hambergermenu

نمونه سوالات آیین نامه میخوانم ولی قبول نمیشم چیکار کنم؟

اگر در کلاس های آیین نامه رانندگی شرکت کرده باشید با این صحنه ها رو برو می شوید که بچه ها از همدیگر بهترین نرم افزار آزمون آیین نامه اصلی ( اینجا را بخوانید) می پرسند. و یا بهترین سایت برای خواندن نمونه سوالات آیین نامه با جواب را می پرسند.

بعضی دیگر نیز در همان کلاس آموزشگاه رانندگی گله دارند که چرا با اینکه نمونه سوالات آیین نامه زیادی را تا الان خوانده اند ولی هنوز قبول نشده اند اما در مقابل بعضی دیگر از دوستان شان با اینکه خیلی کم خوانده اند اما در همان بار اول در آزمون آیین نامه اصلی قبول شدند. چندتا نکته است که می تواند دلیل قبول نشدن در آزمون آیین نامه اصلی حتی با خواندن نمونه سوالات آیین نامه شود.

 

نمونه سوالات آیین نامه میخوانم ولی قبول نمیشم

 

دلایل مردودی در آزمون آیین نامه اصلی

می خواهیم دقیق تر دلایل مردودی هر شخصی در آزمون آیین نامه اصلی را بررسی نماییم. باید توجه داشته باشیم که این شخص می تواند شرایط مختلفی داشته باشید مثلا میتواند کتاب آیین نامه و نمونه سوالات و جزوه آیین نامه را خوانده باشد یا اینکه فقط نمونه سوالات آیین نامه را خوانده باشد و یا فقط جزوه آموزشی آیین نامه را خوانده باشد که هرکدام از این شرایط ممکن است حاکم باشد.

 

۱- استرس نداشته باشید

اگر شما هنگام آزمون آیین نامه اصلی و در سر جلسه امتحان استرس داشته باشید و به عبارتی همش به این فکر کنید که اگر این بار مردود شوم چه اتفاقی خواهد افتاد این خود باعث می شود حتی اگر اطلاعات کافی نیز دارید و آماده قبول شدن در آزمون آیین نامه اصلی هستید باز هم نتوانید نتیجه مورد نظر خود را بگیرید. اصولا استرس باعث می شود هر شخصی نتواند آن توانایی لازم خود برای شرکت در آزمون را نشان دهد.

پس در چنین شرایطی فقط باید تمرکز خود را در زمان حال بگذارید و به آینده هرگز فکر نکنید و فقط به این فکر کنید که من میخواهم این امتحان را به بهترین شیوه بدهم و اصلا به آن فکر نمی کنم که چه نمره ای خواهم گرفت و چه نتیجه ای در انتظار من خواهد بود. پس با دقت به تک تک سوالات جواب دهید و فقط حواستان به زمان باشد.

بسیاری از افراد با رعایت کردن همین اصل و نداشتن استرس میتوانند نتیجه مطلوب را اخذ کنند. اما سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که چطوری بدون استرس آزمون آیین نامه اصلی بدهیم؟

یکی از بهترین راه کار ها برای نداشتن استرس در زمان آزمون آیین نامه اصلی ، تمرین قبولی و شبیه سازی آزمون می باشد. بهترین کار این است که شما نمونه سوالات آیین نامه را در قالب آزمون آنلاین بدهید هرچه آزمون های آنلاین آیین نامه بیشتری بدهید هم با نمونه سوالات بیشتری آشنا می شوید و هم تمرین بیشتری می کنید و خود را بیشتر تست می کنید.

این اتفاق تاثیر بزرگی در کاهش استرس در زمان آزمون آیین نامه شما دارد.

 

۲- نمونه سوالات آیین نامه را هزار بار بخوانید

حالا این که می گوییم نمونه سوالات آیین نامه را هزار بار بخوانید یک شوخی است ولی منظور ما این است که باید انقدر نمونه سوالات آیین نامه را بخوانید و تکرار کنید تا دقیق آنها را یاد بگیرید.

یه نکته مهم و ظریقی در خواندن نمونه سوالات آیین نامه است که اغلب متقاضیان گواهینامه رانندگی متاسفانه به آن توجه نمی کنند. شما باید تمرکز اصلی خود را بر روی خواندن نمونه سوالات آیین نامه جدید و پر تکرار در آزمون های کنید. معمولا نمونه سوالاتی که زیاد تکرار شده اند احتمال آنکه در امتحان شما نیز بیایند بسیار زیاد است.

خواندن مکرر نمونه سوالات آیین نامه به کاهش استرس شما در زمان آزمون نیز کمک خوبی می کند. اصولا وقتی ببینید سوال اول و دوم سوم بلد هستید یک اعتماد به نفس زیادی به شما دستی میدهد و به کاهش استرس شما کمک می کند پس حتما با اطلاعات کافی و کامل در سرجلسه امتحان شرکت کنید تا بتوانید در همان بار در آزمون قبول شوید.

 

۳- جزوه آموزشی آیین نامه را بخوانید

یکی از کارهایی که خیلی در قبولی تاثیر گذار است ولی کمتر دیده می شود که بچه ها انجام دهند خواندن جزوه آموزشی آیین نامه است. حالا برخی سوال برایشان پیش می آید که منظور شما از جزوه آموزشی دقیقا چیست و از کجا باید این جزوه را دانلود کنیم؟

منظور ما این نیست که جزوه آموزشی آیین نامه را از جایی دانلود کنید بلکه شما باید در سرجلسه کلاس آموزشی آیین نامه که در آموزشگاه های رانندگی تشکیل می شود همزمان با تدریس مدرس آیین نامه شروع به توشتن جزوه آموزشی کنید این کار باعث می شود در پایان جلسات آیین نامه شما یک خلاصه مهم از کل کتاب آیین نامه داشته باشید که با گذاشتن یک زمان کم برای خواندن آن ها می توانید به راحتی در آزمون آیین نامه اصلی قبول شوید.

البته در اینترنت نیز شاید بتوانید با یک جستجوی ساده جزوه های آموزشی را دانلود کنید ولی خیلی بهتر است که از جزوه های آموزشی خود استفاده کنید چرا که بسیار اثر گذاری بهتری دارند.

 

۴- کتاب آیین نامه مهم ترین منبع آموزشی برای آزمون آیین نامه اصلی

و اما آخرین نکته خواندن کتاب آیین نامه رانندگی ویرایش جدید است. برخی می گویند خواندن کتاب آیین نامه خسته کننده است و تعداد صفحات این کتاب خیلی است و من وقت خواندن کتاب آیین نامه را ندارم اما چند نکته وجود دارد که لازم است اینجا گفته شود.

یکی اینکه قرار نیست از همه بخش های کتاب سوال بیاید معمولا ۵۰ صفحه اول کتاب جزو مهم تری صفحات است و حتما اون صفحات را مطالعه کنید و همین طور چندین صفحه از کتاب که مربوط به مفاهیم تابلوهای راهنمایی و رانندگی و رنگ تابلو ها است که دانستن آن ها بسیار حائز اهمیت است.

دوم اینکه شما باید کتاب را به عنوان منبع اصلی آزمون بپذیرید و به هرحال برای قبولی در آزمون نیاز است وقت کافی را بگذارید و نمیتوان بدون چی زحمتی و نذاشتن هیچ وقتی توقع قبولی در بار اول در امتحان را داشت.

به پایان این مطلب رسیدیم در پایان باید گفت که آزمون آیین نامه اصلی بسیار ساده است اگر قبل از امتحان، کتاب و نمونه سوالات آیین نامه را بخوانید.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *