hambergermenu

بهترین نرم افزار تدوین فیلم [ ۸ برنامه تدوین در کامپیوتر ] موشن کده

بهترین نرم افزار تدوین فیلم [8 برنامه تدوین در کامپیوتر] موشن کده

بهترین نرم‌افزار ویرایش ویدیو بیش از هر زمان دیگری در دسترس است و این روزها برای ایجاد کارهای حرفه‌ای نیازی به رایانه‌ای ندارید. اما این انتخاب و دسترسی بیشتر به این معنی است که انتخاب برنامه مناسب برای شما می تواند چالشی دشوار باشد.

 

اینجاست که راهنمای ما برای بهترین نرم‌افزار ویرایش ویدیو وارد می‌شود. ما همه محبوب‌ترین برنامه‌های موجود در بازار را بررسی کرده‌ایم، به‌طور عملی با مزایا و معایب آن‌ها آشنا شده‌ایم و با نظرات و توصیه‌های تخصصی خود گزارش داده‌ایم. راهنمای ما را بخوانید و ایده بسیار بهتری در مورد اینکه دقیقاً کدام برنامه را باید انتخاب کنید، خواهید داشت.

 

نرم‌افزار تدوین بسته به سطح تجربی شما می‌توانند از مبتدی تا پیشرفته دسته‌بندی شوند. هرچه سطح حرفه‌ای‌تر می‌شود، مشخصاً قابلیت‌های نرم‌افزار توسعه می‌یابد و نیاز به صرف مدت زمان برای یادگیری رابط کاربری هستیم. هرچه کار ما حرفه‌ای‌تر باشد، اثر عمیق‌تر روی مخاطب خواهد داشت. به هرحال برخی کسب و کارهای کوچک ترجیح می‌دهند ویدیوهای ساده با قالب‌های از پیش تعیین شده تولید کنند. در ادامه با موشن کده همراه باشید تا با برخی از بهترین‌ نرم‌افزارهای تدوین آشنا شویم.

 

لیست حرفه ای ترین نرم افزار تدوین فیلم

پس از ساعت‌ها آزمون و خطا می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که استفاده از نرم افزار تدوین فیلم معمولا آسان‌تر از انواع نرم‌افزارهای دسکتاپی است؛ زیرا، رابط کاربری ساده‌تر و جزییات کمتری دارند. البته همچنین به این معنی است که آن‌ها محدودیت‌های خاصی نیز دارند که باید با آن‌ها کنار بیایید. با این وجود آن‌ها گزینه‌هایی عالی برای ویرایش سریع ویدیوها برای کاربران مبتدی و معمولی هستند که نمی‌خواهند زمان زیادی را صرف استفاده از نرم افزارهای پیچیده‌تر کنند. در ادامه با لیست بهترین نرم افزار تدوین فیلم آشنا می‌شوید:

 

۱. نرم‌ افزار پریمیر Adobe Premiere 

پریمیر معمولاً برای ساختن همه چیز از ویدیوهای YouTube گرفته تا فیلم‌های هالیوود مانند Mank نامزد اسکار 2021 استفاده می‌شود. همچنین معمولاً در گردش کار طراحان، انیماتورها و هنرمندان VFX استفاده می‌شود، و با آزمایش گسترده خودمان، می‌توانیم دلیل آن را بفهمیم. بد نیست بگوییم که اگر در پی یک برنامه‌ حرفه‌ای برای تدوین فیلم‌های خود هستید، یقین داشته باشید که از استفاده از این برنامه پشیمان نخواهید شد. برای آموزش این نرم‌افزار قدرتمند و محبوب، می‌توانید آموزش پریمیر را بگذرانید.

 

وقتی نرم افزار را بررسی کردیم، دوست داشتیم چگونه با تقسیم همه چیز به فضاهای کاری مختلف، از جمله ویرایش، جلوه ها و صدا، بهره وری ما را افزایش داد. هر فضای کاری به مدیریت یک کار خاص کمک می کند و حواس پرتی را به حداقل می رساند. ما متوجه شدیم که این موضوع هنگام آزمایش آن بر روی Mac و PC درست است.

 

در تجربه ما، همگام‌سازی خودکار زمانی که عکس‌های چند زاویه‌ای دارید مانند یک رویا عمل می‌کند، و به سختی می‌توانید از ابزارهای تنظیم دقیقی که واقعاً ویدیوی شما را از بقیه متمایز می‌کنند، ایراد بگیرید. میانبرهای صفحه کلید قابل تنظیم و ویژگی‌های همکاری برتر، مهره‌ای بر روی کیک بودند.

 

این نرم افزار از فرمت های 4K، 8K و VR پشتیبانی می کند و ابزارهای اصلاح و ویرایش دقت و کنترل بالایی را در اختیار شما قرار می دهد. می‌توانید روی تعداد نامحدودی از آهنگ‌های ویدیویی کار کنید (ما در آزمایش خود چهار ویدیوی 4K منتشر کردیم)، که تقریباً از هر منبعی قابل وارد کردن هستند.

 

لیست حرفه ای ترین نرم افزار تدوین فیلم

 

2. نرم‌افزار افترافکت After Effect

نرم افزار افترافکت، بهترین نرم افزار تدوین فیلم سینمایی در زمینه انیمیشن دوبعدی و جلوه‌ های ویژه در دنیا محسوب می‌شود. از این نرم‌افزار برای تولید جلوه‌های بصری بسیار زیبا و تصویر متحرک دوبعدی ‌و همچنین ترکیب بندی در فرآیند تولید فیلم‌ها و تبلیغات تلویزیونی استفاده می‌شود.

 

بسیاری از فیلم‌های هالیوودی اکشن و جذاب مانند Spiderman, last samurai, matrix و… همگی از این نرم‌افزار برای ساخت و تولید جلوه‌های ویژه و تیتراژ‌های مورد استفاده خود بهره گرفته‌اند.

 

یکی از قابلیت‌های مهم و قدرتمند این نرم‌ افزار امکان دوره پیشرفته موشن گرافیک است‌. همانطور که از اسم آن نیز  پیداست،  موشن گرافیک به طرح‌های متحرک گرافیکی گفته می‌شود  که برای مقاصد خاصی تولید می‌شوند. در زمان گذشته طرح‌های گرافیکی ثابت بوده و در حد عکس و یا پوستر بودند، ولی امروزه با استفاده از این نرم‌افزار امکان تولید طرح‌های گرافیکی متحرک فراهم شده است.

 

اگر همچنان در انتخاب نرم‌ افزار مورد نظرتان مردد بوده و موفق به تصمیم‌گیری نشده‌اید پیشنهاد می‌کنیم که نسخه کرک شده این نرم‌افزار را امتحان کنید و مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد. با دوره آموزش افتر افکت پیشرفته همراه موشن کده باشید.

 

3. نرم افزار داوینچی ریزالو Davinchi Resolve

شکی نیست که نرم‌افزار داوینچی بهترین نرم افزار تدوین فیلم سینمایی در زمینه اصلاح رنگ (Color Correction) و صدا می‌باشد.. این در واقع بهترین انتخاب ما از بهترین نرم‌افزار ویرایش ویدیو رایگان است. اما اگر بخواهید برای دریافت چند ویژگی بیشتر هزینه کنید، چه؟ اینجاست که DaVinci Resolve Studio وارد می شود.

 

این برنامه در همان روزگار به عنوان یک ابزار درجه بندی رنگ شروع به کار کرد، اما از آن زمان به یک ابزار ویرایش همه منظوره تبدیل شده است که توسط بسیاری از متخصصان صنعت استفاده می شود. هجدهمین نسخه در آوریل 2022 ارائه شد، و ارتقای بزرگ همکاری ابری بود، که اگر حرفه ای هستید که با تیمی بزرگتر و گسترده کار می کنید، دوباره یک ویژگی فوق العاده است.

 

ما متوجه شدیم که گزینه های درجه بندی رنگ آن واقعا عالی هستند (با توجه به گذشته آن جای تعجب نیست). اما این یک پونی یک ترفند نیست و ابزار تثبیت کننده ویدیوی هوشمند و توانایی های داخلی میکس صدا قدرتمند و توانمند هستند. حتی بهتر از آن، می‌توانید هر کاری را که نیاز دارید در یک برنامه انجام دهید، بدون نیاز به باز کردن و مدیریت برنامه‌های مختلف برای دستیابی به بهترین نتایج.

 

رابط کاربری آن ممکن است کمی طول بکشد تا به آن عادت کنید، اما اگر به ویرایش ویدیو عادت دارید، نباید خیلی مشکل ساز باشد. اگر به دنبال بسته‌ای با ویژگی‌های کامل هستید که بتواند با نام‌های بزرگ رقابت کند، DaVinci Resolve قطعا ارزش دیدن دارد.

 

. نرم افزار فاینال کات Final Cut

 

۴. نرم افزار فاینال کات Final Cut

همراه با Premiere Pro، Final Cut Pro اپل یک برنامه استاندارد صنعتی است که در تمام حرفه های تلویزیون و سینما مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از دلایل اصلی انتخاب آن نسبت به Premiere Pro بدون اشتراک است: شما فقط یک بار و یک بار پرداخت می کنید. با این حال، شما به مک نیاز دارید، زیرا نسخه ویندوزی وجود ندارد.

 

هنگامی که Final Cut Pro را بررسی کردیم (که تا زمانی که X در سال 2020 کنار گذاشته شد به عنوان Final Cut Pro X شناخته می‌شد)، به‌ویژه از Magnetic Timeline آن خوشمان آمد که به خوبی کار می‌کند، اگرچه اگر به نرم‌افزارهای ویرایش دیگری عادت داشته باشید می‌تواند ترسناک باشد. با این حال، اگر مشکل دارید، منابع زیادی برای کمک به تازه کارها وجود دارد که سرعت خود را بالا ببرند. برای اطلاعات بیشتر به راهنمای ما در مورد بهترین آموزش های Final Cut Pro مراجعه کنید.

 

در آزمایش خود، ویژگی‌های سازمانی را نیز بسیار قوی یافتیم و از استفاده از ابزارهای گروه‌بندی، طیف وسیع افکت‌ها و ابزارهای صوتی ظریف لذت بردیم. بسیاری از ویژگی‌های پیشرفته‌تر نیز ارائه می‌شوند، از جمله ویدیوی 360 درجه، HDR و ابزارهای پیشرفته برای تصحیح رنگ.

 

به عنوان نرم افزار اپل، Final Cut Pro بهینه سازی شده است تا حداکثر استفاده را از مک شما ببرید. بنابراین، از اینکه دیدیم به خوبی با سایر بخش‌های اکوسیستم اپل، مانند مجموعه‌های Photos یا iTunes شما یکپارچه می‌شود، شگفت‌زده نشدیم.

 

۵. نرم افزار ادیوس Edius

یکی از محبوب ترین و حرفه ای ترین نرم افزار تدوین فیلم در جهان است که میلیون ها کاربر در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. گفته شده که در سازمان صدا و سیما نیز اغلب از این نرم افزار برای ساختن برنامه ها استفاده می شود و همچنین افراد زیادی برای تدوین فیلمهای سینمایی و عروسی نیز به سراغ آن می روند. «نرم افزار ادیوس» محیط کاربری حرفه ای دارد و امکانات بسیاری برای ساخت ویدئوهای حرفه ای در اختیار کاربران قرار می دهد. از امکانات تنظیم نور و کنتراست، به عنوان یکی از کلیدی ترین ابزار «ادیوس» نام برده می شود. برای آموزش این نرم‌افزار قدرتمند و محبوب، می‌توانید آموزش ادیوس را بگذرانید.

 

نقاط قوت و امتیازات نرم‌افزار ادیوس:

  • محیط کاربری ساده و در عین حال غنی از امکانات

 

  • استفاده از افکت های حرفه ای روی فیلم

 

  • توانایی درج و یا ویرایش زیرنویس

 

  • ذخیره فیلم ها در فرمت های مختلف

 

  • نورپردازی فیلم به صورت حرفه ای

 

  • برای ویندوزهای ۶۴ بیتی بهینه شده است

 

6. نرم افزار iMovie

برنامه ویرایش ویدیوی iMovie اپل برای کاربران macOS و iOS کاملا رایگان است و اگر در حال شروع به ویرایش فیلم هستید و نمی خواهید برای یک برنامه قدرتمند هزینه پرداخت کنید، آن را به گزینه ای جذاب تبدیل می کند. اما رایگان بودن به این معنی نیست که iMovie در ویژگی‌ها کوتاهی می‌کند، و برای کاربران مبتدی و متوسط چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

 

یکی از ویژگی های کلیدی آن، فیلم جادویی دوبله است و هدف آن از بین بردن دردسرهای جمع آوری ویدیوهای سریع است. آن را روی کار تنظیم کنید و کلیپ ها را ترکیب می کند، عناوین اضافه می کند و موسیقی همراه را انتخاب می کند، همه فقط با چند کلیک. می‌توانید غواصی کنید و فیلم به‌دست‌آمده را در صورت نیاز ویرایش کنید، یا آن را همانطور که هست صادر کنید. اگر می‌خواهید یک ویرایش سریع و کثیف را با مطالب موجود خود انجام دهید، این ابزار واقعاً قوی است.

 

یکی دیگر از راه های برتری iMovie برای مبتدیان، ویژگی Storyboards آن است. این الگوها و راهنماها را در مورد طیف وسیعی از موضوعات ویدیویی، از ویدیوهای آشپزی گرفته تا بررسی محصول، ارائه می دهد. هر الگو عکس هایی را که می توانید بگیرید و راه هایی را پیشنهاد می کند که می توانید فیلم خود را با هم ویرایش کنید. این یک راه مفید برای یادگیری طناب است.

 

. نرم‌ افزار کورل استودیو Corel Video Studio

 

۷. نرم‌ افزار کورل استودیو Corel Video Studio

اگر با نرم افزار تصویرسازی و طراحی گرافیکی Corel مانند Corel Painter آشنا هستید و روش انجام کارها را دوست دارید، بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو برای شما ممکن است کورل باشد که دارای همان رابط کاربری و کلی است. مانند بقیه نرم افزارهای شرکت.

 

به طور کلی، این یک گزینه خوب ویرایش ویدیو مبتنی بر ویندوز برای کاربران مبتدی و معمولی است. وقتی آن را بررسی کردیم، متوجه شدیم که رابط کاربری آن تمیز و شهودی است، و ما آن را به هر مبتدی که مایل به شروع ویرایش ویدیو است، توصیه می کنیم. هنگامی که به اصول اولیه دست پیدا کردید، می‌توانید ویژگی‌های قدرتمندتری مانند ردیابی حرکت، پشتیبانی 4K، پشتیبانی از ویدیوی واقعیت مجازی 360 درجه، کتابخانه موسیقی، پشتیبانی از دوربین چندگانه، ویرایش متن سه بعدی و هزاران افکت را کشف کنید. .

 

کورل مطمئنا برای همه مناسب نیست. نحوه کار با لایه‌ها با رقبای خود، مانند Adobe Premiere Elements یا Pinnacle Studio کمی متفاوت است، و ما متوجه شدیم که این کار کمی سخت است. اگر به سایر نرم افزارهای ویرایش ویدیو عادت ندارید، ممکن است مشکلی پیش نیاید، اما اگر عادت دارید، ممکن است تنظیم آن برای شما دردسرساز باشد.

 

8. نرم‌ افزار Filmora

اگر در زمینه ویرایش ویدیو تازه کار هستید یا فقط گاهی نیاز به ویرایش ویدیو دارید، Wondershare’s Filmora ارزش بسیار خوبی را با قیمت بسیار مناسب ارائه می دهد.

 

وقتی آن را بررسی کردیم، متوجه شدیم که رابط کاربری آن نسبت به Premiere Elements یا Pinnacle Studio ساده‌تر و راحت‌تر است. از طرف دیگر، دامنه کمتری برای تنظیم دقیق ویرایش‌های خود خواهید داشت. بنابراین اگر دقت اولویت اصلی شماست، ممکن است این رقبا را ترجیح دهید. با این حال، اگر سرعت بسیار مهم است، فیلمورا احتمالا بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

 

Filmora دارای تعداد زیادی عناوین داخلی، جلوه‌ها و فیلترهایی است که برای YouTubers و کاربران رسانه‌های اجتماعی طراحی شده‌اند. کتابخانه‌ای از جلوه‌های صوتی و موسیقی بدون حق امتیاز برای تأثیرگذاری ویدیوهای شما وجود دارد، و همچنین می‌توانید رسانه‌های خود را مستقیماً در ابزار ضبط کنید.

 

نحوه انتخاب بهترین نرم افزار ویرایش فیلم

 

نحوه انتخاب بهترین نرم افزار ویرایش فیلم

هنگام انتخاب بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو برای خود، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. اول این است که برای چه می خواهید از آن استفاده کنید. اگر حرفه ای هستید، حتی اگر تازه وارد این صنعت هستید یا هنوز در حال تحصیل در این رشته هستید، Premiere Pro Final Cut Pro یا Da Vinci Resolve بهترین انتخاب های ما هستند. اینها تنها ابزارهای موجود در لیست ما با طیف وسیعی از ویژگی های پیشرفته هستند که برای انجام درست کار خود به آن نیاز دارید، مانند ویرایش چند مسیری، ردیابی حرکت، و درجه بندی رنگ پیشرفته. با این اوصاف، ممکن است نرم افزارهای دیگری برای بهینه سازی سریع مفید باشد، به ویژه Premiere Rush اگر می خواهید در حین حرکت ویرایش کنید.

 

با این حال، اگر مبتدی هستید، ابزارهای حرفه ای احتمالاً از نظر پیچیدگی کمی سخت خواهند بود. بهتر است از یک برنامه ساده تر مانند Premiere Elements، Pinnacle Studio یا Filmora استفاده کنید، که راه آسانی برای شروع ارائه می دهند. هنگامی که کمی تجربه ویرایش را به دست آوردید، ممکن است به ویژگی های پیشرفته تری نیاز داشته باشید، به خصوص اگر محتوایی را برای رسانه های اجتماعی یا YouTube ایجاد می کنید که باید نرم و شیک به نظر برسد.

 

کدام نرم افزار برای ویرایش ویدیو بهتر است؟

در حال حاضر، Premiere Pro از Adobe (در برگه جدید باز می شود) در صدر لیست ما از بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو قرار دارد. این ابزار استاندارد صنعتی و مبتنی بر اشتراک، حرفه ای ها را هدف قرار می دهد و با ابزارهای پیچیده و قدرتمند همراه است. و جدیدترین ویژگی‌ها که در اکتبر 2021 منتشر شدند، نشان می‌دهند که Adobe چقدر متعهد به به‌روزرسانی و بهبود مستمر آن است.

 

با این حال، اگر بیشتر یک سرگرمی هستید، احتمالاً با انتخاب دوم ما، CyberLink PowerDirector 365 (در برگه جدید باز می شود) بهتر هستید. شروع به کار با آن ارزان‌تر و آسان‌تر است، و می‌توان آن را از طریق هزینه یک‌باره خریداری کرد.

 

ساده ترین نرم افزار برای ویرایش فیلم ها چیست؟

اگر به تازگی در دنیای ویرایش ویدیو شروع کرده اید و از رایانه شخصی رومیزی یا مک استفاده می کنید، بهترین توصیه ما Premiere Elements است. این یک نسخه ساده‌شده از پریمیر پرو قدرتمندتر است، بنابراین منحنی یادگیری آنچنان شیب‌دار وجود ندارد، و همچنین ارزان‌تر است. به علاوه بر خلاف اکثر ابزارهای Adobe، به جای اشتراک، با یک هزینه در دسترس است.

 

بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو برای موبایل چیست؟

اگر می‌خواهید ویدیوها را در تلفن یا رایانه لوحی خود ویرایش کنید، پیشنهاد می‌کنیم Premiere Rush را بررسی کنید، که همه مهم‌ترین بخش‌های Premiere Pro را برای دستگاه‌های iOS و Android در دسترس قرار می‌دهد. رابط کاربری آن زیبا و ساده است، با آیکون ها و پنل های بزرگ که راحت تر روی یک صفحه لمسی کوچک کلیک کنید. اما همچنان طیف وسیعی از ویژگی‌های مفید مانند افزودن ویدیوها به جدول زمانی از طریق کشیدن و رها کردن و میکس کردن در موسیقی را دریافت می‌کنید. این به خوبی با Premiere Pro نیز ادغام شده است، بنابراین می‌توانید روی همان فیلم روی رایانه رومیزی خود و در حال حرکت کار کنید.

 

ویرایش ویدیو چقدر سخت است؟

یادگیری ویرایش ویدیو چیزی نیست که شما را بترساند. اگر تا به حال از هر نوع برنامه ای در وب یا موبایل استفاده کرده اید، می توانید از نرم افزار ویرایش ویدیو استفاده کنید. شما فقط باید با اصول اولیه شروع کنید و مهارت های خود را از آنجا تقویت کنید. از هر نرم‌افزار ویرایش ویدیویی که استفاده می‌کنید، آموزش‌های آنلاین زیادی برای شروع شما وجود دارد و اغلب بهترین‌ها توسط خود سازندگان به‌صورت رایگان ارائه می‌شوند. راهنمای ما برای آموزش های Premiere Pro را بررسی کنید تا ایده ای از آنچه در آنجا وجود دارد به دست آورید و نکات Premiere Pro ما را برای نکات بیشتر بخوانید.

 

منبع: سایت موشن کده

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *