hambergermenu

گلکسی A12 با گلکسی A12 Nacho چه تفاوتی هایی دارد؟

گلکسی A12 با گلکسی A12 Nacho چه تفاوتی هایی دارد

قیمت گوشی سامسونگ کاملا بستگی به مدل و مشخصات گوشی دارد. سامسونگ برای ماندن در بازار پر رقابت گوشی‌های هوشمند، دست به تولید سری‌های مختلف گوشی کرد. هر سری گوشی سامسونگ، مشخصات فنی و در نتیجه قیمت متفاوت‌تری دارد تا دست خریدار را برای خرید گوشی سامسونگ باز نگه دارد. در لیست قیمت گوشی سامسونگ مدل‌های بسیاری پیدا می‌شود. سامسونگ سعی کرده است تا بالاترین کیفیت را برای تمام اقشار مردم ارائه کند تا هر کسی با حداقل بودجه بتواند یک گوشی سامسونگ در دستش بگیرد.

 

با توجه به قیمت انواع گوشی‌های هوشمند، امروزه بیشتر مردم به دنبال گوشی‌های کاربردی با قیمت مناسب هستند. همین موضوع باعث شده تا میان رده گلکسی A12 به یکی از پرطرفدارترین محصولات سامسونگ تبدیل شود. تا حدی که این شرکت یک نسخه جدید از آن را با نام گلکسی A12 Nacho به بازار روانه کرده است. این دو مدل در ظاهر بسیار مشابه به یکدیگر طراحی‌شده‌اند، اما تفاوت‌های جزئی در آن‌ها وجود دارد. دانستن این تفاوت‌های گوشی سامسونگ شما کمک می‌کند تا هنگام خرید، انتخاب مطمئن‌تری داشته باشید، بنابراین، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

تفاوت گلکسی A12 و گلکسی A12 Nacho در زمینه طراحی

همانطور که گفتیم، در ظاهر گلکسی A12 با گلکسی A12 Nacho هیچ تفاوتی دیده نمی‌شود، چراکه این دو مدل از نظر ابعاد و شکل کاملاً مشابه با یکدیگر طراحی‌شده‌اند، به‌طوری‌که شما می‌توانید قاب یکی از آن‌ها را برای دیگری استفاده کنید.

 

هر دو گوشی‌ با وزن 205 گرم در ابعاد 164 × 75.8 × 8.9 میلی متر تولیدشده‌اند. دکمه‌های پاور در هر دو گوشی با حسگر اثرانگشت ادغام‌شده‌ و جک 3.5 میلی‌متری صدا و درگاه Type C در پایین آن‌ها دیده می‌شود. به‌عنوان تنها تفاوت‌ این دو گوشی در زمینه طراحی، می‌توان به رنگ‌بندی آن‌ها اشاره کرد. مدل Nacho رنگ سفید ندارد و در سه رنگ قرمز، آبی و مشکی تولیدشده است. درحالی‌که گلکسی A12 علاوه بر رنگ قرمز، آبی و مشکی، در رنگ سفید هم موجود است.

 

مقایسه گوشی A12 Nacho و A12 از نظر صفحه‌نمایش

هر دو گوشی گلکسی a12 و گلکسی A12 Nacho جزو مدل‌های میان رده هستند، درنتیجه، خبری از صفحه‌نمایش‌های سوپر امولد در آن‌ها نیست. نمایشگر استفاده‌شده در این گوشی‌ها از نوع PLS IPS است. هردوی این نمایشگرها در ابعاد 6.5 اینچ طراحی‌شده‌اند. در هر دو مدل، رزولوشن صفحه‌نمایش 720 در 1600 پیکسل و نرخ نوسازی 60 هرتز است. به‌طورکلی، هیچ تفاوتی در بخش در نمایشگر در این دو گوشی دیده نمی‌شود.

 

تفاوت گلکسی A12 و گلکسی A12 Nacho

 

تفاوت گلکسی A12 و گلکسی A12 Nacho در عملکرد سخت افزار و نرم افزار

هر دو گوشی سامسونگ a12 و گلکسی A12 Nacho از رابط کاربری پیش فرض گوشی سامسونگ به ‌نام One UI 3.1 استفاده می‌کنند و تفاوتی در نوع سیستم‌عامل ندارند. همچنین، مدل ناچو از اندروید نسخه 11 و مدل دیگر از اندروید 10 پشتیبانی می‌کند.

 

اما اصلی‌ترین تفاوت دو گوشی گلکسی A12 و گلکسی A12 Nacho به پردازنده استفاده‌شده در آن‌ها مربوط می‌شود. در مدل ناچو از  تراشه اگزینوس 850 و پردازنده گرافیکی Mali-G52 استفاده‌شده است. این تراشه، نسبت به پردازنده به‌کاررفته در مدل a12، عملکرد قوی‌تری دارد. این تفاوت آشکار نسخه ناچو باعث شده تا این گوشی در مقایسه با نسخه معمولی خود کارایی بسیار بهینه‌تر و سریع‌تری داشته باشد.

 

گوشی میان‌رده‌ی سامسونگ دارای بدنه و فریمی از جنس پلاستیک است. در دل گوشی A12 Nacho صفحه‌نمایشی بزرگ و کشیده قرار گرفته که دوربینی ۸ مگاپیکسلی در بالای صفحه‌نمایش به چشم می‌خورد. پنل پشتی نیز میزبان ماژول دوربنی چهارگانه شده که دوربین اصلی آن از رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل استفاده می‌کند.

 

در جدول زیر مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری این دو گوشی را به‌طور دقیق آورده‌ایم:

 

A12 NachoA12
سیستم‌عامل در زمان عرضهاندروید 11 – One UI 3.1اندروید 10
تراشهExynos 850 (هشت نانومتر)Mediatek MT6765 Helio P35 (دوازده نانومتری)
پردازنده مرکزیهشت هسته‌ای (چهار هسته‌ای 2.0 گیگاهرتز Cortex-A55 و چهار هسته‌ای 2.0 گیگاهرتز Cortex-A55)هشت هسته‌ای (چهار هسته‌ای 2.35 گیگاهرتز Cortex-A53 و چهار هسته‌ا‌ی 1.8 گیگاهرتز Cortex-A53)
پردازنده گرافیکیMali-G52PowerVR GE8320

 

البته، این موضوع را در نظر داشته باشید که هیچ یک از این گوشی‌ها، حتی نسخه ناچو که بسیار قدرتمندتر شناخته‌شده است، قدرت سخت‌افزاری فوق‌العاده‌ای ندارند. به‌ عبارت دیگر، این گوشی‌های میان رده برای اجرای بازی‌های سنگین مناسب نیستند. به‌طورکلی، با توجه به تراشه به‌کاررفته در نسخه ناچو، می‌توان گفت که این مدل نسبت به نسخه معمولی قدرت سخت افزاری بالاتر و سرعت گرافیکی بیشتری دارد اما عملکرد آن در حد یک میان رده است.

 

مقایسه گوشی A12 Nacho و A12 از نظر حافظه

دو گوشی A12 Nacho و A12 در بخش حافظه دارای تفاوت‌های جزئی هستند. درحالی‌که نسخه ناچو فقط از رم 4 گیگابایت پشتیبانی می‌کند، در نسخه معمولی آن رم‌های متنوعی دیده می‌شود. این نسخه با حافظه‌های داخلی 32، 64 و 128 گیگابایت و حافظه رم 2، 4 یا 6 گیگابایت در بازار موجود است. البته،‌ هر دو گوشی دارای درگاه کارت حافظه جانبی هستند و امکان افزایش حافظه داخلی را فراهم می‌کنند.

 

A12 NachoA12
حافظه داخلی32 گیگابایت با 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت با 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 4 گیگابایت رم32 گیگابایت با 3 گیگابایت رم، 64 گیگابایت با 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 6 گیگابایت رم
درگاه حافظهmicroSDXCmicroSDXC
نوع حافظهeMMC 5.1eMMC 5.1

 

مقایسه گلکسی A12 و گلکسی A12 Nacho از نظر باتری

هر دو گوشی A12 و گلکسی A12 Nacho دارای یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپری هستند. با توجه به مصرف پایین صفحه‌نمایش، این باتری دوام بالایی دارد، به‌طوری‌که با یک‌بار فول شارژ 1.5 روز دوام می‌آورد. برخی از افراد تصور می‌کنند که نسخه ناچو به دلیل تراشه قوی به‌کاررفته در آن، عملکرد بهتری در نگهداری شارژ دارد. اما در واقعیت تفاوت چشمگیری در نگهداری شارژ این دو گوشی دیده نمی‌شود. هر دو گوشی از شارژ سریع 15 وات بهره‌مند هستند و در مدت 3 ساعت از صفر به 100 درصد می‌رسند.

 

مقایسه گلکسی A12 و گلکسی A12 Nacho از نظر باتری

 

خرید گوشی سامسونگ a12

به‌طورکلی، اگر قصد خرید مدل A12 را دارید به‌خاطر داشته باشید که نسخه ناچو آن بسیار قدرتمندتر است. این دو گوشی از نظر طراحی بدنه، اندازه، جنس بدنه، نوع نمایشگر و… کاملاً مشابه با یکدیگر هستند، حتی لنزهای به‌کاررفته در این دو گوشی باکیفیت و مشخصات یکسان استفاده‌شده‌اند و هیچ تفاوتی بین آن‌ها دیده نمی‌شود. جدا از تفاوت‌های جزئی ذکرشده، مهم‌ترین تفاوت بین این دو گوشی در پردازنده به‌کاررفته در آن‌ها است. بدون شک، گوشی a12 nacho به دلیل تراشه قدرتمندی که دارد می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد. البته، این موضوع را هم در نظر داشته باشید که به دلیل همین تفاوت اندک، A12 نسبت به نسخه ناچو کمی ارزان‌تر به فروش می‌رسد.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *