hambergermenu

روح‌الله زم اعدام شد

«روح‌الله زم» موسس و سرشبکه سایت و کانال ضد انقلاب «آمدنیوز» به دار مجازات آویخته شد.

 

روح الله زم متولد 5 مرداد 1357 در شهر ری بود.

 

همسر او ، مهسا رازانی می باشد.

 

اخباری مربوط به قبل از اعدام زم

سخنگوی قوه قضائیه:

در پرونده زم به غیر متهم اصلی ۵ نفر دیگر بازداشت هستند که هنوز کیفر خواست آنها صادر نشده است.

 

به غیر این افراد، نفرات زیادی احضار شدند.

 

البته افراد زیادی هم بعد از بازداشت متهم اصلی خودشان آمدند و به اتهامات خودشان اقرار کردند که نسبت به آنها تخفیف داده می‌شود.

 

منبع : صداوسیما

 

بیانیه محمدعلی زم درباره دستگیری فرزندش

هیچ یک از اعضای خانواده در دستگیری روح الله مشارکت نداشتند / امیدواریم با این دستگیری چهره همه منافقان و‌ نفوذی‌ها که اسباب فریب فرزندمان را فراهم ساختند، آشکار شود.

 

از رهبر انقلاب، سپاه پاسداران و همه کسانی که مورد تهمت آمدنیوز قرار گرفته‌اند،طلب حلالیت و بخشش می کنم.

 

این رخداد، مصداقی بود از مفهوم عمیق هدایت الهی و مظهری از قادریت حضرت متعال بر همه کائنات و نشانی از اعجازگونگی «وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ» و تفوّق «یَدُ‌ اللَّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ» بر صورت چروکیده و سیرت زشت و سیاه استعمار و استکبار، که از آستین پرصلابت سپاه عزیزمان بیرون آمده است.

 

تلگرام رفع فیلتر خواهد شد!

با توجه به دستگیری و بازداشت قاضی صادر کننده حکم فیلتر تلگرام و همچنین آثار مخرب فیلترشکن ها و کاربردی نبودن سایر شبکه های اجتماعی و خالی شدن تلگرام از فیک نیوز ها با دستگیری روح الله زم،دلیلی برای ادامه فیلترینگ تلگرام باقی نمی ماند و خروجی جلسات کارشناسی هفته گذشته شورای عالی فضای مجازی رفع فیلتر تلگرام بوده است.

 

منبع : شبکه خبر

 

شایعه ارتباط زم با آیت الله سیستانی

هر گونه ارتباط روح الله زم با آیت الله سیستانی و یا دفتر او دروغ است.

 

در پی طرح شایعات در فضای مجازی و برخی رسانه‌های رسمی مبنی بر احتمال دیدار روح الله زم با آیت الله سیستانی، یک مقام مسئول در دفتر مرجعیت عالی شیعیان در نجف اشرف گفت:

 

ادعاى منتشر شده در بعضى از رسانه ها مبنى بر حضور روح الله زم در دفتر حضرت آیت الله سیستانى و دیدار معظم له با وى کاملاً دروغ و بى اساس است.

 

نامبرده هیچگاه ارتباطى مستقیم ویا غیر مستقیم با این دفتر نداشته و کسى درخواست ملاقات براى او ننموده واز آمدن و یا نیامدنش به عراق نیز هیچگونه اطلاعى نداریم.

 

منبع شفقنا

 

اظهارات همسر روح الله زم 

همسر روح‌الله زم: شوهرم ۱۹ مهر از پاریس به بغداد پرواز کرده‌ بود.

 

یک رسانه خارج‌از کشور، به‌نقل‌از مهسا رازانی، که او را همسر روح‌الله زم، مدیر آمدنیوز، نامیده، نوشته: همسرم جمعه عصر ۱۹مهر با پرواز «رویال جوردنین» از پاریس به بغداد رفت.

 

او توقف کوتاهی در امان، پایتخت اردن، داشت و بامداد شنبه ۲۰ مهر به بغداد رسید. ۲۴ساعت نخست ورود به بغداد، ما خبری از او نداشتیم و به تماس‌های زیاد من پاسخ نداد.

 

 

تا بامداد روز یکشنبه که در تماس تلفنی یک‌ دقیقه‌ای با لحن و ادبیاتی غیرمعمول از سلامتی‌اش خبر داد و دوباره از او بی‌خبر شدیم تا این‌ که در رسانه‌های ایران خبر بازداشت‌اش منتشر شد.

 

منبع :  چند ثانیه

 

ادعای جالب در مورد دستگیری زم 

روزنامه فیگارو گزارش داد که روح‌الله زم احتمالا در شهر نجف دستگیر و به ایران منتقل شده است.

این روزنامه تاکید کرد که احتمالا زن جوانی در پاریس زم را برای سفر به عراق جهت دیدار با آیت‌الله سیستانی ترغیب کرده و فرانسه با عدم جلوگیری از این سفر، بازداشت او را تسهیل کرده است.

به نوشته این روزنامه، وزارت کشور فرانسه «مسافرت زم به عراق» را تایید کرده است.

 

روح الله زم چگونه دستگیر شد؟

نامبرده به رغم اینکه تحت هدایت سرویس اطلاعاتی فرانسه و حمایت و پشتیبانی سرویس های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی و مرتبط با سایر سرویس های اطلاعاتی قرار داشت و به صورت شبانه روزی با روش های پیدا و پنهان و در پوشش های گوناگون و چند لایه ای مورد حفاظت قرار می‌گرفت، در دام فرزندان ملت ایران در سازمان اطلاعات سپاه افتاد.

 

در اطلاعیه سپاه پیرامون بازداشت ادمین کانال ضد انقلاب آمدنیوز آمده است: سازمان اطلاعات سپاه، در این عملیات حرفه‌ای، هوشمندانه و چند وجهی با به کارگیری روش‌های نوین اطلاعاتی و شگردهای ابتکاری، سرویس‌های بیگانه را مدیریت و فریب داد و “روح الله زم” سرشبکه سایت ضد انقلاب و معاند “آمدنیوز” را که در سال‌های اخیر با هدایت، تامین و پشتیبانی مستقیم آنان و نیز حمایت ضد انقلاب خارج نشین و عوامل داخلی آنها، به عنوان یکی از آبشخورهای محوری دشمن، عملیات روانی گسترده‌ای برای اختلاف افکنی در ارکان نظام اسلامی، ایران هراسی، دروغ پردازی، القای شبهه در نسل جوان نسبت به عقاید و باورهای دینی و تبلیغ و فراهم‌سازی زمینه‌های اقدامات خشونت بار و تروریستی؛ ایجاد آشوب و ناآرامی در کشور را اداره می‌کرد را به داخل کشور هدایت و بازداشت کند.

 

متن اطلاعیه سپاه درباره بازداشت “روح الله زم” مدیر سایت آمدنیوز

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف و عاشورایی ایران اسلامی!

در ایام پر شور و شعور اربعین حسینی و تجدید میثاق رهروان کربلا با آرمان‌های جاودان سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که دشمنان امت اسلامی مقهور عظمت و شکوه راهپیمایی و اجتماع عظیم و میلیونی زائران، با حقد و حسد نظاره‌گر تجلی قدرت اسلام و جبهه مقاومت اسلامی شده‌اند؛ خدای بزرگ را شاکریم که در سایه الطاف خفیه و بیکرانش، پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه را یاری بخشید تا یکی از سرشاخه‌های سراب رسانه ای دشمن و جنگ روانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را طی یک عملیات پیچیده با حربه ی فریب اطلاعاتی گرفتار سازند و با غافلگیری و دستگیری این عنصر پلید و مزدور، دست برتر و ابتکار عمل خود را در مقابل سرویس‌های اطلاعاتی دشمن نشان دهند.

سازمان اطلاعات سپاه، در این عملیات حرفه‌ای، هوشمندانه و چند وجهی با به کارگیری روش‌های نوین اطلاعاتی و شگردهای ابتکاری، سرویس‌های بیگانه را مدیریت و فریب داد و “روح الله زم” سرشبکه سایت ضد انقلاب و معاند “آمدنیوز” را که در سال‌های اخیر با هدایت، تامین و پشتیبانی مستقیم آنان و نیز حمایت ضد انقلاب خارج نشین و عوامل داخلی آنها، به عنوان یکی از آبشخورهای محوری دشمن، عملیات روانی گسترده‌ای برای اختلاف افکنی در ارکان نظام اسلامی، ایران هراسی، دروغ پردازی، القای شبهه در نسل جوان نسبت به عقاید و باورهای دینی و تبلیغ و فراهم‌سازی زمینه‌های اقدامات خشونت بار و تروریستی؛ ایجاد آشوب و ناآرامی در کشور را اداره می‌کرد را به داخل کشور هدایت و بازداشت کند.

نامبرده به رغم اینکه تحت هدایت سرویس اطلاعاتی فرانسه و حمایت و پشتیبانی سرویس های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی و مرتبط با سایر سرویس های اطلاعاتی قرار داشت و به صورت شبانه روزی با روش های پیدا و پنهان و در پوشش های گوناگون و چند لایه ای مورد حفاظت قرار می‌گرفت، در دام فرزندان ملت ایران در سازمان اطلاعات سپاه افتاد.

با سپاس به درگاه کبریایی و آرزوی قبولی طاعات و ابراز ارادت عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ساحت مقدس شهدای کربلا در این ایام نورانی و معنوی؛ اطلاعات تکمیلی پیرامون این عملیات بزرگ -که بیانگر شکست و جا ماندن سرویس‌های اطلاعاتی دشمن از قدرت اطلاعاتی سپاه است- و نیز شبکه پوششی گسترده و پیچیده مذکور، متعاقباً به استحضار ملت قهرمان و بصیر ایران اسلامی رسانده خواهد شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

22مهرماه 1398

 

اولین جمله روح الله زم پس از دستگیری چه بود؟

پس از به دام افتادن روح الله زم توسط نیروهای امنیتی سپاه پاسداران، وی خطاب به آنها می گوید: قطعا شما از سپاه هستید… هیچ کس به جز سپاه پاسداران توان و قدرت دستگیری مرا نداشت!

تمامی منابع خبری، مرتبطین و کسانی که اخبار و گزارشات خود را برای شبکه معاند آمدنیوز ارسال می کردند، هم اکنون کلیه آن اطلاعات ارسالی در دستان مامورین اطلاعاتی قرار گرفته است.

 

بازتاب دستگیری روح الله زم در رسانه‌های خارجی

تایمز اسرائیل: دستگیری یکی از مخالفان ایران که توسط اطلاعات فرانسه و با پشتیبانی اسرائیل فعالیت داشت.

 

بی‌بی‌سی: ایران یکی از کسانی که در آشوب‌ها نقش داشت را دستگیر کرد.

 

نیویورک تایمز: سپاه ایران اعلام کرده که خبرنگار در تبعید را دستگیر کرده است.

 

العربیه: ایران یکی از چهره‌های مخالف را که تحت حفاظت سرویس‌ اطلاعاتی فرانسه فعالیت داشت، دستگیر کرد.

 

میدل ایست آی: ایران می‌گوید یکی از خبرنگارانی را که در ناآرامی‌های سال ۲۰۱۸ دست داشت، فریب داده و دستگیرش کرده است.

 

نیو عرب: ایران یکی از مخالفان ساکن فرانسه‌ را در عملیات اطلاعاتی پیچیده دستگیر کرد.

 

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *