hambergermenu

جدیدترین نمایشگاه خودرو ایران

 

جدیدترین نمایشگاه خودرو ایران

 

نمایشگاه ماشین از سال 1345 در استان‌های مختلف ایران برگزار می‌شود. برپایی نمایشگاه‌های ماشین فرصتی به وجود می‌آورد تا خودروسازان بتوانند محصولات خود را معرفی کنند. در این مطلب سعی می‌کنیم به جدیدترین نمایشگاه خودرویی بپردازیم که در ایران برگزار می‌شود.

 

نمایشگاه خودرو، بستری متفاوت

از سال 1345 که اولین نمایشگاه ماشین برای به نمایش گذاشتن خودروهایی مانند جیپ و خاور برگزار شد، سالانه نمایشگاه‌های مختلفی در شهرهای گوناگون ایران مانند تهران، بندرعباس، کرمان، تبریز، اهواز، اصفهان و مشهد برپا می‌شوند تا به این واسطه جدیدترین محصولات شرکت‌های خودروسازی، فارغ از قیمت خودرو معرفی شوند.

 

عموم مردم می‌توانند به این نمایشگاه‌ها بیایند و درباره انواع خودرو که در آینده‌ای نزدیک به بازار عرضه می‌شوند، اطلاعات به دست بیاورند. در واقع می‌توان گفت که نمایشگاه‌هایی که خودروهای جدید را در معرض دید عموم مردم قرار می‌دهند، بستری متفاوت از بنگاه‌های فروش خودرو یا بازارهای خرید و فروش خودروهای صفر و کارکرده به حساب می‌آیند.

 

این در حالی است که امکان کسب آگاهی درباره قیمت روز خودرو و یا شرایط فروش آن در بازارهای پر التهاب خرید و فروش ماشین برای مردم مهیاست.

 

تفاوت نمایشگاه خودرو با سال‌های قبل

 

تفاوت نمایشگاه خودرو با سال‌های قبل

 

طبق روال همیشه، خودروسازان از نمایشگاه‌های ملی که در شهرستان‌های مختلف برپا می‌شوند برای معرفی محصولاتی استفاده می‌کنند که جدیدترین نوع به حساب می‌آیند.

 

البته باید توجه داشته باشید که تنها خودروها در نمایشگاه خودرو وجود ندارند، بلکه نمایشگاه‌های تخصصی خودرو مانند نمایشگاه بندرعباس که در 25 بهمن ماه برگزار می‌شود به معرفی و عرضه قطعات و لوازم یدکی می‌پردازد. به همین دلیل شاهد حضور شرکت‌های بسیاری در این نمایشگاه هستیم.

 

اما اگر بخواهیم تفاوت اصلی نمایشگاه‌های خودرو را در سال‌های اخیر اعلام نماییم، باید عدم حضور خودروهای خارجی در نمایشگاه خودرو را مورد اشاره قرار دهیم. در واقع از سال 1397 قانونی مبنی بر ممنوعیت واردات خودروهای خارجی تصویب شد و پیرو آن، شرکت‌های واردکننده خودروهای خارجی در نمایشگاه‌های ماشین ایران حضور ندارند.

 

نمایشگاه ماشین ایران در سال 1401

 

نمایشگاه ماشین ایران در سال 1401

 

نمایشگاه‌های خودرو بعد از وقفه حدوداً یک ساله به علت همه‌گیری ویروس کرونا از اردیبهشت ماه 1401 مجدداً فعالیت خود را آغاز کردند. در حقیقت اولین نمایشگاه سال 1401 در نمایشگاه شهر آفتاب تهران برپا شد. البته از این موضوع نباید غافل باشیم که سایپا، کرمان خودرو و مدیران خودرو خودروسازانی بودند که در این نمایشگاه حضور نداشتند.

 

در تابستان 1401 نیز نمایشگاه بین‌المللی شیراز میزبان خودروسازان برای معرفی محصولات جدیدشان بود. بر خلاف اولین نمایشگاه ماشین 1401، سایپا و مدیران خودرو محصولات جدید خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

 

جدیدترین نمایشگاه‌های خودرو ایران

بعد از اینکه نمایشگاه‌های خودرو در شهرهای تهران، مشهد و اصفهان برگزار شدند، فصل زمستان چندین نمایشگاه خودرو دیگر در دی ماه برپا گردیدند که نمایشگاه بین‌المللی خوزستان و نمایشگاه بین‌المللی تبریز گردانندگان آن بوده‌اند.

 

نباید این موضوع را نادیده بگیریم که خودروسازانی چون گروه بهمن، مدیران خودرو، کرمان موتور و فردا موتورز با همان محصولاتی که در نمایشگاه‌های پیشین معرفی کرده بودند، در نمایشگاه بین‌المللی خوزستان حاضر شدند و بر خلاف انتظار بازدیدکنندگان، خبری از خودروهای جدید نبود. این در حالی است که تبریز نیز بستری برای شرکت‌های خصوصی فراهم کرد تا محصولات خود را به نمایش بگذارند.

 

نمایشگاه ماشین کرمان که در 29 دی و 1 بهمن در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق کشور برپا شد با نمایشگاه‌های پیشین در نیمه دوم سال 1401 تفاوت مهمی داشت. آن هم این بود که خودروسازانی مانند سایپا و ایران خودرو محصولات جدید خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

 

خودروهایی مانند بک (3X) پرو، فوتون تونلند (7G) و فونیکس تیگو ۸ پرو مکس نمونه‌هایی از ماشین‌های جدیدی هستند که در نمایشگاه کرمان به عنوان یکی از تازه‌ترین نمایشگاه‌های خودرو معرفی شدند. توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که خودروهایی در نمایشگاه کرمان بودند که در نمایشگاه‌های قبلی نیز حضور داشتند.

 

نمایشگاه خودروی بندرعباس

آنچه تا کنون گفته شد، درباره نمایشگاه‌هایی بود که در سال 1401 برگزار شده‌اند و نمایشگاه کرمان تازه‌ترین نمایشگاه ماشینی بود که برگزار شده است. اما نمایشگاهی که پیش رو داریم هفتمین نمایشگاه تخصصی خودرو، قطعات و لوازم یدکی است که در شهرستان بندرعباس برگزار می‌شود. این نمایشگاه در بازه زمانی 25 تا 28 بهمن ماه خواهد بود. بازدیدکنندگان می‌توانند از ساعت 16 تا 21 در این نمایشگاه حضور یابند.

 

جمع‌بندی

نمایشگاه خودروی ایران بستری مناسب برای خودروسازان مختلف فراهم کرده تا از محصولات جدید خود رونمایی کنند. بر اساس گزارشی که در وب‌سایت خودرو 45 آمده، جدیدترین نمایشگاه ماشین، هفتمین نمایشگاه تخصصی خودرو، قطعات و لوازم یدکی بندرعباس است که در 25 تا 28 بهمن ماه 1401 برگزار خواهد شد.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *