hambergermenu

آشنایی با بهترین کامیونت بازار ایران

مقدمه

هنگامی که صحبت از خرید بهترین کامیونت در بازار کشور به میان می آید، دست شما برای خرید انواع کامیونت ها باز است. امروزه برندهای مختلفی از سرتاسر دنیا در حال ارائه کامیونت های خود در بازار کشور هستند. از شرکت‌های ژاپنی گرفته، تا شرکت های کره ای و همچنین شرکت های مختلف چینی در حال ارائه کامیونت های مختلف به بازار کشور هستند. امروزه شرایط بازار خودروهای تجاری کشور خصوصاً در بخش کامیونت تغییرات اساسی را تجربه کرده است. دیگر به مانند گذشته گزینه های محدودی برای خرید کامیونت وجود نداشته و هر چند ماه شاهد این موضوع هستیم که مدل های جدید کامیونت از برند های مختلف به بازار معرفی و عرضه می گردد.

چنین تنوع مدلی باعث گردیده تا انتخاب بین این کامیونت ها بسیار سخت و مشکل باشد. خصوصاً اینکه اغلب گزینه ها مشخصات کلی شبیه به هم داشته و در برخی جزئیات با یکدیگر تفاوت دارند. در این مقاله قصد داریم تا با معرفی بهترین کامیونت های موجود در بازار کشور، شما را با مشخصات هر یک آشنا نموده و کارتان را برای انتخاب یکی از این مدل ها، آسان تر نماییم. در این صورت اگر قصد خرید کامیونت دارید، مطالعه این مقاله جامع از فرهان دیزل را از دست ندهید.

 

کامیونت ایسوزو

کامیونت های ایسوزو یکی از بهترین کامیونت های موجود در بازار کشور بودند که به نوعی می توان گفت پایه گذار عصر جدید کامیونت های بازار کشور بودند. کامیونت ایسوزو محصول شرکت ژاپنی ایسوزو است که پرطرفدارترین تولید کننده کامیونت در سرتاسر جهان است. کامیونت های ایسوزو از سال ۱۳۸۸ وارد کشور شده و تا سال ۱۳۹۷ در بهمن دیزل در دو تیپ NKR و NPR مونتاژ می گردیدند.

در دوره ای، کامیونت های ایسوزو مونتاژ شده در بازار کشور، به بازار های کشورهای همسایه مانند عراق نیز راه پیدا کردند. کامیونت های ایسوزو به عقیده بسیاری بهترین کامیونت موجود در بازار کشور است اما به دلیل توقف تولید و قیمت بالا در نمونه های کارکرده اندکی تردید را به دل خریداران وا می دارد. خصوصا اینکه امروزه کامیونت های جدیدی به بازار آمده اند که از لحاظ قدرت و کیفیت دست کمی از کامیونت های ایسوزو ندارند.

 

کامیونت ایسوزو

 

کامیونت الوند

کامیونت الوند یکی از بهترین کامیونت های موجود در بازار کشور بوده که به لطف سایپا دیزل وارد بازار خودروهای تجاری کشور شده است. این کامیونت محصول شرکت چینی فوتون بوده که تجربه بسیار مناسبی از تولید انواع کامیون و کامیونت کسب کرده است. در بازارهای بین المللی، کامیونت الوند را با نام تجاری foton aumark c  می شناسند.

کیفیت بالای این کامیونت باعث شده تا مشتریان فراوانی از کشورهای مختلف از جمله کشور ما داشته باشد. این کامیونت از موتور ساخت شرکت کامینز با قدرت ۱۴۵ اسب بخار بهره می برد که برای انواع کاربری های ۶ و ۸ تن کافی به نظر می رسد. گیربکس مورد استفاده در این کامیونت، ساخت شرکت معتبر آلمانی ZF است که قطعات و لوازم یدکی آن در کل کشور به آسانی پیدا می شود. خدمات پس از فروش گسترده سایپا دیزل در سرتاسر کشور سبب گردیده تا کامیونت الوند برای استفاده در استانهای مختلف کشور گزینه ایده آلی به نظر برسد.

 

کامیونت الوند

 

فوتون ام فور

کامیونت فوتون ام فور نسل جدید از بهترین کامیونت های فوتون است که به تازگی وارد بازار کشور شده است. این کامیونت که توسط مهندسان گروه دایملر آلمان طراحی شده است، با کابین کاملاً جدید و فضای داخلی با امکانات رفاهی مناسب سفر با این کامیونت را بسیار دلنشین کرده است. موتور این کامیونت از شرکت آمریکایی کامینز گرفته شده که توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت را دارد. این موتور استانداردهای آلایندگی یورو ۵ را پاس نموده و مصرف سوخت آن بسیار کم است. شاسی این کامیونت از فولاد، آلیاژی محکمی ساخته شده که توانایی استفاده در کاربری های مختلف را برای این کامیونت فراهم نموده است.

 

کامیونت فوتون ام فور

 

کامیونت جک

یکی دیگر از بهترین کامیونت های موجود در بازار کشور محصول برند چینی جک است. کامیونت جک یکی از کامیونت های پیشرفته در بازار کشور بوده که بسیاری از سیستم های ایمنی روز دنیا را در خود جای داده است. این کامیونت دارای سیستم ترمز ABS در کنار سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP است. این کامیونت دو ایربگ و سیستم ترمز اضطراری راه هوشمند دارد. سیستم کنترل خروج از خطوط جاده بهترین کامیونت نصب شده و میتواند کامیونت را به طور ایمن در بین خطوط نگه دارد. موتور نصب شده بر روی این کامیونت از شرکت کامینز آمریکا است و برخلاف سایر کامیونت های چینی موجود در بازار کشور، از گیربکس اختصاصی کمپانی جک استفاده می کند. در حالی که بقیه کامیونت ها از گیربکس ZF استفاده می کنند.

 

کامیونت جک

 

کامیونت فاو

یکی دیگر از بهترین کامیونت های چینی موجود در بازار کشور، کامیونت فاو است که تحت لیسانس این شرکت چینی در سیبا موتور در داخل کشور مونتاژ می گردد. کمپانی فاو که بیشتر به خاطر کشنده هایش در بازار کشور شناخته می شود، یکی از برترین تولید کننده های کامیونت بازار چین است. تولیدات این شرکت در کنار بهره مندی از استانداردهای روز دنیا، از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردارند. این امر سبب گردیده تا طرفداران بسیار زیادی را در بازارهای مختلف جهانی از جمله بازار کشور ما پیدا کرده باشد. کامیونت های فاو در کشور دارای دو مدل ۶ تن و ۸ تن هستند که جهت خرید به بازار عرضه شده اند.

 

کامیونت فاو

 

کامیونت فورس و شیلر

کامیونت های فورس و شیلر دو مدل از تولیدات گروه صنعتی بهمن دیزل هستند. این کامیونت ها پس از خروج دائمی برند ایسوزو از بازار کشور، به عنوان جایگزینی برای آن ها معرفی شدند. این دو کامیونت از جنبه های مختلفی با یکدیگر شباهت دارند. به طور مثال موتور و گیربکس کامیونت شیلر و فورس دقیقا مشابه یکدیگر هستند. با این حال کامیونت فورس بدلیل اینکه در حدود ۱۰۰ میلیون تومان نسبت به شیلر گران تر است، از امکانات و فضای داخلی به روزتری بهره می برد.

از لحاظ ظاهری، کامیونت شیلر شباهت بسیار زیادی با نسل اول کامیونت های ایسوزو عرضه شده در بازار کشور دارد. کامیونت فورس نیز به نسل دوم کامیونت ایسوزو که در کشور عرضه شده بود، شباهت دارد. موتور استفاده شده در این دو کامیونت از شرکت کامینز تهیه شده است که قدرت ۱۵۵ اسب بخار را در هر یک از این دو کامیونت تولید می کند. با این حال به دلیل تقویت های صورت گرفته شده، گشتاور تولیدی در کامیونت فورس، کمی بیشتر از کامیونت شیلر است. همین تغییر سبب شده تا مصرف سوخت کامیونت فورس به میزان ۲ تا ۳ لیتر بیشتر از شیلر باشد. ایندو کامیونت در دو مدل ۶ و ۸ تن جهت خرید به بازار عرضه شده اند.

 

کامیونت فورس

 

شرایط خرید اقساطی از فرهان دیزل

در این مقاله با بهترین کامیونت های موجود در بازار خودروهای تجاری کشور آشنا شدیم. هر کدام از این مدل ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. با این حال، بالا رفتن قیمت‌ها در بازار کنونی باعث گردیده تا فاکتور قیمت یکی از مهمترین عوامل در انتخاب کامیونت جهت خرید باشد. چنین امری سبب شده تا بسیاری از خریداران به دنبال خرید کامیونت دست دوم بروند.

ما در فرهان دیزل این کار را به شما خریداران محترم توصیه نمی کنیم، زیرا شما می توانید با خرید اقساطی کامیونت الوند که یکی از بهترین کامیونت های تولید شده در بازار کشور است، با هزینه ای کمتر، صاحب یک کامیونت صفر کیلومتر شوید. یک کامیونت نو و صفر کیلومتر هزینه های بسیار کمتری را روی دست مالک گذاشته و باعث افزایش سودآوری وی در فعالیت‌های باربری می شود. در صورت تمایل به کسب آخرین اطلاعات درباره خرید اقساطی الوند توسط فرهان دیزل، با کارشناسان آنلاین ما تماس بگیرید تا از آخرین شرایط و مدارک مورد نیاز جهت خرید کامیونت مطلع شوید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *