hambergermenu

۶ تکنیک کلیدی انتخاب رسانه رپورتاژ آگهی

سایت خود را آماده کرده اید، محتوا ها به خوبی در حال تولید هستند و به مرحله شروع بک لینک سازی رسیده اید.

 

این مرحله جایی است که شما باید پلن بک لینک سایت خود را بچینید. پلن بک لینک شامل موارد مهمی چون لینک سازی های رایگان، خرید بک لینک (https://rayatarh.com/seo-services) و … است و یکی از مواردی که باید در پلن بک لینک سازی داشته باشید برنامه انتشار رپورتاژ آگهی است.

 

اما انتشار رپورتاژ شامل نکات و ریزه کاری های خاص خودش است که باید دقت شود. یکی از نکات مهم در رپورتاژ آگهی انتخاب رسانه رپورتاژ است، اینکه رپورتاژ آگهی شما در چه سایتهایی منتشر شود.

 

در ادامه به نکات انتخاب سایت رپورتاژ آگهی می پردازیم.

 

6 تکنیک کلیدی انتخاب رسانه رپورتاژ آگهی

 

ارتباط موضوعی سایت رپورتاژ با موضوع سایت شما

اگر می خواهید بیماری دستگاه گوارش را درمان کنید، ترجیح می دهید با یک پزشک عمومی مشاوره کنید و یا یک متخصص گوارش که در این زمینه تخصص دارد؟

 

ارتباط بین موضوع رسانه و حوزه ای که در آن فعالیت می کنید مشابه این مثال است. هرچه حوزه سایت رسانه رپورتاژ و محتوای آن رسانه به فضای کاری شما نزدیک‌تر باشد، رپورتاژ آگهی در آن سایت مؤثرتر خواهد بود و گوگل اهمیت بیشتری به لینکهایی میدهد که از سایت های مرتبط می گیرید.

 

نوع بک لینک رپورتاژ

 

ارتباط موضوعی سایت رپورتاژ با موضوع سایت شما

 

در هنگام خرید یک رپورتاژ آگهی حتما به نوع بک لینکی که ارائه میکند توجه کنید. مثلا برخی رسانه ها فقط لینک نوفالو ارائه می دهند.

 

در صورتیکه وقتی شما برای رپورتاژ هزینه می کنید بهتر است حداکثر استفاده را از آن بکنید. و حداکثر استفاده از بک لینک یعنی نوع بک لینک ارائه شده بصورت فالو باشد.

 

البته این به این معنی نیست که بک لینک نوفالو هیچ تاثیری ندارد، گوگل بر اساس صلاحدید خود میتواند حتی بک لینک نوفالو را نیز محاسبه کند و به سایت شما اعتبار دهد ولی بک لینک رپورتاژ بهتر است follow باشد.

 

تعداد لینک های خروجی از صفحه رسانه

هر بک لینک خروجی از صفحه باعث انتقال اعتباری به صفحه هدف لینک شده می نماید. حال فرض کنید یک رسانه ای 100 لینک دیگر نیز به سایت های مختلف داشته باشد.

 

فکر می کنید از اعتبار لینکی که به سایت شما میدهد کاسته میشود؟ جواب مثبت است و شما باید سعی کنید رسانه ای را پیدا کنید که تعداد لینک های خروجی آن به سایت های دیگر کمتر باشد. هیچ عدد مشخصی برای این موضوع وجود ندارد ولی هر چه تعداد لینک های خروجی کمتر باشد قدرت بک لینک ارائه شده برای شما نیز بیشتر است.

 

سن دامنه سایت

هر چه بک لینک های ما از سایت هایی باشد که مورد اعتماد گوگل است بهتر است.

 

سن دامنه به خودی خودی نمیتواند یک عامل انتخاب رسانه باشد ولی باید توجه کرد که اگر سایتی سالهای زیادی فعالیت درست و مستمر کرده باشد احتمالا اعتبار بالایی خواهد داشت.

 

بنابراین در این مورد باید توجه کنید که سایتیکه سن بالایی دارد سایت فعال و معتبری باشد. ولی اگر سایتی جدید باشد احتمالا خودش هم خیلی اعتبار بالایی ندارد، بنابراین بک لینک ارسالی این سایت نیز نمی تواند اعتبار بالایی داشته باشد.

 

دامین اتوریتی DA

 

تعداد لینک های خروجی از صفحه رسانه

 

دامین اتوریتی یکی از فاکتورهای ارائه شده توسط سایت moz برای رتبه بندی سایتها است و عددی بین 1 تا 100 دارد.

 

طبق الگوریتم ماز هر چه این عدد به سمت 100 برود احتمالا سایت معتبرتری می باشد و دارای بک لینک های قوی بوده و مورد اعتماد گوگل است.

 

پس طبق این تعریف بهتر است رسانه ای برای رپورتاژ انتخاب کنیم که دامین اتوریتی بالایی داشته باشد.

 

این درست است ولی مشکل اینجاست که امتیاز دامین اتوریتی متاسفانه به راحتی قابل دستکاری و افزایش است و سایتهای زیادی هستند که بصورت تقلبی توانسته اند DA سایت خود را بالا ببرند، در صورتیکه در واقع سایت دارای این اعتبار نیست.

 

این سایتها این کار را انجام میدهند تا صرفا با نشان دادن عدد بالای دامین اتوریتی، توجه افرادی را که میخواهند رپورتاژ خریداری کنند را بیشتر به سمت رسانه خود جلب کنند. بنابراین در انتخاب رسانه به این موضوع توجه داشته باشد که اتوریتی دامنه اعلام شده ممکن است فیک باشد.

 

ترافیک سایت

نکته دیگری که در هنگام خرید رپورتاژ آگهی و انتخاب رسانه مناسب باید به آن توجه کرد، ترافیک وب سایت است!

 

یکی از اهداف رپورتاژ می تواند تبلیغ برند و هدایت ترافیک مستقیم باشد که در صورتی امکان پذیر است که رسانه ترافیک خوبی داشته باشد.

 

اما اگر رسانه ها ترافیک زیادی دریافت نکنند، احتمالاً رتبه خوبی هم نخواهد داشت، که نه تنها به رشد سایت شما در گوگل کمک نمی کند، بلکه به برند شما نیز کمکی نمی کند. بنابراین هنگام انتخاب رسانه مناسب ترافیک وب سایت را به عنوان یک نکته در نظر بگیرید.

 

نتیجه گیری

همانطور که در ابتدا گفتیم وقتی برنامه بک لینک سازی دارید نکات ریزی برای انتخاب رسانه رپورتاژ وجود دارد. امیدواریم با نکات گفته شده در این مقاله که توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ رایاطرح ارائه شده است بتوانید رسانه مناسبی را برای رپورتاژ آگهی انتخاب کنید.

 

دسته بندی :

سینا منصوری

فعال در حوزه سئو و علاقمند به مجله اینترنتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *