hambergermenu

آمبره مو چیست و چه تفاوتی با بالیاژ و سامبره دارد؟

 

آمبره مو چیست و چه تفاوتی با بالیاژ و سامبره دارد؟

 

در دنیای امروز که تکنیک‌های مختلفی برای رنگ کردن موها خلق شده است، اگر ندانید که تفاوت بالیاژ، آمبره، سامبره و… چیست، وقتی وارد سالن‌های زیبایی می‌شوید انگار پا به یک کشور با زبان دیگری گذاشته‌اید. اما اگر این مقاله را تا پایان بخوانید متوجه می‌شوید هرکدام از این تکنیک‌ها چه کاری انجام می‌دهند و دیگر لازم نیست که یک مترجم همراهتان به آرایشگاه بیاید! پس با ما همراه باشید.

 

آمبره کردن مو به چه معناست؟

آمبره یک لغت فرانسوی است که به معنی سایه‌دار بوده و یکی از متدهای جذاب برای رنگ کردن موها به حساب می‌آید. در واقع آمبره به تکنیکی گفته می‌شود که در آن، قسمت ریشه‌های مو رنگ تیره‌تری دارند و هر چه به سمت ساقه و نوک مو‌ پیش می‌رویم، رنگ موها روشن‌تر می‌شود. این تکنیک هایلایت و رنگ مو به حدی جذاب و زیبا است که انگار موها را با یک مداد سایه زده‌اند.

 

بطور کلی باید بگوییم موی آمبره شده دارای دو رنگ است:

  • قسمت بالایی موها یعنی قسمت ریشه‌ها، رنگ طبیعی موی خود افراد است.
  • قسمت‌های نوک و ساقه موها با رنگ‌های روشن‌تر رنگ آمیزی شده‌اند.

 

اگر قصد خرید رنگ مو برای آمبره کردن موهایتان را دارید، می‌توانید به دنبال رنگ‌های بلوند طبیعی، قهوه‌ای و قرمز یا حتی رنگ‌های غیرمعمول‌تری مانند صورتی، آبی، سبز و بنفش باشید.

 

آمبره

 

فرق آمبره با سامبره و بالیاژ چیست؟

اگر واژه‌های بالیاژ، سامبره و آمبره به گوشتان خورده اما درک دقیقی از آن‌ها ندارید، ما در ادامه این مشکل را برای شما حل خواهیم کرد. تا به اینجا با تکنیک آمبره موها آشنا شدید و دانستید که در این تکنیک، موها به‌ صورت یکپارچه و به تدریج به حالت سایه‌روشن رنگ می‌شود بطوری که مو در قسمت ریشه تیره‌تر بوده و هر چه به نوک مو نزدیک‌تر می‌شویم، موها روشن‌تر خواهند شد. در ادامه تکنیک بالیاژ و سامبره را برایتان توضیح می‌دهیم تا به سادگی بتوانید متوجه تفاوت این سه نوع تکنیک رنگ مو شوید.

 

بالیاژ مو چیست؟

بالیاژ هم یک واژه فرانسوی است که به معنای جاروکردن می‌باشد. بالیاژ یکی از تکنیک‌های هایلایت‌کردن موهاست که برای اجرای آن از فویل آلومینیومی استفاده نمی‌شود و لایت‌های رنگی روشن در میان موها به‌طور آزادانه اجرا می‌شوند. در واقع باید بگوییم که بالیاژ تکنیک رنگ کردن موها بصورت آزادانه و با دست است. یکی از ویژگی‌های مثبت این مدل رنگ مو نسبت به دیگر روش‌ها این است که با رشد مو و بیرون زدن ریشه، موهای شما ظاهر بدی پیدا نخواهد کرد و اصلا نیازی به ریشه گیری موها ندارید.  جالب است بدانید که از تکنیک بالیاژ می‌توان برای آمبره و سامبره هم استفاده کرد.

 

سامبره مو چیست؟

سامبره موها هم یکی دیگر از تکنیک‌های رنگ کردن موهاست که تقریبا مانند آمبره بوده ولی کمی ملایم‌تر از آن است. اگر بخواهیم توضیح واضح تری در مورد سامبره داشته باشیم باید بگوییم در این تکنیک، تفاوت رنگی میان ریشه موها با ساقه و نوک مو کمتر به چشم می‌آید. جالب است بدانید که هایلایت کردن موها به روش سامبره نسبت به هایلایت موها به روش آمبره، جدیدتر بوده و می‌توان گفت سامبره، ترکیبی از آمبره و بالیاژ است. در تکنیک آمبره؛ رنگ تیره از قسمت ریشه‌ها شروع شده و با نزدیک شدن به ساقه مو، رنگ موها روشن‌تر می‌شود اما در تکنیک سامبره این تغییر رنگ از تیره به روشن، خیلی ملایم و کم کم صورت می‌گیرد.

 

فرق آمبره سامبره و بالیاژ

 

نکاتی که درباره تفاوت آمبره، سامبره و بالیاژ مو باید بدانید

تا به اینجا دانستید هر یک از تکنیک‌های آمبره، سامبره و بالیاژ چه هستند و هرکدام با چه روشی موهای شما را زیباتر می‌کنند. در ادامه تفاوت این سه تکنیک را بیشتر توضیح می‌دهیم تا برای مقایسه آن‌ها و انتخاب یکی از این موارد، مشکلی نداشته باشید. همچنین نکاتی که لازم است در مورد تفاوت آمبره، سامبره و بالیاژ مو بدانید را به زبان ساده برایتان شرح خواهیم داد:

  • در تکنیک بالیاژ کردن موها، همه تارهای مو رنگ نمی‌شود و سایه‌های خیلی طبیعی و ملایم روی مو ایجاد می‌شود. معمولا در این روش ریشه‌های مو تیره و ساقه‌ها سایه روشن خواهند شد.
  • برای آمبره، سامبره و بالیاژکردن موها حتما به افراد متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا با انتخاب یک رنگ متناسب با چهره‌تان و انجام تکنیک بصورت حرفه‌ای، استایل خاصی به موهای شما ببخشند.
  • اگر جزو افرادی هستید که از دکلره کردن همه موهایتان می‌ترسید، بهترین راه برای هایلایت کردن موها استفاده از تکنیک آمبره، سامبره یا بالیاژ است.
  • هایلایت مو به روش آمبره و سامبره از ترکیب 3 رنگ یا بیشتر تشکیل شده و همین مسئله زیبایی خاصی به موهای شما خواهد بخشید.
  • در تکنیک آمبره مو باید ریشه مو تیره‌ترین درجه و ساقه مو روشن‌ترین درجه رنگ را داشته باشد.
  • در تکنیک سامبره، ریشه موها تیره بوده و با حرکت به سمت نوک موها، خیلی ملایم رنگ مو رو به روشن‌تر شدن می‌رود.
  • برای هرچه زیباتر شدن آمبره و سامبره موها باید به هماهنگی رنگ‌های انتخاب شده دقت کافی داشته باشید.
  • در تکنیک آمبره و سامبره می‌توانید همزمان از چندین رنگ گرم و سرد استفاده کنید.
  • تکنیک‌های رنگ مو به روش آمبره، سامبره و بالیاژ برای خانم‌ها و دختران جوانی است که می‌خواهند بیشتر در نیمه دوم موهایشان تغییراتی ایجاد کنند.

 

چرا خرید محصولات آرایشی از مو تن رو؟

مو تن رو نام یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی فروش لوازم آرایشی و بهداشتی است که تمامی محصولات موجود در بازار ایران با برندهای ایرانی و خارجی را با مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این فروشگاه آنلاین در مسیر فعالیت خود همیشه بر اصل اصالت و درستی محصولات ثابت قدم بوده و با اطمینان کامل از اصالت کلیه اجناس، محصولات خود را ضمانت می‌کند. پس با خرید آنلاین از مو تن رو نگران هیچ چیز نباشید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *