hambergermenu

مزایای استفاده از آبنما و طراحی آن در خانه به عنوان خنک کننده هوای اتاق

اصولا آبنماها به دلایل واضحی نظیر زیباسازی محیط و یا جریان آب و صدای دلنشین آن ها طراحی و اجرا می شوند اما آبنماها مزایای بسیار بیشتری دارند که شاید اکثر مردم حتی به آن ها فکر هم نمی کنند.

 

یکی از ویژگی های کمتر شناخته شده آبنماها، خنک کنندگی هوای اتاق است. آبنماهای خانگی در هر طرح و نقش و اندازه ای که باشند، یکی از المان های کاهش دمای هوای خانه هستند. درحقیقت با ساخت یک آبنما علاوه بر زیبایی بخشیدن به خانه، می توانید از گرمای بیش از حد هوا خصوصا در مناطق گرم و خشک جلوگیری کنید.

 

بنابراین در این مقاله با ما باشید تا به موضوع خنک کردن هوای اتاق به کمک ساخت آبنما بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص به شما ارائه نمایییم.

 

 

ساخت آبنما در مناطق شهری

آبنماها به دلیل اثر خنک کنندگی و مرطوب کنندگی ناشی از قطرات آب، مناظر دلپذیری هستند که می توانند فضای اطراف را شاداب کنند. برای ایجاد محیط دلپذیرتر، کم کردن اثر حرارتی آبنماها بسیار ارزشمند است. خنک کردن هوا یکی از ویژگی های خوب آبنماها است که امروزه در خانه ها و ویلاها به وفور از آن استفاده می شود.

 

متاسفانه امروزه با افزایش شهرنشینی و پدیده جزیره گرمایی در محیط های شهری، گرمای هوا باعث شده تا مصرف انرژی در ساختمان ها افزایش یابد و مشکلات زیادی را برای خانه ها و خانواده ها ایجاد کند. ساخت آبنما یکی از روش های کاهش دمای خانه است که به خوبی می توانید از آن بهره مند شوید.

 

خنک شدن دمای اتاق با ساخت آبنما

با توجه به گرم شدن دمای زمین در سال های اخیر و به دنبال آن گرم تر شدن هوای شهرها، پیدا کردن روش هایی که بتوان به کمک آن ها دمای خانه را پایین نگه داشت، امری ضروری به نظر می رسد.

 

آبنماها می توانند تا حدود 3 درجه سانتی گراد دمای هوای اطراف خود را کاهش دهند. این  اثر خنک کنندگی آبنماها تا فاصله 35 متری آن ها احساس می شود. کاهش دمای هوا توسط یک آبنما یک ویژگی ثانویه و بسیار عالی فواره های آب داخلی ساختمان ها است.

 

جهت بهره مندی از این ویژگی، می توانید آبنماها را در هر نقطه ای از فضای داخل خانه شامل اتاق خواب، سالن پذیرایی، آشپزخانه، تراس و حتی فضاهای خارجی نظیر حیاط و باغ خود طراحی و اجرا نمایید. امروزه آبنماها انواع بسیار متنوعی دارند. بنابراین شما می توانید با استفاده از خدمات یک شرکت ساخت آبنما، براساس نوع فضا و دیگر پارامترها، یک آبنمای ایده آل متناسب با شرایط خانه خود، طراحی و اجرا نمایید.

 

مزایای استفاده از آبنما

 

افزایش رطوبت به کمک آبنما

فواره ها اثر مرطوب کنندگی طبیعی بر آب و هوای خشک دارند. صدای آرام و روان آب بسیار مطبوع تر از صدای دستگاه های رطوبت ساز است.

 

چه آنکه در یک منطقه با آب و هوای گرم و خشک زندگی کنید و چه آنکه در فصول سرد سال باشید، کاهش رطوبت می تواند آزاردهنده باشد و همه چیز را خشک کند. پوست، مو، چشم و حتی غشاهای مخاطی ما در اثر کاهش رطوبت، خشک شده و برای ما مشکل ساز خواهند شد. این امر منجر به خارش، افزایش حساسیت به سرماخوردگی، عفونت های تنفسی و … می شود.

 

خانه و وسایل شما نیز در هوای خشک آسیب می بیند. همه چیز خشک شده و ترک می خورد الکتریسیته ساکن بیداد می کند. بنابراین واضح است که آبنماهای داخلی به عنوان یک رطوبت ساز طبیعی عمل می کنند.

 

آبنما در دکوراسیون منازل

دکوراسیون منازل به مواردی مانند رنگ دیوارها، مبلمان و سایر جزئیات کوچک نیاز دارد تا جذاب و زیبا باشد. اما آبنماهای داخلی نیز امروزه به سرعت در حال تبدیل شدن به روشی برای افزودن جلوه ای نهایی به اتاق ها هستند. این المان زیباسازی، فضای بسیار کمی اشغال می کند و دارای مزایای فراوانی است. به طور مثال  انواع آبنما به شما کمک می کند از لحاظ بصری فضایی خاص و دلنشین ایجاد کنید.

 

همچنین بدن ما به یون های منفی احتیاج دارد اما تقریباً هر کاری که انجام می دهیم یون مثبت ایجاد می کند. یون های منفی در طبیعت به وفور یافت می شوند اما هرچه به شهرها نزدیک تر شوید یون های منفی کمتری در دسترس هستند. در خانه های ما نیز یون های منفی کمی وجود دارد. آبنماها غیر از ظاهر زیبایی که دارند با فراهم کردن یون های منفی در خانه شما، احساسی نفس گیر را برای شما ایجاد می کنند.

 

در واقع یون های منفی تأثیرات بسیار مثبتی بر ما دارند. هر وسیله الکتریکی در خانه شما همانند بدن خودمان یون های مثبت تولید می کند. یون های منفی با یون های مثبت مقابله کرده و آنها را خنثی می کنند. دوش گرفتن یون های منفی ایجاد می کند اما نگه داشتن آن در طول روز عملی نیست. یون های منفی همچنین به پاکسازی آلاینده های هوا کمک می کنند. بار منفی باعث جذب گرد و غبار و سایر ناخالصی های موجود در هوا شده و آنها را از هوا خارج می کند. این به ما امکان می دهد هوای سالم تری تنفس کنیم و به خصوص برای کسانی که آلرژی دارند بسیار مناسب است.

استفاده از بهترین آبنما ها

 

آبنماها هوا را تصفیه می کنند

یون منفی درواقع یک یون اکسیژن با یک الکترون اضافی است. یون های منفی آبنماها از طریق اختلالات در مولکول های آب تولید می شوند. احساس فوق العاده ای که هنگام تنفس هوای تمیز یا ایستادن برای دیدن آبشارها به شما دست می دهد ناشی از یون های منفی است.

 

این روزها با توجه به آلودگی هوا، یون های مثبت افزایش یافته اند که این می تواند باعث بیماری های مختلف شود. افزایش یون های منفی ناشی از آبنماها تأثیر مفیدی روی ذهن و بدن ما دارند و احتمالاً باعث افزایش وضوح ذهنی و احساس راحتی ما می شوند.

 

به همین دلیل است که فکر می کنیم ذکر این نکته مهم است که آبنماهای داخلی یون های منفی ایجاد می کنند که به نوبه خود هوای تمیز، سالم و با انرژی بیشتری برای شما ایجاد خواهند کرد.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *