hambergermenu

پرایمر بهتره یا اسپری فیکس؟

همه انسان ها زیبایی و آراستگی را دوست دارند و همیشه به دنبال راه حل هایی برای بهتر نشان دادن خود هستند. داشتن چهره خوب یکی از معیارهای زیبایی است. ممکن است برخی از روزها به دلیل خواب ناکافی ، تغذیه نامناسب و … پوست شما شاداب و براق نباشد و نیاز داشته باشید که میکاپ خود دوام بیشتری داشته باشد. در این جا قرار است درمورد استفاده از پرایمر یا اسپری فیکس برای ماندگاری بیشتر آرایش شما ، اطلاعات مفیدی را خدمتتان قرار دهیم. پس با مجله اینترنتی باحال مگ همراه باشید.

 

اسپری فیکس و پرایمر ، شباهت ها و تفاوت ها

 

پرایمر یا اسپری فیکس؟

شاید به دنبال برخی از وسایل برای فیکس کردن و تداوم آرایش خود در طول روز هستید. یکی از پرکاربردترین این وسایل ، اسپری فیکس و پرایمر است که میتواند در این راه کمک به سزایی به شما کند و شما را به هدفتان برساند.

برای اینکه با هر کدام از کاربردهای این وسایل آرایشی و بهداشتی آشنا شوید و بدانید که کدام یک از این دو می تواند برای شما مناسب تر باشد ، باید با پرایمر و اسپری فیکساتور آشنایی بیشتری پیدا کنید.

 

پرایمر

پرایمر یک محصول آرایشی است که از آن برای ماندگاری بیشتر آرایش استفاده می کنند. پرایمر را قبل از زدن زیرسازهای آرایشی نظیر کرمپودر و … باید استفاده شود. این کار میتواند به یکدست شدن پوست شما و تداوم آرایش شما در روزهای گرم و مرطوب به ویژه تابستان کمک به سزایی می کند.

این محصول تنوع گسترده ای دارد و در بازار انواع متفاوتی وجود دارد. توجه داشته باشید که قبل از خرید هر محصول پوستی باید ابتدا نوع پوست خود را بدانید و در ادامه متناسب با همان ، محصولات پوستی خود را خریداری کنید.

برخی پرایمرهای مات کننده وجود دارند که مخصوص پوست های چرب هستند. این محصول مات کننده روغن های اضافی ای که پوست تولید می کند را به حداقل می رساند تا در طول روز احساس چربی و براقیت بیش از حد روی پوست خود نداشته باشید.

دیگر پرایمرهای موجود در بازار ، برای پوست های خشک هستند ، این محصول پوست شما را آبرسانی می کند تا در طول روز احساس احساس خشکی نداشته باشید و کرم پودر روی صورتتان ترک نخورد.

استفاده از پرایمر همانند کرم های دیگر می باشد ، اما نیازی به اسفنج برای پخش آن نداریم. میتوان از انگشتان خود برای تسلط بیشتر در پوشش دهی پوست خود استفاده کرد.

پرایمر به طور کلی به صورت کرم یا ژل است و برای پر کردن خطوط ریز روی صورت و منافذ باز استفاده می شود. آنها صورت را آبرسانی می کنند و بهتر کرم پودر به به روی صورتتان می نشیند.

 

اسپری تثبیت کننده آرایش

فیکساتور یا تثبیت کننده آرایش ، محصولاتی هستند که باید بعد از اتمام آرایش استفاده شوند. این محصولات عمدتا به صورت اسپری یا پودر عرضه میشوند. اسپری ها آرایش را ثابت میکنند و همانطور که گفته شد ماندگاری آن را افزایش می دهند.

برخی از این محصولات اسپری های سفت کننده هستند که اگر روی پوست نم دار و مرطوب استفاده شوند ، آرایش شما را با هم ترکیب و چسبندگی طولانی مدت ایجاد میکنند ، چرا که در ساختار آنها پلیمر وجود دارد.

دیگر موارد موجود در بازار بیشتر برای آبرسانی استفاده می شوند و به از بین بردن پوشش بیش از حد پودر کمک می‌کنند. یکی از مزایای اسپری های فیکس کننده ، استفاده راحت آن است ؛ به همین دلیل بیشتر افراد این محصول را ترجیح می دهند.

اسپری های فیکس کننده آرایش ، ابتدا آرایش شما را تنطیم می کنند و سپس تداوم آرایش شما را بیشتر می کند. در پایان به پوست شما براقیت و درخشندگی میدهد.

 

شباهت ها و تفاوت های این دو محصول

هر دو این محصولات جهت ماندگاری و تداوم بیشتر آرایش استفاده می شوند ؛ اما پرایمر قبل از آرایش و اسپری فیکس بعد از اتمام آرایش استفاده می شود.

پرایمر ها قابلیت کاهش دمای پوست شما را دارند تا آرایش شما محو نشود. بنابراین در تابستان بهتر است از این محصول استفاده کنید. یکی دیگر از کاربردهای پرایمرها ، پوشاندن منافذ باز است ، بنابراین برای پوشاندن این منافذ ، این محصول به شما پیشنهاد می شود.

در روزهای گرم تابستانی ، بدن تعرق بیشتری دارد و هدف خانم ها حفط آرایش خود است ؛ بنابراین میتوانید از هر دو محصول استفاده کنید. پرایمر برای ایجاد یک سطح صاف قبل از آرایش استفاده می شود و فیکساتوربه عنوان یک لایه برای جلوگیری از آسیب دیدگی آرایش تان است ، بنابریان استفاده همزمان هر دو محصول مانعی ندارد.

در نظر داشته باشید که برای آرایش های روزانه ، نیازی به استفاده از هر دو محصول فوق نیست. این محصولات برای آرایش های سنگین و لوازم جانبی میکاپ استفاده می شوند. در نتیجه بهتر است در موقعیت های خاص از آن استفاده کنید.

باید بدانید که یک آرایش خوب با پوستی خوب ممکن است ، بنابراین اگر بخواهید در یکی از این دو موارد در آرایش های روزانه خود استفاده کنید یا مردد در خرید هر یک هستید ، پیشنهاد ما به شما پرایمر است.

هنگامی که شما از موارد براق مانند رژگونه مایع یا سایه های براق روی پوست خود استفاده می کنید ، که احتمال ریزش آنها بیشتر است یا زمانی که می خواهید آرایش به خوبی روی صورتتان بنشیند ، بهتر است از اسپری فیکس استفاده کنید.

اگر پوستی حساس دارید ، بهتر است از خرید و استفاده از پرایمرها خودداری کنید.

باید در انتخاب و خرید این محصولات دقت کنید بنابراین خوب است که به فرمولاسیون آنها دقت کرده و سپس انتخاب خود را انجام دهید.

اگر از کرم پودرهای پودری مانند پنکک استفاده میکنید، از پرایمرهای آب‌رسان یا درخشان خودداری کنید زیرا پودر به ‌طور ناهموار بهم چسبیده و می‌تواند کمی حالت خمیری پیدا کند. در این موارد یک پرایمر مات کننده را قبل از فونداسیون پودری به پوست خود بزنید.

 

منبع : باحال مگ

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی