hambergermenu

آهنگ گنگستر شهر آمل کیست؟

آهنگ گنگستر شهر آمل کیست؟

آهنگ مجید احمدی با نام گنگستر شهر آمل یک آهنگ مازندرانی بوده که در سال ۱۴۰۱ منتشر شده است. این آهنگ داستان عشق و دیوانگی یک مرد را روایت می‌کند که برای یار خود آماده است تا اراذل و گانگستر شود. آهنگ گنگستر شهر آمل با استفاده از سبک رپ و لهجه محلی مازندرانی خلق شده است.

 

آهنگ گنگستر شهر آمل کیست؟

 

گنگستر شهر آمل بومه، این آهنگ با صدای مجید احمدی، یک خواننده جوان و نوظهور از آمل، منتشر شده و در فضای مجازی بسیار پرطرفدار شده است. این آهنگ با نام اصلی «زیبای من» یک ترانه عاشقانه و غمگین بوده که با لهجه محلی و مازندرانی خوانده شده است. بعضی‌ها معتقدند که این آهنگ نشان دهنده تغییر موسیقی مازندران از قطعات فولکلور به سبک‌های پاپ و رپ است.

 

مجید احمدی خواننده جوان و محبوب مازندرانی که حدود ۵ سال است وارد عرصه موسیقی شده است.

 

او تاکنون چندین آهنگ با لهجه محلی و مازندرانی منتشر کرده است که برخی از آن‌ها عبارتند از: لیلی، جنگ جهانی، زندانی، تاریک و تار، قدیمی دلبر، دردسر و ژنرال، کمون تار، مازندرانی جشنی، پشیمان، حرف جدایی و شهربانو جان. شما می‌توانید این آهنگ‌ها را در سایت‌های مختلف دانلود و گوش کنید.

 

او با آهنگ «زیبای من» که با نام «گنگستر شهر آمل بومه» نیز شناخته می‌شود، شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است. همانطور که گفتیم این آهنگ یک ترانه عاشقانه و غمگین است که به دلیل ترکیب گویش محلی و ادغام آن با سبک پاپ در فضای مجازی بسیار پخش و بازدید شده است.

 

اهنگ‌های مازندرانی بخشی از فرهنگ و هنر مردم شمال ایران هستند که با زبان و لهجه محلی خود خوانده می‌شوند. این اهنگ‌ها معمولاً در سبک‌های شاد، غمگین، عاشقانه، محلی و ارکستری هستند و در مراسمات عروسی، جشنی، مذهبی و اجتماعی استفاده می‌شوند. برخی از خوانندگان معروف اهنگ‌های مازندرانی عبارتند از: ابوالفضل اسماعیل نژاد، علیرضا رحیم پور، محمد کجوری، رضا اسفندیار، احمد نیکزاد، علیرضا جلال و غیره. شما می‌توانید با جستجو در سایت‌های مختلف این آهنگ های زیبا و شنیدنی را دانلود و گوش کنید.

 

معنی شعر آهنگ گنگستر شهر آمل:

من ارازل بومه : زیبای من تویی دلخواه من

 

اگه می یار نووشی خل وومه / من ارازل وومه گنگستر شهر آمل وومه

 

*اگه یار من نشی دیوانه میشم / من ارازل میشم گنگستر شهر آمل میشم*

 

عرق سگی خرمه مست الکل وومه / سیو مستی و بی تعادل وومه

 

*عرق سگی میخورم مست الکل میشم / تورو به دنیا نمیدم ولله نمیدم*

 

دلی قاتل وومه زیبای من تویی دلخواه من

 

*تو قاتل دلمی زیبای من / تویی دلخواه من*

 

براری دارمه که به دنیا ندمه / شاه براری دارمه ته ادبِ قربون

 

*برادری دارم که به دنیا نمیدم / برادری دارم مثل شاهه قربون ادب تو*

 

طاهایی دارمه که به دنیا نَدِمه / تیسه فرمان عقب گرد هادامه

 

*طاهایی دارم که به دنیا نمیدم / واست فرمان عقب گرد دادم*

 

تی بدخواه ره تحت پیگرد هادامه / کلانتر شهر تی آماره خواسه

 

*بدخواه تو رو تحت پیگرد دادم / کلانتر شهر آمار تورو میخواست*

 

تی بدخواه ره تحت پیگرد هادامه / کلانتر شهر تی آماره خواسه

 

*هر کاری کرد آمار تورو ندادم/ به دنیا نمیدم تورو ولله نمیدم*

 

موسیقی مازندرانی موسیقی رایج در شمال ایران و به‌طور عمده استان‌های مازندران و گلستان است که به دو شکل موسیقی آوازی و سازی وجود دارد. موسیقی آوازی مازندران را می‌توان به سه دستهٔ اصلی تغزلی، حماسی و آیینی تقسیم کرد.

 

موسیقی تغزلی شامل آهنگ‌های عاشقانه، شاد، غمگین و اجتماعی است که با زبان محلی خوانده می‌شوند. موسیقی حماسی شامل آهنگ‌های تاریخی، قهرمانانه، جنگی و انقلابی است که با زبان فارسی یا محلی خوانده شده و موسیقی آیینی شامل آهنگ‌های مذهبی، عزاداری، سینه‌زنی و نوحه است که با زبان فارسی یا عربی خوانده می‌شوند.

 

موسیقی سازی مازندران شامل نواختن سازهای بادی، زهی، کوبه‌ای و الکترونیک است که برای همراه کردن آهنگ‌های آوازی یا برای نشان دادن مهارت نوازندگان استفاده می‌شود. برخی از سازهای رایج در موسیقی مازندران عبارتند از: سورنا، دُتار، تار، ستار، تنبور، دُمبک، نَغارَک، دَف، کَمَنچِه، وَلِن و پِشکِش.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *