hambergermenu

۳ راه تمیز کردن و نگهداری از دستگاه های مایکروسافت سرفیس

همه ما وقتی دستگاه جدیدی خریداری میکنیم یکی از اولین سوالاتی که ذهن ما را درگیر می کند این است که چطور دستگاه را در بهترین و سلامت ترین وضعیت خودش نگهداری کنیم و آن را تمیز کنیم به نحوی که بدتر آن را خراب نکنیم و همینطور چطور از دستگاه استفاده کنیم که عمر دستگاه بیشتر شود و خرابی به بار نیاید؟

 

در این مقاله به نقل از فروشگاه اینترنتی سرفیس کار که می توانید از آن ها خرید سرفیس داشته باشد، قصد داریم به شما بگوییم که چطور می توانید دستگاه های سرفیس تان را چه سرفیس پرو،  چه سرفیس لپ تاپ و … را تمیز کنید و همینطور در چه حالتی از آن ها استفاده کنید که طول عمر بیشتری داشته باشند.

 

به صورت عمومی و به توصیه شرکت مایکروسافت برای تمیز کردن دستگاه بهتر است از یک دستمال نرم و بدون پرز (مثل پارچه های میکروفایبر) که با کمی آب و صابون بسیار ملایم و یا حتی صرفا دستمال کمی مرطوب استفاده نمایید. همچنین بهتر است دستگاهتان را هر ۳ – ۶ ماه یا هر زمان که حس کردید نیاز به تمیز کردن دارد، تمیز بفرمایید.

 

نکته بسیار مهم: به هیچ وجه هیچ مایعی را به صورت مستقیم به دستگاه‌تان نزنید و حتما ابتدا آن را روی پارچه ای بریزید و سپس پارچه را روی دستگاه بکشید.

 

۳ راه تمیز کردن و نگهداری از دستگاه های مایکروسافت سرفیس

 

مراقبت حرفه ای از صفحه نمایش:

 

  • مرتبا آن را تمیز نگه دارید. صفحه نمایش سرفیس ها برای آنکه به راحتی تمیز شوند، از یک لایه محافظ پوشیده شده اند و به راحتی می توانید بدون فشار دادن زیاد، صفحه نمایش را از چربی و اثرات انگشت پاک نمایید. برای تمیز کردن آن نیز می توانید از دستمال نرم و بدون پرز مرطوب پاک نمایید.

 

  • از آفتاب دور نگه داشته شود. به هیچ وجه سرفیس‌تان را به صورت مستقیم زیر نور مستقیم آفتاب رها نکنید چرا که گرما و نور شدید و مستمر آن در مدت زمان طولانی گرمایی را به دستگاه منتقل می کند که قطعا دستگاه را دچار آسیب دیدگی می کند.

 

  • همیشه آن را پوشیده نگهدارید. همیشه سعی کنید که با تایپ کاورهایی که روی دستگاهتان هست، آن را بپوشانید و یا در نسخه های سرفیس لپ تاپ، صفحه نمایش را همیشه ببندید تا آسیبی در حین باز بودن صفحه نمایش به آن وارد نشود. به همین خاطر حتما برای خرید سرفیس پرو 9 و دیگر سری های تبلت های سرفیس پرو از کاور و یا کیبوردهای آن (تایپ کاورها) غافل نشوید.

 

مراقبت حرفه ای از صفحه نمایش و بدنه سرفیس

 

از تایپ کاور آلکانترا چطور نگهداری کنیم؟

تایپ کاور ها (کیبوردها)ی پارچه آلکانترا مایکروسافت نیز مشابه سرفیس ها باید نگهداری شوند و اگر خواستیم آن ها را تمیز کنیم باید با همان پارچه بدون پرز و نرم و کمی آب و صابون شستشوی دست (به میزان کم) و یا حتی پارچه صرفا مرطوب تمیز کنیم.

 

همچنین اگر قسمت کانکشن تایپ کاور هم کثیف شده بود، حتما قسمت مربوطه را با کمی الکل ایزوپروپیل (الکل شستشو) یا همان مقداری آب و پارچه نرم بدون پرز تمیز نمایید.

 

به ۲ صورت درکل می توان تایپ کاور ها را تمیز نگه داشت:

  • به صورت معمولی: طبق موارد قبلی که گفته شد با پارچه نرم و مرطوب و بدون پرز دستگاه را تمیز نمایید.

 

  • جهت لکه گیری: اگر کیبورد آلکانترا شما لک شد، بلافاصله تا نهایتا ظرف ۳۰ دقیقه کیبورد را تمیز نمایید. با یک پارچه تمیز و رنگ روشن و ترکیب ۲ به ۱ آب و صابون به ترتیب، می توانید به سرعت سراغ لکه رفته و آن را پاک نمایید.

 

حال در اینجا باید به شما بگوییم که چه دستگاه هایی برای مایع ضدعفونی کننده ما یعنی الکل ایزوپروپیل ۷۰ درصد مناسب است:

  • سرفیس لپ تاپ استودیو

 

  • سرفیس لپ تاپ گو

 

  • سرفیس لپ تاپ

 

  • سرفیس پرو 

 

  • سرفیس استودیو

 

  • سرفیس دئو

 

  • سرفیس هاب

 

  • متریال آلکانترا (شامل کیبورد و ترکپد با همه رنگبندی ها)

 

  • هدفون های سرفیس

 

  • قلم سرفیس

 

چه نکات مهمی را باید مد نظر قرار دهیم برای نگهداری از سرفیس

 

برای آنکه دستگاه سالم تری داشته باشیم باید سعی کنیم که به نحوی از دستگاه استفاده کنیم که باتری سالم تری با عمر دراز مدت تری داشته باشیم؛ پس در این خصوص نیز نکاتی را در ادامه متذکر خواهم شد.

 

برای باتری سرفیس ها هم نکاتی وجود دارد که در ادامه حتما به آن ها توجه داشته باشیم:

  • به تعداد دفعات زیادی در هفته اجازه بدید که شارژ دستگاه تان قبل از شارژ مجدد، به زیر ۵۰ درصد برسد. (به نظرم روی ۲۰ درصد دستگاه را با خیال راحت میتوانید به شارژ بزنید که این کار را شخصا خودم هم برای لپ تاپم انجام میدهم)

 

  • از اینکه به صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته دستگاهتان مدام به شارژ باشد جدا خودداری نمایید که دستگاه به خاطر نوسان برق و گرمای شدید و … از بین نرود. (در این مورد خرابی باتری شایع تر و محتمل تر است.)

 

  • در زمانی که از سرفیس تان استفاده نمی کنید، آن را در جایی خشک و خنک نگهداری نمایید.

 

شارژر و حفاظت از آن

برای حفاظت و نگهداری بهتر از شارژر سرفیس ها هم باید سعی کنید که حتما بخش خروجی و ورودی سیم شارژر به آداپتور خیلی تا نشده باشد و حتما پیچ خیلی کمی بدون فشار در قسمت اتصالش به آداپتور داشته باشد که به سیم شارژر فشار خاصی وارد نشود.

 

همچنین طرف دیگر سیم شارژر که به دستگاه وصل می شود نیز نباید تا خوردگی وحشتناک داشته باشد و درازای سیم متصل به دستگاه باید جوری باشد که خیلی راحت و بدون فشار به صورت ایستاده به پورت کانکتور وصل شده باشد

 

نکته بسیار مهم: در صورتی که متوجه خرابی شارژرتان شدید، به سرعت آن را تعویض نمایید چرا که این خرابی میتواند باعث نوسان برق و خرابی شدید دستگاه شود و جهت دریافت مشاوره رایگان خرید میتوانید با کارشناسان سرفیس کار تماس حاصل نمایید.

 

جمع بندی

در این مقاله به صورت جزئی و مختصری پرداختیم به بحث راه های تمیز کردن و نگهداری از دستگاه های مایکروسافت سرفیس و امیدوارم که از آن استفاده کرده باشید و لذت برده باشید.

 

اگر سوالی داشتید میتوانید زیر همین مقاله نظرتان را بفرمایید تا بلافاصله با شما ارتباط بگیریم.

 

همچنین برای تهیه تایپ کاورها و هرگونه لوازم جانبی و دستگاه های مایکروسافت و همینطور مشاهده قیمت ها از جمله قیمت سرفیس پرو 9 می توانید به سایت فروشگاه سرفیس کار و فروشگاه اینترنتی تکنولایف، دیجیکالا و … مراجعه نمایید.

 

منبع: https://surfacekar.com

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *