hambergermenu

نحوه انتخاب بهترین سالن عقد همراه با لیست برترین ها

نحوه انتخاب بهترین سالن عقد همراه با لیست برترین ها

 

یکی از مراسم های مهم در بین ایرانی ها، مراسم عقد است. مراسم عقد در بین هر قوم ایرانی مراسم و سنت های خاص خودش را دارد. البته دیگر کشورها هم مراسم عقد مخصوص به خود دارند اما زیاد به آن توجه نمی کنند. هر زوجی قبل از مراسم عقد در پی لیست سالن عقد و انتخاب آن هستند.

 

مراسم عقد نه تنها برای زوج ها بلکه برای خانواده های آنان بسیار اهمیت دارد. هر زوجی خواهان شیک بودن سالن عقد خود است، تا بهترین و خاطره انگیز ترین مراسم عقد را برگزار کند.

 

قبل از توضیح در مورد لیست سالن عقد و انتخاب آن و ویژگی های یک سالن عقد مناسب لازم به ذکر است که خانواده ها می توانند از سایت تالار عروسی   talararoosi.com لیست بهترین و شیک ترین تالارهای تهران را مشاهده کنند.

 

ویژگی های تالار عقد مناسب

قبل از مشاهده لیست سالن عقدها و انتخاب آن باید ویژگی های تالار عقد مناسب را در نظر داشته باشید. توجه داشته باشید لیست سالن عقدها و انتخاب آن تنوع بالای دارد. اما مسئله ای که مهم است کلیه ویژگی ها با توجه به بودجه شما و شرایط شما سنجیده می شود.

 

لیست سالن عقدها و انتخاب آن، بر اساس مکان تالار

برای انتخاب لیست سالن عقد باید در مکانی مناسب باشد. سالن عقد و محل برگزاری آن نباید از شهر دور باشد. آدرس محل برگزاری عقد باید در مکانی باشد که همه میهمانان به راحتی بتوانند سر وقت خود را به مراسم برسانند.

 

مکان سالن عقد باید در مکانی باشد در مسیر ترافیک زیاد نباشد، آدرس پیچ در پیچ نداشته باشد. توجه داشته باشید در صورتی که در مسیر ترافیک باشد یا حتی مسیر پیچ در پیچ باشد، بیشتر وقت میهمانان در مسیر رفت و برگشت خواهد بود. از طرفی به جای لذت بردن از مراسم جشن شما میهمانان وقت رسیدن به خاطر ترافیک و مسیر کلافه هستند. همان طور که عقد و مراسم خوب در ذهن همه می ماند در صورتی که مکانی دور بدمسیر باشد هم همیشه خاطره بد عقد شما در ذهن همگان خواهد ماند.

 

لیست سالن عقدها و انتخاب آن، بر اساس ابعاد تالار

برای انتخاب لیست سالن عقد توجه داشته باشید باید مطابق تعداد میهمانان خود سالن عقد را انتخاب کنید. ابعاد تالار می تواند در گرم و لذت بخش نگه داشتن مراسم عقد یا سرد و کسل کننده بودن مراسم زوج جواب بسیار تأثیر گذار باشد.

 

به عنوان مثال اگر شما ۵۰۰ میهمان داشته باشید اما ظرفیت سالن عقدی که انتخاب می کنید ۱۰۰۰ نفر باشد، مجلس شما خلوت به نظر می رسد وکسل کننده خواهد بود. از طرفی دیگر اگر ظرفیت سالن ۵۰۰ نفر است اما تعداد میهمانان شما ۸۰۰ نفر باشد مجلس بسیار شلوغ است. شلوغی بیش از ظرفیت سالن عقد باعث می شود میهمانان جای برای نشستن نداشته باشند و از طرفی شاید باعث شود مهمانداران به خوبی نتوانند از میهمانان شما پذیرایی کنند.

 

لیست سالن عقدها و انتخاب آن بر اساس سیستم سرمایشی و گرمایشی

سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب یکی دیگر از ملاک های انتخاب سالن عقد است. مناسب نبودن دمای سالن عقد باعث آزار میهمانان و حتی مریض شدن میهمانان می شود. اگر دما مناسب نباشد میهمانان راحت نیستند. باید کیفیت سیستم گرمایشی و سرمایشی سالن مناسب باشد و کنترل دمای سالن باید به خوبی انجام شود.

 

علاوه بر سیستم سرمایشی و گرمایشی، سیستم تهویه هوای مناسب هم سالن عقد باید داشته باشد. به ویژه در حال حاضر که بیماری های مثل کرونا، آنفلوانزا و… همه گیر شده است، داشتن سیستم تهویه هوای مناسب امری ضروری است.

 

اگر سالن نباشد و دارای باغ باشد مانند باغ تالار که بسیار از این نظر بهتر است و برای میهمانان شما هم راحتتر خواهد بود.

 

لیست سالن عقدها و انتخاب آن بر اساس خدمه و کارکنان سالن

داشتن کارکنان و خدمه ای خوش برخورد، منظم و مرتب هم از ضروریات انتخاب سالن عقد است. توجه داشته باشید اگر کارکنان و خدمه ی سالن عقد برخورد خوبی نداشته باشند، یا به یک میهمان رسیدگی نکنند و پذیرایی نکنند، میهمانان آن را از چشم عروس و داماد و خانواده آن می بینند و همیشه در ذهن آنان باقی خواهد ماند.

 

داشتن مکان اختصاصی برای برگزاری عقد در بین لیست سالن عقدها و انتخاب آن

اصل مراسم عقد مراسم عقد مراسم خطبه خوانی و مقدمات عقد است. باید سالن عقد مکانی مناسب و با کیفیت برای خواندن خطبه عقد با مراسم خاص خودش است. باید سالن عقد آماده باشد تا با آوردن عاقد مراسم آماده باشد.

 

مراسم خطبه خوانی طبق رسوم باید در مکانی با آرامش و سکوت باشد تا صدای عاقد به خوبی به عروس و داماد برسد. از طرفی اقوام ایرانی برای مراسم خطبه خوانی رسم های متفاوتی دارند. سالن های عقد معمولاً مقدمات عقد بر اساس عموم و عرف آماده می کنند. لازم است هنگام رزرو نوبت از جزئیات مراسم عقد و مقدماتی که تدارک دیده می شود آگاهی پیدا کنید. البته اکثر سالن های عقد خود عاقد و دفتر ثبت ازدواج دارند.

 

تشریفات مراسم عقد در بین لیست سالن عقدها و انتخاب آن

تشریفات مراسم عقد با توجه به بودجه و هزینه ی زوج انجام می شود. مراسم ویژه و تشریفات و میزان آن بر اساس بودجه و هزینه ی زوج و با توافق آنان انجام می شود. مراسم تشریفات و خدمات و امکانات تنوع بسیاری دارند که در ادامه چند مورد آن را بیان می کنیم.

 

مراسم ورودی عروس و داماد در سالن عقد

مراسم ورود عروس داماد می تواند با راه روی اختصاصی باشد و همراه با مراسم خاص ورود عروس و داماد:

 

مراسم ورودی عروس و داماد در سالن عقد

 

  • آتش بازی، نور افشانی، فشفشه بازی
  • مراسم گل ریزان در مسیر حرکت عروس و داماد
  • شمع آرایی ورودی تالار
  • گل آرایی راهرو تالار
  • نورپردازی مناسب هنگام ورود عروس و داماد
  • پخش آهنگ های خاص و متفاوت
  • فاصله مناسب ورود عروس و داماد ما میهمانان
  • استفاده از یخ خشک و مه مصنوعی
  • برف شادی و بادکنک بازی

 

مراسم سرگرم کننده برای میهمانان در سالن عقد

سیستم صوتی باید تنظیم باشد و صداهای آزار دهنده نداشته باشد . واضح باشد و به نحوی باشد که میهمانان لذت ببرند. می توانید از شعبده باز و تر دست، خواننده، ورزش ها و بازی های سرگرم کننده و.. هم استفاده کنید. تا مراسم عقد شما خاص تر باشد.

 

توجه کنید در صورتی که سالن عقد هیچ کدام از این موارد را نداشته باشد. یا اینکه سیستم صوتی خوبی نداشته باشد باید هماهنگ کنید و اجازه بگیرید یک سیستم صوتی خوب تهیه کنید.

 

پذیرایی سالن عقد

پذیرای در سالن عقد هم بر اساس بودجه افراد تعیین می شود. در مراسم عقد معمولاً میوه، شیرینی، شربت و چای داده می شود. انتخاب تنوع میوه ها و شیرینی و شربت بر عهده ی صاحب مراسم یعنی عروس و داماد است. از طرفی با انتخاب صاحب جشن نحوه ی پذیرای می تواند مشخص شود.

 

به عنوان مثال سر هر میز چند شیرینی و چه مدل شیرینی باشد، میوه ها به چه شکل چیدمان بشود. با تمام شدن میوه و شیرینی سر هر میز آیا مجدد میوه و شیرینی شارژ شود یا فقط یک سری میوه و شیرینی به هر میزی داده شود.

 

معمولاً در مراسم عقد شام تدارک دیده نمی شود و فقط میوه و شیرینی و شربت داده می شود. اما در صورتی که صاحب جشن تمایل داشته باشد شام هم به سلیقه یا آن به روش های مختلفی می توانند تدارک دیده می شود.

 

نزدیک بودن سالن عقد به آرایشگاه

برای مراسم عقد ارایشگاهی باید انتخاب شود که نزدیک به محل برگزاری مراسم باشد. در لیست سالن عقدها و انتخاب آن باید دقت شود که آرایشگاه برای عروس خانم یا آقا داماد نزدیک به سالن برگزاری مراسم عقد باشد. مراسم عقد محدودتر از مراسم عروسی و.. هست به همین خاطر باید سر وقت به مراسم برسید. ضمن اینکه بیشتر وقت عروس و داماد در مراسم عقد صرف خطبه خوانی و مراسم عقد خواهد شد. شایسته نیست عروس و داماد دیر به مراسم برسند.

 

نزدیک بودن سالن عقد به آتلیه

همانند سالن آرایشگاه، آتلیه هم باید نزدیک به سالن عقد باشد. داشتن فیلم بردار و عکاس هم از مزیت های یک سالن عقد خوب است. اگر خود سالن عقد آتلیه داشته باشد در وقت و زمان شما صرفه جویی خواهد شد.

 

چیدمان و تزیین سالن عقد

چیدمان و تزئین سالن عقد هم می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. زیبایی سالن عقد و چیدمان آن و تزئین و گل آرایی، بادکنک آرایی، رمان و… می تواند در خاطره انگیز کردن سالن عقد مهم است.

 

سالن عقدهای که گزینه های چیدمان و تم رنگی، و تزئین بیشتری دارند و انتخاب چیدمان، تم رنگی و تزئین سالن را بر عهده شما قرار می دهد البته می تواند جذاب تر باشد.

 

تزئین ماشین عروس و داماد اگر در گزینه ها و امکانات سالن عقد باشد بسیار مطلوب تر است تا صاحب جشن داماد و خانواده طرفین دیگر دغدغه ی تزئین ماشین عروس را نداشته باشند.

 

هزینه های سالن عقد

هزینه ی تالار، امکانات، تشریفات، تزئینات، مراسم سرگرم کننده برای میهمانان، فیلم بردار، آتلیه و.. همه باید بر اساس بودجه داماد تهیه شود. البته تامین هزینه ی عقد بر اساس سنت ایرانی ها به روش های مختلفی است. بیشتر اقوام به طور معمول هزینه ها را نصف می کنند.

 

بعضی از اقوام هزینه ی تالار را بر عهده می گیرند و پذیرایی را بر عهده دیگری می گذارند. تنوع روش تامین هزینه برای مراسم قد در اقوام ایرانی ها بسیار زیاد است.

 

سفره ی عقد در سالن عقد

سفره عقد و چیدمان و گل آرایی سفره عقد مهم ترین جزء مراسم عقد است. پهن کردن سفره عقد در آداب و سنت ایرانی ها همیشه بوده است. سفره عقد یک رسم ویژه در میان ایرانی ها است که معنا و مفهوم خاص خودش را دارد.

 

سفره عقد و اجزای آن بسیار برای قدیمی ها مهم است. اجزاء سفره عقد در بیشتر اقوام به شرح زیر است:

 

  1. قران و جانماز: سمبل ایمان عقده برای زوج است. در هنگام خواندن خطبه عقد عروس و داماد قران می خوانند تا زندگی با خیر و برکت شروع کنند. قران عروس و داماد معمولاً با گل تزئین می شود.
  2. آیینه شمدان در سفره عقد نماد پای ثابت، و همدلی و صاف و زلال و صادق بودن عروس و داماد با یکدیگر است.
  3. تخم مرغ تزئینی نماد تولید استمرار نسل و ادامه حیات زن و مرد و بچه دار شدن آنان است.
  4. نان و پنیر سبزی در سفره عقد نماد برکت رزق و روزی و سفید بختی است. بعد از خواندن خطبه نان و پنیر و سبزی بین میهمان تقسیم می شود.
  5. گردو، فندق، بادام تزئینی در سر سفره نماد طول عور زیاد، توانمندی، و نشانه گسترده بودن زندگی آنان است.
  6. آب در سر سفره عقد نماد پاکی و حیات است
  7. ماهی نماد زندگی و روشنی دل است
  8. عسل نماد شیرین کامی است
  9. کله قند نماد بارش شیرینی و شادکامی است
  10. نقل و سکه نماد شیرین کامی و رزق و روزی است
  11. شیرینی و نبات هم نماد آرزوی شیرینی در پیوند است.
  12. گل نماد طراوت و شادابی است
  13. قو در سر سفره به این علت است. قو تنها حیوانی است که بسیار به جفت خود وابسته است و بعد از مرگ جفت خود دیگر با جفت دیگری نخواهد ماند.
  14. همه ی این موارد که گفته شد به شکل های خاصی تزئین می شود، به اصطلاح میوه آرایی خواهد شد. بادکنک آرایی، و.. هم سر سفره عقد انجام می شود.

 

در لیست سالن عقد و انتخاب آن بهتر است تنوع سفره عقد با تم های رنگی و تزئینات زیبایی داشته باشد.

 

تمیز بودن لیست سالن عقدها و انتخاب آن

 

تمیز بودن لیست سالن عقدها و انتخاب آن

تمیز بودن سالن عقد، سالن پذیرایی و حتی نمازخانه و سرویس های بهداشتی بسیار حائز اهمیت است. شارژ کردن مواد شوینده هم در سرویس های بهداشتی هم باید توجه کنید.

 

بهتر است قبل از انتخاب لیست سالن عقد به طور سر زده به مراسم عقد بروید و تمام قسمت های زنانه، مردانه، سرویس های بهداشتی، پذیرایی، نحوه برخورد پرسنل و… را ارزیابی کنید تا خاطره انگیز ترین مراسم عقد را برای خود رقم بزنید.

 

سخن آخر

برای انتخاب لیست سالن عقد باید به نکاتی که گفته شد دقت شود. لازم است حداقل یک ماه زودتر برای رزرو نوبت اقدام کنید. در پایان توجه داشته باشید تالار عروسی   talararoosi  کلیه تالارهای عروسی تهران را در یک جا جمع کرده است تا شما به راحتی بتوانید از لیست سالن عقد و انتخاب آن را انجام دهید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *