hambergermenu

انتخاب بهترین کتاب کمک درسی فارسی دهم

انتخاب بهترین کتاب کمک درسی فارسی دهم و توضیحات آن

پایه دهم به دلیل ورود دانش آموزان به دوره دبیرستان و نزدیک شدن به امتحانات هماهنگ کشوری و آزمون سرنوشت ساز کنکور باید از همان ابتدا بر روی دروس عمومی و تخصصی خود سرمایه گذاری کنند تا در طول دوره دبیرستان دچار مشکل نشوند. همان طور که می‌دانید پایه دهم زیر بنای دو پایه بعدی یازدهم و دوازدهم بوده و برای موفقیت در این دو پایه شما لازم است که دروس پایه دهم را به خوبی فرا بگیرید.

 

یکی از مهم‌ترین مواردی که به شما در رسیدن به فهم و درک کافی از دروس یاری می‌کند استفاده از کتاب‌های کمک درسی است. این منابع با قرار دادن درسنامه‌های مختلف و سوالات مشابه کتاب تسلط شما در حل سوالات امتحانی و تستی افزایش می‌دهد. شاید برخی از افراد بگویند دروس عمومی نیازی به کتاب کمک درسی ندارد اما باید بگوییم که اگر شما دروس عمومی به خصوص ادبیات و عربی را از همان پایه به صورت اصولی و مفهومی یاد نگیرید در پایه‌های بالاتر با دچار مشکل خواهید شد. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مقاله در ارتباط با بهترین کتاب کمک درسی فارسی دهم با شما صحبت کنیم تا بتوانید یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید.

 

ویژگی‌های مهم کتاب کمک درسی فارسی دهم

قبل از این که به سراغ معرفی کتاب‌های کمک درسی پایه دهم برویم بیاید ویژگی‌های مهم یک کتاب کمک درسی خوب برای درس فارسی را با یکدیگر بررسی کنیم.

 

ویژگی‌های مهم کتاب کمک درسی فارسی دهم

 

کتاب فارسی دهم در بخش‌های آرایه‌های ادبی، دستور زبان فارسی و لغت و املا تقسیم می‌شود. همچنین در برخی از درس‌های کتاب، نیاز به بازگردانی متن به زبان امروزی وجود دارد. کتاب کمک درسی فارسی دهم باید تمامی این موارد را به صورت جداگانه بررسی کند تا دانش آموزان بتوانند به درک کاملی از درس برسند. کتاب‌های کمک درسی باید توضیحات کامل در ارتباط با آرایه‌های ادبی و دستور زبان مرتبط با هر درس به دانش آموزان بدهد و همچنین معنی متن را نیز به زبان امروزی بازگردانی کند. علاوه بر درسنامه جامع و قوی باید تیپ بندی‌های مختلفی از سوالات را نیز در اختیار دانش آموزان قرار دهد و آنها را برای هرگونه سوالی آماده کند. در ادامه تعدادی از بهترین منابع برای فارسی دهم را به شما معرفی کرده ایم پس با ما همراه باشید.

 

معرفی بهترین منابع برای فارسی دهم

منابع معرفی شده که در ادامه مشاهده خواهید کرد جز بهترین منابع فارسی در بازار بوده و هر کدام به تنهایی می‌تواند شما را در رسیدن به تسلط کامل در این درس کمک کند.

 

کتاب سیر تا پیاز فارسی دهم

یکی از بهترین و کامل‌ترین کتابی که در بازار یافت می‌شود و برای درس ادبیات بسیار کارآمد است کتاب سیر تا پیاز است. این کتاب چاپ انتشارات گاج بوده و توسط افراد متخصص در حوزه ادبیات نگارش و چاپ شده است. این کتاب دارای 3 بخش مختلف است که شامل درسنامه، بانک سوالات تشریحی و بانک تست بوده و یک کتاب کامل را تشکیل می‌دهد. در بخش درسنامه تمامی نکات تستی و تشریحی را به صورت درس به درس مورد بررسی قرار داده و هر آنچه که یک دانش آموز باید از یک درس فرابگیرد را به او آموزش می‌دهند.

 

معرفی بهترین منابع برای فارسی دهم چه منابعی هستند

 

بخش بعدی بخش سوالات تشریحی کتاب است که سوالات مغز دار و قوی را در قالب پرسش‌های تشریحی به دانش آموزان ارائه می‌دهد و به آنها کمک می‌کند تا در امتحانات مدرسه نمره کاملا مناسبی را دریافت کنند. در انتها نیز به بخش تستی کتاب می‌رسیم. این بخش برای دانش آموزانی که مستعد پرسش‌های قوی تر هستند طراحی شده و تمامی نکات کنکوری را کاملا پوشش می‌دهد. از ویژگی‌های مثبت کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • درسنامه کامل

 

  • پاسخنامه تشریحی

 

  • سوالات مغزدار و حرفه ای

 

  • بی نیازی از سایر منابع

 

کتاب من و درسام

کتاب من و درسام فارسی دهم برای انتشارات خیلی سبز بوده که توسط جناب آقای دکتر مجتبی احمدوند نگارش شده است. این کتاب دارای درسنامه‌های فوق العاده و سوالات تشریحی بسیار عالی است و به دانش آموزان کمک می‌کند تا درس فارسی دهم را به صورت کامل فرا بگیرند. در انتهای سوالات هر درس نیز پاسخنامه‌های تشریحی قرار داده است تا دانش آموزان بتوانند در صورت بروز اشکال حین حل سوالات با کمک پاسخنامه تشریحی مشکل خود را برطرف کنند. در کل ویژگی‌های مثبت این کتاب در موارد زیر خلاصه می‌شود:

 

  • مطابقت کامل با کتاب درسی

 

  • داشتن پاسخنامه تشریحی

 

  • ارائه درسنامه جامع و کامل

 

  • داشتن سوالات خوب و مناسب برای امتحانات

 

کتاب پرسمان فارسی دهم

یکی دیگر از کتاب‌های محبوب در حوزه ادبیات، کتاب پرسمان گاج است که توسط گروه ادبیاتی این انتشارات نگارش و چاپ شده است. این کتاب دارای درسنامه‌های جامع و حرفه ای بوده و سوالات تشریحی بسیار خوبی نیز در بستر این کتاب وجود دارد. در واقع شما با مطالعه درسنامه‌های این کتاب و بررسی سوالات تشریحی آن می‌توانید نمره کامل را در تمامی امتحانات کسب نمایید. در انتها نیز برای دانش آموزان یک پاسخنامه تشریحی قرار داده شده است که بتوانند پاسخ صحیح سوالات را بررسی کرده و در نهایت به آموزش نهایی برسند. از ویژگی‌های مثبت این کتاب به طور خلاصه به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • داشتن درسنامه خلاصه و مفید

 

  • سوالات نگارش شده قوی و مناسب

 

  • ارائه پاسخنامه تشریحی

 

کتاب فارسی 1 نشر الگو

کتاب تست فارسی دهم نشر الگو یکی از بهترین کتاب‌ها برای تمرین تست و آمادگی برای کنکور است. این کتاب دارای تست‌های مفید و بسیار کاربردی بوده و حتی به دانش آموزان برای موفقیت در امتحانات مدرسه نیز کمک می‌کند. تست‌های این کتاب نسبت به سایر منابع تستی ادبیات دهم سخت تر بوده و در رسیدن دانش آموزان به درصد‌های بالاتر بسیار موثر است. خلاصه ویژگی‌های کتاب کمک درسی فارسی دهم نشر الگو:

 

  • مطابقت کامل با کتاب درسی

 

  • ارائه سوالات حرفه ای و سخت

 

  • مناسب برای رسیدن به درصد‌های بالاتر

 

سخن آخر

در کل ما تلاش کردیم در این مقاله بهترین منابع درسی ادبیات دهم را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین کتاب‌ها و منابع را در اختیار داشته باشید. امیدوار هستیم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *