hambergermenu

افراد باهوش به ۳ دلیل از فروش خودرو سفارشی استفاده می‌کنند

تابناک: هر خودرویی که روزی وارد خانواده شما شده، روزی هم از شما جدا می‌شود و به خانواده دیگری می‌رود. بله، ما زمان زیادی را در خودرویمان می‌گذرانیم و خاطرات زیادی با آن داریم، ولی به دلایل مختلف بلاخره آن را می‌فروشیم. اگر از دور نگاه کنید، فروش خودرو کاری بسیار آسان و سریع به نظر می‌رسد، اما در واقعیت اینطور نیست. فکر می‌کنید فقط با یک آگهی ساده می‌توانید ماشینتان را بفروشید؟ قیمت آن را از کجا مشخص می‌کنید؟ از آگهی‌های دیگر که معلوم نیست با چه روشی قیمت ماشین را مشخص کرده‌اند یا از نمایشگاه‌داران و دلالان که به فکر سود بیشتر خود هستند؟

اگر فروش خودرو با آگهی دادن را یک بار تجربه کرده باشید، می‌دانید که در تمام ساعات روز افراد تماس می‌گیرند و علاوه بر پاسخ‌گویی باید با تعداد زیادی از آن‌ها در این شرایط کرونا قرار بازدید حضوری بگذارید. آیا راهی به‌نظرتان می‌رسد که بتوانیم کاملا مطمئن و تنها با یک تماس خودرو خود را بفروشیم؟

 

 

بگذارید اول تجربه آقای امینی از فروش خودرو ایشان را بشنویم:

” چند وقتی بود که تصمیم داشتم ماشینم را عوض کنم، پس آن را در سایت های معروف آگهی ثبت کردم. بعد از یک روز که افراد زیادی برای خرید ماشین تماس گرفتند، با یکی از آن‌ها برای بازدید حضوری قرار گذاشتم. در ملاقات حضوری، همه چیز خوب پیش رفت و من سعی کردم تمام موارد خودرو را برای خریدار توضیح دهم. ایشان از من پرسیدند که خودرو رنگ‌شدگی ندارد؟ من هم گفتم که این ماشین را از یکی از آشنایان خریده‌ام و ایشان به من گفته‌ که یک لکه رنگ روی گلگیر جلو سمت شاگرد هست، خودم هم تصادفی با آن نداشته‌ام. همانجا قولنامه را نوشتیم، داشتن یک لکه رنگ در قولنامه قید شد و به پیشنهاد خریدار، یک بند برای خسارت فسخ قرارداد هم نوشتیم. خریدار بخشی از مبلغ را به من پرداخت کرد و قرار شد فردا برای انتقال سند مراجعه کنیم و ماشین را تا روز بعد به یک پارکینگ دو قبضه تحویل دادیم.

فردا صبح که به پارکینگ مراجعه کردم، دیدم خریدار به همراه یک کارشناس به دنبال ماشین آمده است! کارشناس نیز ماشین را بررسی کرد و گفت که به جای 1 لکه رنگ، 3 لکه رنگ شدگی در خودرو وجود دارد. خریدار گفت که به خاطر این موضوع، باید قیمت خودرو را به میزان قابل توجهی کم کنیم و قرارداد را مجددا بنویسیم. اما من نمی‌خواستم خودرو را به قیمت پایین بفروشم و از طرفی چون خودرو در پارکینگ دو قبضه بود، بدون رضایت خریدار نمی‌توانستم آن را از آنجا خارج کنم.

نمی‌خواستم بابت این اشتباهم اسیر رفت‌وآمد به دادگاه شوم، در نتیجه ترجیح دادم ضرر فسخ قرارداد را پرداخت کنم و ماشین را پس بگیرم تا بتوانم زودتر آن را به شخص دیگری بفروشم؛ هر چند اگر به دادگاه مراجعه می‌کردیم باز هم من بازنده ماجرا می‌بودم.

5 میلیون خسارتی که درس عبرت شد

این تجربه باعث شد تا در خرید و فروش‌های بعدی حتما از افراد متخصص و باتجربه کمک بگیرم. این دفعه که قصد فروش ماشینم را داشتم، در گوگل سرچ کردم و با همراه مکانیک آشنا شدم. تمام کارهای فروش خودرو من را همراه مکانیک انجام داد، آن هم بدون دریافت هزینه! بعد از تماس من با شرکت، در همان روز یک کارشناس به محل ماشین اعزام کردند که خودرو را کارشناسی کرد و یک گزارش کامل تهیه کرد. در همین حین از ماشین عکس گرفت تا خودشان آن را در نمایشگاه همراه مکانیک و دیگر سایت‌ها آگهی کنند. در مورد تعیین قیمت ماشین نیز به من کمک کردند و قیمت بهتری را نسبت به نمایشگاه‌های بیرونی به من پیشنهاد دادند. ضمنا من به هیچ تلفنی از جانب خریداران جواب ندادم و تمام کارها را مشاوران شرکت انجام دادند. در نهایت نیز به همراه خریدار برای بازدید از ماشین مراجعه کردند و زمانی که خریدار ماشین را پسندید، مجددا ماشین را کارشناسی کردند و با اعزام یک مشاور حقوقی از شرکت، همانجا قولنامه را نوشتیم. جالب این بود که ماشین را نیز برای خریدار گارانتی کردند!”

خودرو خود را حرفه ای بفروشید

 

چرا افراد باهوش به سراغ فروش سفارشی خودرو می‌روند؟

اکثر افراد در کشورهای پیشرفته جهان، مثل آقای امینی، از فروش سفارشی خودرو استفاده می‌کنند و خودشان را درگیر فرآیند فروش خودرو نمی‌کنند، آن هم به سه دلیل:

1) افراد باهوش برای وقت خود ارزش قائل هستند، پس خود را درگیر فرآیند زمان‌گیر پاسخ‌گویی به تلفن‌ها و پاسخ‎گویی به سوالات متعدد خریداران نمی‌کنند. وقتی یک نفر تمام این کارها را به صورت رایگان برای ما انجام می‌دهد، چرا تمام مراحل را به عهده او نگذاریم؟

2) افراد باهوش خود را متخصص هر کاری نمی‌دانند، پس در هنگام خرید و فروش خودرو، کار را به متخصص آن می‌سپارند و حتما خودرو را کارشناسی می‌کنند. اگر بخواهید خودرو بخرید قطعا باید آن را کارشناسی کنید تا سرتان کلاه نرود و ماشین تصادفی و خراب را به جای ماشین سالم به شما نفروشند. اگر هم بخواهید خودرو خود را بفروشید، باز هم باید آن را کارشناسی کنید تا هم قیمت دقیق ماشین مشخص شود و هم اتفاق ناخوشایندی مثل آقای امینی برای شما نیفتد.

3) افراد باهوش در دام کلاهبرداران نمی‌افتند، پس از یک مشاور حقوقی معتبر برای نوشتن قولنامه و دیگر مسائل قانونی مربوط به خودرو استفاده می‌کنند. بدتان می‌آید یک مشاور حقوقی رایگان داشته باشید؟!

 

حس خوب همراهی شما

 

اگر شما هم به این نتیجه رسیدید که بهتر است یک بار طرح فروش سفارشی خودرو را امتحان کنید، کار را به یک شرکت معتبر و باتجربه بسپارید. همراه مکانیک با داشتناولین و بزرگترین نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده در کشور می‌تواند تمامی این مراحل را بدون هزینه برای شما انجام دهد. این شرکت با استفاده از تجربه مشارکت در بیش از 150هزار معامله خودرویی، بهترین قیمت ممکن را برای ماشین شما پیشنهاد خواهد داد. تنها کافی است به سایت hamrah-mechanic.com مراجعه کنید و از منوی بالا در قسمت فروش سفارشی درخواست خود را ثبت کنید. اگر یک بار فروش سفارشی خودرو با همراه مکانیک را تجربه کنید، مطمئن باشید دیگر سمت آگهی سایت‌ها و نمایشگاه‌های ماشین نمی‌روید.

منبع: entekhab.ir

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *