجین یا وکیل آنها در خدمات قضایی

 

3- ارجاع پرونده به دادگاه خانواده و تعیین شعبه مورد نظر و وقت رسیدگی

 

4- ابلاغ شعبه و وقت رسیدگی به زوجین یا وکیل طلاق توافقی آنها

 

5- تشکیل جلسه رسیدگی دادگاه و حضور زوجین و تایید توافقات طلاق توافقی توسط آنها یا وکیل در محضر قاضی

 

6- صدور گواهی عدم امکان سازش از سوی دادگاه خانواده

 

7- مراجعه به دفترخانه رسمی طلاق و اجرای صیغه ی طلاق

 

در هریک از مراحل طلاق، از طرف زن و طلاق از طرف مرد یا طلاق توافقی می توانید با وکلای خانواده موسسه حقوقی دادآرمان مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری داشته باشید.

 

09128400921 09336267878 09336267676 – 09120627820

 

مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش

هرگاه زن و شوهر یا وکیل آنها، دادخواست طلاق توافقی را مطرح نمایند ، پس از رسیدگی پرونده در دادگاه خانواده ، دادگاه اقدام به صدور رأی طلاق یا همان گواهی عدم امکان سازش می نماید و زوجین برای ثبت طلاق توافقی باید گواهی عدم امکان سازش را به دفترخانه طلاق ارائه دهد .

 

گواهی عدم امکان سازش در سه نسخه صادر می شود و یک نسخه در اختیار هر یک از زوجین قرار می گیرد. مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش ۳ ماه پس از تاریخ صدور آن است که در صورت عدم اجرای آن و ثبت طلاق ، باطل و بلااثر خواهد شد .

 

عدم حضور زوج در دفترخانه برای ثبت طلاق توافقی

چنانچه دادگاه رأی طلاق یا همان گواهی عدم امکان سازش را صادر نماید ، اما زوج برای اجرای آن و ثبت طلاق توافقی به دفترخانه ی طلاق مراجعه نکند ، زوجه می تواند به دفترخانه مراجعه کند و دفترخانه برای زوج احضاریه ای ارسال می کند . چنانچه زوج برای ثبت طلاق به دفترخانه مراجعه نکند ، زوجه باید اقدام به گرفتن وکالت در توکیل نماید و به این منظور باید به دادگاه خانواده مراجعه کند .

 

دادگاه خانواده به درخواست زوجه ، حکم عدم امکان سازش را صادر می نماید و به زوجه وکالت در توکیل می دهد و با مراجعه ی زوجه به دفترخانه رسمی طلاق و ارائه گواهی ، صیغه طلاق جاری خواهد شد .زوجه می تواند برای انجام مراحل مذکور ، از وکیل طلاق توافقی موسسه حقوقی دادآرمان مشاوره رایگان دریافت کند تا از رویه دادگاه خانواده در این خصوص آگاهی و اطلاع پیدا کند .

 

بهترین وکیل طلاق توافقی موسسه حقوقی دادآرمان

 

امکان تغییر توافقات زوجین در طلاق توافقی

زوجین می توانند توافقات خود را برای طلاق توافقی در مراحل مختلف تغییر دهند به این ترتیب که :

 

1- تغییر توافقات زوجین قبل از صدور رأی :

همان طور که گفته شد ، وکیل طلاق توافقی موسسه حقوقی دادآرمان می تواند زوجین را در تصمیم گیری صحیح در مورد توافقات طلاق راهنمایی و مشاوره نماید ؛ یکی از آن موارد تغییر توافقات زوجین است . ممکن است زوجین در مراحل طلاق توافقی با گذشت زمان توافقات خود را تغییر دهند .

 

زوجین می ‌توانند توافقات خود در مورد طلاق را در جریان دادرسی تغییر دهند و یا پس از ارجاع دادخواست به شعبه ، بعضی قسمت ‌های توافقات را تغییر دهند .

 

2-  تغییر توافقات زوجین قبل از اجرای رأی :

زوج پس از صدور گواهی عدم امکان سازش ، سه ماه مهلت دارد تا به دفترخانه طلاق مراجعه نماید و صیغه ی طلاق را جاری و طلاق را ثبت نماید و در این مدت سه ماه تا ثبت طلاق ، زوجین می توانند توافقات خود را در مورد مسائل مربوط به طلاق تغییر دهند و به این منظور زوجین می‌ توانند با اقرار کتبی خود در دفترخانه طلاق ، توافقات خود را تغییر دهند و توافقات جدید در سند طلاق درج خواهد شد و باید به این نکته توجه داشت که نباید ماهیت نوع طلاق در اثر تغییر توافقات زوجین عوض شود .
زوجین باید برای تغییر توافقات خود قبل از ثبت طلاق توافقی می توانند با وکیل طلاق توافقی موسسه حقوقی دادآرمان مشورت نمایند تا به دلیل نا آگاهی با تغییر توافقات موجب تغییر ماهیت نوع طلاق نشود.

 

3- تغییر توافقات زوجین بعد از ثبت طلاق توافقی :

پس از ثبت طلاق توافقی در دفترخانه رسمی طلاق ، زن و مرد می ‌توانند صورتجلسه ‌ای تنظیم نمایند و با امضای آن ، توافقات قبلی خود را تغییر دهند . این صورتجلسه که توسط زن و مرد امضا شده است ، یک سند عادی است که می تواند در دادگاه مورد استناد قرار گیرد .

 

آیا میدانید….

عده طلاق چیست و حقوق زن در ایام عده کدامند ؟

 

عسرو حرج و دریافت حق طلاق برای زن چیست؟

 

حقوق مالی زن در هر کدام از انواع طلاق چیست؟

 

طلاق غیابی از سوی زوج یا زوجه چگونه انجام می شود؟

 

آیا زن می تواند بدون دلیل از شوهر خود طلاق بگیرد ؟

 

آیا مرد می تواند بدون دلیل زن خود را طلاق بدهد؟

 

خدمات دعاوی حقوقی و کیفری موسسه حقوقی دادآرمان

⭕مشاوره و وکالت کلیه ی

 

_ دعاوی خانواده (مهریه – نفقه- اجرت المثل – حضانت – طلاق به درخواست زن – طلاق به درخواست مرد و طلاق توافقی  ….)

 

_ دعاوی ملکی

 

_ دعاوی کیفری و حقوقی ….

 

⭕مشاوره تلفنی – تصویری و حضوری برای ساکنین تهران

 

⭕مشاوره تلفنی و تصویری برای ساکنین شهرستان ها

 

📌حق الوکاله اقساط

 

📞 تماس و هماهنگی جهت مشاوره حقوقی

 

02122904873

 

02122904874

 

09128400921

 

09336267676

 

09336267878

 

09120627820

 

متن کامل مقاله بهترین وکیل طلاق توافقی تضمینی همراه با دریافت مشـاوره رایگان از وکیل خانواده در سایت موسسه حقوقی دادآرمان در دسترس می باشد.

منبع : dadarman.com

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *