hambergermenu

مقایسه تیگو ۸ پرو مکس با اکستریم VX ( بررسی دقیق و کاربردی )

در دنیای خودروهای شاسی‌بلند، رقابت میان برندهای معتبر همواره جذابیت خاصی داشته است.

 

در این میان، مقایسه تیگو ۸ پرو مکس با اکستریم  VX به‌عنوان دو گزینه محبوب در بازار، توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده است.

 

هر دو خودرو با طراحی مدرن، امکانات پیشرفته و پیشرانه‌های قدرتمند، تلاش می‌کنند تا سهم بیشتری از بازار را تصاحب کنند. اما کدام‌یک گزینه بهتری است؟ در این مقاله، به بررسی جزئیات فنی، امکانات رفاهی و عملکرد این دو خودرو خواهیم پرداخت تا ببینیم کدام‌یک انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

 

مقایسه تیگو ۸ پرو مکس با اکستریم VX

 

معرفی تیگو ۸ پرو مکس: قدرت، زیبایی و اعتماد

در سال ۱۴۰۱، فونیکس اولین خودروی دو دیفرانسیل خود را با نام تیگو ۸ پرو مکس به بازار معرفی کرد. برخلاف رویه سنتی خودروسازی ایران که تغییرات معمولاً به فیس‌لیفت‌های جزئی محدود می‌شد، این خودرو با تحولات اساسی در قوای فنی و حرکتی همراه شد.

 

تیگو ۸ پرو مکس به‌سرعت جایگاه خود را در میان علاقه‌مندان خودروهای دو دیفرانسیل پیدا کرد و به‌عنوان محصولی زیبا، سریع و قابل‌اعتماد شناخته شد.

 

طراحی ظاهری: ترکیب سادگی و اصالت

تیگو ۸ پرو مکس از طراحی نسبتا کلاسیکی بهره می‌برد که در آن خبری از خطوط شکسته و زوایای تند نیست. این سبک طراحی، باعث شده تا چهره خودرو ماندگار و بدون گذر زمان خسته‌کننده نشود.

 

جلوپنجره‌ای بزرگ با قاب نقره‌ای رنگ در کنار چراغ‌های کشیده، به خودرو ظاهری قدرتمند و جذاب بخشیده است.

 

در نمای جانبی، طراحی ساده اما متناسب خودرو، حس کشیدگی و پویایی را القا می‌کند. در قسمت عقب، زبان طراحی هماهنگ با سایر بخش‌ها ادامه یافته است، در این بخش، دیفیوزری با خروجی‌های دوگانه اگزوز تعبیه شده که نشان می‌دهد این خودرو، علی‌رغم چهره آرام خود، شخصیتی جسور و پرقدرت دارد.

 

طراحی داخلی: لوکس و مدرن

در مقایسه تیگو ۸ پرو مکس با اکستریم  VX ، کابین تیگو ۸ پرو مکس کاملاً مدرن و لوکس طراحی شده است.

 

ترکیب چرم مارون و مشکی به همراه نمایشگرهای بزرگ، فضای داخلی این خودرو را به محصولات رده‌بالای بازار نزدیک کرده است.

 

طراحی داشبورد و کنسول، شباهت زیادی به خودروهای رنج‌روور دارد که نشان از توجه ویژه به جزئیات و کیفیت ساخت بالاست. صندلی‌های راحت، دسترسی آسان به تنظیمات و ارگونومی مطلوب، تجربه‌ای دل‌پذیر و لذت‌بخش را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند.

 

مشخصات فنی: پیشرانه قدرتمند و انتقال نیرو هوشمند

تیگو ۸ پرو مکس به یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژر با فناوری پاشش مستقیم سوخت مجهز شده که ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

 

پیش از معرفی مدل پلاگین هیبرید تیگو ۸ پرو ای پلاس، این خودرو به‌عنوان قوی‌ترین خودروی مونتاژی تاریخ کشور شناخته می‌شد.

 

قدرت تولیدی این موتور، از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر گتراگ به همراه سیستم چهارچرخ محرک نسل چهارم شرکت آمریکایی بورگ وارنر به‌تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود.

 

این ترکیب فنی، توانایی حرکتی بالایی را برای تیگو ۸ پرو مکس در مسیرهای ناهموار فراهم کرده و قابلیت‌های آفرودی آن را بهبود بخشیده است. همچنین، این خودرو ۶ حالت رانندگی مختلف دارد که امکان تطبیق بهتر با شرایط جاده‌ای و آفرودی را فراهم می‌کند.

 

 اکستریم VX، ترکیب قدرت، تکنولوژی و اصالت

اکستریم نامی شناخته‌شده در صنعت خودروسازی است که به دلیل همکاری با بیش از ۵۰۰ تأمین‌کننده بین‌المللی، جایگاهی ویژه در میان تولیدکنندگان خودرو دارد.

 

این برند با بهره‌گیری از قطعات و سیستم‌های پیشرفته تأمین‌شده توسط شرکت‌های معتبری همچون بوش، ZF، آیسین، جانسون کنترل و بورگ وارنر، محصولاتی مدرن و باکیفیت به بازار عرضه می‌کند.

 

یکی از برترین مدل‌های این برند، اکستریم  VX است، خودرویی که با ترکیب مهندسی پیشرفته، امکانات مدرن و توان فنی بالا، جایگاه ویژه‌ای در بین شاسی‌بلندهای لوکس پیدا کرده است.

 

 مشخصات فنی اکستریم، در مقایسه تیگو ۸ پرو مکس با اکستریم  VX

در مقایسه تیگو ۸ پرو مکس با اکستریم  VX ، اکستریم از یک پیشرانه ۲ لیتری چهارسیلندر توربوشارژر با سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDI)  بهره می‌برد که ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌نماید.

 

این قدرت از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک آیسین ژاپن، به‌صورت دائمی به‌تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود.

 

نکته جالب‌توجه این است که گیربکس آیسین، که یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های انتقال قدرت جهان محسوب می‌شود، در مدل‌های مطرحی همچون ب‌ام‌و X2، لکسوس RX350 و لکسوس LX570 نیز به‌کاررفته است.

 

این ترکیب فنی، عملکردی نرم، سریع و مطمئن را برای VX تضمین می‌کند.

 

 طراحی ظاهری: وقار و سادگی در کنار هماهنگی

اکستریم  VX طراحی‌ای متین و چشم‌نواز دارد که نشانه‌ای از سبک خودروهای لوکس است. در طراحی این خودرو، پیچیدگی‌های بصری و زوایای تند جایگاهی ندارند، زیرا هدف، رضایت طیف وسیعی از مخاطبان و حفظ هویتی جاافتاده و اصیل بوده است.

 

– در نمای جلو، اگرچه نمی‌توان شباهتی مستقیم به برندهای خاصی یافت، اما این خودرو حس و حالی مشابه برندهای معتبر ژاپنی دارد. جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های هماهنگ، چهره‌ای موقر و قدرتمند به آن بخشیده است.

 

– در نمای جانبی، کشیدگی بدنه بلافاصله توجه را جلب می‌کند. امتداد قابل‌توجه خودرو پس از محور عقب، نشان‌دهنده سه ردیف صندلی و ظرفیت ۷ نفره آن است. البته در طراحی این بخش، زاویه خروج کمتر موردتوجه قرار گرفته که نشان می‌دهد VX بیش از آنکه خودرویی آفرودی باشد، برای مسیرهای شهری و جاده‌ای بهینه‌سازی شده است.

 

– در نمای عقب، چراغ‌های پیوسته که این روزها به امضای طراحی بسیاری از خودروهای مدرن تبدیل شده، به همراه خروجی‌های دوگانه اگزوز در دو طرف سپر، ترکیبی متعادل ایجاد کرده‌اند. بااین‌حال، انتظار می‌رفت طراحی این بخش، با جسارت و نوآوری بیشتری همراه باشد تا چهره متمایزتری به VX ببخشد.

 

مقایسه تیگو ۸ پرو مکس با اکستریم  VX

مقایسه تیگو ۸ پرو مکس با اکستریم  VX نشان می‌دهد که هر دو خودرو در کلاس شاسی‌بلندهای لوکس و قدرتمند قرار می‌گیرند، اما هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

 

تیگو ۸ پرو مکس با طراحی مدرن و داخلی لوکس، حس یک خودروی پیشرفته و پرهیجان را القا می‌کند، درحالی‌که اکستریم  VX طراحی محتاطانه‌تری دارد که بیشتر بر وقار و سادگی تمرکز دارد.

 

از نظر توانایی‌های حرکتی، تیگو ۸ پرو مکس به دلیل سیستم انتقال قدرت و تنظیمات مختلف رانندگی، برای مسیرهای ناهموار و ماجراجویی‌های خارج از جاده مناسب‌تر است.

 

در مقابل، اکستریم VX سواری نرم‌تر و انتقال قدرت یکپارچه‌تری را ارائه می‌دهد که برای سفرهای طولانی و استفاده شهری ایده‌آل‌تر به نظر می‌رسد.

 

از لحاظ فضای داخلی، VX با سه ردیف صندلی و چیدمان کاربردی‌تر، راحتی بیشتری برای سرنشینان فراهم می‌کند، درحالی‌که تیگو ۸ پرو مکس با ترکیب چرم و نمایشگرهای مدرن، حس لوکس‌تری دارد. در نهایت، انتخاب میان این دو به نیاز کاربر بستگی دارد. اگر راحتی و فضای بیشتر اولویت باشد، VX انتخاب بهتری است، اما برای کسانی که به دنبال قدرت و قابلیت‌های حرکتی بالاتر هستند، تیگو ۸ پرو مکس گزینه‌ای جذاب‌تر خواهد بود.

 

جدول مقایسه تیگو ۸ پرو مکس با اکستریم  VX

در جدول زیر به مقایسه کلی این دو خودرو پرداخته‌ایم:

 

تیگو ۸ پرو مکساکستریم  VXویژگی
2 لیتری توربوشارژ2 لیتری توربوشارژنوع موتور
250 اسب بخار261 اسب بخارقدرت موتور
400 نیوتن متر390 نیوتن مترگشتاور
دو دیفرانسیل  AW Dدو دیفرانسیل AW Dانتقال نیرو
۷ دنده دو کلاچه۶ دنده خودکارنوع جعبه دنده
5/8 ثانیه8/7 ثانیهشتاب ۰ تا ۱۰۰
9/7 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر2/7  لیتر در ۱۰۰ کیلومترمصرف سوخت
طول: ۴۷22 میلی‌متر، عرض: ۱۸60 میلی‌مترطول : ۴970 میلی‌متر، عرض: ۱۹4۰ میلی‌مترابعاد
۷ صندلی۷ صندلیتعداد صندلی‌ها
ترمز خودکار اضطراری، کنترل پایداری، هشدار برخورد جلوترمز خودکار اضطراری، کنترل پایداری، هشدار برخورد جلوسیستم‌های ایمنی
3میلیارد تومان4 میلیارد تومانقیمت تقریبی

جمع‌بندی در مورد مقایسه تیگو ۸ پرو مکس با اکستریم vx

تیگو ۸ پرو مکس و اکستریم  VX هر دو ترکیبی از فناوری، طراحی و عملکرد را ارائه می‌دهند، اما رویکرد متفاوتی دارند. تیگو ۸ پرو مکس با چهره‌ای جسور، کابین پیشرفته و توانایی‌های حرکتی بالا، برای رانندگانی که هیجان و قدرت را می‌پسندند، جذاب‌تر است.

 

دسته بندی :

هم اکنون دیگران می خوانند

سینا منصوری

فعال در حوزه سئو و علاقمند به مجله اینترنتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *