hambergermenu

آشنا با انواع درب اتوماتیک شیشه ای، درب پارکینگ، کرکره برقی و راهبند

آشنا با انواع درب اتوماتیک شیشه ای

امروزه تقریبا در تمام ساختمان‌ها از درب اتوماتیک استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع درب پارکینگ اتوماتیک، درب شیشه ای و کرکره اتوماتیک آشنا کنیم.

 

درب‌های اتوماتیک یکی از بخش‌های اصلی ساختمان‌های امروزی هستند. در تمام ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری، مغازه‌ها و به طور کلی در هر جایی که نیاز باشد، از درب اتوماتیک استفاده می‌شود. این درب‌ها با استفاده از متریال مختلف و در سایزهای متفاوت ساخته می‌شوند و کارکردهای متنوعی هم دارند. درب‌های اتوماتیک در مقایسه با درب‌های سنتی از زیبایی بیشتری برخوردارند و همچنین عبور و مرور افراد یا وسایل نقلیه را بسیار ساده و راحت‌تر می‌کنند. در دنیای امروز که تکنولوژی حرف اول را در همه زمینه‌ها می‌زند، استفاده از انواع تجهیزات تردد خودکار در ساختمان‌ها و محیط‌های پیرامونی به امری رایج تبدیل شده‌ است. از جمله این تجهیزات می‌توان به درب پارکینگ، درب شیشه ای، کرکره برقی و راهبند اتوماتیک اشاره کرد. هر کدام از این درب‌ها و تجهیزات دارای کارکرد خاص خودشان هستند و می‌توان آنها را بر حسب نیاز در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار داد. ما در ادامه به معرفی انواع درب اتوماتیک پرداخته و اطلاعاتی کاربردی را در این زمینه با شما به اشتراک می‌گذاریم.

 

درب پارکینگ اتوماتیک چه کاربردهایی دارد

 

درب پارکینگ اتوماتیک چه کاربردهایی دارد؟

یکی از رایج‌ترین انواع درب اتوماتیک که تقریبا در تمام ساختمان‌ها می‌توان یک مدل از آن را مشاهده کرد، درب پارکینگ است. این درب معمولا برای ورود و خروج وسایل نقلیه طراحی شده و بر اساس نوع باز و بسته شدن به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود. در زیر به برخی از رایج‌ترین مدل‌های درب پارکینگ اشاره می‌کنیم:

 

  • درب پارکینگ سکشنال: استفاده از درب‌های سکشنال امروزه رواج زیادی پیدا کرده و افراد به دلیل آشنایی با مزیت‌های این نوع درب‌ها، نسبت به استفاده از آنها تمایل بیشتری نشان می‌دهند. درب سکشنال دارای یک سری پنل‌ افقی است که در هنگام باز شدن درب، به سمت بالا حرکت کرده و به‌طور موازی با سقف قرار می‌گیرند. درب سکشنال نیازی به فضای اضافی برای قرار گرفتن پنل‌ها ندارد و امنیت آن نیز بالاست.

 

  • درب پارکینگ ریلی: این نوع درب‌ها برخلاف درب سکشنال نیاز به فضای کافی برای باز شدن دارند. لنگ‌های درب ریلی روی یک ریل به طرفین جابه‌جا می‌شوند و به همین دلیل باید فضای مورد نیاز برای قرار گرفتن لنگه‌ها روی دیوارهای کناری (یا داخل آنها) وجود داشته باشد.

 

  • درب پارکینگ کرکره‌ای یا مغازه‌ای: همه افراد با درب‌های کرکره‌ای آشنایی دارند. این نوع درب‌ها که جزء ساده‌ترین درب‌های اتوماتیک هستند، با استفاده از یک موتور الکتریکی و به‌صورت رولی جمع می‌شوند. امنیت این نوع درب‌ها به جنس تیغه‌ها و همچنین نوع قفل آنها بستگی دارد.

 

  • درب پارکینگ لولایی: یکی دیگر از مدل‌های ساده درب پارکینگ اتوماتیک با نام درب لولایی شناخته می‌شود. این درب‌ها دقیقا شبیه درب‌های لولایی معمولی هستند، با این تفاوت که یک موتور یا جک الکتریکی وظیفه باز و بسته کردن لنگه‌های درب را بر عهده دارد.

 

  • درب پارکینگ تاشو یا تلسکوپی: این نوع درب‌ها عملکردی شبیه درب‌های ریلی دارند، منتها دارای چند پنل هستند که در هنگام باز شدن درب، این پنل‌ها داخل یا روی یکدیگر قرار می‌گیرند. در نتیجه در مقایسه با درب‌های ریلی، فضای کمتری را در طرفین درب (روی دیوارهای دو طرف) اشغال می‌کنند.

 

کاربردهای درب شیشه ای اتوماتیک در مکان‌های مختلف

درب‌های شیشه‌ای در فروشگاه‌ها، ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند. این درب‌ها علاوه بر اینکه رفت و آمد افراد را تسهیل می‌کنند، از زیبایی خاصی هم برخوردارند. به همین دلیل از آنها در مکان‌ها و ساختمان‌های لوکس مانند هتل‌ها نیز استفاده می‌کنند. به‌طور کلی هر جایی که لازم باشد ظاهری شیک و مدرن به یک ساختمان بدهند، استفاده از درب شیشه‌ای اتوماتیک یکی از انتخاب‌های اصلی است. البته این درب‌ها هم انواع متنوعی دارند که از جمله رایج‌ترین آنها می‌توان به درب شیشه‌ای ریلی، درب اسپایدری، درب گردان یا مدور و درب تلسکوپی اشاره کرد.

 

درب شیشه ای اتوماتیک از جک‌های الکتریکی برای باز و بسته کردن لت‌های شیشه‌ای استفاده می‌کند. همچنین یک سنسور وجود دارد که می‌تواند نزدیک شدن افراد را تشخیص دهد و به موقع، درب را باز کند یا ببندد. از درب‌های شیشه‌ای معمولا در محیط‌های پرتردد استفاده می‌کنند تا عبور و مرور افراد را تسهیل نمایند و همچنین از اتلاف انرژی ساختمان جلوگیری کنند.

 

استفاده از کرکره برقی به عنوان یک گزینه امن و ارزان قیمت

از کرکره برقی برای مغازه‌ها، پارکینگ و همچنین انبارها استفاده می‌کنند. این نوع درب‌ها دارای تیغه‌های فولادی هستند که به یکدیگر متصل شده‌اند و از استحکام بالایی برخوردارند. درب کرکره‌ای ضریب امنیت خوبی دارد و می‌تواند در مکان‌های حساس و مهم نیز مورد استفاده قرار بگیرد. در ساخت تیغه این نوع درب‌ها از موادی چون فولاد، آلومینیوم، پلی کربنات و غیره استفاده می‌شود که استحکام مناسبی دارند و می‌توانند در برابر عوامل طبیعی مانند باد و طوفان مقاومت کنند.

 

در کرکره‌های اتوماتیک از یک موتور برقی توبلار با قطر کم استفاده می‌‌شود. این درب‌ها معمولا با استفاده از یک ریموت یا همان کنترل از راه دور باز و بسته می‌شوند. عموما یک قفل اتوماتیک نیز برای آنها در نظر می‌گیرند تا ضریب امنیت این درب‌ها را افزایش دهند.

 

راهبند اتوماتیک در چه جاهایی استفاده می‌شود

 

راهبند اتوماتیک در چه جاهایی استفاده می‌شود؟

یکی دیگر از تجهیزات کنترل تردد که معمولا در محیط‌های بیرونی مورد استفاده قرار می‌گیرند، راهبندهای اتوماتیک هستند. راهبندهای خودکار می‌توانند رفت و آمد افراد و وسایل نقلیه را کنترل و تسهیل کنند. این تجهیزات با هدف افزایش امنیت نیز استفاده می‌شوند. راهبندها دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به نیاز در مکان‌های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند. راهبندهای اهرمی و راهبندهای ستونی دو نمونه از این تجهیزات هستند که می‌توانند با کمترین دخالت انسان و به‌صورت خودکار، عبور و مرور را کنترل نمایند.

 

راهبندهای اهرمی معمولا بیشتر استفاده می‌شوند. در این نوع راهبند شاهد اجزای مختلفی هستیم. علاوه بر بازوی راهبند که به بالا و پایین حرکت می‌کند، یک سیستم محرک نیز وجود دارد که به‌وسیله یک موتور الکترومکانیکی می‌تواند بازو را حرکت دهد. معمولا در این نوع راهبندها یک فنر تعادل نیز وجود دارد که وظیفه آن تسهیل کارکرد موتور است.

 

برای خرید انواع درب اتوماتیک با شرکت البرز صنعت مبنا تماس بگیرید

استفاده از تجهیزات کنترل تردد می‌تواند امنیت ساختمان‌ها را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد و همچنین رفت و آمد افراد یا وسایل نقلیه را سرعت ببخشد. به همین دلیل در ساختمان‌های امروزی از انواع درب های اتوماتیک استفاده می‌کنند. درب‌های شیشه‌ای، درب پارکینگ، کرکره برقی و راهبند از جمله رایج‌ترین تجهیزات کنترل تردد هستند که در مکان‌های تجاری، اداری، تفریحی و یا ساختمان‌های مسکونی نصب و راه‌اندازی می‌شوند. البرز صنعت مبنا یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌ها در حوزه تجهیزات کنترل تردد است. برای نصب، تعمیر و سرویس انواع درب های اتوماتیک، درب پارکینگ، راهبند و غیره می‌توانید با این شرکت تماس بگیرید و از خدمات آن استفاده کنید.

 

شرکت البرز صنعت مفتخر به همکاری با شرکای تجاری مطرحی در سطح بین‌المللی است و به مشتریان خود تضمین می‌دهد که باکیفیت‌ترین قطعات را در پروژه‌هایش مورد استفاده قرار دهد. اگر قصد خرید و نصب انواع درب پارکینگ، درب شیشه ای، کرکره اتوماتیک و راهبند را دارید، می‌توانید از طریق شماره تلفن 44053033-021 با کارشناسان گروه البرز صنعت مبنا تماس بگیرید و از مشاوره آنها استفاده کنید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *